Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal man forklare når man tipser Forbrukerombudet?

Tipser man f.eks. om manglende merking på Instagram eller blogg, kan man bare legge ved screen shot og skrive kort hva det gjelder (i tilfellet over "manglende merking av annonse". Det holder i massevis :-)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne, f.eks. er jo ikke merket i det hele tatt:

"Slapp av, Caroline har full kontroll på reglene" er det en som skriver under det bilde.

Vel, tydeligvis ikke, siden det ikke er merket..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne, f.eks. er jo ikke merket i det hele tatt:

Jeg finner det ikke blant kommentarene nå, men jeg er ganske sikker på at hun forsvarte det under det bildet med at folk "forstod" at det var reklame når hun skrev det sånn :sjokkert:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slapp av, Caroline har full kontroll på reglene" er det en som skriver under det bilde.

Vel, tydeligvis ikke, siden det ikke er merket..

Det innlegget hadde en haug med kommentarer om manglende merking som ble slettet og folk som skrev at de ble blokkert, husker jeg. Det var vel midt i bilderedigeringsstyret.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det ikke blant kommentarene nå, men jeg er ganske sikker på at hun forsvarte det under det bildet med at folk "forstod" at det var reklame når hun skrev det sånn :sjokkert:

Ja, det husker jeg godt. Tipper Forbrukerombudet ikke er enige i det...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det var hun som skrev det. Jeg kommenterte at dette burde vært merket, og da var det en annen bruker som svarte det til meg iallefall. Før jeg ble blokkert såklart

Det innlegget hadde en haug med kommentarer om manglende merking som ble slettet og folk som skrev at de ble blokkert, husker jeg. Det var vel midt i bilderedigeringsstyret.

Jepp. Det var i starten av januar, så akkurat når stormen la seg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en uting å skrive en lang tekst der overraskelse i posten ble mottatt fra ... Der er så rotete lagt opp og ikke tydelig nok. Som om jeg hadde skrevet at jeg fikk en overraskelse i posten fra mora mi. Det er jo på det venne/familiære språket hun skriver.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ble sitert og "kritisert" (i mangel på bedre ord) fordi jeg uttalte meg uten å ha lest bloggen og da valgte jeg å svare litt utfyllende. Ja, jeg har mine meninger og er ikke redd for å si hva jeg mener heller. Og jeg forstår ikke greia med en blogg som på mange måter er basert på løgn. Da tenker jeg på overredigerte bilder og kommentarjukset, om hun er like sunn og trener like mye som hun påstår skal ikke jeg uttale meg om. Det er det vel kun hun selv og fotballgubben som vet. Hun virker temmelig overfladisk og selvdigger syns nå jeg.

Er enig med deg om mye. Bloggen er overfladisk og fyrer opp under bruk og kast, og dårlig selvbilde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette notatet om merking av annonser på blogg og IG er noen få sider langt og enkelt formulert. Det inneholder masse eksempler på hva som skal merkes og hvordan. At hun (og andre bloggere) FORTSATT ikke SKJØNNER hva og hvordan ang merking er faktisk ganske utrolig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, får dere aldri nok? Er det bare om å gjøre å ta henne på mest mulig. Hun kan ikke engang skrive er innlegg uten at "hun garantert samarbeider med noen om det og det må varsles!"

Husker for noen år siden når Ida wulff var størst. Da hadde noen meldt henne for å samarbeide med lambi toalettpapir fordi det var et bilde av det på bloggen.

Alt er ikke reklame bare fordi det er bilde på bloggen eller instagram...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver hun på IG at hun bare skrev det hun fikk beskjed om av getinspired...

Hvorfor har hun slettet kommentarer om dette tidligere da?

Hun har jo fått så mange tilbakemeldinger på IG (jeg leser ikke bloggen) om manglende merking, at jeg nekter å tro på at hun ikke vet dette og "bare gjorde som hun fikk beskjed om".

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Bloggen er overfladisk og fyrer opp under bruk og kast, og dårlig selvbilde.

