Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Men de kommentarene som er sluppet igjennom, som er hets og trusler (som de selv sier at de har hatt, og derfor gjort det de har gjort) altså - Har LKE eller CBE svart med aliaser med lege, advokat e.l der ? !

I kommentarfeltet til Frua vil jeg påstå det florerer med hets og drittslenging. Vent.. la meg forklare ferdig.

Ikke hets og drittslenging mot Frua, men drittslenging mot de som våger å komme med en liten kritisk bemerkning. Vedkommende blir da teppebombet med krasse kommentarer fra lesere/LKE/andre? i sitt forsvar av lille Caroline.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skarpsynt;)

Hvis de end

Og bloggen går videre som om aldri noe har hendt. Nytt bilde på instagram: løping i 1 time og 40 min.

Så istedenfor en lang bloggpause, ta det litt med ro så kjører de på.

Utrolig!! Ville vært så flau at jeg ikke ville vist et bilde eller en tekst på årevis. Gjemt meg og håpet alle ville glemt meg ;)

Det er bra de finner noe å gjøre tenker jeg. Skape noe nytt, lære av dette. Samtidig forstår jeg ikke helt sammenhengen med å være lei seg, beklage det som er skjedd, og så fortsette å dele bilder og private ting når nettopp det har vært så truende og hetsende mot dem det de gjør. Men da er de modige. Og har sikkert god beskyttelse rundt seg. Og det er jo veldig bra.

Endret av Skarpsynt;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91

Har noen av dere lest hva en viss svømmefrue har skrevet om saken? Det lå på Instagram, men hun har slettet det nå. Hun støtter CBE totalt, og går til angrep på personen som avslørte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet da jeg fikk en pm om at jeg ikke burde legge slikt åpent. Nåvel. For ordensskyld omhandler meg ikke ts.

Endret av Vind
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt når jeg ser at søsteren til Caroline kommenterer på bloggen hennes, og mener at vi på "kg" må stå frem om hvem vi er, og stå for det vi mener. Kremt, er det ikke dette LK har drevet med i en årrekke for å forsvare sin kone mot berettiget kritikk? Gjemt seg bak ulike alias for å tale sin sak i positivt favør? Kjenner jeg blir fryktelig provosert at de vrir deg unna det som faktisk er tema i denne saken. Det er selvfølgelig ikke greit at CBE blir utsatt for netthets, og jeg tror i aller høyeste grad dette stemmer, og har full forståelse for at dette føles vondt for hele familien. Men å stemple et helt forum for mobbere, og mene at vi liksom skal stå for det vi mener (gjør ikke de fleste det her da?) syns jeg er drøyt! Snakk om å grave sin egen grav. Selvinnsikt er fint.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakker om å bli mobbet av leserne. Men det er de selv som står for noen av de verste kommentarene på bloggen. Er det fint å tiltale noen "mentalt tilbakestående" o.l? Blir alt for lett å legge skylden på leserne. Det er ikke lesernes feil at Caroline Berg Eriksen har noen syke tanker i hodet, og lever i sitt eget univers. Dette er ikke noen andres feil, det er ren og skjær ansvarsfraskrivelse fra parets side.

Dobbeltmoralismen lenge leve! Helt greit at de som bloggere kan slenge dritt til leserne, men motsatt vei er dette mobbing på høyt nivå, om noen påpeker den minste ting. Yeah right. Virker som de ikke forstår at andre kan mene noe annet enn dem, og av den grunn kan slenge rundt all verdens møkk. Hvor er logikken her Fotballfrue?

Du er blogger og tjener usannsynlig mye penger på å blogge 1 mill innlegg om spinat, en binders og et eggeskall. Vi andre sysselsetter oss med andre ting, som kan være like så interessant som dette. Hvis du er skuffa over at andre har andre interesser enn deg selv, kan du ta det med mammaen og pappaen din, istedet for å konstant sutre over hvor grusomme leserne er.

At mannen din driver å utgir seg for å være lege, ernæringsfysiolog, jordmor og personlig trener for å nevne noen yrker, er langt i fra et ærlig spill, og sier vel strengt talt mye om dere. Mange yrkestitler er beskyttet, og her har dere nok en gang tråkket i salaten. Sannheten kommer for en dag, og den er dere veldig dårlig på å takle.

