Rubella Skrevet 30. august 2018 #59881 Del Skrevet 30. august 2018 9 minutter siden, Cocosa skrev: Er det i det hele tatt mulig i det hjemmet der? 🤔 Nei, det var dét, da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. august 2018 #59882 Del Skrevet 30. august 2018 Hun kommer ikke ut av skjermen for å si det sånn. Man får akutt behov for å slå av så fort som mulig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 30. august 2018 #59883 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Å være alt for selvbevisst foran kamera er vel ikke akkurat en strategi som gir god TV, dessverre. For å kunne kommunisere må man være i stand til å slappe litt av og gi slipp på en flik av den iscenesatte stålkontrollen. Endret 30. august 2018 av Aricia 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 30. august 2018 #59884 Del Skrevet 30. august 2018 Utstrålingen, eller manglende sådan, blir sånn når hun har et "manus" for bevegelser/blikk/fremtoning osv. Alt for å perfekt. Resultatet blir stivt, unaturlig og lite seervennlig. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 30. august 2018 #59885 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg tviler ikke på at hun er både søt og morsom når hun er sammen med folk hun kjenner, men hun gjør absolutt ikke noen god figur på tv/film. Jeg husker at jeg fikk helt vondt av henne på Skal vi danse. Hun virket utilpass og stiv, både på dansegulvet og i intervjusituasjonene. At noen orker å leve et liv hvor man stadig føler seg vurdert og dømt. Disse hjemmelagde videoene er en lidelse å se på. Jeg såg den med rundturen i hagen fordi jeg hadde lyst å se hvordan den ser ut, men så grusomt kunstig og sjarmløst hovedpersonen var så måtte jeg mute lyden. Orket ikke den sukkersøte babymåten å snakke på. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 30. august 2018 #59886 Del Skrevet 30. august 2018 Ser jo ut som hun er full og skal kaste opp...han ser ut som fokusert flamenco danser eller hva det nå er de danser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 30. august 2018 #59887 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) 5 timer siden, Rubella skrev: Jeg har sendt e-post til helsedirektoratet, i hvert fall. "Hei! I følge deres retningslinjer/Alkoholloven er det forbudt å la alkohol inngå i reklame for andre produkter. «Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. Eksempelvis vil bilder, illustrasjoner eller benevnelser av alkoholholdig drikk i markedsføring av mat, klær, møbler, reiser, opplevelser, hotellrom, boliger eller andre varer eller tjenester være forbudt.” Er det da stuerent av Treasures AS / Caroline Berg Eriksen (http://www.carolinebergeriksen.no/) å legge ut en reklamevideo for Desenio (under kamuflasje av å være en «house tour») hvor det også vises ei tralle med glasskarafler med whiskey? Dette er vel et klart brudd på loven mot alkoholreklame?" Også la jeg ved litt bevis/linker/screenshots og signerte med fullt navn. Synes det er litt rart at de fortsatt er så elendige på det med alkohol/reklame - de har jo vært i media for brudd på denne loven ved flere anledninger allerede. Er det ikke en smule smartere å heller være FOR nøye? Kan da ikke være bra for bedriften å få så hard medfart. Eksempel på mer stueren gjennomføring: fjerne whiskeytralla under filming av Desenio-reklamevideoen ("house tour"en), og heller lage en egen video uten noen form for sponsede produkter hvor de kun viser fram whiskeytralla og blar i sigar-coffee-table-boka. https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen Edit: Forøvrig underholdende å lese LKE sine tilsvar i kommentarfeltet til artikkelen over. Herregud... Selv om man synes en lov er urimelig, er det like fullt en lov - og ens meninger gjør ikke lovbruddet mindre reelt! På ramme alvor? Pga en tralle? Er du seriøs med meg? Beklager med dette ble flisespikkerier og veldig merkelig å lage så mye styr over