Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, tantesofie skrev:

Forklaringen på magebildet er bare helt merkelig! Hvis man hadde et behov for å vise hvor slank og "uendret" kroppen var direkte etter fødsel, ville hun kunne tatt et bilde av seg selv fra siden i tettsittende klær. Eller løftet på genseren og tatt bilde av magen. Men vi snakker om sexy pose i sexy undertøy. Behovet for å vise en "smashing body" fire dager etter fødsel er megasært. Men behovet for å utføre sexy posering i push-up-blonde bh foran speilet... OG dele det med hele verden er bare så grenseløst trist og dumt på en gang at jeg ikke finner ord!

Helt enig. T.o.m the Kardashian gjorde ikke det en gang. Og all ære til funkygine som viste virkelig sannheten. Samme med britiske Kate Middleton, dagen etter fødsel på trappa i kjole. T.o.m Linni Meister viste normal fødemage etter sitt keisersnitt. 

Asti: takker igjen. Jeg så bildet var buet og med filter på. Det var ikke orginalt hvertfall. Har ikke lagret det eller noe. Slike uekte bilder vil jeg ikke ha på min data 😝

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Eustoma skrev:

Nei, Asti har vist til redigering i svangerskapet. Det jeg ber om er link til at bildet etter fødselen var redigert. 

Jeg har ikke bildet. Går ikke innpå bloggen. Skrev et svar lengre oppi her om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel logisk at folk «dømmer» (merkelig valg av ord, forresten) CBE ut fra hva de ser på bloggen. Ville vært rart om sjefen min (eller andre jeg jobber med eller møter gjennom jobb) skulle vurdere hvordan jeg er på fritiden og hva jeg gjør eller ikke gjør der når hen skal vurdere arbeidet mitt. Bloggen er resultatet av jobben hun gjør, rett og slett. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
14 minutter siden, Asti skrev:

Der finnes ikke noe bevis på at 4-dagers-bildet var redigert, men ut fra mengden med bilder som var redigert (fra oktober -10 til avsløringen i desember -14) og alle løgnene rundt dette fra cbe.no - https://imgur.com/a/or4FX, så er det nesten slik at man heller bør be om bevis på at det ikke var redigert... ;) 

(Dokumentasjonen jeg viser til er kun det man rakk å lagre før cbe.no fjernet muligheten for å sjekke hele bildearkivet). 

Jeg har blitt feit på ryggen etter de kakene jeg kjøpte på Meny idag. Ja jeg vet jeg eier ikke selvkontroll men vi har heldigvis Caro! Jeg skal bli modell snart, og skal sende over noen bilder til modellbyrå. Hvilken av de mirakel lavkarbo oppskriftene er det som lover hurtig fjerning av halve ryggen?  :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
3 timer siden, Max Potente skrev:

Du ville ha vist moren din et bilde av magen din selv om hun var i huset sammen med deg? 

Siden jeg er mann og forhåpentligvis aldri vil kjenne svangerskap og fødsel på kroppen så vet jeg jo ikke, men jeg vet at moren til barnet mitt i dagene etter fødselen fokuserte lite på selfies med magen sin i speilet for å sende andre. Og hun så fantastisk ut, bare så det er sagt, men vårt fokus var likevel mer på hvordan hun følte seg og på vår nyfødte datter. 

Jeg mener ikke at kvinner ikke burde fokusere på og være stolte av seg selv etter at de får barn, men jeg tror og håper at de fleste kvinner gir seg selv den tiden det tar for kroppen å innhente seg igjen etter en sånn prestasjon og ikke fokuserer på sitt eget utseende rett etter fødsel. 

Jeg fulgte ikke bloggen og fikk ikke med meg dette magebildet da det først ble lagt ut, men jeg regner med at mottakelsen ble så positiv blant leserne at hun ville gjenta det med nr. 2? Uansett så synes jeg det virker merkelig å legge opp til et slikt fokus på kroppens utseende etter en slik fysisk prestasjon det er å lage et nytt lite menneske. Kanskje baby kunne fått alt av mammas oppmerksomhet og fokus den første uka, i det minste? 😞

Jeg skrev at jeg kanskje ville gjort det. Men hadde andre ting å tenke på 4 dager etter fødsel. Jobben min er heller ikke å dele livet mitt på en blogg. 

Det blir for dumt å påstå at baby fikk for lite oppmerksomhet første uka. Det vet vi ingenting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
8 minutter siden, gjestvest said:

Jeg har blitt feit på ryggen etter de kakene jeg kjøpte på Meny idag. Ja jeg vet jeg eier ikke selvkontroll men vi har heldigvis Caro! Jeg skal bli modell snart, og skal sende over noen bilder til modellbyrå. Hvilken av de mirakel lavkarbo oppskriftene er det som lover hurtig fjerning av halve ryggen?  :) :) :)

Kanskje Mads Hansen burde lage en "Sommerkroppen, vol. 2": .."Bare later som jeg trener, for jeg skal redigeres".

Lagt til: Jeg har ikke skrevet at noen har fått for lite oppmerksomhet. Det jeg skrev var at jeg synes den nyfødte burde ha fått alt av morens fokus og oppmerksomhet den første uka. Konklusjonen om at det var for lite var det ikke jeg som trakk, foråsidetsånn..