Istedet for å påpeke det dere tilsynelatende mener er "mobbing", hetser dere heller de som kommer med saklige og konstruktive tilbakemeldinger til dere. Hvis dere føler dere så utsatt, kom med eksempler for svarte svingende! Dere må jo han massevis av eksempler og bevis, dere som mener at dere blit utsatt for grov mobbing daglig, av så mange mennesker.

Føler ikke at dere er de rette personene til å gi andre en moralpreken. Når noen har så mange "svinn på skogen" som dere har, bør dere holde dere for gode til å rakke ned på andre. Dere har absolutt ingen melderett på nåværende tidspunkt!

Caroline snakker ofte om det å ha en dårlig dag. Det er helt greit. Men hvorfor i huleste skal du redigere bildene dine til det ugjenkjennelige da? Vis istedet dine lesere hvordan du ser ut på en dårlig dag. Du lyver så til de grader, istedet for å vise folk at dere også er mennesker. Alle mennesker har forskjellige dager iblant. Er ikke rart at folk reagerer på deg da. Alle løgnene dine renner nedover ørene på deg. Hadde du vært et godt eksempel, hadde du vist deg selv fra et ærlig ståsted, ikke lage dette glansbildet av deg selv, som om alt skulle vært en Dressmannreklame.

De idealene dere legger opp til er langt fra sunne. Dere oppnår kun at de blir enda mer hysteri rundt det med kropp og fasong. Er igrunn fint å være noenlunde i form, men når alt kommer til alt er det opp til hver og en hvordan de vil trene og spise. Man skal ikke bli mobbet fordi man ikke går med de og de skoene, og ser slik og slik ut utvendig. Trener du, skal det være for din egen del. Hvis trener kun for å se bra ut, er det ikke brått sikkert at det er så sunt lenger. Bak alt dette er det også en personlighet, og den bør også telle mye.

Troverdigheten deres har for lengst forsvunnet fra den gjennomsnittelige nordmann. Alle med litt vett i hodet tar avstand fra de handlingene og den moralen dere har vist de siste par årene. Nå er det kun et og annet hylekor igjen som taler deres vei. Dette er de som enda ikke har forstått sannheten, men forhåpentligvis vil de også få opp øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt når jeg ser at søsteren til Caroline kommenterer på bloggen hennes, og mener at vi på "kg" må stå frem om hvem vi er, og stå for det vi mener. Kremt, er det ikke dette LK har drevet med i en årrekke for å forsvare sin kone mot berettiget kritikk? Gjemt seg bak ulike alias for å tale sin sak i positivt favør? Kjenner jeg blir fryktelig provosert at de vrir deg unna det som faktisk er tema i denne saken. Det er selvfølgelig ikke greit at CBE blir utsatt for netthets, og jeg tror i aller høyeste grad dette stemmer, og har full forståelse for at dette føles vondt for hele familien. Men å stemple et helt forum for mobbere, og mene at vi liksom skal stå for det vi mener (gjør ikke de fleste det her da?) syns jeg er drøyt! Snakk om å grave sin egen grav. Selvinnsikt er fint.

Jeg er PT Åge :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte kritikken Ingeborg Heldal ga CBE på VG Tv. Kjenner henne, og flere andre redaktører, det har vært en interessant dag, vi i media tenker jo vårt... (Nei, jeg jobber ikke i avis.)

Endret av Kate*
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke vende om fansen hennes. Hun får bare støttende elskerdeg kommentarer nå på instagrammen. De heier på henne fortsatt, og da kan jo butikken bare fortsette.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke vende om fansen hennes. Hun får bare støttende elskerdeg kommentarer nå på instagrammen. De heier på henne fortsatt, og da kan jo butikken bare fortsette.

Blodfans vil hun alltid ha, og ja, jalla-snnonsørene vil neppe droppe henne. Men et godt rykte er verdt mer enn penger. CBE ønsker jo å profilere seg som forfatter og programleder etc. Slike mennesker er avhengig av troverdighet. Dessuten tviler jeg på at seriøse aktører som magasiner og reiseselskaper som ikke har fjortisfansen som hovedmålgruppe ønsker å ødelegge imaget sitt ved å støtte henne. Det har skjedd litt for mye nå.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er natt&dag, men å så moro å lese. Spesielt delen med intervju av ulike bloggmenn. (altså mannen til bloggfruer).

http://www.nattogdag.no/2015/01/det-er-fint-at-fotballfrue-legger-seg-flat-selv-om-hun-er-helt-flat-fra-for/

Tror at mange reagerer på grunn av den utrolige sammenblandingen av privat-ikke privat. Der ståpunkt skifter alt etter hva som passer. Litt livsstilsmagasin, om det passer. Litt venninne. Om det passer bedre.

