Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

...og da skal jeg ikke handle på SixBondStreet lenger! :frkk:

Det kan du si,ja.

ser at det forklares i en kommentar  fra blogg eieren at reklame absolutt ikke betyr gratis varer, og hvor mye bedriften "får tilbake" ved at bliggen reklamerer for bedriften/varen er uvisst siden det her handler om både direkte inntjening ved at flere folk kjøper varen og ved branding. Altså hva bedriften tjener på å bli satt i sammenheng med bloggen. Her stusser jeg veldig. Er det virkelig noen bedrifter (av kvalitet) som ser at det lønner seg å bli satt i sammenheng med CBE.no? Skulle tro at det de ser på som inntjening gjennom bloggen kun er direkte salg for akkurat sammenhengen med CBE kan fa ikke være lønnsomt? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Skribent skrev:

To friske mennesker med to friske barn, godt nettverk og høy levestandard kan for fanden ikke klage over å ha det TRAVELT :kjefte: Rent skamvett må vel slå inn på er tidspunkt! Alternativet er at de er planetens dårligste på planlegging og koordinering, og generelt ekstremt uorganiserte.

Hvis de ikke fikk det de ønsket for leiligheten, har lånt det de kunne på hus og nå får oppussingsrunde nr to på mindre enn ett år så kanskje panikken brer seg litt? Ikke råd til å slutte med barneeksponering med det første?

Hvis hun skulle tegnet et troverdig overklasse-image og uansett ikke eier skrupler med å bruke ungene, har hun jo verdens beste forutsetninger for å lage en blogg som glossy, harmonisk hemmafru, hvor hun nettopp har tid til egenpleie, matlaging og interiør. Denne heseblesende tilværelsen med en baby og en liten jente i hælene på reiser og hva enn virker alt annet enn inspirerende, spør du meg. Eller sunt i lengden. Er det for å finansiere mannens hobby? Hva skal han leve av fremover, skal bloggen tjene inn to solid betalte 100 % stillinger på ubestemt tid? Det er mye som skurrer.

Leiligheten som de prøver å selge på finn.no står ikke som solgt pr idag. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kleenex skrev:

De var jo 6-12 måneder for sene. Kanskje investerings-Åge som har gjort noen "meget vellykkede plasseringer i markedet" ikke er så flink likevel, når alt kommer til alt. Kanskje han er helt vanlig! Kanskje de har flaks og uflaks, slik som oss andre vanlige dødelige, når vi skal gjøre ting vi ikke helt har peiling på, for første eller andre eller tredje gang.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skribent skrev:

To friske mennesker med to friske barn, godt nettverk og høy levestandard kan for fanden ikke klage over å ha det TRAVELT :kjefte: Rent skamvett må vel slå inn på er tidspunkt! Alternativet er at de er planetens dårligste på planlegging og koordinering, og generelt ekstremt uorganiserte.

Hvis de ikke fikk det de ønsket for leiligheten, har lånt det de kunne på hus og nå får oppussingsrunde nr to på mindre enn ett år så kanskje panikken brer seg litt? Ikke råd til å slutte med barneeksponering med det første?

Hvis hun skulle tegnet et troverdig overklasse-image og uansett ikke eier skrupler med å bruke ungene, har hun jo verdens beste forutsetninger for å lage en blogg som glossy, harmonisk hemmafru, hvor hun nettopp har tid til egenpleie, matlaging og interiør. Denne heseblesende tilværelsen med en baby og en liten jente i hælene på reiser og hva enn virker alt annet enn inspirerende, spør du meg. Eller sunt i lengden. Er det for å finansiere mannens hobby? Hva skal han leve av fremover, skal bloggen tjene inn to solid betalte 100 % stillinger på ubestemt tid? Det er mye som skurrer.

Det hele er et i-landsproblem og det virker som de er ute av kontroll. Nå skal alt av møbler og farger i alle 3(!) stuer byttes ut og det er gått mindre enn 1 år. De to blir aldri fornøyde med livet sitt. Lurer på hva som skjer med de TM design møblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tørst skrev:

De var jo 6-12 måneder for sene. Kanskje investerings-Åge som har gjort noen "meget vellykkede plasseringer i markedet" ikke er så flink likevel, når alt kommer til alt. Kanskje han er helt vanlig! Kanskje de har flaks og uflaks, slik som oss andre vanlige dødelige, når vi skal gjøre ting vi ikke helt har peiling på, for første eller andre eller tredje gang.

Dreiv han ikke med noen aksjer også en gang?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Kleenex skrev:

Kan du legge ut link? Husker ikke adressen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miagunda skrev:

Dreiv han ikke med noen aksjer også en gang?

Jo, det var vel egentlig det de mente med "meget vellykkede investeringer". Aksjer-schmakcher.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emilie112 skrev:

Kan du legge ut link? Husker ikke adressen..

Jeg fant 😀 I dagens marked er nok den litt dyr,ja.. 80 000kr kvadraten er nok i overkant, selv om det er nesten nytt..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Topptur

Hun (?) svarte faktisk på en kommentar med at folk burde konsentrere seg om sitt eget liv. 

Min kommentar om at hun med den innstillingen spenner ben under sitt eget levebrød, siden hun tross alt tjener gode penger på at 'vi' bryr oss om 'hennes liv', ble slettet gitt. 

Det kommentarfeltet var god underholdning, veldig tydelig at den som svarte var hissig og uprofesjonell i gjerningsøyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kleenex skrev:

Noe som er rimelig ironisk med tanke på at bedriften reklamerte for dette leilighetssalget i et blogginnlegg som omhandlet investeringstips og smarte økonomiske valg. For som "investorer" så har de jo bommet veldig på tidspunktet for salget (det brennhete boligmarkedet i Oslo roet seg tross alt for et drøyt år siden). Nå sitter de i samme fellen som mange andre og bør strengt talt ikke tro at de er i posisjon til å gi økonomisk veiledning til leserne sine. Man trenger vel heller ikke å glemme den store investeringsbommerten i Dubai som styreleder LKE gjorde for en del år siden.

Nå sier jeg selvfølgelig ikke at det er dumt å investere i Oslobolig, men at de færreste har råd til å vente i mange måneder på å få solgt boligen. Det er tross alt ikke mange av CBEs lesere som har 3-4 mill å avse til en boliginvestering; i tillegg til huset de selv bor i. 

CBE påstår i samme innlegg at hun er fornuftig med penger, noe som fikk meg til å le høyt. Overforbruk og ekstremmaterialisme er tross alt bloggens aller fremste kjennetegn.

https://imgur.com/a/76aCL

Endret av Ultiva
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ultiva skrev:

Noe som er rimelig ironisk med tanke på at bedriften reklamerte for dette leilighetssalget i et blogginnlegg som omhandlet investeringstips og smarte økonomiske valg. For som "investorer" så har de jo bommet veldig på tidspunktet for salget (det brennhete boligmarkedet i Oslo roet seg tross alt for et drøyt år siden). Nå sitter de i samme fellen som mange andre og bør strengt talt ikke tro at de er i posisjon til å gi økonomisk veiledning til leserne sine. Man trenger vel heller ikke å glemme den store investeringsbommerten i Dubai som styreleder LKE gjorde for en del år siden.

Nå sier jeg selvfølgelig ikke at det er dumt å investere i Oslobolig, men at de færreste har råd til å vente i mange måneder på å få solgt boligen. Det er tross alt ikke mange av CBEs lesere som har 3-4 mill å avse til en boliginvestering; i tillegg til huset de selv bor i. 

CBE påstår i samme innlegg at hun er fornuftig med penger, noe som fikk meg til å le høyt. Overforbruk og ekstremmaterialisme er tross alt bloggens aller fremste kjennetegn.

https://imgur.com/a/76aCL

Det er jo lett å vøre fornuftig med penger når man får alt av kosmetikk, klær til seg selv og ungene, møbler, utstyr etc etc sponset.  Da forbruker man på en måte på andres regning, Og den skatten de betaler er jo uasnett bare en prosentandel av hva de måtte betalt for det i butikken - som da ville vært av egne penger som de hadde skattet av først. I følge noen jeg kjenner som driver litt med slik, er det heller ikke utsalgsverdien fra butikk det skattes av ved spons.

Endret av pøbelsara
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ultiva skrev:

CBE påstår i samme innlegg at hun er fornuftig med penger, noe som fikk meg til å le høyt. Hun har tross alt over 300 par sko, flere fulle bæreposer med sminke, 4-5 ulike serviser på kjøkkenet og et vanvittig overforbruk av klær (inkludert et knippe nesten identiske ullgensere fra Ganni som alene koster mer enn de flestes brudekjole). Greit nok at mye av dette er skjulte gaver og spons fra diverse annonsører, men ut i fra en handlekurv som CBE skjermdumpet og la ut på bloggen for en tid tilbake (tror det var i kommentarfeltet for å motbevise at det var spons), så virker det som om hun bruker en femsifret sum bare på klær hver måned.

Dette er bra oppsummert!

Det var det jeg mente i mitt tidligere innlegg angående leilighetssalget. Om de noen gang har tjent gode penger på investeringer, om det er aksjer, opsjoner eller bolig, så tror jeg de har hatt flaks. Det er IKKE kunnskap. 

