Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Skulle ikke forundre meg om det dukket opp en gulvekspert i kommentarfeltet som kan fortelle at joda, gulvet er fra 1983, grusomt behandlet for noen år siden - anbefaler å rive det ut og legge nytt. 

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, formula skrev:

Skulle ikke forundre meg om det dukket opp en gulvekspert i kommentarfeltet som kan fortelle at joda, gulvet er fra 1983, grusomt behandlet for noen år siden - anbefaler å rive det ut og legge nytt. 

Ikke gi The Eriksens flere ideer nå da!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun synes det er kult at gulvene er fra 1923? Spiller det noen rolle når de likevel har herpet dem? Hadde de satt pris på at huset var gammelt så hadde de heller ikke ødelagt så mye annet i hjemmet heller. De burde heller ha flyttet inn i et hus fra 1980-årene og pusset opp. Da hadde de fått akkurat den atomsfæren de ønsker. De synes sikkert der er stas å skryte av at de bor i et gammelt ærverdig hus.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2018 den 10.58, Inocybe skrev:

Når man ikke vil høre på fagfolkene med erfaring med eldre bygninger så er det slik det blir. Det manglet ikke advarsler om at resultatet ville bli dårlig, men CBE insisterte og resultatet ble deretter. Et gammelt gulv oppfører seg ikke som et moderne. 

Hvilke fagfolk da, egentlig? Tenker du på brukerne her i tråden? (Jeg ville nok heller ikke hørt på mine argeste kritikere når det kommer til oppussing, eller noe annet. Men det er nå meg da :))

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvilke fagfolk da, egentlig? Tenker du på brukerne her i tråden? (Jeg ville nok heller ikke hørt på mine argeste kritikere når det kommer til oppussing, eller noe annet. Men det er nå meg da :))

Men nå viste det seg jo at nettopp KG hadde rett IGJEN da.. 

Finnes folk her som har pusset opp før og vet ett og annet vet du.. Hvilken fagbakgrunn brukerne har vites heller ikle 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
11 hours ago, Kleenex said:

Var det ikke jobbreise mon tro? 

Ikke godt å si. Alt blir jo jobb-jobb for de. Både dåp og opp-pussing av lekehytte (tatt i betraktning at de tjener penger på blogginnleggene de lager om det uansett). 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vernis skrev:

Må si de gjør en formidabel innsats for å skjerme barna.

Eller ikke. 

Ja, vi forstår vel alle nå hvorfor Dagbladet-journalisten Miriam Bakkejord brukte av arbeidstiden sin for å skrive om hvor flink CBE har blitt til skjerme barna - https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562:ironi:

Cbe.no:  Lenker til bruk av barn på SoMe for perioden 04.09. - 18.09.18:  https://imgur.com/a/YXHoEIn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Asti skrev:

Ja, vi forstår vel alle nå hvorfor Dagbladet-journalisten Miriam Bakkejord brukte av arbeidstiden sin for å skrive om hvor flink CBE har blitt til skjerme barna - https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562:ironi:

Cbe.no:  Lenker til bruk av barn på SoMe for perioden 04.09. - 18.09.18:  https://imgur.com/a/YXHoEIn

Vil dele det samme som jeg gjorde i AB-tråden.  Litt generell informasjon fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter.". 

Jeg lurer på hva som foregår i hodet på CBE og LKE som velger å bruke barna i sine SoMe-kanaler og nå OGSÅ på Tv2? Ser de ikke hva de holder på med, når CBE stiller opp i interjvu hos Dagbladet og påstår at de skjermer barna mer, samtidig som de velger å eksponere barna på ENDA EN kanal? Det kommer altså i TILLEGG til alt de allerede har lagt ut om barna fra før. Jeg forstår det ikke...  :riste:

Tilføyelse: Hvor går grensen for eksponering/bruk av barn hos bloggerne og Tv2/Egmont? Jeg håper at om kort tid så er dette så "utenfor" at folk tar avstand fra de som holdt på slik, og at bloggere og tv-kanaler som brukte barn på denne måten, sitter igjen med ett "negativt stempel" som de aldri blir kvitt.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Det er CBE som nevner fagfolk. 

Enten så er disse fagfolkene mest folk og lite fag eller også har CBE nektet å høre på dem. At skikkelige fagfolk skulle ha anbefalt de behandlingene gulvene fikk anser jeg som helt usannsynlig.

Legger til at veldig ofte har CBEs kritikere rett, men det er selvfølgelig opp til henne å velge om hun vil høre på dem. Hadde hun hørt på kritikerne litt oftere hadde hun spart seg mange frustrasjoner og pinligheter. Det er er velment råd.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er elendig til å telle, men i det intervjuet i Dagbladet står det da jammen at barna bare er med på to av innspillingsdagene. Har regnet tre (første episode, vixen å GC) spørs om ferien til  GC ikke regnes som innspillingsdag da ettersom det er LKE og frua selv som filmer... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bobir skrev:

Mulig jeg er elendig til å telle, men i det intervjuet i Dagbladet står det da jammen at barna bare er med på to av innspillingsdagene. Har regnet tre (første episode, vixen å GC) spørs om ferien til  GC ikke regnes som innspillingsdag da ettersom det er LKE og frua selv som filmer... 

Jeg har pr. dato sett barna i episode

• 1 (barna ble filmet fra en morgensituasjon) 
  • 2 (viste bilder - ikke film)
  • 4 (ene barnet ble filmet)
  • 6 (begge barna ble filmet)

De viste også frem ene barnets soverom i episode 3. Dette kommer i tillegg til annen eksponering av barn i cbe.no sine SoMe-kanaler - https://imgur.com/a/YXHoEIn.

Endret av Asti
Endret på teksten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Irja skrev:

Skikkelig skuffet over Stormberg.

Snakk om skivebom fra firmaet. Fort gjort å ødelegge imaget, si. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Asti skrev:

Jeg har pr. dato sett barna i episode

• 1 (filmet fra en morgensituasjon) 
  • 2 (viser bilder - ikke film)
  • 4 (hørte stemmer, og ene barnet ble filmet)
  • 6 (begge barna ble filmet)

De viste også frem ene barnets soverom i episode 3. Dette kommer i tillegg til annen eksponering av barn i cbe.no sine SoMe-kanaler - https://imgur.com/a/YXHoEIn.

Ja da kan jeg jo ihvertfall telle, så en løgn igjen der altså.. Å det ca 2 uker (mindre) etter intervjuet i Dagbladet.. 

Ja, det er mange av bloggerene som eksponerer barna sine, men det som gjør dette så innmari feil er at media "beskytter" denne bloggeren gang på gang å at hun aldri blir tatt. Ikke engang når hun ljuger opp journalistene rett opp i ansiktet. Jeg mener absolutt ikke eksponering er greit, men ta hvertfall et valg å stå for det istedet for dette tullet der.. 

Å bare vent, blir det spørsmål om antallet så kommer vell den unnskyldningen med at "bloggerene teamet var bare med to daget= innspillingsdagene, resten var det vi som filmet, å dessuten veldig delikat) 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...