Med en god dose god gammeldags hovenhet, krasse kommentarer, sletting av kritikk og spørsmål, juging, skylde fra seg, etc.

At de ønsker fremstå som "perfekt" er ikke et problem i seg. Problemet oppstår når man ikke skiller mellom profesjonell (fotballfrue as) og uprofesjonell (venninne caroline), samt lyve, skylde fra seg, hets, late som at man har glemt, ikke visste bedre (merking av reklame) og så videre.

Edit: foreholder fortsatt at managerne til fotballfrue burde få sparken! Her har de gjort en ussel jobb. Ikke verdt fem flate øre. Ett gratis tips fra mg til fotbalfruen med mann.

(har nær slektning som jobber med pr på høyt nivå.....)

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommentarfeltet til Frua vil jeg påstå det florerer med hets og drittslenging. Vent.. la meg forklare ferdig.

Ikke hets og drittslenging mot Frua, men drittslenging mot de som våger å komme med en liten kritisk bemerkning. Vedkommende blir da teppebombet med krasse kommentarer fra lesere/LKE/andre? i sitt forsvar av lille Caroline.

Slik jeg har oppfattet det så må alle kommentarene på bloggen godkjennes av admin først (som vi nå vet er 3 "personer/bruker-ID'er; den generelle admin-brukeren, CBE og LKE som alle har admin-rolle).

For det første er det da en pre-sensur av hva som publiseres i kommentarfeltet. Uten at jeg har vært en veldig fast leser av kommentarfeltet, virker det ut fra "bevisene" at de "fake" kommentarene har vært innenfor kategoriene

1) Rosende (uten noen "grunn") (PT Åge-gate)

2) Forsvar mot saklig kritikk eller spørsmål (hvitløks-gate)

3) Diskusjoner med "seg selv" (LKE gate)

4) Dissing av andre bloggere (feks Blondinbella)

Innenfor disse kategoriene er det (som andre også har nevnt) å dra igang hetsing (der andre henger seg på) og i enkelte tilfeller opprette enda en ny ID for å helle mer bensin på bålet. I tillegg kan man jo lure på hvor mange av de ikke-støttende kommentarene i en slik hetsetråd som blir godkjent...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodfans vil hun alltid ha, og ja, jalla-snnonsørene vil neppe droppe henne. Men et godt rykte er verdt mer enn penger. CBE ønsker jo å profilere seg som forfatter og programleder etc. Slike mennesker er avhengig av troverdighet. Dessuten tviler jeg på at seriøse aktører som magasiner og reiseselskaper som ikke har fjortisfansen som hovedmålgruppe ønsker å ødelegge imaget sitt ved å støtte henne. Det har skjedd litt for mye nå.

Blir netthandlen og den type annonsører fremover..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor; jeg kjenner faktisk en PT som heter Åge. Han fikk høre det fra ei dame på jobb idag;)

Jeg dauer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skuffende av Tjomlid. Meningsløst innlegg...

LKE iskuterer seriøst? Altså, hvis Tjomlids versjon av seriøst er å henge ut folk som har en annen mening og utelukkende vise til mildt sagt omdiskutert forskning, hadde kanskje kommentaren gitt mening. Han skriver jo selv at han ikke har satt seg inn i fakta, da vet han heller ikke konteksten kommentarene er skrevet i. Utrolig synd at mange tar unnskyldning om hets så enkelt... Endret av Kate*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte kritikken Ingeborg Heldal ga CBE på VG Tv. Kjenner henne, og flere andre redaktører, det har vært en interessant dag, vi i media tenker jo vårt... (Nei, jeg jobber ikke i avis.)

Heldal var veldig, veldig bra :) Langt mer oppegående enn jeg trodde. Anbefales til dem som ikke har sett det ennå.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...