Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint at noen tar opp debatten hos Festlige Tings IG. Der blir i alle fall ikke kommentarer slettet - noen av dem står i alle fall besvart, og flere er enige. Så da kan man jo bare regne med hva som aldri blir publisert hos CBE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkustjukk
4 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg synes det er fint at noen tar opp debatten hos Festlige Tings IG. Der blir i alle fall ikke kommentarer slettet - noen av dem står i alle fall besvart, og flere er enige. Så da kan man jo bare regne med hva som aldri blir publisert hos CBE.

Men selvsagt må noen der ty til Whataboutism og lurer på tidsbruken til den som kommer med kritikken mot Festlige Ting/CBE. 

Barnslig og useriøst, men slipper heldigvis ikke unna😉

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har altså malt om begge stuene. Den fantastiske deco blue fargen med rødt teppe og tilbehør, varte altså bare noen måneder. Så nå har de malt om, men bare midlertidig må vite, de planlegger en annen endring i stuen, så da skal det males på nytt igjen. Noen som sa storkvinnes!galskap?

Men pytt pytt, bare å prøve og feile litt, og få inn noen nye sponsede tepper og produkter. Forbruksmønsteret den familien/bedriften fronter er så hinsides all fornuft. 

Endret av Anonym90059005
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva de tenkte på da de malte stuene grønn og blå, fordi fargene passer ikke til møblene. Forstår at de malte på nytt, selv om å gå helt hvitt er ganske kjedelig og traust. Er vel uansett ikke så mye annet som lar seg lett kombinere med brunt gulv og mørke møbler dominert av svart.

40 kommentarer under innlegget, var nesten 170 under forrige 1-årsdag. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, formula skrev:

Kun en kritisk kommentar slapp gjennom på bursdagsinnlegget, og det var om helium. Som CBE triumferende kan avkrefte at de har brukt. Absolutt ingenting om eksponering av barn, enda vi jo vet at minst en har kommentert, jeg tipper flere. Tvert imot får vi i et svar vite MER om barnet! Nemlig at hun er " skjønn, skjør og fantastisk elskelig". Eier de ikke skam? Hvor skal denne galskapen ende?

Veldig synd at ingen skjermdumpet de to digre heliumballongene som ble snap'et og så slettet, nevnt litt tidligere i tråden her av minst et par brukere som hadde sett det. 

Tilføyelse: Det er faktisk interessant å se hvordan bedriften gjør en liten tabbe, blir oppmerksomme på den og sletter beviset, for deretter å avkrefte at kritikken er berettiget. Det er så typisk denne bedriften. I tillegg viser det jo at personene bak bedriften gir blanke f. i miljøhensyn, og turer videre med sin skinnhellighet.

Endret av Cavatina
Skrivefeil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Cavatina skrev:

Veldig synd at ingen skjermdumpet de to digre heliumballongene som ble snap'et og så slettet, nevnt litt tidligere i tråden her av minst et par brukere som hadde sett det. 

Tilføyelse: Det er faktisk interessant å se hvordan bedriften gjør en liten tabbe, blir oppmerksomme på den og sletter beviset, for deretter å avkrefte at kritikken er fortjent. Det er så typisk denne bedriften. I tillegg viser det jo at personene bak bedriften gir blanke f. i miljøhensyn, og turer videre med sin skinnhellighet.

Min oppfording til CBE er at hun slutter å bruke så mye energi på å skjule sporene etter de to heliumballonger og sitt eget selvvalgte miljøsvineri og i stedet bruker energien på å skjerme de to barna. Altså begynner å slette bilder av barn i stedet for ballonger. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste er snart 4 år. Jeg tenker at eksponeringen vil fortsette et par år til men da er det skolestart. Om det ikke tar slutt da, vil det bli problematisk for eldste. De må nok snart ta stilling til hva slags fokus denne bloggen skal ha. Uansett hvordan den fremstår, med eller uten barn, kan det gi uønsket oppmerksomhet på skolen for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Topptur
14 minutter siden, Inocybe skrev:

Min oppfording til CBE er at hun slutter å bruke så mye energi på å skjule sporene etter de to heliumballonger og sitt eget selvvalgte miljøsvineri og i stedet bruker energien på å skjerme de to barna. Altså begynner å slette bilder av barn i stedet for ballonger. 

Mye energi? Å la være å poste, ev slette, bilder av to ballonger? Seriøst?

