Kleenex Skrevet 30. august 2018 #59901 Del Skrevet 30. august 2018 3 timer siden, Truka skrev: Å rapportere inn fordi det står en tralle med whisky blir bare tull, spør du meg. Det blit sånn ulv, ulv Ulv ulv..det er noe helt annet. Vi må prøve å unngå at ungene våre tror at det er slike ting som er helt vanlig. Ulv ulv blir feil her altså. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truka Skrevet 30. august 2018 #59902 Del Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, Kleenex skrev: Ulv ulv..det er noe helt annet. Vi må prøve å unngå at ungene våre tror at det er slike ting som er helt vanlig. Ulv ulv blir feil her altså. Jeg synes ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. august 2018 #59903 Del Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, Kleenex skrev: Glass med alkohol er heller ikke lov. Alkohol og reklame for noe annet skal ikke blandes. Og nei, det er ikke vanlig å ha alkohol stående framme når man har barn i hus. Det er ikke vanlig å ha alkohol framme i det hele tatt. Og ja det er blodharry med en sånn tralle... Mnja, jeg tror ikke akkurat det er uvanlig å ha alkohol stående framme selv om man har barn. Jeg er oppvokst med at pappa hadde whisky-samlinga stående i en seksjon i stua. Det var sjelden han drakk av den, men det var aldri et problem at flaskene stod der. Så må man jo selvfølgelig mene hva man vil om tralla og at alkoholen er med i en (dårlig) reklame, men jeg tror vi tøyer strikken litt vel langt om vi skal problematisere at barn «utsettes» for ei synlig flaske i stua. Jeg synes det høres mer skadelig ut for barn at forholdet til alkohol er så hysterisk at det faktum at det er barn i huset betyr at det er krise at det står en karaffel med alkohol i stua. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleRain Skrevet 30. august 2018 #59904 Del Skrevet 30. august 2018 Skjønner ikke at noen som tar så mange (fine) bilde selv velger å henge plakater på veggene i steden for egne bilder. De har vel hatt nyfødtfotografering av begge ungene? Men blir vel bortkastede penger å henge opp de bildene, for den reklamen har de jo allerede fått betalt for å skrive om... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 30. august 2018 #59905 Del Skrevet 30. august 2018 1 time siden, Vampen skrev: Mnja, jeg tror ikke akkurat det er uvanlig å ha alkohol stående framme selv om man har barn. Jeg er oppvokst med at pappa hadde whisky-samlinga stående i en seksjon i stua. Det var sjelden han drakk av den, men det var aldri et problem at flaskene stod der. Så må man jo selvfølgelig mene hva man vil om tralla og at alkoholen er med i en (dårlig) reklame, men jeg tror vi tøyer strikken litt vel langt om vi skal problematisere at barn «utsettes» for ei synlig flaske i stua. Jeg synes det høres mer skadelig ut for barn at forholdet til alkohol er så hysterisk at det faktum at det er barn i huset betyr at det er krise at det står en karaffel med alkohol i stua. Ville du sagt det samme om barnet i et ubevoktet øyeblikk drakk av karaffelen med alkohol? Er det greit at medisiner også ligger tilgjengelig for små barn? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. august 2018 #59906 Del Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Ville du sagt det samme om barnet i et ubevoktet øyeblikk drakk av karaffelen med alkohol? Er det greit at medisiner også ligger tilgjengelig for små barn? Stående framme og tilgjengelig for små barn er vel ikke automatisk det samme? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 30. august 2018 #59907 Del Skrevet 30. august 2018 Apropos plakater, hadde de ikke ganske nylig sånne fødselsplakater de var så fornøyd med? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 31. august 2018 #59908 Del Skrevet 31. august 2018 2 timer siden, Vampen skrev: Stående framme og tilgjengelig for små barn er vel ikke automatisk det samme? Det er da lett tilgjengelig for små på den trallen de har det stående på? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 31. august 2018 #59909 Del Skrevet 31. august 2018 4 timer siden, Miss.Wildfox skrev: Det er da lett tilgjengelig for små på den trallen de har det stående på? Det er sikkert for bildene. Har mange ting stående - feks blomstervaser på bordene, etter at ungen er i seng vi også. Også løftes den ett hakk høyere opp når hun er våken. Og sånn går no dagan...😛 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 31. august 2018 #59910 Del Skrevet 31. august 2018 4 timer siden, Miss.Wildfox skrev: Det er da lett tilgjengelig for små på den trallen de har det stående på? Det har jeg ingen formening om. Men jeg anbefaler at du faktisk leser det opprinnelige innlegget mitt, så kanskje du ser at mitt utgangspunkt var en påstand om at det (på generell basis) er uvanlig å ha alkohol stående framme, med eller uten barn i huset. Det vil jeg fortsatt påstå at det ikke er. For min del handler det litt om hva man prøver å kritisere CBE for. Kritiser tralla, høyden på tralla, alkohol i reklame eller hva det måtte være, men argumentasjon på det er galt at de har alkohol framme og/eller at det i seg selv er unormalt, blir tullete. Da virker det mer som om man er ute etter å ta for å ta, ikke kritisere ting i bloggen som faktisk er kritikkverdig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konvall