Ultiva Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #58081 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 2 timer siden, Kollontaj skrev: Caroline Berg Eriksen har gjennom firmaet sitt økt inntektene sine (omtrent doblet dem) siden hun fikk barn og kunne henvende seg til et mer kjøpesterkt publikum. Dette til tross for kraftig nedgang i lesertallene. Det er jo ingen hemmelighet at bedriften formidler mer reklame enn noen gang. For noen år siden ytret CBE at hun ønsket å ha få, eksklusive samarbeidspartnere for å beholde troverdigheten. Nå reklameres det for alt fra svisker via underlivsdeodorant til bensinstasjoner. Endret 22. juli 2018 av Ultiva 30
Gjest Asti Skrevet 22. juli 2018 #58082 Skrevet 22. juli 2018 Her kan man lese om "Cbe.no - Kommentarfeltproblematikk og hersketeknikker": https://imgur.com/a/eCNUE
Frøken Scott Skrevet 22. juli 2018 #58083 Skrevet 22. juli 2018 1 time siden, Ultiva skrev: Signerer denne. Å hylle reklamekanaler som selger plastikk og barnearbeidsprodukter er forkastelig. I 2050 vil det være mer plastikk enn fisk i havet, noe som vil ha enormt mye å si for både fiskenæringen, hva våre barn og barnebarn kan spise og ikke minst - verden i sin helhet. Å applaudere disse menneskene som fremmer ekstremmaterialisme, søppelhav og egosentrisitet i samfunnet er både naivt og korttenkt. Hvorfor skal man applaudere en småbarnsmor som truter med restylanelepper mens hun suger inn magen og vil selge deg en saltvanns-hårspray som er totalt unødvendig og skadelig for samfunnet? Hvorfor skal man applaudere en person som fremmer forsøpling og ekstremmaterialisme, som fremmer et ekstremt kroppsfokus og som ved å gjøre disse tingene tjener tre ganger mer enn Norges dyktigste kirurger? Dersom bedriften ikke ble avslørt i 2015 så hadde de også fortsatt med omfattende slankeredigering og falske kommentarer i kommentarfeltet for å vinne diskusjoner og rose seg selv. De som fremdeles heier på denne kyniske reklamebedriften setter jammen meg lave standarder i livene sine. Kall meg gjerne idealistisk men jeg liker tanken på at det skal være igjen noe annet enn søppel og rabattkoder på restylane til de neste generasjonene. Hør hør!👏👏👏 10
Gjest Asti Skrevet 22. juli 2018 #58084 Skrevet 22. juli 2018 "Cbe.no: Bakgrunn for eksponering av barna på sosiale medier": https://imgur.com/a/AXZrQ
Gjest Max Potente Skrevet 22. juli 2018 #58085 Skrevet 22. juli 2018 4 hours ago, Lin10 said: Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentarer for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 "Treat them with kindness" kan ikke kalles noe uttrykk, ei heller en taktikk, om du ikke mener det er påtatt vennlighet. "Treat them with kindness" slik du bruker det her er kun en oppfordring, rett og slett. Men om det altså er vennlighet som et slags taktisk falskt grep du mener, noe det er litt vanskelig å forstå utifra hva du skriver, så kan jeg anbefale uttrykket "kill them with kindness" som @Aricia også nevnte. Hos Merriam-Webster.com forklares uttrykket slik: "To cause discomfort to someone by treating him or her in a way that is extremely kind or helpful" (https://www.merriam-webster.com/dictionary/kill (someone) with kindness) Det betyr altså slett ikke noe "snu det andre kinnet til" eller å bare være søt og vennlig tilbake om noen behandler deg dårlig. Det betyr heller å forvirre og psyke noen ut samtidig som ingen kan ta deg på det. Men du er sikkert ikke det eneste som har misforstått dette. Eierne av bloggen som denne tråden omhandler gjør akkurat de samme feilene i sin klossete omgang med fremmedspråk, så dette er du ikke alene om. 🙂
Lin10 Skrevet 22. juli 2018 #58086 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 8 minutter siden, Ultiva skrev: Nå velger CBE også å vise den nakne rumpa si på internett og å fortelle om hvilke sexstillinger som er hennes favoritter. Jeg tror man trygt kan si at hennes filter er VELDIG annerledes enn hos den gjennomsnittlige kvinne... Nå vet man også at det finnes mammabloggere som i ettertid både angrer og blir flaue over hva de har lagt ut på internett, f eks her: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/gBo60/Jeg-er-mammabloggeren-som-angret--Mariann-Johansen Hun har en flott rompe da😊og hvis det er coverbildet på magasinet Det Nye, så er jeg enig at det var litt dristig, men et kult bilde hvor headingen var at hun var _ tatt med buksen nede_ i forbindelsen med skandalen for noen år siden. Var det så farlig..hun overrasker ihverfall... er det så farlig å snakke om sex, verdens mest naturlige ting. Nei, vi må slutte å være så pripne. Helt enig, alt med måte. Men å gå litt ut av komfortsonen og være litt vill, kan jo være gøy engang i blant😉 Endret 22. juli 2018 av Lin10 5
Aricia Skrevet 22. juli 2018 #58087 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 14 timer siden, Lin10 skrev: Hun har en flott rompe da😊og hvis det er coverbildet på magasinet Det Nye, så er jeg enig at det var litt dristig, men et kult bilde hvor headingen var at hun var _ tatt med buksen nede_ i forbindelsen med skandalen for noen år siden. Var det så farlig..hun overrasker ihverfall... er det så farlig å snakke om sex, verdens mest naturlige ting. Nei, vi må slutte å være så pripne. Helt enig, alt med måte. Men å gå litt ut av komfortsonen og være litt vill, kan jo være gøy engang i blant😉 Det var krampaktig og plumpt, spør du meg (men det gjør du vel ikke). Og når hun først skulle gå ut i media og forklare denne skandalen der de var tatt i løgner til sine trofaste lesere over ÅR, så velger hun å le i kamera med rumpa bar? Hva i alle verdens dager for en dømmekraft er det? Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 23. juli 2018 av Edie 47
Mme Blavatsky Skrevet 22. juli 2018 #58088 Skrevet 22. juli 2018 Svært få bloggere «byr på seg selv» slik CBE gjør, det stemmer jo det. Hvor delikat det er å la seg fotografere med rompa bar kan jo diskuteres, men hun fikk masse oppmerksomhet av det, og iblant virker det som hovedmotivasjonen bak mye bloggeren foretar seg. Oppmerksomhet fikk også det kommersielle samarbeidet og føringene som lå bak denne artikkelen, bl.a. hos PFU der Det Nye ble felt for den kommersielle sammenblandingen. I så måte fikk jo «tatt med buksa nede» enda en betydning, og CBE.no enda en ripe til i lakken. https://journalisten.no/2015/12/Det-Nye-felt-for-kommersiell-sammenblanding 24
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 22. juli 2018 Populært innlegg #58089 Skrevet 22. juli 2018 11 timer siden, Lin10 skrev: Jeg ser flere innlegg her hvor selvfølgelig denne bloggeren får kritikk for b.l.a kjolevalg, trening og selvfølgelige hennes « massive» eksponering av barna. Jeg ser en blogger som er glad i å pynte seg uavhengig om de er på et lite sted, med ikke så mange turister. Tenk at hun velger å pynte seg for seg selv og mannen sin. Hun har jo endel tusen følgere og man skal ikke se bort fra at hun synes det er hyggelig å vise en flott kjole eller 2 mens hun er på ferie. Tror nok også leserne setter pris på det. Tenk at hun velger å trene mens hun er på ferie. Treningen som gir henne mye positiv energi og som gir henne en fantastisk flott og sterk kropp. Hun er virkelig til inspirasjon. Her er det en blogger som deler noe av sitt liv med følgerne, og velger å vise noen bilder av barna mens de er på ferie. Disse små som er omringet av kjærlighet og trygghet hver eneste dag. Som småbarnsmor selv, ser jeg hvor godt hun tar vare på og hvor høyt hun prioriterer barna sine. Dette hysteriet om utlevering og bruk av barn blir bare helt ekstremt og noe de fleste ikke kan relatere seg til, når man ser hva hun legger ut. Jeg ser en mor som viser glede, positivitet og trygghet for barna sine. De er privilegert fordi moren har den jobben hun har. Håper flere av dere nyter sommeren og tar vare på de dere har kjære. Positive tanker om andre, skaper positivitet i eget liv og mindre sjanse for destruktive følelser som bitterhet og misunnelse. Til slutt: jeg er ikke LK som veldig mange tror når jeg skriver et innlegg. De nyter ferien sin i Hellas og har det helt strålende tydeligvis! ⛱😎🥂🤸♀️🏄🏻♂️ På måten du skriver på så virker det som om du bor i huset sammen med dem. Mulig det er derfor folk tror du er LK? Det er plenty av foreldre som framstår som glansbilder utad som er elendige foreldre. Jeg sier ikke at CBE er en dårlig mor. Tanken er at det er helt skremmende hvor skråsikker du er på at de er gode foreldre basert på hva du ser på bloggen og i sosiale medier. Selv om de er dine beste venner, kan du fremdeles ikke vite hva som foregår innenfor hjemmets fire vegger. 65
Edie Skrevet 23. juli 2018 #58090 Skrevet 23. juli 2018 (endret) Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, persondebatt og svar til dette. Minner om at eksponering av barn og konsekvenser av dette ikke er tillatt diskutert i tråder om navngitte bloggere, men kan diskuteres på generelt nivå i egne tråder. Edie, adm. Edit: Ryddet for kommentar til moderering. Edie, adm. Endret 23. juli 2018 av Edie 2
MarianneE Skrevet 23. juli 2018 #58091 Skrevet 23. juli 2018 15 timer siden, Aricia skrev: Det var krampaktig og plumpt, spør du meg (men det gjør du vel ikke). Og når hun først skulle gå ut i media og forklare denne skandalen der de var tatt i løgner til sine trofaste lesere over ÅR, så velger hun å le i kamera med rumpa bar? Hva i alle verdens dager for en dømmekraft er det? Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Det ble jo med dette bildet et forsøk på å ufarliggjøre og bagatellisere avsløringen av dem. Det er ihvertfall det jeg har tenkt. 22
Aricia Skrevet 23. juli 2018 #58092 Skrevet 23. juli 2018 (endret) 2 timer siden, MarianneE skrev: Det ble jo med dette bildet et forsøk på å ufarliggjøre og bagatellisere avsløringen av dem. Det er ihvertfall det jeg har tenkt. Enig med deg. Jeg skulle gjerne skrevet mer om det, for det er et viktig poeng og slett ikke noe som gjør publiseringen av nakenbildet noe bedre slik det ble forsøkt argumentert for her i går, men som du ser får jeg ikke lov, så takk for meg i tråden på ubestemt tid. Endret 23. juli 2018 av Aricia 20
Inocybe Skrevet 23. juli 2018 #58093 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, MarianneE skrev: Det ble jo med dette bildet et forsøk på å ufarliggjøre og bagatellisere avsløringen av dem. Det er ihvertfall det jeg har tenkt. Nemlig. CBE har fortsatt ikke tatt ansvar for handlingene sine. Jo da hun har sagt hun er lei seg for bilderedigeringen og kommentarjukset, men aldri uten å skylde på andre. Fortsatt så fraskriver hun seg ansvaret for disse beviste uetiske valg hun har tatt gang på gang år etter år. Bilderedigeringen og kommentarjukset var jo ikke akkurat noen enkelthendelse etter en spesielt slem kommentar selv om hun har prøvd å framstille det slik. Bildet i seg selv er patetisk og harry og ikke spesielt fint, men når man kjenner bakgrunnen skjønner man hvordan det er en ren latterliggjøring av leserne som aldri fikk en oppriktig unnskyldning. PS jeg bryr meg lite om hvorvidt CBE unnskylder handlingene sine. Jeg har skjønt det neppe kommer til å skje for såpass forståelse har jeg etterhvert for denne bloggerens mangel på selvinnsikt, etisk sans og moral. Men det er andre av CBE.nos lesere som absolutt hadde fortjent det. 23