Endret av Topptur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Loffeliten skrev:

Skal vi gjette? :dry:

Ettårsdaginnlegget er bare trist. Så mye dill og ræl, og spons spons spons fra ende til annen.

Var ikke Fruen litegranne god på feiringer i gamle dager, eller er det bare et rykte? :klo: Ikke bare har hun fått hele kalaset sponset, men det er jo ikke noe FINT engang! Altså, dette her...? Det ser jo ut som om noen har prøvd veldig veldig hardt å kopiere nyrik-russer-stilen, uten å få det skikkelig til? Så vanvittig rotete, og så ...MYE. Hvem gjør hun dette for? Er det virkelig meningen at "fansen" skal la seg inspirere? 

https://imgur.com/a/i0op6

He he, som nyrike russere. Spot on

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cocosa skrev:

Ja det var intr lesing hos festlige ting og i tillegg morsomt.

Endret av Kleenex
Retting av ord
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Topptur skrev:

Du skjønner vel at brukeren mener det burde brukes mer energi på å la være å eksponere barn enn å slette bilder av heliumballonger? Eller er du vrang med vilje med denne kommentaren?

Endret av Cavatina
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym90059005 skrev:

De har altså malt om begge stuene. Den fantastiske deco blue fargen med rødt teppe og tilbehør, varte altså bare noen måneder. Så nå har de malt om, men bare midlertidig må vite, de planlegger en annen endring i stuen, så da skal det males på nytt igjen. Noen som sa storkvinnes!galskap?

Men pytt pytt, bare å prøve og feile litt, og få inn noen nye sponsede tepper og produkter. Forbruksmønsteret den familien/bedriften fronter er så hinsides all fornuft. 

Hvilken farge har hun malte den blå stuen i? Finner ingenting på bloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Levina skrev:

Jeg baserer dette på mitt inntrykk av henne som mor etter å ha fulgt bloggen før hun fikk barn. Jeg anser henne som en reflektert  og oppegående person, hvor det å prate med barna sine er endel av rollen som mor. 

Jeg lurer på om du kan dokumentere at hun er reflketer og oppegående?

Snakke med barna på 1 og 4 år om at livet deres blir offentliggjort på en blogg?  Hæ?? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Topptur skrev:

Du skjønner vel hva jeg mener :roll:. Hun tar tilsynelatende så inn over seg kritikk av hennes fravær av miljøhensyn at hun går inn og sletter bildet av ballongene etter det er lagt ut. Jeg skulle ønske hun brukte dette "engasjementet" sitt til å verne barna i stedet for å verne seg selv mot kritikk for å være den miljøslaske hun er. Barnas privatliv BURDE ha mer fokus. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://organicinspire.no/produkt/s-k-o-l-e-s-t-a-r-t/ballonger-i-naturgummi-50-stk

Bare et lite tips til enkelte bloggeiere (i tilfelle de dropper innom her). Ikke like fancy, sponset og ekstravagant som heliumsballonger selvsagt, men laget av naturgummi som faktisk kan brytes ned i naturen, og fylt med luft istedet for uerstattelige naturgasser..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Akvarium85 skrev:

https://organicinspire.no/produkt/s-k-o-l-e-s-t-a-r-t/ballonger-i-naturgummi-50-stk

Bare et lite tips til enkelte bloggeiere (i tilfelle de dropper innom her). Ikke like fancy, sponset og ekstravagant som heliumsballonger selvsagt, men laget av naturgummi som faktisk kan brytes ned i naturen, og fylt med luft istedet for uerstattelige naturgasser..

Spørs om de sponser cbe-bloggen, og da er det kanskje ikke aktuelt? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har skrevet noen nye konstruktive kommentarer og ikke fått dem publisert? 

Jeg mener det bør settes søkelys på hvor kunstige kommentar er pga det er også med på å lure blogglesere på lik linje med skjult reklame. Media vil nok før eller siden undersøke dette med kommentarer selv. Spørsmålet er når saken kommer på trykk. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LFNemi skrev:

Noen som har skrevet noen nye konstruktive kommentarer og ikke fått dem publisert? 

Jeg mener det bør settes søkelys på hvor kunstige kommentar er pga det er også med på å lure blogglesere på lik linje med skjult reklame. Media vil nok før eller siden undersøke dette med kommentarer selv. Spørsmålet er når saken kommer på trykk. 

Ja, min kommentar om miljøsvineri er fortsatt ikke publisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...