Gjest gjestvest Skrevet 20. januar 2015 #7521 Del Skrevet 20. januar 2015 Kremt.. Det var jo nøyaktig det samme jeg gjorde (og som du reagerte på). Du skjønner det fortsatt ikke du: Skillet mellom spørsmål og kritikk. Fordi du er så stor fan av henne må du gå så i hennes forsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. januar 2015 #7522 Del Skrevet 20. januar 2015 Dama har lagt seg flat, inrømmet feil, skrevet lange innlegg, tålt massiv med kritikk og så videre…. Det er på tide å la henne være i fred. Vi alle lyver i ny og ne. Inkludert dere og meg. Ja, jeg skjønner at hun er en offentlig person og et "forbilde" men hun er også menneskelig og kan gjøre feil. Personlig er jeg aldri innom bloggen, men har følgt med på debatten som har tatt helt av den siste tiden, og synes at feilene hun har gjort er litt for " ekstremgjordte" det er feil ja, men ikke slik som dere får det til å låte. Har hun kommet med et nytt innlegg der hun faktisk spiller med helt åpne kort? For sist jeg så noe så gjorde hun ikke det. Hun drev fortsatt og prøvde å skjule noe om kommentarene hun og/eller mannen har skrevet anonymt i egen blogg, f.eks. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. januar 2015 #7523 Del Skrevet 20. januar 2015 Caroline har lagt seg flat og innrømmet hvilke feil hun har gjort Såvidt jeg kan se er det kun de hun ikke kunne slippe unna med. Andre, som f.eks. selvmotsigelsene rundt kommentarene hun og/eller mannen skal ha skrevet i egen blogg er det fortsatt ikke ryddet opp i. videre har hun tatt grep for å unngå å gjøre slike feil på nytt Vel, hun har tatt grep for å gjøre det vanskeligere å oppdage manipulering. En mer ærlig måte å gjøre det på ville være å være mer åpen og gjøre det enklere å verifisere at hun ikke driver med juks. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 20. januar 2015 #7524 Del Skrevet 20. januar 2015 jabx is in thah haos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7525 Del Skrevet 20. januar 2015 Du skjønner det fortsatt ikke du: Skillet mellom spørsmål og kritikk. Fordi du er så stor fan av henne må du gå så i hennes forsvar. Så barnslig diskusjonsteknikk du bruker. Stadig maser om at jeg er fan av henne når jeg ikke er det. Det er noe du fabrikerer og bruker for å irritere(?). Eller fordi du tror det degraderer innholdet i min argumentasjon? Det virker som det er en populær metode blant enkelte.. (På begge sider egentlig) Og du skjønner ikke at et spørsmål kan være stilt i et kritisk øyemed? Eller åpenbart framstå som det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. januar 2015 #7526 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg spurte fordi dette er tråden der bloggen hennes diskuteres... Bare fordi bloggen hennes diskuteres her så betyr ikke det at alt man kan dikte opp av fantasifulle angrepsvinkler er legitime. Skal man først komme med kritikk så bør det være noe saklig, ikke "se så ukomfortable de kanskje ser ut på et eller annet bilde" el.l. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 20. januar 2015 #7527 Del Skrevet 20. januar 2015 Så om jeg sier til deg, "Er det bare meg, eller lukter du vondt?", så er det bare et spørsmål og ikke mobbing? Utdanningsdirektoratet definerer mobbing som følger: gjentatt negativ eller «ondsinnet» atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vanskelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing. I denne tråden er det dog ikke snakk om en elev som muligens blir mobbet, men heller kritisk søkelys rettet mot en bedrift som også figurerer som privatperson (noe som i og for seg kan være komplisert). Men å spørre noen om de lukter vondt er ikke mobbing, derav ordlyden "gjentatt" i definisjonen ovenfor. Synes "mobbing" er et ord som blir kastet såpass mye rundt at forståelsen for begrepet har blitt noe utvannet. Fokuset når det kommer til fenomenet "mobbing" bør ligge på å verne om de overnevnte elevene/barna som "har vanskelig for å forsvare seg", og ikke på å forsvare en millionbedrift (som er omkranset av et heftig management-team) mot kritikere til bedriften. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 20. januar 2015 #7528 Del Skrevet 20. januar 2015 Så barnslig diskusjonsteknikk du bruker. Stadig maser om at jeg er fan av henne når jeg ikke er det. Det er noe du fabrikerer og bruker for å irritere(?). Eller fordi du tror det degraderer innholdet i min argumentasjon? Det virker som det er en populær metode blant enkelte.. (På begge sider egentlig) Og du skjønner ikke at et spørsmål kan være stilt i et kritisk øyemed? Eller åpenbart framstå som det. Vedkommende svarte deg på at vedkommende kun lurte på det. Kanskje vi bare skal stole på det, og slutte å kalle det kritikk? Er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7529 Del Skrevet 20. januar 2015 Bare fordi bloggen hennes diskuteres her så betyr ikke det at alt man kan dikte opp av fantasifulle angrepsvinkler er legitime. Skal man først komme med kritikk så bør det være noe saklig, ikke "se så ukomfortable de kanskje ser ut på et eller annet bilde" el.l. Og vi er faktisk 100% enige.... *dån* You said it so well Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. januar 2015 #7530 Del Skrevet 20. januar 2015 jabx is in thah haos Da mangler bare Waco rundt middagsbordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7531 Del Skrevet 20. januar 2015 Vedkommende svarte deg på at vedkommende kun lurte på det. Kanskje vi bare