Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, formula skrev:

Ettersom det å vise fram x antall bilder av glass med alkoholholdig drikke i uka ikke er forbudt, kommer CBE garantert til å fortsette, om ikke annet for å provosere. Vi ser jo det samme når det gjelder eksponering av barna.For som hun selv har uttalt, så gjør kritikk henne bare mer kamplysten, og denne trangen til "å vise oss" er tydeligvis sterkere enn både tanken på barnas beste og lesernes beste. Og ikke er det sikkert at hun drikker så mye som det gis inntrykk av heller, men kan likevel påvirke andre, derfor er det så uheldig at drikkingen dokumenteres på denne standhaftige måten.

Personlig gir jeg dypt og inderlig blaffen i hvor mange alkoholenheter hver og en av oss tyller i oss hver dag, vi er selv ansvarlig for vår egen helse gjennom å holde oss oppdaterte på forskning og kunnskap. 
På samme måte blåser jeg en langflat marsj i hvor mye privatpersonene bak bloggen drikker eller ikke drikker.
Det er denne evige holdningen om å ikke ta et visst ansvar for hva man formidler gjennom bilder og tekst på en blogg som leses av...var det 30 000 per dag?...når man samtidig kaller seg influencer og påvirker og journalist, at det topper seg for min del.
Vær for fankern ditt ansvar bevisst, prinsesse CBE.no.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anna ~ skrev:

Eh... er det ikke ganske åpenbart et bevisst KG-provoserende innlegg? Sånn, "Føkk dere, sure feite KG-kjerringer - nå kan dere sitte å hyle over et glass rødvin i fire dager"? Og fem bilder med rødvin, bare for å trolle. Det tror jeg i all fall. :)   

På samme måte som Camilla "Villa Paprika" Øvestad kjører på med salt mat og godteri til ett-åringen kun for å provosere KG-brukerne? Dette vitner jo om et modenhetsnivå av de sjeldne :filer:

Men for all del; de to Østfold-bloggerne minner stadig mer om hverandre. De har det begge ufattelig travelt, får stadig større restylanelepper og nå har de altså begge begynt med skadelig influencing kun for å irritere kritikerne. 

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
1 minutt siden, Skribent skrev:

Seriøs forskning der, altså. Flott. Det motbeviser jo glatt alt fagfolk har snakket om i årevis.

Hvem land har mest alkoholskader? Norge med helgefylla? Nei. Frankrike ligger øverst på listen. Der det er vanlig med et glass til lunch. .til middag. Aldri fulle. Men en nasjon full av leverskader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
10 minutter siden, Vitting skrev:

Kanskje det har noe med hvilken type mennesker du omgås i forbindelse med din jobb/ditt privatliv?
Altså, jeg unnskylder IKKE CBE, gud nei aldri. MEN.... Jeg bor nede på kontinentet og har helt klart kopiert drikkevanene her: tar meg gjerne ett glass vin hver kveld. Jeg har ikke hørt om alkoholrelaterte skader her, og ingen jeg kjenner, har møtt eller har hørt om har alkoholrelaterte skader eller misbruk. Tvert i mot har folk et normalt, balansert og voksent forhold til alkohol som jeg synes vi ikke har i Norge.

Men det unnskylder ikke CBE, hun har med å forholde seg til norske lover og regler. Hun bor i Norge, og skal påvirke unge og voksende med norske verdier. De kan heller finne ut om de vil ha kontinentale drikkevaner om de flytter til kontinentet, de trenger ikke få det gjennom en helhetlig usunn "influencer" som CBE som bare er en overfladisk b***s***er.

Da er du veldig lite opplyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vitting said:

Jeg motsier ikke fagfolk, jeg presenterer mitt bilde av saken. Men det er kanskje revnende likegyldig at jeg bor midt oppi det hvor man kan kjøpe vin til 3€ flaska på lokalbutikken, fordi forskere har sagt noe annet så da må jeg automatisk ha helt feil? Jeg sier ikke de tar feil, men akkurat her i omegn ser jeg ikke noe til det.

Jeg har også bodd i Sydeuropa, og kjenner igjen hva du beskriver ovenfor. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de tåler vel alkohol bedre utenfor Norges grenser. 😏 Man ser ikke kreft, leverskade og problemer med hukommelse på folk i gata, altså...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula

Det er vel ingen her som har problemer med at CBE tar seg et glass vin eller fem. Problemet er påvirkningen hun utsetter leserne sine for. For min del kan hun gjerne drikke så mye mye vin hun vil, poenget er at hun ikke trenger å vise det! 

Finnes det gode grunner for alle disse hverdagslige alkoholbildene?

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent
1 minutt siden, Vitting skrev:

Jeg motsier ikke fagfolk, jeg presenterer mitt bilde av saken. Men det er kanskje revnende likegyldig at jeg bor midt oppi det hvor man kan kjøpe vin til 3€ flaska på lokalbutikken, fordi forskere har sagt noe annet så da må jeg automatisk ha helt feil? Jeg sier ikke de tar feil, men akkurat her i omegn ser jeg ikke noe til det.

Nå er du ikke alvorlig eller? Fordi du ikke ser dette i din omegn så kan du mene noe kvalifisert om dette? Og du er selvsagt den eneste her som har utenlandserfaring i tillegg, kanskje? Herlig tungt bidrag diskusjonen om et alvorlig tema...

1 minutt siden, Gillians skrev:

Kan man slutte å diskutere CBEs forhold til alkohol? Pinlig snerpete her, minner om søndagskaffen på et bedehus. "Hun drikker for mye", "jeg så henne på polet to dager på rad" osv. Syns det er langt unna saklig å snakke om andres alkoholforbruk, som vi virkelig ikke vet noe om og som etter alt å dømme er helt innafor. Det er da heller ikke ulovlig å ta bilde av glass med vin i. Det er når det er klare merker som vises at det blir reklame. Hvis ikke hadde enormt mange blogger, aviser, magasiner, tv osv brutt loven konstant. 

Dersom hun drikker mindre enn det ser ut til på bloggen er det vel desto verre - det indikerer at hun helt bevisst bruker alkohol som rekvisitt til å skape et image.

Det problematiske er ikke først og fremst om dette er lov eller ikke (jf eksponering sv barn, foreløpig ikke forbudt det heller), problemet oppstår når de i ett og alt etterstreber et image som velstående, sofistikerte og vellykkede. Det appellerer til mange, representerer et liv mange synes er attraktivt. Det formidler at livet på den grønne gren er å lene seg tilbake i nyfluffede sponsete sofaputer med et glass alkohol i hånda. Avkobling er lik alkohol.

Det er mye som ikke er ulovlig, men vil man, med rak rygg, være en del av problemet eller løsningen? Det kan hun velge hver gang hun trykker «publiser».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent
13 minutter siden, Anna ~ skrev:

Kunne like gjerne ha vært om Fotballfrue...  http://pappahjerte.blogg.no/1516361524_sophie_elise_og_drittkjerringene.html

"...snerpekjeften på bånn drite".  :fnise:

Ja, det er alltid sylskarpt å kritisere dritt med mer dritt. Han får heldigvis et par litt nyanserte svar i kommentarfeltet, uten at jeg er redd han (eller andre forsvarere) skal ta dem til seg av den grunn. Forslag om fordums forbilder som endret historien, for eksempel. Å generalisere gruppen med kritikere og betegne alle som en gjeng fra en «innrøykt bingohall» fremstår omtrent like oppegående som å skrike Jantelov hver gang noen ikke blindt hyller dumskap satt i system.

Det går an å heie på det som er bra, samtidig som man er skeptisk til det som er problematisk. Videre - det er en litt sørgelig og snever forestilling at «alle er misunnelige» på rosabloggere. Han mener vi skal hylle alle som «får til noe» og at hun lever et liv «andre bare kan drømme om». Deg om det, pappa, deg om det. Noen av oss drømmer om helt, HELT andre ting, ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula
21 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Han har vel et lignende innlegg om henne. 

Ja det dukker jo opp med jevne mellomrom. 

En blogger som plutselig føler for å forsvare en stakkars medblogger som har fått passet litt ekstra godt påskrevet av drittkjerringer i kommentarfelt rundt omkring.

Denne bloggeren får respekt og oppmerksomhet for sin medmenneskelighet og omtanke, og innlegget deles i massevis på facebook.

Videre kan den forsvarte bloggeren da skrive et takkeinnlegg tilegnet forsvareren, før de kan møtes på Vixen, der de klemmer hverandre lenge og inderlig.

Intet nytt under solen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Asti skrev:

Siterer fra http://www.kristinaandersen.no/2018/01/15/de-beste-bloggnorge/

"Caroline Berg Eriksen: i mine øyne er Caroline definitivt den flinkeste bloggeren vi har her i Norge. Hun leverer alltid – både på innhold, bilder og tekst. Aldri er det noe annet enn skyhøy kvalitet på bloggen hennes, og jeg forstår nesten ikke at det er mulig å levere såpass bra 365 dager i året, uansett. Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for dette utrolig flinke (og hjertegode!) mennesket, som er en superwoman uten sidestykke."

Seriøst? Da har ikke denne bloggeren fått med seg noe av dette: https://imgur.com/a/3mO86 

Hva fader er det som foregår mellom Kristina Andersen og CBE nå, er hun så på vei ned at eneste utvei for å klare å holde en plass på lista er å slikke bakenden til CBE? For hva fader ellers er denne talen til?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Vitting skrev:

Kanskje det har noe med hvilken type mennesker du omgås i forbindelse med din jobb/ditt privatliv?
Altså, jeg unnskylder IKKE CBE, gud nei aldri. MEN.... Jeg bor nede på kontinentet og har helt klart kopiert drikkevanene her: tar meg gjerne ett glass vin hver kveld. Jeg har ikke hørt om alkoholrelaterte skader her, og ingen jeg kjenner, har møtt eller har hørt om har alkoholrelaterte skader eller misbruk. Tvert i mot har folk et normalt, balansert og voksent forhold til alkohol som jeg synes vi ikke har i Norge.

Men det unnskylder ikke CBE, hun har med å forholde seg til norske lover og regler. Hun bor i Norge, og skal påvirke unge og voksende med norske verdier. De kan heller finne ut om de vil ha kontinentale drikkevaner om de flytter til kontinentet, de trenger ikke få det gjennom en helhetlig usunn "influencer" som CBE som bare er en overfladisk b***s***er.

Dette sier alt om CBE sine tilhengere når man kan ha slike utsagn og kanskje til og med tro på det. Ta bare en titt på kreftstatestikken. Forskning viser at ca 10% av all kreft hos men kunne vært unngått im man drikker mindre alkohol. " jeg har kontinentale drikkevaner" er en måte personer omtaler seg for å forsvare et litt forhøyet alkoholforbruk. Det skal liksom høres så mye bedre ut fordi man har adoptert en oppførsel fra utlandet. 

Cbe bør være sitt ansvar bevist, noe hun absolutt ikke er.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lopploella skrev:

Det går mer og mer opp for meg hvor forferdelig usunt det er å ha seg selv og sitt som fulltidsjobb. 

Det er nok noe i det altså. En person som blir mobbet og slengt dritt til hver dag får jo ødelagt selvbildet sitt/livet sitt, så vil tro at det stikk motsatte heller ikke kan være sunt. Altså å motta hyllester og leve for kun positive tilbakemeldinger, ignorere de kritiske/negative, og at jobben består av å posere og redigere livet sitt for følgerne. Ikke rart bloggere lever i en alternativ virkelighet. De blir jo høye på seg selv. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...