Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Korpsnerden skrev:

Ler så jeg griner. Jeg reagerte på akkurat det samme. Dessuten må det være noe feil i fargene på bildet, det ser jo ut som cbe har grått hår. 

Hun var faktisk hos frisøren for ikke så lenge siden! 😋

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker det er en viktig nyanseforskjell mellom å si "CBE er en bitch" og CBE oppfører seg som en bitch". Det første kan avhengig av situasjonen være ufint (sier ikke den nødvendigvis er det her). Vi kjenner ikke CBE personlig så å vurdere personligheten (både positivt eller negativt) hennes kan være problematisk.

Der i mot ser jeg ikke det problematiske i utsagnet "jeg synes CBE oppfører seg som en bitch". Det er en subjektiv oppfatning fra leseren. Samt det er en beskrivelse av handlingene og ikke personligheten. Der er det en forskjell. 

Legger til at jeg har forståelse for at noen drar konklusjonen videre. Jeg skjønner man kan føle at bloggerens jevnlige bitchy oppførelse faktisk gjør henne til en bitch. Vi har snart 10 år med mer enn daglige ytringer. Man trenger mindre data enn som så for å danne seg et bilde av personligheten. 

Endret av Raven Emerald
  • Liker 27
Skrevet
9 minutter siden, Truka skrev:

Jeg er så abssolutt ingen fan av CBE, og synes hun er både grunn og kjedelig å lese. Men........ om jeg skrev noe jeg trodde på, slik hun gjør, og fikk kritikk så hadde sikkert jeg tatt igjen og blitt litt bitch også.

Jeg tror kritikk får en til å bli litt barnslig, og får lyst til å forsvare seg med nebb og klør, og da blir man på grensen til usaklig.

Ja, men så var det det at dette er et firma, da... Hun skal tross alt selge annonseplass i virksomheten sin, og fremstå som en seriøs bedrift! I den forbindelse bør hun snart lære seg å opptre profesjonelt. Og ingen seriøse firmaer svarer kundene sine (inntektskilden sin) på den måten hun gjør. Seriøse firmaer vet at man bør opptre ydmykt overfor sine "kunder"/"klienter"/"lesere".

• Liker 23
Skrevet
32 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

Ja, men så var det det at dette er et firma, da... Hun skal tross alt selge annonseplass i virksomheten sin, og fremstå som en seriøs bedrift! I den forbindelse bør hun snart lære seg å opptre profesjonelt. Og ingen seriøse firmaer svarer kundene sine (inntektskilden sin) på den måten hun gjør. Seriøse firmaer vet at man bør opptre ydmykt overfor sine "kunder"/"klienter"/"lesere".

Jeg forsvarer ikke måten hun ofte svarer på, men jeg kan skjønne litt av reaksjonsmønsteret. 

Skrevet
44 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Ler så jeg griner. Jeg reagerte på akkurat det samme. Dessuten må det være noe feil i fargene på bildet, det ser jo ut som cbe har grått hår. 

Nå må du gi deg - kalibrer skjermen din.

Skrevet
12 minutter siden, Truka skrev:

Jeg forsvarer ikke måten hun ofte svarer på, men jeg kan skjønne litt av reaksjonsmønsteret. 

Som privat person ja men som en virksomhet, nei. Dette er en virksomhet og skal en bli tatt seriøst svarer en på en konstruktiv måte.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Som privat person ja men som en virksomhet, nei. Dette er en virksomhet og skal en bli tatt seriøst svarer en på en konstruktiv måte.

Ja, som jeg sa - jeg forsvarer det ikke. 

Skrevet
2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Regner med at du har fått med deg «siste nytt» angående opptreden i TV2 som ble «avlyst»? Virksomheten evner ikke å svare for seg og fremstår ikke akkurat som den målgruppen som de hevder at de hendvender seg til.  Tvert imot!

Hva var dette? :)

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg tenker det er en viktig nyanseforskjell mellom å si "CBE er en bitch" og CBE oppfører seg som en bitch". Det første kan avhengig av situasjonen være ufint (sier ikke den nødvendigvis er det her). Vi kjenner ikke CBE personlig så å vurdere personligheten (både positivt eller negativt) hennes kan være problematisk.

Der i mot ser jeg ikke det problematiske i utsagnet "jeg synes CBE oppfører seg som en bitch". Det er en subjektiv oppfatning fra leseren. Samt det er en beskrivelse av handlingene og ikke personligheten. Der er det en forskjell. 

Legger til at jeg har forståelse for at noen drar konklusjonen videre. Jeg skjønner man kan føle at bloggerens jevnlige bitchy oppførelse faktisk gjør henne til en bitch. Vi har snart 10 år med mer enn daglige ytringer. Man trenger mindre data enn som så for å danne seg et bilde av personligheten. 

Godt poeng. Hvor går grensen for når man kjenner noen? Med all sammenblandingen av privat og jobb hun driver med så tror jeg nok, til tross for å ikke slavisk ha lest hvert eneste innlegg gjennom historien, at jeg kan si jeg "kjenner" henne vel så godt som en hvilken som helst typisk litt perifer venninne eller en kollega.

Godt nok til at jeg som sammenligning kunne bekreftet at hun var en jeg kjenner i det virkelige liv. Dersom vi i det virkelige liv hadde en slags bekjent/venninnekontakt altså.

Og likevel vet jeg nok mer detaljer om hennes private liv enn hva som for meg er vanlig med sånne jeg kjenner, men ikke kjenner så godt. If you catch my drift?

• Liker 13
Skrevet

Som blogger /redaktør må hun jo stå for innholdet, innholdet på bloggen er til de grader overfladisk og lite verdt for samfunnet, om ikke direkte skadelig. Det er vanskelig å tro at personen bak bloggen er annerledes en bloggen viser, spesielt når bloggen ikke har utviklet seg de siste 10 årene..

• Liker 21
Skrevet
2 timer siden, MissLucy skrev:

hvorfor er det ufint? Jeg synes det (dvs ordet bitch) er en ganske presis beskrivelse av det inntrykket hun gir i kommentarfeltet. Mener du at hvis hun oppfører seg ufint, så kan man ikke si at hun er ufin uten å bli ufin selv?

En kan fint si at hun er ufin uten å være ufin selv, men heller debattere seriøst og konstruktivt. Det vil heve nivået og troverdigheten av en debatt betraktelig. 

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, Sahara_ skrev:

Hva var dette? :)

God sommer Norge (mener jeg programmet heter). Familien Berg Eriksen var invitert men så skulle bla denne karen møte opp https://www.tv2.no/a/10002018.

Tema: eksponering av barn i sosiale medier. Bloggeren måtte tilfeldigvis avlyse i siste liten.. 

• Liker 24
Gjest formula
Skrevet (endret)
2 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg er enig, og vurderte også å redigere setningen. Men valgte å la den stå.

Om jeg skulle beskrive hva jeg mente på en litt annen måte, kunne det vært som følger, formet som en melding til bedriften:

Bedriften CBE.no har en medarbeider som svarer kunden på en særdeles ufin måte ved kontakt. Svarene medarbeideren gir kan oppfattes som spydige og nedlatende i tonen, og kundens synspunkter på produkter blir avfeid og til tider latterliggjort. Dette gjelder ikke en gang, av og til, men daglig. Jeg har selv ved et par tilfeller fått svar på mine spørsmål i en direkte ufin tone, og har derfor valgt å avslutte enhver kontakt med CBE.no. Jeg ville anbefalt å snarest kalle inn medarbeideren til en samtale, og få tatt en vurdering av dennes framtid i bedriften. Etter min mening vil en stilling helt uten kundekontakt være å anbefale.

Synes det ble litt langt, og valgte derfor å skrive at CBE er en bitch. Jeg burde heller ha skrevet at CBE svarer bitchy. 

Endret av formula
skrivefeil
Skrevet
4 timer siden, Korpsnerden skrev:

Du må nok kalibrere skjermen din

Skrevet

Kan forstå at det er en travel hverdag da, når man bruker tid på å style håret for så å sette det i hestehale...?

• Liker 19
Skrevet (endret)

Ryddet for krenkende utsagn og latterliggjøring, brudd på opphavsretten, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Skrevet

Lurer på om blogg som handler om cbe og kun cbe sitt liv hadde hatt evner til å skrive om noe som kunne kommet andre en bloggen til gode? Som feks funkigine har gjort http://www.funkygine.com/ synes det er så fint når bloggere kan bruke innflytelsen sin på noe som betyr noe.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Emilie112 skrev:

Lurer på om blogg som handler om cbe og kun cbe sitt liv hadde hatt evner til å skrive om noe som kunne kommet andre en bloggen til gode? Som feks funkigine har gjort http://www.funkygine.com/ synes det er så fint når bloggere kan bruke innflytelsen sin på noe som betyr noe.

Pft. Det skjer aldri. Man må mene det for å vise engasjement for noe annet enn seg selv.

Skrevet

Nommin. Det har vært etterlyst treningsglede, guts og at det faktisk ser ut som at hun trener, ikke bare poserer. Nå har LKE fått rollen som «den som skjærer grimaser for så tungt er det». CBE står som vanlig som en statue og ser ut som hun ser på et kjedelig TV-program, helt uinteressert i både treningen og leseren. 

Håper forøvrig at ikke Kenzogenseren som vises frem på flere bilder kommer i et reklameinnlegg om et par dager.  

😏

• Liker 39
Skrevet
7 timer siden, Kollontaj skrev:

Nommin. Det har vært etterlyst treningsglede, guts og at det faktisk ser ut som at hun trener, ikke bare poserer. Nå har LKE fått rollen som «den som skjærer grimaser for så tungt er det». CBE står som vanlig som en statue og ser ut som hun ser på et kjedelig TV-program, helt uinteressert i både treningen og leseren. 

Håper forøvrig at ikke Kenzogenseren som vises frem på flere bilder kommer i et reklameinnlegg om et par dager.  

😏

:fnise: Bedriften har altså en egen ansatt til å formidle trenings-guts (takk for lån av ord). Så flaks for sjefen som da kan få beholde rollen som uinteressert og likegyldig 🙈

Hvis trening skal ha mer enn en bitteliten perifer del av bloggen bør de virkelig forandre strategi. 

Tror ikke Kenzogenseren er reklame. Er nok bare enda et tilfelle av klassisk rosablogg-merkeskryt. Ganske barnslig egentlig å liksom tilfeldigvis flashe hvilket "fancy" et eller annet merke man nå har på seg i dag. De fleste jeg kjenner vokset den trangen av seg en gang i tidlig tyveårene hvis de da noengang hadde det. 

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...