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Max Potente skrev:

"Jeg tok bildet og gikk ned på kjøkkenet for å vise det til henne. " Hm..

Hvorfor kunne hun ikke bare vandre ned i undertøyet, flexe magen på samme måte og lage sexy blunkefjes til moren nede på kjøkkenet? 

Denne forklaringen virker like logisk som de fleste fra CBE.no. Og dessuten; er det vanlig at nybakte mødre skryter av kropp til moren sin? Det virker så rart for meg. 

Jeg vil si jeg har et normalt godt forholdt til min mor. Men aldri i verden om jeg hadde vist henne sexy undertøysbilder av meg selv. Herregud.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Asti skrev:

Ja, der er noen tema som stadig vekk er aktuelle, når det gjelder cbe.no:

Når ble muligheten for å sjekke hele bildearkivet fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen bevise at bildet ikke ble redigert eller når det ble tatt? De kan takke seg selv for at de har så lav troverdighet. Bildet er i tillegg helt grusomt. Er det noe mål i seg selv å se ut som skinn og bein etter en fødsel? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eustoma skrev:

Når ble muligheten for å sjekke hele bildearkivet fjernet?

En kunne sjekke bildearkivet frem til 25. eller 26. desember -14 - https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189119-fotballfrue-innrømmer-bilderedigering/?tab=comments#comment-146896960.  Løgnene rundt bilderedigeringen ble oppdaget den 22. desember - https://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?page=13&tab=comments#comment-15606479. Det var kun noen få personer som lagret, før tilgangen ble fjernet og bevis ble slettet.  

4-dagers-bildet ble det lagt ut på instagram, slik det var ikke mulig å sjekke. Det finnes altså ingen bevis på om dette bildet var redigert, men troverdigheten til cbe.no er som sagt lik null rundt dette som følge av avsløringen - https://imgur.com/a/guiOq. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene pp bloggen viser stort sett cbe stivpyntet/pyntet med skjørt og høye hæler. Jeg lurer på når disse foreldrene setter seg nes og leker med barna? Er du på restaurant i ettersittende langt skjørt og høyehæler er det ikke akkurat bare bare å sette seg ned for å leke med barna. Må de sitte rett opp og ned å snakke med de voksne? Hun skriver at det er lekerom på Egon, men det er sjelden barn er fornøyd med «gå å lek på lekerommet så sitter vi her og spiser», og spesielt når det minste barnet er så lite. Synes det er påfallende hvor lite barnevennlig livet deres er.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula
7 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg vil si jeg har et normalt godt forholdt til min mor. Men aldri i verden om jeg hadde vist henne sexy undertøysbilder av meg selv. Herregud.

Veldig spesielt. Og synes hun setter sin mor i et noe underlig lys ved å påstå at det var moras ide å offentliggjøre bildet. Kanskje det egentlig var sånn at CBE spurte «skal jeg legge det ut?» Men det bekrefter dessverre bloggerens vane med å fraskrive seg ansvar. Her mener jeg hun burde stå i det hun gjør, og holde andre utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld til den jeg omtalte her i går. Det var ufint av meg skrive det jeg gjorde. Selv om jeg ikke mente det personlig og ikke ville ramme noen, så var det jo nettopp det jeg gjorde da jeg gikk på person og ikke utsagn. Det var dumt av meg og jeg beklager.

Takk for at flere av dere sa ifra om at dette ikke er greit å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Nitti skrev:

Unnskyld til den jeg omtalte her i går. Det var ufint av meg skrive det jeg gjorde. Selv om jeg ikke mente det personlig og ikke ville ramme noen, så var det jo nettopp det jeg gjorde da jeg gikk på person og ikke utsagn. Det var dumt av meg og jeg beklager.

Takk for at flere av dere sa ifra om at dette ikke er greit å gjøre.

Og takk for at du er voksen nok til å innrømme feil. Flere som burde lært av dét

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun godkjenner ingen kommentarer angående den Deco Blue-stuen. Sikkert flau over hvordan de innredet det rommet... Nyrik russer som innredet i fylla? Kunne vært.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte med på diskusjonen om bilderedigeringen i desember 2014. Jeg så gjennom gif-ene som ligger under en av imgur-ene til Asti denne helgen. Jeg syns det er så trist å se at de har redigert så små detaljer når de først har redigert (sett bort fra bildet hvor halve ryggen er borte). Biiittelitt større thigh gap, biiittelitt smalere overarm, biiiittelitt mindre leggmuskel. Altså, forskjellen er så liten at jeg ikke klarer å skjønne hvorfor det er gjort? Hun hadde sett flott ut på bildene før redigeringen. Hvordan har du det med deg selv når du må fikse disse smådetaljene før bildet kan legges ut? 

Forstå meg rett, jeg syns det er tragisk at de har redigert. Men jeg forstår ikke hvordan du kan påstå at du er fornøyd med deg selv, og samtidig redigere små detaljer som sannsynligvis er den eneste som tenker over. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...