Snaskesnusken Skrevet 22. juli 2018 #58061 Skrevet 22. juli 2018 5 minutter siden, Lin10 skrev: De har nok evner til å svare for seg, men de kan selv velge hvor mye tid de ønsker å bruke på å svare på « kritiske» spørsmål og hva de velger å svare på. Etter mange år som toppblogger vet hverken du eller jeg hvor mye oppmerksomhet/ spørsmål de får fra media, så det kan jo være ar de ønsker å skjerme seg litt mot det. De har ingen plikt til å stå til rette for media eller andre i alle sammenhenger. Nei, de har ikke evne til å svare for seg. De er to voksne mennesker som reklamerer og anbefaler produkt som de ikke har kunnskap om. Når de tar får kritikk takler de det særdeles dårlig. De selger i tilegg barna sine for antall klikk og evner ikke å ta innover seg advarsler fra fagfolk! Nei, her er det ikke mye evne til refleksjon! 19
Lin10 Skrevet 22. juli 2018 #58062 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 43 minutter siden, Aricia skrev: Jeg tror uttrykket du leter etter er "KILL them with kindness" - ikke helt det samme. Og ikke er jeg sikker på om det er særlig dekkende for CBEs retoriske taktikk heller. Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentarer for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 Endret 22. juli 2018 av Lin10 4
Aricia Skrevet 22. juli 2018 #58063 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Lin10 skrev: Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentere for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 Såvidt meg bekjent er ikke dette et idiom i det engelske språk, i motsetning til "kill them with kindness". Du får google litt. 46
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 22. juli 2018 Populært innlegg #58064 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, Lin10 skrev: Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentarer for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 Jeg må bare beundre måten du leser bloggen på. Hos deg har CBE en av sine aller største fans. Hvis hun virkelig hadde ønsket en hyggelig tone i kommentarfeltet, hadde hun vel neppe sluppet igjennom kommentarer om at kritikerne er feite, trygdede og misunnelige, tenker jeg. Hun slipper igjennom stygge kommentarer i lassevis - bare de er til støtte for henne. Endret 22. juli 2018 av pøbelsara 51
Snaskesnusken Skrevet 22. juli 2018 #58065 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Lin10 skrev: Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentere for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 Hvordan vet du at folk sender inn tåpelige kommentarer og ikke kommer med sakelig kritikk? De har selv valgt et liv i offentligheten og dette er medaljens bakside. 8
Sandin Skrevet 22. juli 2018 #58066 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Lin10 skrev: Nei, jeg leter ikke etter det utrykket. ..Hun bruker taktikken treat them with kindess🙂hun ønsker en positiv tone inne på bloggen og veldig mange som sender inn tåpelige kommentere for tydelig å irriterte henne, blir besvart på en kontrollert og fin måte🙂gjerne med en liten brodd eller snert i svaret sitt😃👌🏼i like! 🤗 Kjærlighet gjør blind. Det blir man åpenbart av å være fan også. 24
Snaskesnusken Skrevet 22. juli 2018 #58067 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, Sandin skrev: Kjærlighet gjør blind. Det blir man åpenbart av å være fan også. 👍 2
Lin10 Skrevet 22. juli 2018 #58068 Skrevet 22. juli 2018 22 minutter siden, Aricia skrev: Du er veldig opptatt av plikt og lovbestemmelser? De har ingen plikt nei. Men de har valgt å gjøre hele privatlivet sitt, og sine barns, offentlig, og må dermed leve med at offentligheten diskuterer valgene de tar i sine åpne SoMe-kanaler. De vil jo ha oppmerksomhet, de lever av den, og da får de det de har bedt om. At de samtidig ikke har noen annen profesjonell mediehåndtering enn "hodet i sanden" er mildt sagt påfallende. Det bør ikke overraske dem at folk legger merke til det, og er kritiske. Jeg har aldri sett at de har valgt å gjøre hele sitt og barnas privatliv offentlig, men du har kanskje andre leserbriller enn meg😎 4
Aricia Skrevet 22. juli 2018 #58069 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, Lin10 skrev: Jeg har aldri sett at de har valgt å gjøre hele sitt og barnas privatliv offentlig, men du har kanskje andre leserbriller enn meg😎 Cherrypicker du? Nå var det skillet mellom jus og etikk vi snakket om. Stryk "hele" fra innlegget mitt, du, og prøv igjen. Ikke noe problem for meg. 16
Lin10 Skrevet 22. juli 2018 #58070 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Aricia skrev: Cherrypicker du? Nå var det skillet mellom jus og etikk vi snakket om. Stryk "hele" fra innlegget mitt, du, og prøv igjen. Ikke noe problem for meg. Nå må jeg nyte litt av sommeren☀️🙂hasta la vista🤗 2
Pås Skrevet 22. juli 2018 #58071 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 23 minutter siden, Lin10 skrev: Nå må jeg nyte litt av sommeren☀️🙂hasta la vista🤗 Forresten: glem det! Endret 22. juli 2018 av Pås 1
Lin10 Skrevet 22. juli 2018 #58072 Skrevet 22. juli 2018 Bare litt innpå før jeg haster videre🏃🏻♀️ Apropos utrykket - treat them with kindness: « treat everyone with politeness, even those who are rude to you- not because they are nice- but because you are. Synes det var så fint sagt🙂 RoliEdema.com 1
Gjest Asti Skrevet 22. juli 2018 #58073 Skrevet 22. juli 2018 Deler denne igjen "Carolinebergeriksen.no/Treasures AS" : https://m.imgur.com/a/3mO86 En samling med dokumentasjon på hva denne bedriften står for... 😉
Nobile Skrevet 22. juli 2018 #58074 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 20 timer siden, Lin10 skrev: Jeg synes hun er dyktig på hvordan hun parerer kritikk som kun er for å lage dårlig stemning. Etter 9 år så viser hun god selvtillit, sterk psyke og er trygg som blogger. Synes det er veldig positivt, da det å være toppblogger i dag gjør at man utsette for mye meninger om deg som person og hets og krenkelser. Det er flere eksempler på store blogger som har hatt/har store personlige utfordringer i livet sitt. I CBE tilfellet så virker det som om hun blir noe immun mot det negative og vet at man ikke kan gjøre alle til lags. Jeg ser overhodet ikke det samme som deg. Når man som en voksen kvinne kun kan vise “den riktige” siden til kameraet, først blånekter for at det har skjedd endringer med kroppen etter to barnefødselser men klarer ikke være ærlig om fysiske korreksjoner (les inngrep) hun nå har fått foretatt de siste årene, har et sykelig behov for bekreftelser av fremmede folk av hvor tynn, søt og flink hun er - det oser ikke god selvtillit eller trygghet i min verden. Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 23. juli 2018 av Edie 37
Populært innlegg Aricia Skrevet 22. juli 2018 Populært innlegg #58075 Skrevet 22. juli 2018 1 time siden, Lin10 skrev: Bare litt innpå før jeg haster videre🏃🏻♀️ Apropos utrykket - treat them with kindness: « treat everyone with politeness, even those who are rude to you- not because they are nice- but because you are. Synes det var så fint sagt🙂 RoliEdema.com Det var nydelig sagt, ja. Men det er jo ikke akkurat noen adekvat beskrivelse av det CBE gjør i håndteringen av kommentarfeltet sitt, da. Hvis vi nå gjør om verbale angrep til fysiske angrep, sånn for den pedagogiske effektens skyld, så oppfatter jeg det mer sånn: Caroline får en kritisk bemerkning fra en leser i kommentarfeltet. Den trenger ikke være stygg engang, bare kritisk. Type "Hvorfor er det så mange reklameinnlegg for tiden?" eller "Hvorfor viser du bilder av barna igjen?".I stedet for å svare eller forsvare seg, slipper hun så igjennom et par kommentarer som forsvarer henne ved å gå løs på den som ytret kritikken. Vedkommende slenger den kritiske leseren i bakken, sparker i vei og roper "Ikke si noe stygt til Caroline din stygge, bitre kjerring! Hun har rett til å gjøre som hun vil!" Og så står Caroline rolig og smilende ringside og svarer "Takk søte du! " Det er ikke å være snill i min verden. Det er å få andre til å gjøre drittjobbene for seg slik at man unngår å bli skitten på hendene selv. Og igjen: Det er kanskje lov, men det er ikke greit. Ikke særlig pent å se på heller. 68
Ultiva Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #58076 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 4 timer siden, Viking-girl skrev: Ja heldigvis! Det er hverken sunt (for de unge bloggerne som flasher penger og operasjoner, kjøpte «løse deler» til sin «nye og flottere» kropp», og svindyre klær og vesker), eller sunt for samfunnet at en blogger i toppsjiktet tjener mye mye mer enn spesialister med lange flotte utdannelser som redder liv. For min del kan hele bloggbransjen og den idiotiske Influencer tittelen dø ut og aldri komme tilbake! Jeg har enda tilgode å se en fornuftig blogger som fronter det naturlige og som sparer noen kroner til den dagen annonsører innser at reklame og afiliatellenker er en stor bommert. Vi som voksne her har et ansvar med å straffe annonsørene ved å ligge langt unna produkter det reklameres for. Her er hvertfall jeg selv meget bevisst. Vi burde ha en samleside for hvilke produkter og produsenter vi må styre unna. Forbrukere har mye mer makt enn en blogger. Det viste vi til gagns da Anne Brith var «stolt ambassadør» for KappAhl. 💪🏽 Get Inspired går heller ikke lengre så det suser etter stadig bruk av CBE, Anna Rasmussen osv. Signerer denne. Å hylle reklamekanaler som selger plastikk og barnearbeidsprodukter er forkastelig. I 2050 vil det være mer plastikk enn fisk i havet, noe som vil ha enormt mye å si for både fiskenæringen, hva våre barn og barnebarn kan spise og ikke minst - verden i sin helhet. Å applaudere disse menneskene som fremmer ekstremmaterialisme, søppelhav og egosentrisitet i samfunnet er både naivt og korttenkt. Hvorfor skal man applaudere en småbarnsmor som truter med restylanelepper mens hun suger inn magen og vil selge deg en saltvanns-hårspray som er totalt unødvendig og skadelig for samfunnet? Hvorfor skal man applaudere en person som fremmer forsøpling og ekstremmaterialisme, som fremmer et ekstremt kroppsfokus og som ved å gjøre disse tingene tjener tre ganger mer enn Norges dyktigste kirurger? Dersom bedriften ikke ble avslørt i 2015 så hadde de også fortsatt med omfattende slankeredigering og falske kommentarer i kommentarfeltet for å vinne diskusjoner og rose seg selv. De som fremdeles heier på denne kyniske reklamebedriften setter jammen meg lave standarder i livene sine. Kall meg gjerne idealistisk men jeg liker tanken på at det skal være igjen noe annet enn søppel og rabattkoder på restylane til de neste generasjonene. Endret 22. juli 2018 av Ultiva 33
Inocybe Skrevet 22. juli 2018 #58077 Skrevet 22. juli 2018 5 minutter siden, Aricia skrev: Det var nydelig sagt, ja. Men det er jo ikke akkurat noen adekvat beskrivelse av det CBE gjør i håndteringen av kommentarfeltet sitt, da. Hvis vi nå gjør om verbale angrep til fysiske angrep, sånn for den pedagogiske effektens skyld, så oppfatter jeg det mer sånn: Caroline får en kritisk bemerkning fra en leser i kommentarfeltet. Den trenger ikke være stygg engang, bare kritisk. Type "Hvorfor er det så mange reklameinnlegg for tiden?" eller "Hvorfor viser du bilder av barna igjen?".I stedet for å svare eller forsvare seg, slipper hun så igjennom et par kommentarer som forsvarer henne ved å gå løs på den som ytret kritikken. Vedkommende slenger den kritiske leseren i bakken, sparker i vei og roper "Ikke si noe stygt til Caroline din stygge, bitre kjerring! Hun har rett til å gjøre som hun vil!" Og så står Caroline rolig og smilende ringside og svarer "Takk søte du! " Det er ikke å være snill i min verden. Det er å få andre til å gjøre drittjobbene for seg slik at man unngår å bli skitten på hendene selv. Og igjen: Det er kanskje lov, men det er ikke greit. Ikke særlig pent å se på heller. Bra forklaring @Aricia på hvorfor CBE er alt annet enn snill og grei i kommentarfeltet sitt. Det er ikke mye bedre å være den som tillater og roser mobberne og hetserne enn å være det selv. Ofte stenger hun også for muligheten for at den som blir mobbet/hetset kan forsvare seg, så det der ut som om denne personen har gitt seg. Det har ikke noe antallet smileyer og hjerter hun pøser ut å gjøre. Føler CBE seg fra tid til annen frustrert over kommentarer hun får? Ja sikkert, men det forandrer ikke at hun har ansvaret både for hva hun selv og andre legger ut på hennes SoMe og hvordan hun svarer på det. 21
Kleenex Skrevet 22. juli 2018 #58078 Skrevet 22. juli 2018 3 timer siden, Inocybe skrev: Kan ikke være annet enn enig med deg og @Tørst Det var veldig tydelig da hun reklamerte for Imsdal og i den forbindelse måtte løpe halvmaraton. Det var absolutt ingen treningsglede i oppkjøringen. Det var for langt (?), gnagsår, kjedelig, stressende og masse andre unnskyldinger. Gjennomførte gjorde hun men kan ikke annet enn å lure på om ikke det bare var kontrakten og pengene som fikk henne over målstreken. Og til tross for proklamert mersmak så har vi ikke sett noe slikt siden. Så vidt hun karer seg ut døren i denne Østlandets mest fantastiske sommer. Hun skriver og sier ofte hun elsker å trene men som observatør er det veldig vanskelig å se den treningsgleden hun forteller om. Det er ingen utvikling i treningen. Jeg driter i hvor mange reps hun sier hun tar, det blir uansett for lite troverdig når man ser hvordan hun utfører øvelsene. Hadde hun ikke PT #spons en stund? Hvorfor rettet han ikke på feilene og fikk til bare litt progresjon? Burde ikke være utopisk for en treningsglad dame å få til en god push up. Aktive familier trener gjerne på ferie. Men de aktive familiene jeg kjenner til har ikke en rask morgenøkt for dernest å sitte på rumpa resten av dagen. De gjør aktive hyggelige ting med familien. Hun må for min skyld gjerne trene primert for å holde kaloriene under kontroll hvis det er det hun gjør. Det er narrativet som ikke stemmer med virkeligheten jeg klarer over. Jeg har lurt på det selv. Gjør hun alt det CBE.no skriver av øvelser og rep.? Det er det bare Frua sjøl som vet.. 6
Keaton Skrevet 22. juli 2018 #58079 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Caroline Berg Eriksen har gjennom firmaet sitt økt inntektene sine (omtrent doblet dem) siden hun fikk barn og kunne henvende seg til et mer kjøpesterkt publikum. Dette til tross for kraftig nedgang i lesertallene. Endret 22. juli 2018 av Kollontaj 12
Aricia Skrevet 22. juli 2018 #58080 Skrevet 22. juli 2018 @Lin10: I tillegg, i de tilfellene der Caroline svarer på kritikken selv: Blir sarkasmer og spydigheter mildnet ved at man slenger på en tilslutt - eller blir de forsterket av det, dvs enda mer sarkastiske, spydige og infame? Selvsagt er det siste tilfellet. Det er jo ikke som om man automatisk blir hyggeligere av å klistre på seg et smil i en situasjon der det virkelig er malplassert, like lite som man blir snillere av å få andre til å utføre litt stedfortredende verbal skambank i stedet for å brette opp ermene selv. 19
Fremhevede innlegg