pøbelsara Skrevet 2. oktober 2017 #40341 Skrevet 2. oktober 2017 3 minutter siden, Levina skrev: Her går man nå inn for å komme med kritikk om Festlige Tings samarbeid med bloggeren. Dette er de/den samme personen som klikker seg inn på,bloggen og generer inntekter til CBE. Det er så lite troverdig, og handler ikke om bekymring for barnas privatliv. Da hadde man ikke støttet opp om denne bloggvirksomheten ( lese bloggen). Jeg rister bare på hodet av folk misunnelse og hvor langt de kan gå. Men synes du ikke man bør lese for å kunne kritisere? Eller ville du ha jublet hvis noen kritiserte bloggen uten å ha lest den? Og at du klarer å lese misunnelse ut av de siste sidene og alt folk skriver som barns intergritet? Hva mener du, da? Hvorfor synes du det er greit? Det er jeg veldig interessert i å vite! 26
Cavatina Skrevet 2. oktober 2017 #40342 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 15 minutter siden, nicecar skrev: Har CBE vært modell? Det er i så fall en sannhet med modifikasjoner. Tror hun har deltatt i en Frøken Norge konkurranse, vist frem bikinier for Porto Brazil, og det er vel cirka omtrent det meste? Det påstås også at hun har jobbet som journalist, men det var stort sett kun som tilkallingsvikar for et nettmagasin. (lenke til tidligere tråd) Kan ikke huske at hun har hatt andre modelloppdrag, annet enn på sin egen blogg som ambassadør for diverse samarbeidspartnere. Men alt kan hauses opp så lenge CV'n ikke trenger å dokumenteres. Korriger meg gjerne, jeg er ikke skråsikker. Endret 2. oktober 2017 av Cavatina 11
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 2. oktober 2017 #40343 Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, Levina skrev: Her går man nå inn for å komme med kritikk om Festlige Tings samarbeid med bloggeren. Dette er de/den samme personen som klikker seg inn på,bloggen og generer inntekter til CBE. Det er så lite troverdig, og handler ikke om bekymring for barnas privatliv. Da hadde man ikke støttet opp om denne bloggvirksomheten ( lese bloggen). Jeg rister bare på hodet av folk misunnelse og hvor langt de kan gå. Man trenger ikke nødvendigvis gå inn på bloggen til Caroline for å lese om bursdagen. FestligeTing har selv lagt ut bilder på SIN Instagramkonto, med link til bloggen. Det er ikke bare på bloggen ungene blir eksponert. Det blir reklamert for barnets bursdag på andre SoMe-kanaler. Med linker til innlegg som viser og omtaler barnet i det som skulle vært en privat sfære. Skjønner du det nå?????
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2017 #40344 Skrevet 2. oktober 2017 Og bare for å ha sagt det -jeg har aldri kritisert cbe for at hun ikke baker sjæl til barnebursdagen. Jeg kritiserer henne fordi hun selger ungenes privatliv gang på gang på gang. Det er så trist og så ufint at jeg har ikke ord. Hun er ett år. Det er bare helt fælt. 30
Keaton Skrevet 2. oktober 2017 #40345 Skrevet 2. oktober 2017 @Levina "Dårlig mor"-kortet er det ingen, utenom deg, som drar. Å bestille kake har heller ingenting med å være god mor eller ikke å gjøre, det vet du godt og du stråmannsargumenterer dersom du hevder at mange her har hevdet noe slikt. Klart noen av oss bestiller kake til feiringer, det har jeg selv gjort flere ganger og jeg mener heller ikke at jeg blir en bedre mor av å i tillegg bake to-tre kaker. Jeg mener derimot at å selge bursdagen til ungene dine til høystbydende er harry, trist og uetisk. Det spiller ingen rolle hva slags unnskyldning man har, du mener INSPIRASJON er årsaken til denne eksponeringen og reklameringen, vel, jeg mener det er pengegriskhet og null evne til å verge mindreåriges privatliv. 35
Gjest Anne B Skrevet 2. oktober 2017 #40346 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg synes pyntinga var grei nok bortsett fra ballongene, de må bort. Dessverre så 1-åringen helt malplassert ut i en stol foran alt stæsjet, men..... nå er det 4-års planlegging, neste. Help!
Levina Skrevet 2. oktober 2017 #40347 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 23 minutter siden, Amafalathiel skrev: Vi som er mødre i arbeidslivet kan nok finne på å bestille en kake i nærmiljøet, eller smelle sammen en toro langpannekake for å spare tid. Men du kan vel ikke mene at når CBE kjører til fra sarpsborg til oslo og tilbake for å hente sponsekaka, så er det fordi hun er en travel mor som trenger å spare TID?!??!! Nå det jo slik at hun som blogger har flere samarbeidspartnere og i dette tilfellet hadde mulighet til å få sponset kake. Kan hende at kaken t.o.m ble kjørt ut til de. At folk har problemer med det, kan ikke jeg se grunner i noe annet en misunnelse. Greit at du lager sjokoladekake av Toro pose, helt flott det. Har gjort det selv, men jeg er også åpen for at folk gjør det annerledes. Det er faktisk ikke uvanlig at mange legger mye penger i innkjøp av ferdige kaker til bursdager, Har man både et ønske og økonomi til dette, så helt flott. Hun driver en blogg og kan jo være at hun synes det er litt mer inspirerende å vise frem en litt annen kake, enn rød gelé og boller. Jeg synes ihverfall slike innlegg er inspirerende. Endret 2. oktober 2017 av Levina 1
Keaton Skrevet 2. oktober 2017 #40348 Skrevet 2. oktober 2017 Folk som planlegger bursdager så lang tid i forveien, har ikke dårlig tid, så mye er sikkert. 23
LilleSnupp Skrevet 2. oktober 2017 #40349 Skrevet 2. oktober 2017 Men heliumsballongene Caroline Berg Eriksen, hvor er de? De hun slettet fra snap.. 5
Keaton Skrevet 2. oktober 2017 #40350 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg kan forresten ikke skjønne annet enn at dumskap er årsaken til at noen i sin iver etter å beskytte bedriften CBE.no beskylder kritikere for å være misunnelige. 16
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2017 #40351 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 9 minutter siden, Levina skrev: Nå det jo slik at hun som blogger har flere samarbeidspartnere og i dette tilfellet hadde mulighet til å få sponset kake. Kan hende at kaken t.o.m ble kjørt ut til de. At folk har problemer med det, kan ikke jeg se grunner i noe annet en misunnelse. Greit at du lager sjokoladekake av Toro pose, helt flott det. Har gjort det selv, men jeg er også åpen for at folk gjør det annerledes. Det er faktisk ikke uvanlig at mange legger mye penger i innkjøp av ferdige kaker til bursdager, Har man både et ønske og økonomi til dette, så helt flott. Hun driver en blogg og kan jo være at hun synes det er litt mer inspirerende å vise frem en litt annen kake, enn rød gelé og boller. Jeg synes ihverfall slike innlegg er inspirerende. Ja. Supert med inspirasjon. Og jeg er helt enig med det at det er bak mål å kritisere folk for å kjøpe ferdiglaget eller bruke Toro-poser. Men hvor finner du all denne kritikken mot kjøpekakene, og hvorfor svarer du ikke på det folk faktisk hyler om her nå, nemlig eksponeringen av ettåringen? Endret 2. oktober 2017 av pøbelsara 23
SusieDerkins Skrevet 2. oktober 2017 #40352 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 10 minutter siden, Levina skrev: Nå det jo slik at hun som blogger har flere samarbeidspartnere og i dette tilfellet hadde mulighet til å få sponset kake. Kan hende at kaken t.o.m ble kjørt ut til de. At folk har problemer med det, kan ikke jeg se grunner i noe annet en misunnelse. Greit at du lager sjokoladekake av Toro pose, helt flott det. Har gjort det selv, men jeg er også åpen for at folk gjør det annerledes. Det er faktisk ikke uvanlig at mange legger mye penger i innkjøp av ferdige kaker til bursdager, Har man både et ønske og økonomi til dette, så helt flott. Hun driver en blogg og kan jo være at hun synes det er litt mer inspirerende å vise frem en litt annen kake, enn rød gelé og boller. Jeg synes ihverfall slike innlegg er inspirerende. sist de skulle feire ettårsdag for den samme ungen, dro de personlig til oslo og hentet kaken. Det er et faktum hentet fra bloggen, så ikke lat som det var for å spare tid. Jeg har forøvrig ikke sagt at jeg lager torokake - jeg har kun sagt at hvis det er TID det handler om, så er torokake en bedre løsning enn en biltur på tre timer. Ergo er det ikke tid det handler om - det er penger og reklame det handler om. At prisen på et barns privatliv og foreldres integritet nå er så lav som to kvaster med hortensia, en tørr kake og femti ballonger er ikke "inspirasjon" - det er frastøtende. Endret 2. oktober 2017 av Amafalathiel 34
Keaton Skrevet 2. oktober 2017 #40353 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg tenker at innlegget i seg selv var verdt 50 000. Minst. 6
fina Skrevet 2. oktober 2017 #40354 Skrevet 2. oktober 2017 13 minutter siden, Levina skrev: Hun driver en blogg og kan jo være at hun synes det er litt mer inspirerende å vise frem en litt annen kake, enn rød gelé og boller. Jeg synes ihverfall slike innlegg er inspirerende. Inspirerer, ja .. til ekstremt overforbruk og miljøsvineri 13
SusieDerkins Skrevet 2. oktober 2017 #40355 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Jeg tenker at innlegget i seg selv var verdt 50 000. Minst. merkelig at de vil spandere det beløpet på fremmede forretningsfolk, istedet for å gi sine egne barn litt fred. For innlegget er jo ikke merket som annonse eller reklame, så de har jo åpenbart ikke fått betalt for det i annet enn kaker og ballonger. Endret 2. oktober 2017 av Amafalathiel 20
Gjest nicecar Skrevet 2. oktober 2017 #40356 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Jeg tenker at innlegget i seg selv var verdt 50 000. Minst. Jeg blir kvalm bare av tanken på at hun blir betalt for å bruke kidden som en bursdagsrekvisitt.
