Keaton Skrevet 4. oktober 2017 #40521 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg ler så fælt av at CBE skal rekke et møte i Oslo kl halv 10. Halv 10! Hun må kanskje dra i 7-tida for å rekke det! 😳 🤣 26
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40522 Skrevet 4. oktober 2017 Bibliotek (av gresk: biblio=bok + theke=lager) fritt etter wiki men for all del, hvis hun oppbevarer telefonen eller nettbrettet med (de sponsede) lydbøkene sine på i den ene stua i ny og ne så kan det kanskje være innafor hvis vi virkelig strekker begrepet Skriftspråket i innleggene på den bloggen er av dårlig kvalitet både hva gjelder form og innhold, men for å være nøktern - blant rosabloggerne er det jo strålende Sammenliknet med MtM er hun praktisk talt språklig avansert, og det kan man sikkert leve lenge på hvis man ikke vet bedre eller bryr seg nevneverdig om yrket sitt. Det kan godt være bloggere som synes selge-sjela-oppskriften er bra nok så lenge pengene renner inn, men for de som bryr seg om hvordan de fremstår er skriftspråket vårt faktisk viktig. De som lever av formidling på profesjonelt nivå må prestere. I seriøse medier, selvsagt - enkelte dagsaviser er jo til å gråte blod av - men jevnt over er det fortsatt ikke likegyldig hvordan man uttrykker seg, selv om først Internett og etter hvert sosiale medier tilsynelatende førte til komplett anarki med dialekter, slang og skremmende lavt nivå på verbal kompetanse.
Cavatina Skrevet 4. oktober 2017 #40523 Skrevet 4. oktober 2017 Med den forferdelige trafikken inn til Oslo fra Sarpsborg, ville jeg, for å ta brodden av det verste stresset med å pelle seg opp av sengen og ut på tur før hønsan, anbefalt CBE & Co. å ta turen innover kvelden før og overnatte på hotellet de pleier å overnatte på. Eller kanskje Continental var fullbooket? 12
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40524 Skrevet 4. oktober 2017 19 minutter siden, Cavatina skrev: Med den forferdelige trafikken inn til Oslo fra Sarpsborg, ville jeg, for å ta brodden av det verste stresset med å pelle seg opp av sengen og ut på tur før hønsan, anbefalt CBE & Co. å ta turen innover kvelden før og overnatte på hotellet de pleier å overnatte på. Eller kanskje Continental var fullbooket? Er det ikke der utsikten er så belastende? Uteliggere og sånt? Eller var det et annet hotell...
Cavatina Skrevet 4. oktober 2017 #40525 Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, Skribent skrev: Er det ikke der utsikten er så belastende? Uteliggere og sånt? Eller var det et annet hotell... Utsikten er ikke belastende, den er bare en påminnelse om hvor deilig priviligert det er å kunne drikke frokostkaffen i fred og fordragelighet med hotell-slåbrokken på mens man ser ned gjennom vinduet på alle de andre som sliter og stresser. Helt til noen påpeker Kirkens Bymisjon-kampanjen som snart er nær. Da blir det gjerne litt stress med å redigere dagboken. 27
Gjest Anne B Skrevet 4. oktober 2017 #40526 Skrevet 4. oktober 2017 5 timer siden, formula skrev: gotisk bordell det er SÅ dekkende for den stilen de har valgt.! Eller Kaptein Sabeltanns hus😊
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40527 Skrevet 4. oktober 2017 24 minutter siden, Cavatina skrev: Utsikten er ikke belastende, den er bare en påminnelse om hvor deilig priviligert det er å kunne drikke frokostkaffen i fred og fordragelighet med hotell-slåbrokken på mens man ser ned gjennom vinduet på alle de andre som sliter og stresser. Helt til noen påpeker Kirkens Bymisjon-kampanjen som snart er nær. Da blir det gjerne litt stress med å redigere dagboken. Gaaawd, I so hate when that happens
pøbelsara Skrevet 4. oktober 2017 #40528 Skrevet 4. oktober 2017 27 minutter siden, Skribent skrev: Gaaawd, I so hate when that happens Jepp. Og når du i tillegg plutselig har krevende lesere somoppfordrer til å GJØRE både det ene og det andre med den nøden hun beskrev så malende illustrert med bilder av overdådig hotellsuitefrokost, med lokkefat i sølv, tykke morgenkåper og rykende kaffekopper - da blir det liksom litt ekstra ille. .letthemeatcake: 19
Gjest Skribent Skrevet 4. oktober 2017 #40529 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) ... Endret 4. oktober 2017 av Skribent Selvsensur
Gjest Regn Skrevet 4. oktober 2017 #40530 Skrevet 4. oktober 2017 2 timer siden, Anne B skrev: Jeg har også lest innlegget, det er noe rart med det. Lange, tunge setninger, utropstegn og smilefjes hele veien. Det virker som det er skrevet av en som normalt ikke skriver innleggene. Hvem av dem det er, vites ikke. Jeg synes det er litt creepy at leserne kommuniserer med LKE og tror det er CBE. Men bloggeren er vel en fiktiv person, og ikke den ekte Caroline, så det er kanskje ikke så nøye. Er flere av den typen bakover og jeg har undret over hvem som har skrevet de.
Hotellet Skrevet 4. oktober 2017 #40531 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) På 2.10.2017 den 14.41, formula skrev: Men vil ikke ermene på genseren også bli korte i str XS hos en person på f eks 170-175? Definitivt! Nettopp pga lengden på bolen og armene må jeg ha str XL i Kari Traa ullundertøy. Andre klær av Kari kan jeg fint ha M i som andre gensere og parkaser. Edit: legger til at jeg er 176 cm høy Endret 5. oktober 2017 av Hotellet 1
Gjest nicecar Skrevet 5. oktober 2017 #40532 Skrevet 5. oktober 2017 4 timer siden, Cavatina skrev: Med den forferdelige trafikken inn til Oslo fra Sarpsborg, ville jeg, for å ta brodden av det verste stresset med å pelle seg opp av sengen og ut på tur før hønsan, anbefalt CBE & Co. å ta turen innover kvelden før og overnatte på hotellet de pleier å overnatte på. Eller kanskje Continental var fullbooket? Men Cavatina da, det vet du jo er er uhørt så lenge oppholdet ikke er sponset? Da sparer hun heller de kronasjene gitt, og stresser heller om morgenen den dagen hun skal reise inn til Oslo (som utifra språket hennes høres ut som en by som ligger i et annet land).
Inocybe Skrevet 5. oktober 2017 #40533 Skrevet 5. oktober 2017 Som en erfaren pendler må jeg trekke litt på smilebåndet av det nesten uoverkommelige i å komme seg fra Sarpsborg til Oslo kl 9:30 Men jeg skjønner jo også at for henne som er vant med å stå opp som det passer henne, ha masse egentid og rolige morgener før hun tusler ned i hjemmekontoret, kan det virke veldig stressende. Det som da blir veldig tydelig er hvor langt unna hennes hverdag er livet til folk flest. For folk flest er det tross alt helt normalt at familien er ferdige og ute av huset til kl 7. Det er også helt normalt å gjøre klar klær og kaffetrakteren kvelden i forveien. Det som der i mot ikke er helt normalt er vel lunsjmøte med mannen på Cafe. Absolutt kjekt for CBE at hun slipper slike morgener mer enn en gang hver fullmåne, men det får henne også til å virke så utrolig ute av tritt med resten av befolkningen. CBEs prat om travel hverdag, hektisk liv og stressende dager blir bare komisk hver gang hun gjør slike ting som hvermannsen gjør hver dag. Jeg finner det hvert fall vanskelig å ta henne seriøst når hun skriver hun jobber og stresser ih og åh så mye når et møte kl 9:30 et lite stykke unna blir hauset opp slik. Jeg tviler ikke på at CBE putter mange timer i arbeidet sitt eller at hun føler hverdagen sin er hektisk. Men om andre hadde synes det var like hektisk er jeg ikke like sikker på. 37
Lopploella Skrevet 5. oktober 2017 #40534 Skrevet 5. oktober 2017 Tenkte det samme. Avstand tilsvarende Sarpsborg-Oslo er det mange som har til og fra jobb hver eneste dag, de færreste begynner på jobb så sent som 9.30. Å legge fram klær og forberede kaffe og frokost er vel heller ikke noe unikt tips akkurat. Men mange dropper jo contouring og full fotosminke i en hektisk morgenrutine med småbarn som skal avsted, selvsagt. HEKTISK har fått en ny betydning for meg etter å ha lest den bloggen litt. 21
Populært innlegg Minipilla Skrevet 5. oktober 2017 Populært innlegg #40535 Skrevet 5. oktober 2017 De vet rett og slett ikke hva en vanlig hverdag er. Jeg var og på møte i Oslo for noen dager siden. Det startet klokka ni. Jeg og var litt stressa den morgenen for å nå det....jeg bor på en øy like utenfor Bergen. Nådde møtet helt fint 😂 57
Keaton Skrevet 5. oktober 2017 #40536 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis de leverer i barnehagen kl 7.30, som ikke er spesielt tidlig, har de to timer på seg. Kjøretid er 1 t og 10 min. 50 min til eventuell køståing og parkering. Tror det går bra... 5
Oz- Skrevet 5. oktober 2017 #40537 Skrevet 5. oktober 2017 Eller så kan man faktisk ta toget, slippe å stå i bilkø og til og med fått gjort unna litt jobb 19
Gjest formula Skrevet 5. oktober 2017 #40538 Skrevet 5. oktober 2017 10 timer siden, Regn skrev: Er flere av den typen bakover og jeg har undret over hvem som har skrevet de. Jeg har også tenkt den tanken - mange ganger, at dette kan ikke hun ha skrevet. Det er vel sånn at LK knapt nok synes på bloggen, annet enn som mannen som sitter vis a vis henne ved bordet, smilende med hevet vinglass. Og etter at fotballkarrieren ble lagt på hyllen, er jobben hans altså å fotografere sin kone, sitt hjem og dessverre sine barn. Hun proklamerte jo selv i "feministinnlegget" at hun har en mannlig ansatt, som er hennes ektemann. Vil tro at denne ansatte jobber med litt mer enn foto, at han også avlaster henne med å skrive innlegg på bloggen. Helt greit egentlig, men de lurer jo leserne hvis dette er tilfelle. Istedet for den søte venninnen de henvender seg, og av og til betror seg til, sitter det kanskje en avdanket fotballspiller og svarer. Om dette er tilfelle, burde han jo skrive innleggene i eget navn, og kanskje tilført bloggen noe annet enn det sukkersøte skvipet som serveres nå. Det hadde jo unektelig tilført bloggen noe nytt om vi av og til kunne lese betraktninger om livet som mannen til fotballfrue. Og ikke minst, de hadde hatt litt mer å "ta av", og barna kunne fått være i fred.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 5. oktober 2017 #40539 Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Lagt ut bilde av peisen på instagram, uten merking. De pusher denne gråsona noe temmelig hardt!🙄 https://instagram.com/p/BZ1wd5VHvus/ Endret 5. oktober 2017 av Sirkustjukk
pøbelsara Skrevet 5. oktober 2017 #40540 Skrevet 5. oktober 2017 (endret) De har jo funnet suksessoppskriften -de tjener jo bøtter og spann med penger. Men siden nå samfunnet er i endring og Some-kommunikasjon begynner å vokse seg ut av de første barnesykdommene, det er mer fokus på etikk, regel-og lovverk i forhold til både hva man skriver om og hvordan man markedsfører, så må jo aktørene også følge med i tiden og være med på endringene for å beholde aktualiteten sin. Endret 5. oktober 2017 av pøbelsara 8
Fremhevede innlegg