det. INGEN alkohol ble vist, kun en tralle. "rister på hodet" her jeg sitter. Ikke et merke ble vist, ikke zoomet inn på flaske. Ingenting. Trallen stod i fokus og OMG folk drikker alkohol (ikke jeg da) og de aller fleste hjem har noe stående fremme også Endret 30. august 2018 av TøffeSnåkus 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 30. august 2018 #59888 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) På 30.8.2018 den 17.17, TøffeSnåkus skrev: På ramme alvor? Pga en tralle? Er du seriøs med meg? Beklager med dette ble flisespikkerier og veldig merkelig å lage så mye styr over det. INGEN alkohol ble vist, kun en tralle. "rister på hodet" her jeg sitter. Ikke et merke ble vist, ikke zoomet inn på flaske. Ingenting. Trallen stod i fokus og OMG folk drikker alkohol (ikke jeg da) og de aller fleste hjem har noe stående fremme også Vet du hva? Det er faktisk ulovlig uansett om det er «bare en tralle» med whiskey. «Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk ELLER varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. » Legg merke til ELLER. At de fleste hjem har alkohol stående framme driter jeg en fem meter lang kabel i. Dette er REKLAME. Vi andre hadde også måtte fjerne alkoholen vi evt. har stående framme om vi skulle spilt inn en reklamefilm i hjemmet vårt. Endret 31. august 2018 av Raven Emerald 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkererter Skrevet 30. august 2018 #59889 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg prøver å unngå å lese bloggen for å ikke gi klikk, men ble så nysgjerrig at jeg måtte se deler av videoen. Det er helt uforståelig at hun/de bruker så mye energi på å skjule høyresiden av ansiktet. Enten så holder hun hodet litt på skrå, ellers så henger håret langt foran øyet. Skjønner at det kan være problematisk om man har komplekser for noe med så mye fotografering hele tida, men ærlig talt så hadde ingen hengt seg opp i hva det nå enn er hun prøver å skjule om hun hadde tatt vanlige bilder. Nå blir det bare så utrolig påfallende og det skaper bare enda mer oppmerksomhet rundt det hun prøver å skjule. Du ser det spesielt godt ved å scrolle gjennom instagrammen hennes, da blir det supertydelig hvordan alle bildene er tatt fra sida. Vet dette er gammelt nytt, men det er altså så enormt gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 30. august 2018 #59890 Del Skrevet 30. august 2018 1 time siden, TøffeSnåkus skrev: På ramme alvor? Pga en tralle? Er du seriøs med meg? Beklager med dette ble flisespikkerier og veldig merkelig å lage så mye styr over det. INGEN alkohol ble vist, kun en tralle. "rister på hodet" her jeg sitter. Ikke et merke ble vist, ikke zoomet inn på flaske. Ingenting. Trallen stod i fokus og OMG folk drikker alkohol (ikke jeg da) og de aller fleste hjem har noe stående fremme også I videoen sier CBE at det er en whisky-tralle, og det står vel også et par karafler på den tralla? Hvis det er tilfelle, så er jo reklameforbudet strengt når det kommer til bilder av alkoholholdig drikke. Selv om dette er en video, så ble alkohol både nevnt og vist frem i et reklameinnlegg vel? Jeg mener i hvertfall at jeg leste "reklame" oppe i et hjørne.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #59891 Del Skrevet 30. august 2018 21 minutter siden, Donatello skrev: I videoen sier CBE at det er en whisky-tralle, og det står vel også et par karafler på den tralla? Hvis det er tilfelle, så er jo reklameforbudet strengt når det kommer til bilder av alkoholholdig drikke. Selv om dette er en video, så ble alkohol både nevnt og vist frem i et reklameinnlegg vel? Jeg mener i hvertfall at jeg leste "reklame" oppe i et hjørne.. Det sto «reklame» oppi hjørnet på videoen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truka Skrevet 30. august 2018 #59892 Del Skrevet 30. august 2018 Å rapportere inn fordi det står en tralle med whisky blir bare tull, spør du