Creem Skrevet 17. august 2018 #59381 Skrevet 17. august 2018 6 timer siden, Professor loff skrev: Narrativ er litt mer enn det - det betyr "fortellingen jeg forteller" som i "mitt perspektiv", "min fortellerstemme" eller "min vinkling". Takk for nærmere beskrivelse av ordet. Bloggen er en fortelling, med fortellerstemmen og vinklingen til forfatteren? Jeg ser likevel ikke helt sammenhengen hvor det ble brukt her. At bloggen er en fortelling om en husmor fra 50-tallet ser jeg ikke, men vi ser jo og tolker tekst/fortellinger ulikt😊
BlendaSensitive Skrevet 17. august 2018 #59382 Skrevet 17. august 2018 2 timer siden, Creem skrev: Takk for nærmere beskrivelse av ordet. Bloggen er en fortelling, med fortellerstemmen og vinklingen til forfatteren? Jeg ser likevel ikke helt sammenhengen hvor det ble brukt her. At bloggen er en fortelling om en husmor fra 50-tallet ser jeg ikke, men vi ser jo og tolker tekst/fortellinger ulikt😊 Narrativ her, menes med anknytning til content marketing (inneholdsmarkedsføring), en reklamemetode som har fått fart med blogging og sosiale medier. Istede for vanlige tradisjonelle annonser, så bakes budskapet inn i en fortelling, gjerne litt privat og skjult - vilket er årsaken til at det har kommet nye regler rundt merking på sosiale medier, for at leseren skal vite at det faktisk ER reklame og ikke en aldeles personlig synsing. https://no.wikipedia.org/wiki/Innholdsmarkedsføring "Content marketing kan defineres som: «å bruke troverdigheten sin til å indirekte fortelle historier, med målet om å skille seg ut fra konkurrentene sine.»" https://www.meltwater.com/no/blog/content-marketing-sammenslaingen-av-innhold-og-pr/ Folk søker jo ikke etter annonser, men historier og gjerne "personlige fortellinger": https://www.oktanoslo.no/innhold-historiefortelling/content-marketing/ 16
Populært innlegg Mrs O'Donell Skrevet 17. august 2018 Populært innlegg #59383 Skrevet 17. august 2018 Hun må da skjønne at ALLE skjønner hvorfor det ikke ble noe av tv2 opptredenen når man ser den andre gjesten og hvilket tema som ble tatt opp? Utrolig flaut å ikke stå for valgene sine. 61
Snaskesnusken Skrevet 17. august 2018 #59384 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, Mrs O'Donell skrev: Hun må da skjønne at ALLE skjønner hvorfor det ikke ble noe av tv2 opptredenen når man ser den andre gjesten og hvilket tema som ble tatt opp? Utrolig flaut å ikke stå for valgene sine. Hvor har virksomheten skrevet om at de måtte avlyse opptredenen?
Mrs O'Donell Skrevet 17. august 2018 #59385 Skrevet 17. august 2018 7 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hvor har virksomheten skrevet om at de måtte avlyse opptredenen? Jeg gidder ikke lete, men hun skrev at det ikke ble noe av. Og når tv2 reklamerer for henne nærmest frem til sendestart så er det vel neppe de som har avlyst. Logisk? 17
Snaskesnusken Skrevet 17. august 2018 #59386 Skrevet 17. august 2018 1 minutt siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg gidder ikke lete, men hun skrev at det ikke ble noe av. Og når tv2 reklamerer for henne nærmest frem til sendestart så er det vel neppe de som har avlyst. Logisk? Jeg har prøvd å lete men finner den ikke. Tenkte at gjerne du visste hvor den ble publisert. Logisk for flertallet at bloggerparet har avlyst, men virksomheten selv og deres fans klarer nok å hoste opp flere bortforklaringer. 2
BellaSwan Skrevet 17. august 2018 #59387 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, Mrs O'Donell skrev: Hun må da skjønne at ALLE skjønner hvorfor det ikke ble noe av tv2 opptredenen når man ser den andre gjesten og hvilket tema som ble tatt opp? Utrolig flaut å ikke stå for valgene sine. Enig! Veldig lett å stå for valgene sine når man lever i en alternativ virkelighet. Hva skulle hun/de svart i IRL? At barna er en av de beste inntektskildene de har, som gjør at frua kan fortsette med "møter" i Oslo og en bruk og kast mentalitet som går på bekostning av miljø. (Det er jo også et hett tema for tiden). Hun hadde blitt gruset, og det vet nok herr og fru veldig godt. Derfor ble det no-show fra deres side. 23
Medici Skrevet 17. august 2018 #59388 Skrevet 17. august 2018 Inntil de selv kommer med en forklaring (et annet spørsmål er hvordan de skal presentere en troverdig en..), så kan jeg intet annet enn forstå at de (u)frivillig har innrømmet at barneeksponeringen deres er helt på trynet. 26
FruRosa Skrevet 17. august 2018 #59389 Skrevet 17. august 2018 49 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hvor har virksomheten skrevet om at de måtte avlyse opptredenen? I kommentarfeltet her: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/14/slik-sover-jeg-bedre-om-natten/#comments 6
Gjest Xstrella Skrevet 17. august 2018 #59390 Skrevet 17. august 2018 De er på lik linje med frk Anna, komikerfrue, funkygine, villapaprika og anne brith på ekstremutlevering av sine egne.
Snaskesnusken Skrevet 17. august 2018 #59391 Skrevet 17. august 2018 16 minutter siden, FruRosa skrev: I kommentarfeltet her: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/14/slik-sover-jeg-bedre-om-natten/#comments Takk. Ja, det var meget rart dette 😂 4
Snaskesnusken Skrevet 17. august 2018 #59392 Skrevet 17. august 2018 14 minutter siden, Xstrella skrev: De er på lik linje med frk Anna, komikerfrue, funkygine, villapaprika og anne brith på ekstremutlevering av sine egne. Er helt enig! 4
Gjest Xstrella Skrevet 17. august 2018 #59393 Skrevet 17. august 2018 Tv2 nyheter nå. Lavkarbo diett forkorter levealderen ifølge tester og undersøkelser. Hva sier doktor Åge nå?
Miranda16 Skrevet 17. august 2018 #59394 Skrevet 17. august 2018 11 minutter siden, Xstrella skrev: Tv2 nyheter nå. Lavkarbo diett forkorter levealderen ifølge tester og undersøkelser. Hva sier doktor Åge nå? https://www.tv2.no/nyheter/10025617/ 2
Inocybe Skrevet 17. august 2018 #59395 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, Medici skrev: Inntil de selv kommer med en forklaring (et annet spørsmål er hvordan de skal presentere en troverdig en..), så kan jeg intet annet enn forstå at de (u)frivillig har innrømmet at barneeksponeringen deres er helt på trynet. 6
Gjest Truka Skrevet 17. august 2018 #59396 Skrevet 17. august 2018 Så feige de er, feige som ikke tør å stå frem med synspunktene sine ang det å eksponere barna på sosiale medier. Feige som ikke har en mening og unnlater å møte opp. Feige som alltid tror at ting går over når de ikke kommenteer. Jeg har ikke rspekt for det paret indet hele tatt.
Rev. Revenge Skrevet 17. august 2018 #59397 Skrevet 17. august 2018 (endret) 1 time siden, Truka skrev: Så feige de er, feige som ikke tør å stå frem med synspunktene sine ang det å eksponere barna på sosiale medier. Feige som ikke har en mening og unnlater å møte opp. Feige som alltid tror at ting går over når de ikke kommenteer. Jeg har ikke rspekt for det paret indet hele tatt. Feighet, og det å unnlate å svare forteller mye mer enn de to bloggeierne er istand til å ta inn over seg. Handling veier mye mer enn ord, og mangelen på handling forteller alt. Den troverdigheten de en gang påberopte seg å ha, forsvant etter redigering- og falske kommentarer-gate samt etterfølgende ansvarsfraskrivelser og motstridende forklaringer fra hacking til han/hun visste ikke/visste alt. (Se @Astis lenker) Og de fulgte opp med å splintre det som eventuelt kunne reddes ved å massivt eksponere sine egne herfra til evigheten. Jeg håper fortsatt at potensielle annonsører vil tenke nøye over etikk fremover, før de benytter seg av en annonsekanal med et så frynsete omdømme som cbe.no/Treasures. Det skjer kanskje allerede, sett ut fra unødvendige sviske-, dåsespray- og kosttilskudd for småbarn-annonser. Endret 17. august 2018 av Revenge of Cthulhu 25
Liver Skrevet 17. august 2018 #59398 Skrevet 17. august 2018 Hva slags etterbehandling blir gjort på bildene egentlig? (Vist noen har kunnskap på dette området). De ser veldig brusha ut?, men man ser porene sinnsykt godt? Er dette bra arbeid faglig sett? Jeg personlig syns det gir bildene et rart uttrykk da jeg tenker jeg må ta på meg brillene noen steder, mens andre steder ser man detaljene krystallklart. 7
Populært innlegg Breakeven Skrevet 17. august 2018 Populært innlegg #59399 Skrevet 17. august 2018 Hvorfor gjør hun alltid en big deal ut av og pakke ut av kofferten? Akkurat som det er noe som opptar halve dagen. Jeg pakker ut på 10 min, det meste skal til vask uansett? Setter på vasken, rydder bort kofferten, ferdig. Og hvem er uansett interessert i og høre at nå skal hun pakke ut av kofferten fordi den har stått der siden forrige helg, FORRIGE HELG! Igjen, big deal. Not. Snork og gjesp. 64
pøbelsara Skrevet 17. august 2018 #59400 Skrevet 17. august 2018 41 minutter siden, Breakeven skrev: Hvorfor gjør hun alltid en big deal ut av og pakke ut av kofferten? Akkurat som det er noe som opptar halve dagen. Jeg pakker ut på 10 min, det meste skal til vask uansett? Setter på vasken, rydder bort kofferten, ferdig. Og hvem er uansett interessert i og høre at nå skal hun pakke ut av kofferten fordi den har stått der siden forrige helg, FORRIGE HELG! Igjen, big deal. Not. Snork og gjesp. Når jeg er innom bloggen og leser slik som dette, så lurer jeg veldig på at de skriver at 90% av det de gjør i hverdagen ikke skrives om på bloggen. Da undres jeg veldig over hva slags liv de lever - når koffertutpakking og skrubbsår er det som omtales. Enten holder de alt det spennende de gjør for seg selv, eller så er livet ganske innholdsløst. Og jeg fatter virkelig ikke at noen synes det er underholdende og deilig tidtrøyte å lese bloggen. Den er jo helt blottet for innhold. 42
Fremhevede innlegg