Surikatt Skrevet 23. juli 2018 #58094 Skrevet 23. juli 2018 På 22.7.2018 den 14.12, Lin10 skrev: Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentarer for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 Synes du det er kontrollert og fint at hun mobber leserne sine på en veldig utspekulert måte? Hun svarer spydig med smilefjes og den åpenlyse mobbingen overlater hun til fansen som går til angrep på den som måtte stille et kritisk spørsmål. Det er skremmende å se, hun minner meg om en ungdomsskoleelev i oppførselen. 36
pøbelsara Skrevet 23. juli 2018 #58095 Skrevet 23. juli 2018 11 minutter siden, Surikatt skrev: Synes du det er kontrollert og fint at hun mobber leserne sine på en veldig utspekulert måte? Hun svarer spydig med smilefjes og den åpenlyse mobbingen overlater hun til fansen som går til angrep på den som måtte stille et kritisk spørsmål. Det er skremmende å se, hun minner meg om en ungdomsskoleelev i oppførselen. Jeg er faktisk oppriktig forundret over at noen kan synes hun svarer fint. Jeg husker hvordan hun holdt på som en Queen bee i kommentarfeltet når noen var så frekke og spurte om hun virkelig definerte seg som feminist. Da gikk det en kule varmt og hyggelig er ikke akkurat betegnelsen jeg ville brukt. Jeg forundrer meg også over at hun krangler med folk i feet kommentarfelt under et innlegg hun har fått betalt for å skrive. Hadde jeg vært oppdragsgiver hadde jeg vært temmelig grinete over at slik krangling fikk stå inkommentarfeltet til et innlegg jeg hadde betalt for som skulle selge mine varer. 25
Fleur Delacour Skrevet 23. juli 2018 #58096 Skrevet 23. juli 2018 9 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg er faktisk oppriktig forundret over at noen kan synes hun svarer fint. Jeg husker hvordan hun holdt på som en Queen bee i kommentarfeltet når noen var så frekke og spurte om hun virkelig definerte seg som feminist. Da gikk det en kule varmt og hyggelig er ikke akkurat betegnelsen jeg ville brukt. Jeg forundrer meg også over at hun krangler med folk i feet kommentarfelt under et innlegg hun har fått betalt for å skrive. Hadde jeg vært oppdragsgiver hadde jeg vært temmelig grinete over at slik krangling fikk stå inkommentarfeltet til et innlegg jeg hadde betalt for som skulle selge mine varer. De som synes hun svarer hyggelig er kanskje svært inhabile. 14
Edie Skrevet 23. juli 2018 #58097 Skrevet 23. juli 2018 Ryddet for persondebatt. Minner om at bruk av barns navn ikke er tillatt. Edie, adm. 1
Mrs O'Donell Skrevet 23. juli 2018 #58098 Skrevet 23. juli 2018 Når barn blir accessories 🙈 Er det ingen med stemme i media som kan ta tak i denne kyniske bruken av små barn? Eksponeringen er jo verre enn noen gang! 28
bims Skrevet 23. juli 2018 #58099 Skrevet 23. juli 2018 (endret) Bilde nr. 10 i innlegget "out for late lunch": De har justert så mye på lyset at hælen på venstre fot har smeltet inn i den høyre 😐 Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Endret 24. juli 2018 av Edie 12
lillehammeren Skrevet 23. juli 2018 #58100 Skrevet 23. juli 2018 (endret) 15 timer siden, bims skrev: Bilde nr. 10 i innlegget "out for late lunch": De har justert så mye på lyset at hælen på venstre fot har smeltet inn i den høyre 😐 Det stemmer ikke. Bildet fra bloggen er veldig annerledes enn din imgur. Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 24. juli 2018 av Edie 1
Fremhevede innlegg