Levina Skrevet 2. oktober 2017 #40357 Skrevet 2. oktober 2017 9 minutter siden, Kollontaj skrev: @Levina "Dårlig mor"-kortet er det ingen, utenom deg, som drar. Å bestille kake har heller ingenting med å være god mor eller ikke å gjøre, det vet du godt og du stråmannsargumenterer dersom du hevder at mange her har hevdet noe slikt. Klart noen av oss bestiller kake til feiringer, det har jeg selv gjort flere ganger og jeg mener heller ikke at jeg blir en bedre mor av å i tillegg bake to-tre kaker. Jeg mener derimot at å selge bursdagen til ungene dine til høystbydende er harry, trist og uetisk. Det spiller ingen rolle hva slags unnskyldning man har, du mener INSPIRASJON er årsaken til denne eksponeringen og reklameringen, vel, jeg mener det er pengegriskhet og null evne til å verge mindreåriges privatliv. Dårlig mor kortet drar du selv. Beskyldninger om å selge barnas bursdag til høysbydende og at det er harry, trist og uetisk sier vel sitt. Mange av dere her inne er tydeligvis helt ute av kontroll når det gjelder ytringer om verning om barns privatliv. Har dere kontaktet barneombudet og prøvd å få til en endring om dette i sosiale medier. Nei, ikke det nei...tenkte meg det. Bedre å sitter her inne, mens man daglig klikker seg inne på bloggen til CBE. 1
Gjest Snøsøta Skrevet 2. oktober 2017 #40358 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 17 minutter siden, Levina skrev: Nå det jo slik at hun som blogger har flere samarbeidspartnere og i dette tilfellet hadde mulighet til å få sponset kake. Kan hende at kaken t.o.m ble kjørt ut til de. At folk har problemer med det, kan ikke jeg se grunner i noe annet en misunnelse. Greit at du lager sjokoladekake av Toro pose, helt flott det. Har gjort det selv, men jeg er også åpen for at folk gjør de annerledes. Det er faktisk ikke uvanlig at mange legger mye penger i innkjøp av ferdige kaker til bursdager, Har man både et ønske og økonomi til dette, så helt flott. Hun driver en blogg og kan jo være at hun synes det er litt mer inspirerende å vise frem en litt annen kake, enn rød gelé og boller. Jeg synes ihverfall slike innlegg er inspirerende. Så du blir inspirert til å kjøpe en kake. Det er nettopp det som er poenget. Det er et salgsinnlegg av en barnebursdag med reelle personer i hovedrollen. Barn blir brukt til å selge produkter. Det handler ikke om god mor/dårlig mor, bolle eller gelé, det handler om å bruke umyndige personer i markedsføringsøyemed. Det problematiske ved dette forholdet forsterkes av at man bruker merkedager som bursdag, jul, dåp og skolestart - dager som for oss andre og våre barn får være private. Det nære forholdet mellom mor/datter kommersialiseres og dette forholdet blir forsterket ved kommentarer fra leserne om at den kommersialiserte bursdagen er et bevis på fantastisk foreldreskap. Det er ingenting i veien for å selge kaker til deg og andre som har økonomi til eller ønske om å bestille kake til barnebursdagen, også på en inspirerende måte. Det kan imidlertid gjøres på en langt mer etisk måte enn dette. Endret 2. oktober 2017 av Snøsøta
fina Skrevet 2. oktober 2017 #40359 Skrevet 2. oktober 2017 Videre tviler jeg ikke på at vår venn Åge er svært nysgjerrig på Carolines klesstørrelser, og stadig trenger påminnelser om nettopp dette. Han er jo ikke fremmed for litt svak (eller selektiv, da) hukommelse. 31
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2017 #40360 Skrevet 2. oktober 2017 Akkurat nå, Levina skrev: Dårlig mor kortet drar du selv. Beskyldninger om å selge barnas bursdag til høysbydende og at det er harry, trist og uetisk sier vel sitt. Mange av dere her inne er tydeligvis helt ute av kontroll når det gjelder ytringer om verning om barns privatliv. Har dere kontaktet barneombudet og prøvd å få til en endring om dette i sosiale medier. Nei, ikke det nei...tenkte meg det. Bedre å sitter her inne, mens man daglig klikker seg inne på bloggen til CBE. Hva hvem av oss her har gjort, vet du inegnting om. For alt du vet, kan en bruker fra kg ha skrevet en kronikk om dette, eller jobbe med SoMe og barn i andre fora. Du vet ikke hvem som skriver her inne. 30
Fremhevede innlegg