Da hun var med på 4-stjerners middag, lagde hun noe sausegreier hun trengte bare ene delen av eggene til. Jeg tror det var eggehvitten, men usikker. Uansett. Hun kastet den andre delen! Og fikk kommentar fra han kommentatoren også på det. Jeg husker jeg reagerte veldig på at hun kastet resten av egget. Hun har to hunder. Hun kunne spist det selv. Jeg tenkte der og da at det der var meget illustrerende for hvordan hun sløser. Hun har aldri måttet tenke på å spinke og spare. Og når man har vokst opp slik, forstår man ofte ikke selv hvor privilegert man er, og setter hellet sitt på kontoen for kunnskap istedenfor for flaks.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Topptur skrev:

Hun (?) svarte faktisk på en kommentar med at folk burde konsentrere seg om sitt eget liv. 

Min kommentar om at hun med den innstillingen spenner ben under sitt eget levebrød, siden hun tross alt tjener gode penger på at 'vi' bryr oss om 'hennes liv', ble slettet gitt. 

Det kommentarfeltet var god underholdning, veldig tydelig at den som svarte var hissig og uprofesjonell i gjerningsøyeblikket. 

En merkelig kommentar for henne ja, all den tid hun ikke vil ha noe  blogg lenger den dagen folk slutter å bry seg med CBE.nos liv. :Knegg:

Endret av pøbelsara
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Enig med deg som skrev at det mest underholdende med CBE.no er denne tråden. Det er i alle fall veldig interessant å ikke lese bloggen og sånn sett miste den tilslørende konteksten, og bare få med seg det som diskuteres her inne! Jeg slutter ikke å forundre meg over bloggerfamiliens umodenhetsnivå, som kommer til syne på ulike måter rett som det er. Fotballfruefamiliens virkelighet ER faktisk alternativ til ganske mange andres virkelighetsoppfatning. At noen faktisk kjøper fortellingene deres dag etter dag og år etter år er jo også fascinerende! 

Hvem er disse leserne som sluker historien om bloggpersonen i både tekst og redigerte bilder, rått og helt uten forbehold? Investeringsrådgivningen er jo en sak for seg og faktisk sterkt kritikkverdig og dessuten helt talentløs, men nå skal leserne også få innredningstips? Er det virkelig noen som helt alvorlig forholder seg til bloggpersonen som innredningsguru etter kun et opplyst "møte" med ansvarlige for SBS nettbutikk? Den røde tråden i husprosjektet så langt har jo vært mer eller mindre systematisk herping siden overtakelsen. Det virker sikkert veldig nedlatende å karakterisere det som herping. Smak og behag er bare forskjellig og ingenting er rett og galt vil mange mene, men at det har skjedd store endringer (!) siden overtakelsen er sikkert og visst. Nå ser de selv, om enn litt sent, at forandringer bør gjøres og innrømmer indirekte at de bommet en smule. 

Oh gosh, at ingen rakk å stoppe dem fra å innrede soverommet med den store, blanke, svartmalte postordrepeisen bygget av MDF-plater i "engelsk stil". 👀... Hvis "peisen" til kubbelysene er sponset, kan det jo ratt hende den ryker ut igjen ganske fort også. Hiv og hoi, ut med det ene og inn med no' nytt sponseræl. For en jobb og for et liv! Og for en fanskare! Og på toppen av det denne tråden! For et konsept! Og pengene renner inn! 😆🤣 Dette må jo snart være stoff nok for en doktorgrad i psykologi! 🤓

Endret av Anna Nas
Lagt til et oppklarende ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anna Nas skrev:

Enig med deg som skrev at det mest underholdende med CBE.no er denne tråden. Det er i alle fall veldig interessant å ikke lese bloggen og sånn sett miste den tilslørende konteksten, og bare få med seg det som diskuteres her inne! Jeg slutter ikke å forundre meg over umodenhetsnivået som kommer til syne rett som det er. Fotballfruefamiliens virkelighet ER faktisk alternativ til ganske mange andres virkelighetsoppfatning. At noen faktisk kjøper fortellingene deres dag etter dag og år etter år er jo også fascinerende! 

Hvem er disse leserne som sluker historien om bloggpersonen i både tekst og redigerte bilder, rått og helt uten forbehold? Investeringsrådgivningen er jo en sak for seg og faktisk sterkt kritikkverdig og dessuten helt talentløs, men nå skal leserne også få innredningstips? Er det virkelig noen som helt alvorlig forholder seg til bloggpersonen som innredningsguru etter kun et opplyst "møte" med ansvarlige for SBS nettbutikk? Den røde tråden i husprosjektet så langt har jo vært mer eller mindre systematisk herping siden overtakelsen. Det virker sikkert veldig nedlatende å karakterisere det som herping. Smak og behag er bare forskjellig og ingenting er rett og galt, vil mange mene, men at det har skjedd store endringer (!) siden overtakelsen er sikkert og visst. Nå ser de selv, om enn litt sent, at forandringer bør gjøres og innrømmer indirekte at de bommet en smule. 

Oh gosh, at ingen rakk å stoppe dem fra å innrede soverommet med den store, blanke, svartmalte postordrepeisen bygget av MDF-plater i "engelsk stil". 👀... Hvis "peisen" til kubbelysene er sponset, kan det jo ratt hende den ryker ut igjen ganske fort også. Hiv og hoi, ut med det ene og inn med no' nytt sponseræl. For en jobb og for et liv! Og for en fanskare! Og på toppen av det denne tråden! For et konsept! Og pengene renner inn! 😆🤣 Dette må jo snart være stoff nok for en doktorgrad i psykologi! 🤓

Bra oppsummert!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Anna Nas skrev:

Hvem er disse leserne som sluker historien om bloggpersonen i både tekst og redigerte bilder, rått og helt uten forbehold? Investeringsrådgivningen er jo en sak for seg og faktisk sterkt kritikkverdig og dessuten helt talentløs, men nå skal leserne også få innredningstips? Er det virkelig noen som helt alvorlig forholder seg til bloggpersonen som innredningsguru etter kun et opplyst "møte" med ansvarlige for SBS nettbutikk? Den røde tråden i husprosjektet så langt har jo vært mer eller mindre systematisk herping siden overtakelsen. Det virker sikkert veldig nedlatende å karakterisere det som herping. Smak og behag er bare forskjellig og ingenting er rett og galt, vil mange mene, men at det har skjedd store endringer (!) siden overtakelsen er sikkert og visst. Nå ser de selv, om enn litt sent, at forandringer bør gjøres og innrømmer indirekte at de bommet en smule. 

Jeg er tilbøyelig til å tenke at de ikke finnes, eventuelt med noen aparte unntak.

Mulig jeg er for optimistisk her, eller hva man skal si, men jeg tenker at den "hyllende" måten mange svarer på i kommentarfelt både på blogg og IG langt på vei er bestemt av genren, dvs "svarretorikk/praksis i kvinnedominerte SoMe". Alle "koselige" tekster og kanaler i SoMe som skal generere gode følelser og fremme relasjonsbygging - pseudo eller ikke - får responser av denne typen. Kvinner som viser fine bilder med positiv tekst av søte barn, søte hunder/katter, nydelige interiører eller deilig mat får rett og slett sånne svar. Jeg tror altså at man langt på vei kan betrakte det som en måte å tilslutte seg en tone, eller vise at man kjenner/forstår en kommunikasjonsstil som tilhører et spesifikt medium, mer enn uttrykk for genuine følelser hos den som svarer.

Dvs det er mulig det ikke stikker særlig dypt. Håper jeg.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg er tilbøyelig til å tenke at de ikke finnes, eventuelt med noen aparte unntak.

Mulig jeg er for optimistisk her, eller hva man skal si, men jeg tenker at den "hyllende" måten mange svarer på i kommentarfelt både på blogg og IG langt på vei er bestemt av genren, dvs "svarretorikk/praksis i kvinnedominerte SoMe". Alle "koselige" tekster og kanaler i SoMe som skal generere gode følelser og fremme relasjonsbygging - pseudo eller ikke - får responser av denne typen. Kvinner som viser fine bilder med positiv tekst av søte barn, søte hunder/katter, nydelige interiører eller deilig mat får rett og slett sånne svar. Jeg tror altså at man langt på vei kan betrakte det som en måte å tilslutte seg en tone, eller vise at man kjenner/forstår en kommunikasjonsstil som tilhører et spesifikt medium, mer enn uttrykk for genuine følelser hos den som svarer.

Dvs det er mulig det ikke stikker særlig dypt. Håper jeg.

Jeg har tenkt at det der kan være en motvekt til den harde og tøffe tonen man ser i kommentarfelt i avisene. Og ofte også i forumdiskusjoner. Det må være et sted man får utløp for koseligheten også. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt kvalitetstid med mannen i kveld, som har vært ikke-eksisterende denne uken"

De tilbringer da nesten all tid sammen hver bidige dag, skulle tro de burde bli mer lei av hverandre. De lunsjet vel ute noen ganger denne uken, har sittet i bil sammen til og fra Oslo rett som det er, trent sammen på dagtid. De har da masse tid sammen de to uka lang.

Skjønner det er litt anderledes med helg, men hu får det til å høres ut som om de ikke har hatt tid til hverandre.

Endret av Anonym90059005
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De engelske overskriftene🙈 som ofte ikke betyr noen ting... Early on it??! Early on hva da?? Har du oversatt det streite, norske uttrykket 'Tidlig på'n' direkte? 

https://imgur.com/a/hs4P5

Jeg spår at neste stil som dukker opp er mer moderne, eklektisk og litt sånn Camilla Pihl møter Caroline Skjelbred og Vanessa Rudjord-aktig. Og 100% bestemt av en ekstern person slik at stuene vil mangle all form for personlig touch selvsagt..

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...