Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett, persondebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familebedriften CBE. 😵

• Liker 21
Skrevet (endret)

Mitt inntrykk er faktisk at det blir mer og mer eksponering i CBEs sosiale medier.

Slik det fremstår i bloggen så virker det også som om innleggene og deltakelsen i dem er nøye regissert på forhånd, og da tenker jeg på hvilken effekt dette har og vil ha i tiden videre.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 17
Skrevet
4 timer siden, Veslefrikk skrev:

Er kanskje ikke så rart om de velger å blurre ut tærne hennes heller, mtp all kritikken hun har fått for disse tærne og føttene sine. 

Strengt tatt var det ikke tærne som fikk kritikken, men skoene. Det er forskjell på å kritisere en kroppsdel, slik du antyder har blitt gjort, og det å kritisere ett plagg som ser ukomfortabelt ut fordi det ikke passer. Man må ikke tolke alt som skrives i værste mening. 

• Liker 14
Skrevet

De betaler vel snart ikke for noe selv. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Gunvald skrev:

De betaler vel snart ikke for noe selv. 

Blir vel snart anmeldelse av Lambi tenker jeg....

• Liker 10
Skrevet (endret)
17 timer siden, Ultiva skrev:

Jepp. Reklameoppdrag for både store og små. Minste sitt første oppdrag var å ligge i sponset barnevogn på vei hjem fra sykehuset etter fødselen #reklame #velkommentilverden #hilsenbarnashus

Bedriften utnytter sine mindreårige med viten og vilje for å øke omsetningen. De velstriglede små reklamerer helt uvitende for både stabburet leverpostei, mini me-dukker, bæreseler og vitamintilskudd. Narrativet krydres nesten daglig med nye delikate bilder og detaljer om uvitende små.

At de mindreårige er "en del av CBE" er en latterlig dårlig grunn for å utlevere dem på bloggen. Veteranbloggeren har selv uttalt at man ikke får innblikk i mer enn kanskje 10 % av hennes liv gjennom bloggen, så hvorfor i huleste skal det mest uskyldige og sårbare hun har ansvar for være på utstilling der? Jo - fordi mindreårige skaper mer klikk og cash.

Dette kommer så tydelig frem på IG kontoen. Bilder der hun poserer likt for ørtene gang eller reklameinnleggene, får så vidt over 2000 likes og det er på en god dag. Bildene med de mindreårige, det doble eller mer. Så de vet hva kort de skal spille på for å øke likes, noe de dessverre gjør i stor grad nå mer enn før.

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 18
Skrevet (endret)
15 timer siden, Liver skrev:

Dette kommer så tydelig frem på IG kontoen. Bilder der hun poserer likt for ørtene gang eller reklameinnleggene, får så vidt over 2000 likes og det er på en god dag. Bildene med de mindreårige, det doble eller mer. Så de vet hva kort de skal spille på for å øke likes, noe de dessverre gjør i stor grad nå mer enn før.

2000 likes er elendig på en konto med 327 000 følgere. CBE skaper så godt som null engasjement hos sine følgere, og det er merkelig at hun kan ta seg så godt betalt av annonsørene. Når 99,8 % av følgere hennes ikke engang reagerer på det hun legger ut så er det langt mer fornuftig for annonsørene å legge pengene på mindre bloggere som skaper langt større engasjement hos sine følgere. Her er CBE og United Influencers griske som fy, og krever ågerpriser for et nærmest verdiløst produkt. Den nylige vitamintilskudd-reklamen på Instagram f eks; den genererte latterlige 560 likes og 2 kommentarer. Her snakker vi annonsørpenger rett i søpla. Velrenommerte mediehus er helt enige om at engasjement hos følgerne er ekstremt viktig, og dette har CBE nærmest null og niks av.

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 36
Skrevet
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Blir vel snart anmeldelse av Lambi tenker jeg....

Hun har faktisk allerede informert om at hun liker First Price sin best, men tar frem noe annet når de har gjester, så her er det absolutt mulig med innlegg som reklamerer for finere toalettpapir!

• Liker 8
Skrevet (endret)
12 timer siden, ssophie skrev:

Det er streng sensur i Hellas også... 

Mads Hansen har lagt seg ut med en annen mammablogger som holder på i nøyaktig samme stil, med kjendiser som Jenny Skavlan, Linnea Myhre og Petter Northug heiende fra sidelinjen:

https://imgur.com/56CBn6t

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 27
Skrevet

"Nå tar vi ferie fra å velge blant 1000 fotoshoot bilder noen dager, men slapp av mine fine, eksponeringen kan fortsatt følges på IG og snap..."

• Liker 10
Skrevet

5 av de 6 siste bildene på IG er med barna. 😳

• Liker 15
Skrevet

Mads Hansen "henger ut" ulike bloggere. CBE.no har ikke blitt hengt ut, og derfor lurer jeg på om LK og Mads Hansen er kompiser??  Mulig at frua heller ikke er operert nok...

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Anonym90059005 skrev:

"Nå tar vi ferie fra å velge blant 1000 fotoshoot bilder noen dager, men slapp av mine fine, eksponeringen kan fortsatt følges på IG og snap..."

Haha, ja nå skal hun «bare være» som det så fint kalles, på IG og snap. Det er sikkert fordi det er ikke mer å skrive om fra dette stedet de er på. X antall innlegg om stranden, det er oppbrukt nå.

• Liker 12
Skrevet
På 23.7.2018 den 22.52, pøbelsara skrev:

Full ekspo av begge barna i dag på blogg, insta og snap. Påsnap med morsomt filter. (...). Men kanskje foreldrene burde tenke at en slik snap kan man sende til tanter, onkler og besteforeldre - og ikke via mors offisielle snap-konto?

Jeg skjønner ikke hva det er hun driver med? Hva vil hun oppnå? mr debatt her inne? I såfall har hun lykkes. (...) Men hvorfor i all verden dele det? Det skjønner jeg virkelig IKKE. Det er virkelig helt forkastelig. At de vil og at de tør.

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Men hvordan vet du dette, har du henne på snap og insta? Hvorfor ikke melde deg ut, du bidrar jo til eksibisjonismen hennes..Det blir litt dobbeltmoralsksk å kritisere henne (jeg er helt enig i det du skriver forøvrig) for eksponering av barna men fremdeles følge henne..

• Liker 9
Gjest eksiltronder
Skrevet
8 minutter siden, miss spjåk skrev:

Men hvordan vet du dette, har du henne på snap og insta? Hvorfor ikke melde deg ut, du bidrar jo til eksibisjonismen hennes..Det blir litt dobbeltmoralsksk å kritisere henne (jeg er helt enig i det du skriver forøvrig) for eksponering av barna men fremdeles følge henne..

Hun har åpne kontoer. Man trenger ikke følge noe som helst for å se verken snap eller insta.

Skrevet
Akkurat nå, eksiltronder skrev:

Hun har åpne kontoer. Man trenger ikke følge noe som helst for å se verken snap eller insta.

Aha. Da beklager jeg Pøbelsara!😊 

• Liker 3
Skrevet

Er det for mye å håpe på at hun har fått med seg styret om Anna og skjerper seg??

• Liker 3
Skrevet

Nå skal resten av ferien bare nytes, men ta det med ro! Full eksponering både på Instagram og snap. Og kamera er selvfølgelig alltid med! 

De minste må stille opp på fotoshoot, men mor og far trenger litt ro og fred på kveldstid. Er så slitsomt å bla gjennom flere hundre bilder for vurdering. Får ta et skippertak når de kommer hjem 💪🏻 Da blir det bilderas på bloggen 🙌🏻

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...