Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Det jeg ikke forstår med Caroline og mannen er hvorfor kan de ikke bare si det som det er at de er lei seg for at de ble tatt i det her og så bare ta straffen sin? Det er jo sånn vi andre voksne mennesker gjør.

Helt enig. Det er veldig rart at de ikke innrømmer feil og bare innser at det hadde gagnet dem aller best. Undrer på om dette er deres ide eller om de har blitt rådet til det av "teamet".

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ikke forstår med Caroline og mannen er hvorfor kan de ikke bare si det som det er at de er lei seg for at de ble tatt i det her og så bare ta straffen sin? Det er jo sånn vi andre voksne mennesker gjør.

Det virker mer som om de fortsetter å lyve for å komme seg ut av situasjonen. Okay de har kanskje ikke direkte løyet om at LK skrev kommentarene men likevel velger de bare å fortelle om en liten brøkdel av saken samt kjøre inn haugevis av unnskyldninger om alt mulig om hetsing osv. Det er manipulering av sannheten. Det er fortsatt bedrageri og løgn. Hvordan kan fansene akseptere å bli behandlet som mindre intelligente individer det fatter jeg ikke.

(Jo da jeg sa jeg skulle gi meg nå haha)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kunne de ha gjort, men da vil de miste annonsører, miste troverdighet overfor de som fortsatt tror på dem og som fortsatt leser bloggen, de vil miste en del privilegier som er blitt til på grunn av bloggen, så noen full innrømmelse vil vi nok aldri få fra dem. Tvert i mot tror jeg de vil forsøke å redusere skadeomfanget. Tror de vil forsøke seg med offer-rollen i første omgang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LK bør heller fokusere på å bli en bedre fotballspiller, enn å bruke tida si på å sitte på nett å forsvare kona.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker mer som om de fortsetter å lyve for å komme seg ut av situasjonen. Okay de har kanskje ikke direkte løyet om at LK skrev kommentarene men likevel velger de bare å fortelle om en liten brøkdel av saken samt kjøre inn haugevis av unnskyldninger om alt mulig om hetsing osv. Det er manipulering av sannheten. Det er fortsatt bedrageri og løgn. Hvordan kan fansene akseptere å bli behandlet som mindre intelligente individer det fatter jeg ikke.

(Jo da jeg sa jeg skulle gi meg nå haha)

Du løy til oss. Nå kommer straffen. :fnise:

Helt enig. Det er veldig rart at de ikke innrømmer feil og bare innser at det hadde gagnet dem aller best. Undrer på om dette er deres ide eller om de har blitt rådet til det av "teamet".

Ja, antageligvis støttekontakten som sterret dem opp til det her...

Ryddet for spekulasjon.

irrlys, mod.

Endret av irrlys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LK bør heller fokusere på å bli en bedre fotballspiller, enn å bruke tida si på å sitte på nett å forsvare kona.

Ikke gi vedkommende det h*n ønsker, nemlig at tråden sklir ut og at folk blir fristet.

Jeg foreslår at vi alle ignorerer de som ikke tilføyer debatten noe :)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du løy til oss. Nå kommer straffen. :fnise:

Jeg skal i det minste innrømmedet og legge meg flat! Unnskyld! :bond:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Og dersom du ikke ønsker tråden stengt igjen så bør du kanskje legge bort spekulasjonene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep, persondebatt, avsporinger, samt svar til alt dette.

irrlys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at annonsører trekker seg og Rådet for legeetikk reagerer, synes jeg viser hvor viktig det var at dette kom frem. Ikke fordi jeg synes det er bra at carolinebergeriksen.no mister annonsører, men fordi det viser at de annonsørene som nå trekker seg ikke hadde inngått avtale i utgangspunktet hvis de hadde visst hvordan bloggen ble drevet, og dermed er denne måten å opptre på som bedrift (blogg) gal på mange måter. Det er også viktig å skille debatten om netthets og mobbing fra dette.

Så bra at både legeforeningen og annonsører ser hvorfor vi reagerer på det her. Kudos.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett i lys av det som er kommet frem i det siste:

http://carolinebergeriksen.no/2013/03/12/vaer-en-venn/

Så var det dette med liv og lære da ...

Edit: For de som ikke ønsker å besøke bloggen, kan jeg si at innlegget går på mobbing og netthets, og at CBE sier at hun tar sterkt avstand fra slikt.

Når er innlegget fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske med dette er jo at bloggen er så populær som aldri før, lesertallene har skutt i været. Godt mulig har hun mistet lesere, men kanskje skaffet hun seg enda flere nye lesere. Hadde ikke forundret meg. Og kvinneguiden er en god grunn til det.

Vel, nå må du huske på at bloggen har vært i samtlige av de store avisene og at det er det som skaper nysgjerrighet og klikk. Dette vil roe seg, de fleste som ikke er lesere bryr seg egentlig ikke, men klikker seg inn for å de hva alt handler om akkurat nå.

En annen ting som også har blitt nevnt her, er at selv om klikkene har økt ved en liten periode så har derimot omdømmet deres blitt hardt skadet, og det er dette som vil skade dem mest da de er pr-kåte til tusen. Frua ønsker jo mer tv-oppdrag. Blir kanskje ikke lite lett å stille opp til intervjuer og slikt i nærmeste fremtid, for dette kommer til å henge ved bedriften lenge.

Endret av Odenator
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager hvis linken er posten før, men jeg synes at denne kommentaren i Aftenposten oppsummerer hvordan CBE mottar kritikk, og hvorfor det er problematisk, på en god måte: En fotballfrues forviklinger.

Dette,spesielt, er så sant:

Å, så bra dette var :) Hun sier akkurat det jeg mener.

Likte spesielt dette sitatet:

Uansett hva man måtte mene om budskapet Caroline Berg Eriksen selger, er hun uten tvil en av landets mektigste medieaktører.

Men for å være en dyktig forretningskvinne som har knekt koden for moderne mediekommunikasjon utviser hun en særdeles uprofesjonell forståelse av hvordan den offentlige debatten fungerer. Det er nemlig en vesentlig forskjell på netthets og kritikk.

Begge deler kan oppleves vanskelig, tungt og sårende, men det er bare det første man bør være helt fritatt for. Det andre er faktisk en del av jobben.

Skulle ønske de som mener denne diskusjonen bare skyldes mobbing og sjalusi kunne oppdage hvor mange medievitere, journalister og andre relevante yrkesgrupper (f. eks. legeforeningen) som faktisk reagerer på det som har skjedd og synes dette er viktig å sette søkelys på.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere på Kvinneguiden.

Jeg har aldri brukt dette forumet før, men de siste dagene har jeg sett at et par av mine blogginnlegg om Caroline Berg Eriksen er blitt lenket til herfra. Jeg er glad for det, for selv om jeg har vært kritisk til kommentarfeltjukset, så prøver jeg å skrive litt balansert - jeg er ikke for anonym hets og egentlig ikke noen tilhenger av å være anonym på nett i det hele tatt, fordi det gjør at man lettere sier noe ufint.

Jeg heter Victoria Edwards og bor i Drammen. Jeg har fire barn og driver selv en liten blogg. Alle i familien kaller meg av en eller annen grunn mamsi og det er derfor bloggen heter mamsi.no.

Jeg håper dere vil være med på å bruke denne saken og den voldsomme oppmerksomheten til noe positivt - alle er vel tjent med at internett blir et bedre sted.

Siste innlegg om denne saken:

http://mamsi.no/kommentarfeltkontroversene/

De andre:

http://mamsi.no/en-reaksjon-pa-svaret-fra-caroline-berg-eriksen/

http://mamsi.no/kommentarjuks-pa-fotballfruebloggen-og-stillheten-etterpa/

http://mamsi.no/bilderedigering-og-falske-kommentarer-pa-fotballfruebloggen/

Og nå føler jeg meg jo nesten litt gal som har skrevet så mye om dette, men det er interessant synes jeg. Skal skrive om andre ting også, altså - har jo et eget liv også ;-)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra dette var :) Hun sier akkurat det jeg mener.

Likte spesielt dette sitatet:

Skulle ønske de som mener denne diskusjonen bare skyldes mobbing og sjalusi kunne oppdage hvor mange medievitere, journalister og andre relevante yrkesgrupper (f. eks. legeforeningen) som faktisk reagerer på det som har skjedd og synes dette er viktig å sette søkelys på.

Så bra flere likte linken. For å være ærlig, så kan jeg ikke si jeg mener alle skriblerier om saken de siste dagene, på ymse nettsteder, har vært noe å hoppe i taket over. Det er kanskje feil å si det, siden de alle på sett og vis har bidratt til å spre et budskap, men denne kommentaren synes jeg skilte seg ut i positiv forstand. :)

Jeg sier meg også enig i at de som tar på seg skylappene og nekter å se poenget, burde ta til seg at mange, med ulik kompetanse, av ulike gode grunner, nå kritiserer CBE. Hvem vet, kanskje lærer de også noe nytt.

Endret av Søgni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden inneholder mange interessante innlegg om bedriften Fotballfrue/Caroline Berg Eriksen. Når man begynner å skrive om at daglig leder heller burde "fokusere på å bli en bedre fotballspiller" eller diskutere hvorvidt noen brukere hetser eller ikke, så syns jeg det er synd fordi debatten sporer av.

Nettsiden Caroline Berg Eriksen er med sine titusentalls daglige lesere en stor norsk mediebedrift. De er kanskje den største på sitt område; livsstil og "feel good" for kvinner i alderen 15-30. At denne bedriften er bygget opp av en ung kvinne syns jeg er både imponerende og ganske kult. Dette har gjort at jeg tidligere hadde stor respekt for bloggen, jeg var imponert over hvordan Caroline Berg Eriksen selv med hjelp av mannen har klart å bygge en millionbedrift fra bunnen før hun når 30 år. Man kan stille seg kritisk til hva hun har gjort for å oppnå dette - for meg personlig virker bloggen ganske manipulerende ved at Caroline Berg Eriksen blir brukt som frontfigur og "venninne" - innleggene er et sammensurium av alt fra ren reklame til svært private innlegg om dødsfall i egen familie eller sin egen fødsel - til noe midt i mellom der det ikke er lett å vite om det er reklame eller privat informasjon. Kanskje det er nettopp dette som gjør bloggen så fascinerende.

Når det så kommer fram at bedriften har jukset ganske mye: bilderedigering og falske titler - blir jeg ganske skuffet. Selfølgelig har dette sammenheng med inntektene deres! De har jo bygget opp et eget "univers", man kan ikke ta ut enkeltdeler og si at disse "er uvesentlige".

Men det som jeg syns er verst er måten hun forsvarer seg på - bedriften spiller på følelsene våre ved å si at frontfiguren Caroline ikke sover eller spiser, bedriften sier at det er vi som lesere som har fått privatpersonen Caroline til å ikke føle seg god nok. Dette gjør at jeg mister ALL respekt.

Selvfølgelig er det vanskelig når livsverket ditt blir heftig kritisert i media - det er jo dette som skjer for ekteparet Eriksen. Men hvor er svaret fra bedriften?? Jeg som forbruker (dvs en av bloggleserene som bidrar til de 50000 treff om dagen og dermed enorme reklameinntekter) vil ha svar FRA BEDRIFTEN.

For å dra en parallell: dersom jeg er misfornøyd og skuffet over et falskt produkt fra en bedrift og klager på dette, så vil jeg ha et profesjonelt svar med unnskyldning og kanskje pengene tilbake eller et gavekort. Jeg vil ikke ha et tåredryppende brev fra selgeren om at hun er kjempelei seg og ikke spiser etter at det kom frem at produktet var falskt.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...