skal stole på det, og slutte å kalle det kritikk? Er det mulig? Var det noe ved "åpenbart framstå som det" som ikke var tydelig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 20. januar 2015 #7532 Del Skrevet 20. januar 2015 Da mangler bare Waco rundt middagsbordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 20. januar 2015 #7533 Del Skrevet 20. januar 2015 .. og da var kveldens brukerdebatt og mobbing/-ikke mobbing seanse i gang 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7534 Del Skrevet 20. januar 2015 Utdanningsdirektoratet definerer mobbing som følger: I denne tråden er det dog ikke snakk om en elev som muligens blir mobbet, men heller kritisk søkelys rettet mot en bedrift som også figurerer som privatperson (noe som i og for seg kan være komplisert). Men å spørre noen om de lukter vondt er ikke mobbing, derav ordlyden "gjentatt" i definisjonen ovenfor. Synes "mobbing" er et ord som blir kastet såpass mye rundt at forståelsen for begrepet har blitt noe utvannet. Fokuset når det kommer til fenomenet "mobbing" bør ligge på å verne om de overnevnte elevene/barna som "har vanskelig for å forsvare seg", og ikke på å forsvare en millionbedrift (som er omkranset av et heftig management-team) mot kritikere til bedriften. Blir det ikke litt enkelt forklart? At det samme nedsettende ordet må gjentas? Eller av den samme personen. Det er vel heller selve handlingen (ertingen) som gjentas. Og at det bl a her på KG finnes grupperinger (f eks gjentatte tråder) som i fellesskap utgjør gjentakelsene (mobbingen). Ellers enig i at denne tråden i stort ikke handler om å mobbe CBE, men det er uten tvil stadige innstikk av det. Heldigvis for det meste moderert bort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 20. januar 2015 #7535 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Jeg synes at det er å trekke det for langt å kalle det mobbing ift Frua. Hets og krenkende utsagn ja, men mobbing? Overhode ikke! I en virkelig mobbesituasjon er det noen som ikke kan forsvare seg selv som blir utsatt for gjentatte krenkende utsagn/opplevelser. Frua med alle sine rådgivere m.m. vil jeg i aller høyeste grad påstå ikke er i nærheten av å ikke kunne forsvare seg selv. At det er en ubalanse i maktforholdet er en vesentlig faktor, og ikke tilstede i dette tilfellet. Tilføyesle: Ifølge uttalelser til paret så leser ikke Frua kommentarene, men Fotballmannen. Ergo vil hun ikke ha blitt lest en krenkende eller hetsende kommentar på mange år, som en tidligere påpekte i tråden. Endret 20. januar 2015 av LilleSnupp 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 20. januar 2015 #7536 Del Skrevet 20. januar 2015 Blir det ikke litt enkelt forklart? At det samme nedsettende ordet må gjentas? Eller av den samme personen. Det er vel heller selve handlingen (ertingen) som gjentas. Og at det bl a her på KG finnes grupperinger (f eks gjentatte tråder) som i fellesskap utgjør gjentakelsene (mobbingen). Ellers enig i at denne tråden i stort ikke handler om å mobbe CBE, men det er uten tvil stadige innstikk av det. Heldigvis for det meste moderert bort. Ja, det er stadige innstikk av det, på samme måte som det stadig er innstikk av dem som bare må kritisere de som debatterer dette på en usaklig måte og på den måten avspore det tråden handler om. Og ja, usaklige innlegg modereres for det meste bort. Jeg synes likevel ikke at dette er mobbing av personen Caroline, da dette ikke er ting som blir postet direkte til hennes blogg (jeg sliter også med å forstå at hun har ryggrad nok til å lese en tråd på et anonymt forum, dersom Lars-Kristian må filtrere kommentarene hennes før hun får se dem). De aller, aller fleste kommentarene her går på generell drift av bedriften hennes, og ikke usaklige innlegg angående hennes utseende, livsstil, osv. (selv om disse også kan være relevante å debattere). Hvilket nedsettende ord er det som må gjentas? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7537 Del Skrevet 20. januar 2015 Men er virkelig hets og krenking noe bedre da...? Og om hun kan forsvare seg er åpenbart et definisjonsspørsmål det ikke er så enkelt å svare på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 20. januar 2015 #7538 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Men er virkelig hets og krenking noe bedre da...? Og om hun kan forsvare seg er åpenbart et definisjonsspørsmål det ikke er så enkelt å svare på. Det jeg ville frem til var at skal man diskutere noe så bør man bruke rette begreper og definisjoner. Å kalle det hun blir utsatt for, for mobbing er helt feil. Med sin hvite ridder, advokat, rådgivere og ihugga fans trenger hun ikke forsvare seg selv. Andre gjør det for henne. Endret 20. januar 2015 av LilleSnupp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7539 Del Skrevet 20. januar 2015 Hvilket nedsettende ord er det som må gjentas? I eksemplet som var brukt var det spørsmålet om vedkommende luktet vondt Jeg er for øvrig ikke så opptatt av om det er definisjonen mobbing som er riktig. Jeg synes det er en uting at det bedrives hets og skittkasting på usaklig basis. Kall det hva man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 20. januar 2015 #7540 Del Skrevet 20. januar 2015 Med sin hvite ridder, advokat, rådgivere og ihugga fans trenger hun ikke forsvare seg selv. Andre gjør det for henne. og derfor mener du det er ok å hetse henne..? Misforstår jeg deg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg