Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter

Hva forventet de? Tusenvis av mennesker trøkt inn på en båt. Dette er en familie som ellers lever på internet (jmf hektisk Pinterest og googling før alle høytider og store og små event), men de hadde ikke tenkt to sekunder hva et cruise egentlig er??

Det er vel flere her som allerede for flere uker siden forutså denne reaksjonen. Dette er tross alt et par som liker best gjøre aktiviteter sammen, uten andre folk. Om det ikke er et fåtal spesielt inviterte venner.

Treasure: Suck it up! Dere er på JOBB. Og jobben er å være levende reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

I 2014 skrev hun altså at ferieformen ikke appellerte til deres «filosofi», og likevel inngår de en avtale der de reiser på samme type ferie. Nytt godt eksempel på at bloggere kan kjøpes bare beløpet er høyt nok, der altså. 

Ellers enig i at innleggene rundt cruiset ikke «oser» kvalitet. Innleggene virker skrevet i all hast. De mangler struktur og mangelen på kronologi er pussig. Hun skriver at det skal komme flere innlegg senere, men det tror jeg ikke vil falle i god jord hos leserne. Litt av vitsen er jo å følge ferien i sanntid, hvis denne dagbokgreia skal fungere. Mener dette ble kritisert ved en tidligere ferietur også. 

Bildene er heller ikke så gode, helt normale feriebilder, ikke det man forventer av en profesjonell annonsekanal. Det «oser» hastverksarbeid. 

Klagingen er et kapittel for seg. Er det mulig å være så lite bevisst sin rolle som profesjonell influencer på jobb. 

Alt i alt synes jeg annonsøren har fått lite valuta for pengene. Til pass for annonsøren når de gjør så dårlig research i valget av annonsekanal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Viking-girl skrev:

Hittil i dag: 9 umerkede snapper 

Mener de er ferdig på cruiset nå og bare bor i Miami, noe som kan være grunnen til at det ikke er merket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, CecilieX skrev:

I 2014 skrev hun altså at ferieformen ikke appellerte til deres «filosofi», og likevel inngår de en avtale der de reiser på samme type ferie. Nytt godt eksempel på at bloggere kan kjøpes bare beløpet er høyt nok, der altså. 

Ellers enig i at innleggene rundt cruiset ikke «oser» kvalitet. Innleggene virker skrevet i all hast. De mangler struktur og mangelen på kronologi er pussig. Hun skriver at det skal komme flere innlegg senere, men det tror jeg ikke vil falle i god jord hos leserne. Litt av vitsen er jo å følge ferien i sanntid, hvis denne dagbokgreia skal fungere. Mener dette ble kritisert ved en tidligere ferietur også. 

Bildene er heller ikke så gode, helt normale feriebilder, ikke det man forventer av en profesjonell annonsekanal. Det «oser» hastverksarbeid. 

Klagingen er et kapittel for seg. Er det mulig å være så lite bevisst sin rolle som profesjonell influencer på jobb. 

Alt i alt synes jeg annonsøren har fått lite valuta for pengene. Til pass for annonsøren når de gjør så dårlig research i valget av annonsekanal. 

Hvor er det hun klager så fælt da? Jeg ser det ikke

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde oppriktig at hun var på jobb og jobben var å profilere cruiseselskapet, og ingen andre. 

Flere av innleggene på cruiset som omhandlet selve cruiset, inneholdt reklame for andre aktører (var merket). Linker til f eks klær er også reklame.

For meg som leser blir det bare surrete når jeg vet hun er på cruise i en periode som nøye fortalt er jobb, og så kommer det link til tv2sumo og Nelly-annonselenker...

Er det normalt å reklamere for andre når man er på jobb og har ett oppdrag?

Endret av Mrs Bella
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke med på denne krus-reisen deres, må jeg innrømme. Jeg har forstått at de startet etter de hadde vært i Disneyland, men er det over nå? Slik at Miami ikke er en del av denne turen? 

For min del hadde det vært fint med et start innlegg på bloggen med informasjon om selskapet de reiser med, hvor turen går og ulike stopp på veien. Da ville det vært lettere for meg som leser både å fulgt med underveis, men også å vurdert om dette ville kunne være noe for meg. Det er også noe som enkelt kan lages ferdig før man drar. 

På bloggen er det nå to innlegg om denne turen: Ett om at de er på show på båten, og ett om at de har gått i land ett sted. 

Det første innlegget om at de er på show kommer litt brått på: for meg som ikke følger med på ALT, så blir det litt voldsomt overgang fra Disneyland til plutselig show på en båt, uten at jeg har fått med meg noe overgang fra det ene til det andre. 

Det andre innlegget handler om at de går i land på Jamaica og Cayman Island, men har de ikke gått i land andre steder? 

Jeg forstår at det sikkert kommer flere innlegg når de er hjemme igjen, men som leser syns jeg det blir litt forvirrende og syns det kunne vært planlagt bedre så jeg kunne hengt med i svingene her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Som leser virker det merkelig at hun i flere av innleggene på cruiset som omhandlet selve cruiset hadde reklame for andre aktører. Linker til klær er også reklame.

Jeg trodde oppriktig at hun var på jobb og jobben var å profilere cruiseselskapet, og ingen andre.

Det er vel fort slik det nesten må bli når så mye av tøyet og annet utstyr de har allerede er sponset. Da må de merke det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker show og å være stivpyntet med stiletthæler og festantrekk og tung makeup. Definitivt ikke min type ferie, spesielt ikke med små barn. Og enda mindre cruise-lysten er jeg etter dette reisebrevet. 

Endret av Lopploella
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shopaholic skrev:

"Et cruise på denne størrelsen innebærer selvfølgelig et hav av mennesker, og for oss ble dette litt i overkant. Ikke misforstå meg, det er utrolig hyggelig at det er folksomt, men akkurat når vi er på ferie er vi på jakt etter å trekke oss helt tilbake og være litt for oss selv, og en cruiseferie egner seg ikke helt for denne filosofien"

Med tanke på at hun skrev dette etter forrige (sponsede) cruise, er det kanskje ikke så rart hun virker missfornøyd. Og jeg lurer fremdeles på om flyturen (som ikke ble merket) var inkludert i sponsefesten, om det var gratis transport til Disneyland som lokket...

Og det fant de ut etter de hadde vært på cruiset? Det sier seg jo selv. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
5 minutter siden, Lopploella skrev:

De liker show og å være stivpyntet med tung makeup. Definitivt ikke min type ferie, og enda mindre cruise-lysten er jeg etter dette reisebrevet.

De har nok hatt det fantastisk - ja det var magisk! Og hun savner det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaging: Det regner. Det blåser. Det er like skummelt på båt som i fly. Utflukten ble avlyst. Blir syk av store bølger.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en liten digresjon, men de må ha verdens mest tålmodige barn. Jeg klarer så vidt til å få på bikinien rett vei, og ekstra heldig er jeg vist den er der den skal når jeg er på stranden med ungen. Hun kan både posere sexy og ta masse bilder uten det som tilsynelatende er et problem 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
6 minutter siden, Nebel86 skrev:

Og når det blir fremstilt "magisk og at de har hatt det fantastisk", så er det fader meg feil det også.

Feil? Ingen som vet om hun kommer til å skrive at de har hatt det "fantastisk, magisk og savner det allerede!"?

Ren gjetning fra min side, ettersom det er akkurat det hun pleier å skrive etter en ferie. Alltid.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara said:

Klaging: Det regner. Det blåser. Det er like skummelt på båt som i fly. Utflukten ble avlyst. Blir syk av store bølger.

Det ene innlegget om at reisen måtte legges om pga storm og dårlig vær? Det er da helt naturlig å ta med, og det var ikke mange setningene i forhold til alle de andre blogg-innleggene... Det er helt normalt å bli sjøsyk, det er helt normalt å bli nervøs for storm ute på havet. Det er å opplyse. Om du leser det som "Buhu, alt går i mot meg" så leser vi det med litt forskjellige øyne. Om hun hadde unnlatt dette så ville det garantert kommet "Åh, så fantastisk og perfekt hun skal fremstille alt"...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Snøsøta

Hva for slags bakvendtland er dette egentlig?

Den delen av ferien hvor de hevder å være på jobb - eller tjene til livets opphold ved å lage blogg som det heter i andre folk sitt liv- er den delen av ferien hvor de har få oppdateringer og lite info om turen. 

Den delen av ferien de hevder er privat er smekket med publiseringer av familieliv og reklame for fornøyelsesparker og kommersielle aktører. 

De hadde ikke fått finansiert huset, livet, bilen, Disneyworld, kjolene, whiskeyen, lysekronen, dronen og de blanke benkeplatene, uten å legge ut den private ferien på nettet. Uten privatlivet hadde de ikke hatt en leser å selge til Cruiserlooser Ocean Polluters. Den virkelige jobben er å vise fram familien for offentligheten. Det er den eneste kapitalen de har. Så, det er når de har privat ferie de virkelig er på jobb. Når de sier de er på jobb har de endelig et øyeblikks privatliv mens de produserer det antallet annonser de har avtalt med COP, hvor flere  av dem i tillegg skal publiseres senere. Å lage en annonse tar mye kortere tid enn å publisere hele livet på bloggen. 

Så da ender vi opp med paradokset - Når de er på jobb har de privatliv, når de har ferie er de på jobb. Gi den familien en ordentlig jobb snart, vær så snill. Så får barna og resten av familien endelig litt privatliv.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvor er det hun klager så fælt da? Jeg ser det ikke

Det er eksemplifisert de foregående sidene i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Typisk min flaks» er vel noe som ofte nevnes, når de beskriver alle de «uheldige omstendighetene», mener jeg. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj said:

«Typisk min flaks» er vel noe som ofte nevnes, når de beskriver alle de «uheldige omstendighetene», mener jeg. 

"Klassisk meg"? Er det klaging eller syting? 🤔 Ser heller på det som selvironi. Hva er så ille med det? De andre positive innleggene blir glatt oversett for noen setninger som kan tolkes negativt om man legger godvilja skikkelig til. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...