Jeg blir i hvertfall godt humør av den for det meste, og får meg til å ville se positivt på livet og i godt humør. Ved å være det, føler jeg meg bedre, og får bedre selvtillit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene, får dere aldri nok? Er det bare om å gjøre å ta henne på mest mulig. Hun kan ikke engang skrive er innlegg uten at "hun garantert samarbeider med noen om det og det må varsles!"

Husker for noen år siden når Ida wulff var størst. Da hadde noen meldt henne for å samarbeide med lambi toalettpapir fordi det var et bilde av det på bloggen.

Alt er ikke reklame bare fordi det er bilde på bloggen eller instagram...

Men dette det snakkes om her (samarbeidet med getinspired og dette hundefirmaet) er jo reklame. Reklame som ikke er merket i det hele tatt eller svært mangelfullt.

Jeg tror ikke at alt hun har på seg er sponset, og har heller ikke skrevet det, her omtales helt konkrete saker med klare regelbrudd.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver hun på IG at hun bare skrev det hun fikk beskjed om av getinspired...

Hvorfor har hun slettet kommentarer om dette tidligere da?

Hun har jo fått så mange tilbakemeldinger på IG (jeg leser ikke bloggen) om manglende merking, at jeg nekter å tro på at hun ikke vet dette og "bare gjorde som hun fikk beskjed om".

Og da er hun fritatt fra å tenke og fra å følge reglene som gjelder uansett hva getinspired sier.?

De kan jo ikke ta ansvaret for at hun merker innlegget. De må jo cbe vite selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestvest

Hvis hun ikke viser frem det hun mottar av gaver/prøver får hun ikke mer av de, og dermed er det reklame. Så enkelt er det. Det er jo nettopp derfor de sender over: for at hun skal vise de frem i bloggen.

Jeg har ikke fått noe gøddy bæg fra I Love Dogs. Har noen av dere?

Alt jeg har er pop corn. Og det har jeg kjøpt selv. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spekulerer i ikke å merke reklameinnlegg i de første 12-24 timer. Deretter retter hun i teksten, merker annonselenker, osv. Men da har det umerkede innlegget allerede blitt lest av hovedparten av leserne hennes. Og så ligger det gjerne et nytt innlegg på bloggen; dermed får så få som mulig med seg at det forrige innlegg har blitt reklamemerket i etterkant.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette det snakkes om her (samarbeidet med getinspired og dette hundefirmaet) er jo reklame. Reklame som ikke er merket i det hele tatt eller svært mangelfullt.

Jeg tror ikke at alt hun har på seg er sponset, og har heller ikke skrevet det, her omtales helt konkrete saker med klare regelbrudd.

Men andre her har skrevet f.eks netflix fordi hun skrev et lite innlegg om serier. Det et helt innafor å snakke om det som faktisk er feil merket, men jeg syns det blir for dumt med de som mener at alt skal være reklame.

Jeg leste også nylig at Forbrukerrådet(?) nå har tenkt til å fokuserer på bedriftene som sponser med diverse, personlig syns jeg det burde blitt gjort for lenge siden. Er nok lettere å få det gjennomført riktig hvis også bedriftene kan reglene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spekulerer i ikke å merke reklameinnlegg i de første 12-24 timer. Deretter retter hun i teksten, merker annonselenker, osv. Men da har det umerkede innlegget allerede blitt lest av hovedparten av leserne hennes. Og så ligger det gjerne et nytt innlegg på bloggen; dermed får så få som mulig med seg at det forrige innlegg har blitt reklamemerket i etterkant.

da jeg var inne idag og så på innlegget om getinspired, var det merket med annonse, og jeg kunne ha sverget på at det var det IKKE da jeg leste det igår, da var det kun annonselenker. Men jeg tenkte at det var min egen hjerne som spilte meg et puss, men nå begynner jeg jamen å lure!

Noen som la merke til hvordan det var merket fra starten?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...