meg. Det blit sånn ulv, ulv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 30. august 2018 #59893 Del Skrevet 30. august 2018 Hvor finner dere denne videoen? Jeg klarte ikke finne den på bloggen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truka Skrevet 30. august 2018 #59894 Del Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, Cocosa skrev: Hvor finner dere denne videoen? Jeg klarte ikke finne den på bloggen 😅 På YT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 30. august 2018 #59895 Del Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, Truka skrev: Å rapportere inn fordi det står en tralle med whisky blir bare tull, spør du meg. Det blit sånn ulv, ulv Er det ikke lov, så er det ikke lov. Jo flere lovbrudd som blir meldt inn, jo større sjanse er det for at det til slutt får konsekvenser. Det er i alle fall lov å håpe. Ref. Saken om Anna Rasmussen som ble «avslørt» av brukere her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 30. august 2018 #59896 Del Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, Sukkererter skrev: Jeg prøver å unngå å lese bloggen for å ikke gi klikk, men ble så nysgjerrig at jeg måtte se deler av videoen. "Leser" ikke bloggen lenger, men de videoene er underholdene. Alle videoene ligger på hennes Youtube kanal under Caroline Berg Eriksen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. august 2018 #59897 Del Skrevet 30. august 2018 51 minutter siden, Miranda16 skrev: "Leser" ikke bloggen lenger, men de videoene er underholdene. Alle videoene ligger på hennes Youtube kanal under Caroline Berg Eriksen Jeg ser uforholdsmessig mye på YouTube, og den housetouren var nesten nusselig dårlig. Jeg er nok vant til at mye på YouTube har høyere kvalitet, både mtp filming, klipping, lyd, bilde og «presentasjon». Forresten, jeg stusset litt på musikken. Er det musikk de har lov til å bruke? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 30. august 2018 #59898 Del Skrevet 30. august 2018 9 minutter siden, Vampen skrev: Jeg ser uforholdsmessig mye på YouTube, og den housetouren var nesten nusselig dårlig. Jeg er nok vant til at mye på YouTube har høyere kvalitet, både mtp filming, klipping, lyd, bilde og «presentasjon». Forresten, jeg stusset litt på musikken. Er det musikk de har lov til å bruke? Ja, triste greier. Følger noen amerikanske vlogere og de er så mye mer naturlige 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. august 2018 #59899 Del Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, Miranda16 skrev: Ja, triste greier. Følger noen amerikanske vlogere og de er så mye mer naturlige Ja, jeg klikket meg inn på et par random youtubere jeg følger, og det var noe litt annet, kan du si. Selv om de ikke holder på med interiør til vanlig, så var det, som du sier, langt mer naturlig. Det er bedre flyt, ikke noe som ser ut som stiv og krampeaktig fremføring av et manus. Pluss at man jo faktisk ser interiøret det snakkes om. Det er jo gjerne en fordel. Forskjellen er vel at disse kan YouTube og film. Det ser det ikke ut til at CBE kan. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 30. august 2018 #59900 Del Skrevet 30. august 2018 5 timer siden, TøffeSnåkus skrev: På ramme alvor? Pga en tralle? Er du seriøs med meg? Beklager med dette ble flisespikkerier og veldig merkelig å lage så mye styr over det. INGEN alkohol ble vist, kun en tralle. "rister på hodet" her jeg sitter. Ikke et merke ble vist, ikke zoomet inn på flaske. Ingenting. Trallen stod i fokus og OMG folk drikker alkohol (ikke jeg da) og de aller fleste hjem har noe stående fremme også Glass med alkohol er heller ikke lov. Alkohol og reklame for noe annet skal ikke blandes. Og nei, det er ikke vanlig å ha alkohol stående framme når man har barn i hus. Det er ikke vanlig å ha alkohol framme i det hele tatt. Og ja det er blodharry med en sånn tralle... 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg