Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Nas
På 3.9.2018 den 0.49, Cesil skrev:

"Nå deler jo faktisk jeg så lite om barna våres at det ikke er grunnlag for å mene noe om hvor mye eller hvor lite vi er sammen, Tolene. Kommentarene til Helene er et veldig godt eksempel på det da den demonstrerer hvor lite hun egentlig vet om hva vi gjør", skriver frua i en kommentar. 

Altså, hæ? Deler lite om barna? Jeg har ikke lest bloggen ofte, men bare ved å følge denne tråden, vet jeg mer om ungene hennes enn om f.eks nabobarna. Hvilken virkelighet lever hun egentlig i? 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Apropos CBEs oppfatning av begrepet "litt", jf mitt forrige innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Anna Nas skrev:

Merker meg setningene "I og med at vi er en familie, og barna følger meg i dagliglivet, får de likevel være litt med. Det er riktignok i en nokså anonym setting."

Det er gjentatte ganger bevist at hennes oppfatning av "litt" og "anonym setting" ikke samsvarer helt med det som flertallet legger i begrepene, for å si det forsiktig. Dessuten kommer barnas eksponering i realityshowet på toppen av all annen eksponering de utsettes for, og det kan knapt kalles skjerming. Å skjerme "mer enn før" er ikke det samme som skjerming, så hallo Dagbladet, hvor er det kritiske oppfølgingsspørsmålet?

Den første setningen der er jo enormt interessant og talende. "I og med at", faktisk. Hva for slags resonnement impliserer den vendingen der? Først bedyrer man at man skjermer, og har tenkt gjennom tingene, og har noen prinsipper, men I OG MED AT jeg er blogger og har blitt mor, så er nå barna med i bloggen likevel da, Selvsagt, liksom. Nevnt i forbifarten i en slags foranstilt bisetning som man satser på at ingen legger merke til. For: Det må være sånn fordi det må være sånn fordi det må være sånn! Kandusi.

Merk samtidig: Barna MÅ jo ikke være med, selvsagt. De FÅR: Et rent privilegium er det jo tross alt. En flying start i livet. En veritabel liten sølvskje i hver barnemunn.

Det er nesten som man skulle tro Foppalfrue leste tråden her i går og så ringte Dagbladet. ;) 

Endret av Aricia
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glufseguri skrev:

Og no skal ho stå der som sjølvaste Jenny Skavlan; «Åhnei, vært nøye fra første stund at ungene ikke skal eksponeres».

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-dropper-hun-barna-pa-tv---skjermer-dem-mer-enn-for/70168562

(Men godt at dei ikkje skal være en stor del av serien.)

Altså, jeg får helt noia. Hun står der og sier at de blir skjermet, men så legger hun ut instastories og bilder (som er delikate vel å merke). Hvor mange kan ikke se dette på nettet kontra hvor mange som kommer til å se på bloggerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Helt enig i argumentet ditt @Aricia 

Kanskje det er motsatt også, at enkelte journalister leser denne tråden og ringte CBE for en kommentar. Vedkommende journalist, evt dusten i desken, bør ta selvkritikk for ukritisk vinkling/redigering og ikke minst usann overskrift. Barn som eksponeres i (ifølge CBE) to episoder av en populær realityserie, kvalifiserer desidert ikke til overskriften "Derfor dropper hun barna på TV". Er det mulig?!

Jeg er forøvrig ganske sikker på at CBE.no får økt oppmerksomhet og økte lesertall som følge av Bloggerne, slik at eksponeringen av barna i realiteten øker betydelig. Det er lite sannsynlig at foreldrene og bedriftseierne heretter slutter med eksponering "i og med at barna er en del av familien". Jeg håper jeg tar feil.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig. Og ikke et eneste kritisk spørsmål. Hun kom trekkende med «delikate» bilder nok en gang, ja.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glufseguri skrev:

Og no skal ho stå der som sjølvaste Jenny Skavlan; «Åhnei, vært nøye fra første stund at ungene ikke skal eksponeres».

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-dropper-hun-barna-pa-tv---skjermer-dem-mer-enn-for/70168562

Her burde feks @FruJohansen stille opp i et motintervju hos samme journalist. Snakk om eventyrfremstilling uten rot i virkeligheten. Er det virkelig mulig å ha så feilaktig bilde av hva de driver med? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, hadde alle kongebarna ramlet ut av en tilfeldig buss på skøyen hadde jeg neppe kjent de igjen eller lagt merke til de. Bloggerbarna derimot hadde jeg uheldigvis kjent igjen umiddelbart. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det kan godt være at CBE er flink til å skjerme de mindreårige. Hvis man under "skjerming" forstår solkrem og solskjerm, vel å merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Glufseguri skrev:

Det er faktisk det dummeste jeg har hørt på på evigheter. «De må selv få ta et valg», hallo?? Hvilken planet lever disse folka på? Barna er i sosiale medier daglig!! Jeg blir sikkelig sint av å høre cbe si « bildene er så delikate at vi valgte å publisere de» hva i huleste?? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Glufseguri skrev:

Usannhetene hennes i Dagbladet kan koste henne mer enn hun aner.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hun mener at de skjermer barna på «Bloggerne». Eldste vises jo tydelig på reklamesnutten for serien. Nærbilde av ansikt mens familien er på tur. Tror de virkelig på det de sier selv? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hummingbird2 skrev:

Rart hun mener at de skjermer barna på «Bloggerne». Eldste vises jo tydelig på reklamesnutten for serien. Nærbilde av ansikt mens familien er på tur. Tror de virkelig på det de sier selv? 

Snakk om å gjøre seg selv til latter!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Snakk om å gjøre seg selv til latter!

For ikke å snakke om journalistene som skriver slike saker! Snakk om dårlig stykke arbeid! De har tydeligvis ikke gjort noe research 🙈 Det irriterer meg at slike saker blåses opp, folk hyller CBE for å skjerme barna. Noe hun absolutt ikke gjør! 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Usannhetene hennes i Dagbladet kan koste henne mer enn hun aner.

Det håper jeg da. Bloggeieren er ikke snau når det kommer til gjentatt juging i offentligheten og til almennheten. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

For ikke å snakke om journalistene som skriver slike saker! Snakk om dårlig stykke arbeid! De har tydeligvis ikke gjort noe research 🙈 Det irriterer meg at slike saker blåses opp, folk hyller CBE for å skjerme barna. Noe hun absolutt ikke gjør! 

Helt utrolig at det går an.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Det håper jeg da. Bloggeieren er ikke snau når det kommer til gjentatt juging i offentligheten og til almennheten. 

Håper at dette får konsekvenser. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...