Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Lagt ut bilde av peisen på instagram, uten merking.

De pusher denne gråsona noe temmelig hardt!🙄

https://instagram.com/p/BZ1wd5VHvus/

Gråsone. Hun tenker vel at det et innafor siden hun ikke linker til bloggen. Men folk spør jo hvor peisen er fra, og bildet er jo tatt fra blogginnlegget med reklamelink, så jeg tenker at dette er utafor.  Forøvrig tror jeg mangelen på merking og den stadige ooops!jegglemtedet er helt bevisst. Ingen er så glemske hvis det ikke er sykdom involvert. Seriøst. Hun er tredve år og tjener millioner på dette, hun kan ikke være så glemsk. Og merkelig at det bare er riktig annonsemerking hun glemmer. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Corinne skrev:

Brannmann-Åge har faktisk kommentert kritisk under innlegget om biopeisen på soverommet :opplyser:

Imgur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Corinne skrev:

Brannmann-Åge har faktisk kommentert kritisk under innlegget om biopeisen på soverommet :opplyser:

Broren til PT-Åge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfeksjonisten liksom... Har bare sporadisk kikket innom bloggen til Pilotfrue, men inntrykket er at det merkes over en lav sko der. CBE har kanskje noe å lære der! Har så mye mer sansen for folk som Kan, og gjør jobben sin. Den veilederen til Forbrukerrådet er jo en slags stillingsinstruks. Kan garantere jeg hadde vært oppsagt i min jobb om jeg hadde så slepphendt holdning til regelverket der jeg jobber.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Oz- skrev:

Eller så kan man faktisk ta toget, slippe å stå i bilkø og til og med fått gjort unna litt jobb 

Såfremt det ikke er buss for tog, som det ofte er på østlandet. :ler: Da går det treigt da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Caroline Berg Eriksen fortsetter å merke øverst med reklamelink, selv om hun er klar over at reklamelink betyr det samme som annonselenke og affilatelenke: https://imgur.com/a/3GK9g

Forbrukerombudet skriver i veilederen at det er viktig at man bruker tydelige formuleringer som alle kan forstå. Disse ordene er tydelige nok: reklame og annonse. Andre ord og fraser, som for eksempel «affiliatelenker» forklarer ikke at innlegget er reklame.  Ved å bruke slike eller andre ord som ikke er like tydelige som «annonse» eller «reklame» som merking risikerer du å bryte loven. Det du legger ut sammen med annonselenker er også reklame, og derfor må følgerne skjønne at hele innlegget er reklame.  Inneholder innlegget annonselenker kan du merke med «reklame» eller «annonse» i starten av innlegget, og heller bruke ordet «annonselenke» når du skal merke selve annonselenkene underveis i et innlegg.", jfr.  https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3-2

Forstår ikke CBE&Co hvilke signaler de sender ut, når de velger å merke reklamen sin utydelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
35 minutter siden, Rubella skrev:

På det siste bildet i innlegget "lunsjliv og en morgendag i hovedstaden" smiler hun jo faktisk naturlig, ikke knurre-myse-stiv-maske-smiler! Herregud så søt hun var! :) Glimt i øyet og alt! Hvorfor gjøre så rare grimaser når hun er så mye penere når hun slapper mer av?

Ja, utrolig mye finere enn vanlig! Skjønner ikke hvorfor de kjører på med de grimasene.
Men, bruker hun ekstremt mye foundation eller er det noe med fotograferinga/redigeringa som gjør at det ser ut sånn? Det er jo helt kakete nærmest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gillians skrev:

Ja, utrolig mye finere enn vanlig! Skjønner ikke hvorfor de kjører på med de grimasene.
Men, bruker hun ekstremt mye foundation eller er det noe med fotograferinga/redigeringa som gjør at det ser ut sånn? Det er jo helt kakete nærmest. 

Er nok foundation. Gjorde sånt selv da jeg var mer usikker (yngre), men nå er jeg mer av den oppfatningen at litt synlig uren hud er bedre enn veldig synlig foundationmaske :P Pluss at jeg får noia av å ha festhudsminke til daglig, på jobb og sånn. Mulig jeg hadde endret mening om jobben min bestod i å bli fotografert og se perfekt ut, da <.<

Er året yngre enn CBE, btw.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ultiva skrev:

Er så enig. Nå som de skjønner at gotisk bordell ikke helt er greia så har de malt veggene hvite igjen. Noe som bare får de mørke, tunge, mønstrete velourmøblene med gullnagler og skjevt plasserte hengsler på ryggene (!) til å se enda billigere ut. Lysekronene ser også like malplasserte ut som før. Her har vi rom som ikke "vet hva de er"; det ser bare rotete og impulsivt ut. Uff. Men Eiendom & Selfies er sikkert villige til enda en runde med sponset oppussing.

Jeg syns forøvrig at veteranbloggeren kan bruke noen minutter mindre på å fargekoordinere kakefat, silkebånd og ballonger og noen minutter mer på å stryke duker og å glatte ut krøllete tutu-skjørt. Noe av det CBE syns er aller, aller viktigst på slike dager er tross alt å få tatt perfekte bilder til bloggen.

https://imgur.com/a/lfCpL

Altså, mulig dette innspillet blir sett på som... slemt. Men jeg forsøker likevel.

For jeg husker så tydelig et gammelt innlegg fra fotballfruebloggen der hun vasket en eller begge hundene i dusjen. Ingenting unormalt med det. Men på disse bildene, av en eller to noe misfornøyde hunder i dusjen, var det helt tydelig at dusjen var... sånn som dusjer blir når de ikke blir skikkelig grundig vasket ukentlig. Altså rød fettrand nederst langs lister og fuger. Dette er ikke ment som noen husmorshaming eller noe som helst, sånn ser gjerne min egen dusj ut før jeg vasker den en gang i blant. Men det var på samme tid som fotballfrue hevdet at hun var helt perfekt, hun tørket til og med støv av alle (5000?) skoparene sine DAGLIG. Hun støvsugde og moppet hver dag, og hun og mannen hennes hadde grundig onsdagsvask av leiligheten (det var før hustida). I så fall har de glemt dusjen de siste fire ukene, eller har ikke kunnskap om hvordan man får dusjen skikkelig ren, og det er helt greit! Men perfekt er det jo ikke. 

Det var altså iscenesettelsen jeg reagerte på, som ikke hang sammen med virkeligheten. Bildebeviset stod hun for selv. Og slik er det litt med dette som hun ikke stryker (men hun stryker sengetøy og babyklær, må vite!). Jeg forstår at hun mener at de som påpeker dette kun er ute etter å finne feil, og det blir jo også bittelitt sant. Men denne skadefryden jeg og så mange andre føler når vi finner disse feilene, den er det kun hun selv som er grunn til! Fallhøyden blir så innmari stor når man hevder at man er perfekt, for ingen er faktisk perfekt. Litt ydmykhet er bra. Og ærlighet. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hotellet skrev:

Definitivt! Nettopp pga lengden på bolen og armene må jeg ha str XL i Kari Traa ullundertøy. Andre klær av Kari kan jeg fint ha M i som andre gensere og parkaser. 

Hoho😊 jeg har ikke mye bol på armene, men er 1.70 og bruker xs/34. Men jeg har lange bein og armer så må ofte gå opp i str for at de skal passe der ja. Spesielt i Kari Traa!! Da er der ikke alltid s er langt nok en gang. Og jeg er seriøst ikke veldig stor. Men m blir for "stort" i passformen.

Kjenner ei som selger Kari Traa, hun sier at når kunder spør henne hva hun bruker i Kari Traa (sikkert for å sammenlikne) og hun svarer L pga store fordeler, da svarer de at da skal de neimen ikke ha noe Kari Traa når hun som er så slank må ha L.

Så enten er frua mindre enn hun skriver, har større størrelse enn hun oppgir, er flink til å skjule korte ermer/bein, eller hun har sett som kanskje ikke er så korte. For noen av settene er jo greie i størrelsen, men langt fra alle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tørst, Hadde CBE & Co. vært så perfekte som de prøver å fremstille, hadde de i utgangspunktet automatisk klart å la være å rote på hotellrom istedet for å henge ut hotellet på snap. Å snappe brukte håndklær, halvtømte tallerkener med barnegrøt, frokostrester og søppel som de selv har produsert og så klage på manglende rydding, sier ganske mye mer om dem bak fernisset enn hensikten med snappingen egentlig var. (hvor ineffektive stuepikene har vært - kan vi slippe regningen).

Endret av Cavatina
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk

Og gråsonetåka henger tungt over CBE i dag, snutt på Snapchat hvor hun viser vindu og logo til en annonsør og skriver #samarbeid.

Fra veilederen;

Andre ord og fraser, som for eksempel «i samarbeid med», «konkurranse», «anbefaling for», og «affiliatelenker» forklarer ikke at innlegget er reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Og gråsonetåka henger tungt over CBE i dag, snutt på Snapchat hvor hun viser vindu og logo til en annonsør og skriver #samarbeid.

Fra veilederen;

Andre ord og fraser, som for eksempel «i samarbeid med», «konkurranse», «anbefaling for», og «affiliatelenker» forklarer ikke at innlegget er reklame.

#bestiklassen #veteranblogger #kanjobbensin #snavlapådeg

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Hoho😊 jeg har ikke mye bol på armene, men er 1.70 og bruker xs/34. Men jeg har lange bein og armer så må ofte gå opp i str for at de skal passe der ja. Spesielt i Kari Traa!! Da er der ikke alltid s er langt nok en gang. Og jeg er seriøst ikke veldig stor. Men m blir for "stort" i passformen.

Kjenner ei som selger Kari Traa, hun sier at når kunder spør henne hva hun bruker i Kari Traa (sikkert for å sammenlikne) og hun svarer L pga store fordeler, da svarer de at da skal de neimen ikke ha noe Kari Traa når hun som er så slank må ha L.

Så enten er frua mindre enn hun skriver, har større størrelse enn hun oppgir, er flink til å skjule korte ermer/bein, eller hun har sett som kanskje ikke er så korte. For noen av settene er jo greie i størrelsen, men langt fra alle.

Bolen er "genserkroppen" og armene sitter på bolen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirkustjukk
2 minutter siden, Topptur skrev:

Nå er hun skikkelig snurt i kommentarfeltet fordi noen mener at hun ikke har det travlelt 😂 

Wow, NM i snurt så fort noen våger å påpeke hennes arbeidshverdag er noe anderledes satt opp en en vanlig familie på fire🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forøvrig burde hun kaskje ta til seg tilbakemeldingen fra leserne om at de synes hun snakker fryktelig mye om hvor fryktelig travel hun er og hvor hektisk hverdagen er. Hun går litt på autopilot der.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...