Skrevet 31. august 2018 #59911 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg angrer! Jeg angrer på at jeg åpnet filmen..jeg bare klikker av reklamen med bilderrammer som er logoreklame hengt på veggen uten bilde i. Hvem gjør sånt? Jeg klikker av hendene og fingrene hennes som farer rundt hele tiden! Jeg klikker av stemmen...jeg... lover meg selv: jeg skal aldri se mer you tube film med denne damen. Det finnes så mange fantastiske YouTube filmer der ute som jeg heller vil bruke fritiden min på å se! (Bare et oppgulp her i dag)😏 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2018 #59912 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) House tour? Måtte se filmen, dessverre. Det kalles Desenio-tour! Ikke bare litt skjult reklame her, som jeg trodde dere siktet til.. Endret 31. august 2018 av Cocosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 31. august 2018 #59913 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Den filmen. Jeg skjønner at hun er stolt over huset sitt, men huff så trist det er der inne. Jeg ble ikke overbevist et sekund om st det bor mennesker der. Endret 31. august 2018 av Berga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2018 #59914 Del Skrevet 31. august 2018 Lurer på når de skal gå i gang med oppussingsrunde nummer fire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 31. august 2018 #59915 Del Skrevet 31. august 2018 Skal i hvert fall ALDRI kjøpe noe fra den plakatleverandøren der. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 31. august 2018 #59916 Del Skrevet 31. august 2018 Vet om en fotograf som tar fantastisk flotte bilder av både folk og natur, har vært genuint interessert i fotografi hele livet og jeg mener faren hennes drev fotobutikk. Hun har mange flotte bilder for salg, holder utstilling osv. Ville mye heller lagt fra meg penger hos en proff fotograf enn «kunstplakater» som er trykket opp i store kvanta ala IKEA. For de som vil se hva jeg mener med flotte, ekte bilder sjekk ut photosbygrethe på Instagram. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. august 2018 #59917 Del Skrevet 31. august 2018 Ang. alkoholdebatten, så har hun fått påpakk fordi hun reklamerte for GIna Tricot med en sjampisflaske i bildet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at å reklamere for Desenio og ikke bare vise frem, men også snakke om whisky i samme film, er akkurat like ulovlig. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2018 #59918 Del Skrevet 31. august 2018 9 timer siden, Miss.Wildfox skrev: Ville du sagt det samme om barnet i et ubevoktet øyeblikk drakk av karaffelen med alkohol? Er det greit at medisiner også ligger tilgjengelig for små barn? Må bare si: det er omtrent komplett umulig for et lite barn å få i seg nok whiskey til at det blir farlig. Barnet ville spyttet det ut med en gang og dermed kun fått i seg noen dråper og det er ikke skadelig. Det smaker jo ikke akkurat sjokolademelk... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 31. august 2018 #59919 Del Skrevet 31. august 2018 40 minutter siden, pøbelsara skrev: Ang. alkoholdebatten, så har hun fått påpakk fordi hun reklamerte for GIna Tricot med en sjampisflaske i bildet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at å reklamere for Desenio og ikke bare vise frem, men også snakke om whisky i samme film, er akkurat like ulovlig. Jeg er enig med deg. Men jeg tror Helsedirektoratet foretrekker å ta tak i de virkelig åpenbare bruddene. Spesielt hvis de skal ilegge gebyrer, som jo er ganske uvanlig. Offentlige instanser er da ofte glade i klare saker for å skape presedens (som i mtm-saken). Dette har også med ressurser å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 31. august 2018 Forfatter #59920 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) 10 timer siden, Vampen skrev: Mnja, jeg tror ikke akkurat det er uvanlig å ha alkohol stående framme selv om man har barn. Jeg er oppvokst med at pappa hadde whisky-samlinga stående i en seksjon i stua. Det var sjelden han drakk av den, men det var aldri et problem at flaskene stod der. Så må man jo selvfølgelig mene hva man vil om tralla og at alkoholen er med i en (dårlig) reklame, men jeg tror vi tøyer strikken litt vel langt om vi skal problematisere at barn «utsettes» for ei synlig flaske i stua. Jeg synes det høres mer skadelig ut for barn at forholdet til alkohol er så hysterisk at det faktum at det er barn i huset betyr at det er krise at det står en karaffel med alkohol i stua. Det var vel kun én bruker som mente det var unormalt med synlig alkohol i huset? Det er nok mange som vokser opp med litt synlig alkohol i hjemmet, men da er det vel gjerne innestengt i et vitrineskap/vinskap og ikke stående på en vidåpen tralle i perfekt småbarnshøyde. Men som andre også understreker; det danderes mye før bildetaking, og jeg håper at disse tunge karaflene med brennevin står langt mer beskyttet til vanlig. I fht alkoholreklameloven så skal man heller ikke sammenblande alkohol og reklame. Når majoriteten av det bedriften har i huset sitt er sponset/reklame så vil det ikke være unaturlig om bedriften snart får sin fjerde (!) refs fra Helsedirektoratet. Endret 31. august 2018 av Ultiva 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg