Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Consita skrev:

Er dette veldig drøvtygging fra tidligere eller er det noe jeg har misset.???

Har bloggeren endret fokus? I tilfelle forstår jeg kommentaren din, hvis ikke så er dette like relevant i dag som den gangen. ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokumentasjon på at ulike forklaringer ble gitt: morens skyld i det ene intervjuet og egen storhet over hva hun hadde prestert i det andre. Ulike forklaringer også på kommentarskandalen; visste om det, visste ingenting... 

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, Consita skrev:

Er dette veldig drøvtygging fra tidligere eller er det noe jeg har misset.???

Opptakten til diskusjonen ble slettet av moderator så derfor virker det litt malplassert nå. Tar til meg at jeg burde ha formulert mitt bidrag til sletterunden annerledes :) 

Men diskusjonen er fortsatt aktuell synes nå jeg. Den sier mye om CBEs egentlige fokus og fortsatt hører jeg jordmødre advarer mot Fotballfrue-fokus blandt gravide. 

• Liker 13
Skrevet
8 timer siden, Fru Olsen skrev:

Er det noen her som følger fruen på Snapchat? Har ikke sett noe der på lenge. Kan hende jeg ble blokkert :klo:

Har vært lite både på snap og instastory, kan nesten tro hun skjuler noe.. 🤪

• Liker 1
Gjest Xstrella
Skrevet

Takk Asti for linker. Svaret var til de som var positiv til etterfødselbildet. Alle kan redigere seg flat og sprek hvis de vil. Så soMe er juks. Det må tenåringer og andre  begynne tro på nå. 

Skrevet
16 minutter siden, Asti skrev:

@Xstrella skrev i svangerskapet, og dokumentasjonen finnes her: https://imgur.com/a/or4FX (under 2013 - https://i.imgur.com/kTBmVMh.gif ).

Nei det stemmer ikke. 

Følgende kommentar:

1 time siden, Xstrella skrev:

Den var jo redigert. Magen ble og redigert mindre i svangerskapet. Alt redigeres der i huset.

var til dette innlegget

1 time siden, xx girl xx skrev:

Hadde kroppen min sett slik ut fire dager etter fødsel, hadde kanskje jeg også vist bilde til mamma. Hun har all grunn til å være stolt av kroppen sin. Jeg synes det er verre at hun la ut nytt bilde etter 2. fødsel. 

Det er at kroppen på bildet etter fødselen var redigert det kommer påstand om her. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Inocybe skrev:

Opptakten til diskusjonen ble slettet av moderator så derfor virker det litt malplassert nå. Tar til meg at jeg burde ha formulert mitt bidrag til sletterunden annerledes :) 

Men diskusjonen er fortsatt aktuell synes nå jeg. Den sier mye om CBEs egentlige fokus og fortsatt hører jeg jordmødre advarer mot Fotballfrue-fokus blandt gravide. 

Ja, der er noen tema som stadig vekk er aktuelle, når det gjelder cbe.no:

Gjest Max Potente
Skrevet (endret)

Takk til @Asti for alle skjermdumpene! Jeg skal sette meg ned og kikke på alle senere, selv om det sikkert er deprimerende. Selv bodde jeg fremdeles i USA da dette foregikk, så det meste har gått meg hus forbi.

Jeg trodde vi amerikanere var fæle når det gjelder objektivisering av kvinnekropp, for utsagn fra damer om at "nå kan de ikke amme mer, for mannen savner brystene 'sine'" er ikke uvanlig, ei heller at menn spøkefullt kaller sin høygravide kone en hval (!). 

Derfor gjør det meg trist at det er slike "influensere" som kanskje gjør gravide kvinner i Norge usikre også, og igjen overrasker det meg i negativ betydning at det er en ung mor som legger opp til et slikt usunt fokus. Ikke rart at spesialister på spiseforstyrrelser o.l. til stadighet nevner akkurat denne bloggen som en versting i så måte. Bitene faller på plass...

Endret av Max Potente
Skrevet

Jeg lurer på når cbe.no har tenkt å slutte med eksponering av barn i sine SoMe-kanaler? Vi får virkelig håpe at Bloggerne/Tv2 holder seg for god til å bruke barn for seertallene...

Skrevet
1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg vet at dette har vært diskutert opp og i mente, men jeg prøver å tenke meg en verden hvor jeg hadde tatt bilde av meg selv i undertøyet, nettopp født eller ikke, til min MOR... 'Se mamma, så fin jeg er'... 

Jeg klarer ikke forestille meg situasjonen engang. For ikke å snakke om min mammas reaksjon 🙈😂

Nå er det ikke lenge siden jeg har født, men de siste årene før jeg fikk barn, lurte jeg på om jeg kunne lagt ut et slikt bilde etter en fødsel for å vise hvordan en «ødelagt» kropp ser ut. Jeg har både strekkmerker, «muffinsmage» og løs hud, og jeg er også umåtelig stolt av hva kroppen har klart etter ni måneder med en rekke helseplager i forbindelse med graviditet. Jeg er ikke flau over kroppen min i det hele tatt! Men i ukene etter fødsel gikk dette meg hus forbi. Jeg var mer opptatt av baby og å få i meg nok næring og væske. Glemte det helt 😂 At frua husket på å ta bilde av seg selv PÅ NYTT fire dager etter andre fødsel, forteller i seg selv hvor kroppsfiksert hun er. 

Gjest Max Potente
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Asti said:

Jeg lurer på når cbe.no har tenkt å slutte med eksponering av barn i sine SoMe-kanaler? Vi får virkelig håpe at Bloggerne/Tv2 holder seg for god til å bruke barn for seertallene...

Ja, la oss håpe at tv2 følger bedre med på folkeopinionen enn det disse griske bloggerne gjør .

Takk igjen for alle de interessante skjermdumpene! :dagens-rose: Jeg skulle ønske de som nå blir bedre kjent med personene som fronter CBE.no også kunne ha tatt innholdet i disse skjermdumpene med i betraktning når de gjør opp sin mening. 

Endret av Max Potente
Gjest Xstrella
Skrevet
47 minutter siden, Eustoma skrev:

Nei det stemmer ikke. 

Følgende kommentar:

var til dette innlegget

Det er at kroppen på bildet etter fødselen var redigert det kommer påstand om her. 

Men den var jo redigert. Og de fleste bilder fra de i det huset er redigert. Er ikke hemmelig det. 

Skrevet
4 minutter siden, Xstrella skrev:

Men den var jo redigert. Og de fleste bilder fra de i det huset er redigert. Er ikke hemmelig det. 

Kan du linke til dokumentasjon på at bilde av kroppen etter fødselen var redigert?

• Liker 1
Skrevet (endret)
36 minutter siden, Max Potente skrev:

Ja, la oss håpe at tv2 følger bedre med paå folkeoponionen enn det disse griske bloggerne gjør .

Takk igjen for alle de interessante skjermdumpene! Jeg skulle ønske de som nå blir bedre kjent med personene som fronter CBE.no også kunne ha tatt innholdet i disse skjermdumpene med i betraktning når de gjør opp sin mening. 

Sitat fra https://www.tv2.no/v/1365924/ "Mange dømmer meg utfra det de leser på bloggen, men bloggen er jo ikke hele meg".  

Nå er det CBE selv som bestemmer innholdet på bloggen, så hvis hun ikke ønsker å bli dømt ut fra hva de selv presenterer, er det opp til dem å gjøre noe med det.  Når det er skrevet, det virker ikke som CBE skjønner at mange (med rette) er kritiske til den etiske siden ved bedriften cbe.no - https://imgur.com/a/3mO86. Og de aller fleste som kjenner til dette, vil nok ta det med i betraktningen. ;) 

Endret av Asti
Skrevet
13 minutter siden, Asti skrev:

Caroline Berg Eriksen virker å være opptatt av at folk har feil inntrykk av henne. Sitat fra https://www.tv2.no/v/1365924/ "Mange dømmer meg utfra det de leser på bloggen, men bloggen er jo ikke hele meg".  

Nå er det CBE selv som bestemmer innholdet på bloggen, så hvis hun ikke ønsker å bli dømt ut fra hva de selv presenterer, er det opp til dem å gjøre noe med det.  Når det er skrevet, det virker ikke som CBE skjønner at mange (med rette) er kritiske til den etiske siden ved bedriften cbe.no - https://imgur.com/a/3mO86. Og de aller fleste som kjenner til dette, vil nok ta det med i betraktningen. ;) 

:Nikke:

Hvis ikke CBE liker det inntrykket folk får fra hennes 100% selviscenesatte SoMe bør hun revurdere formidlingsevnen sin. Noe skurrer. Veldig. 

• Liker 47
Skrevet
4 minutter siden, Inocybe skrev:

:Nikke:

Hvis ikke CBE liker det inntrykket folk får fra hennes 100% selviscenesatte SoMe bør hun revurdere formidlingsevnen sin. Noe skurrer. Veldig. 

Ja, det er veldig spesielt. Lurer på om noen av de som jobber med cbe.no reflekterer over dette, samt den etiske siden ved bedriften, blant annet bruk av barn i SoMe? Siden CBE er utdannet journalist skulle man tro at noe av det man lærte under utdannelsen ble brukt, men det virker ikke slik ut... 

Gjest Xstrella
Skrevet
32 minutter siden, Eustoma skrev:

Kan du linke til dokumentasjon på at bilde av kroppen etter fødselen var redigert?

Det gjorde Asti. Jeg klikker meg ikke inn på bloggen. Rart du tror jeg lyver? Flere her skriver jo det samme. Bildene var buet og tydelig redigert. 

Skrevet (endret)
11 timer siden, Xstrella skrev:

Det gjorde Asti. Jeg klikker meg ikke inn på bloggen. Rart du tror jeg lyver? Flere her skriver jo det samme. Bildene var buet og tydelig redigert. 

Der finnes ikke noe bevis på at 4-dagers-bildet var redigert, men ut fra mengde og hvilke bilder som var redigert (fra oktober -10 til avsløringen i desember -14) og alle løgnene rundt dette fra cbe.no - https://imgur.com/a/or4FX, så er det nesten slik at man heller bør be om bevis på at det ikke var redigert... ;) 

(Dokumentasjonen jeg viser til er kun det man rakk å lagre før cbe.no fjernet muligheten for å sjekke hele bildearkivet - https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144189119-fotballfrue-innrømmer-bilderedigering/?tab=comments#comment-146896960). 

Endret av Asti
La til tekst og lenke
Skrevet
8 minutter siden, Xstrella skrev:

Nei, Asti har vist til redigering i svangerskapet. Det jeg ber om er link til at bildet etter fødselen var redigert. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...