MorUgle Skrevet 25. august 2017 #38341 Skrevet 25. august 2017 (endret) Uten de slemme slemme leserne så tjener vel ikke CBE penger. Synes heller hun burde takke leserne sine i stedet for å kritisere de. Når folk som CBE stikker nesa si fram så bør hun vel regne med kritiske kommentarer. Tror CBE har glemt hvem hun lever av. Endret 25. august 2017 av MorUgle Skrivefeil 13
MorUgle Skrevet 25. august 2017 #38342 Skrevet 25. august 2017 (endret) Jeg må hylle @Asti for innleggene sine og den fenomenale måten å dokumentere sine påstander på. 👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽 Du har stor⭐️ her i debatten hos meg👏🏽👏🏽👏🏽 Også dere andre som dokumenterer deres påstander.👍🏽👏🏽👏🏽👏🏽⭐️ Endret 25. august 2017 av MorUgle 18
Stjernekikkeren Skrevet 25. august 2017 #38343 Skrevet 25. august 2017 8 timer siden, Asti skrev: Takk. Her er mange i denne tråden som fortjener skryt. Og det er takket være dere at jeg kommer inn hit for å diskutere. Og jeg er ikke alene om å dokumentere , jfr bl.a @Sirkustjukk sitt svar over.. . Det har du helt rett i 1
Cesil Skrevet 25. august 2017 #38344 Skrevet 25. august 2017 2 timer siden, Mamasa skrev: Fra kommentarfeltet på det blogginnlegget du linker til svarer hun følgende til en leser: "Det er uansett ikke tid for barn hos oss ennå, men når den tid kommer vil jeg gjøre mitt for å holde meg sprek og fit. Innebærer det å rette på puppestellet i ettertid, så gjør jeg det. Men det er MEG." Det jeg blir litt trist over (som ikke bare gjelder denne bloggen), er at det ikke er OK å se eldre ut lenger. Da mener jeg ikke eldre som i 70+ liksom, men type ikke-20-lenger. Hengepupper kan fikses, rynker kan fikses, alt kan fikses (og dermed "bør" man gjøre det). Det som er litt "skummelt", er jo at mange som velger å fikse på ting, faktisk ender opp med å se eldre ut enn de faktisk er. Se på Sophie Elise f.eks. Jeg hadde aldri gjetta at hun kun er 22 (?) om jeg møtte henne på gata og ikke visste hvem hun er fra før. Jeg synes også CBE ser mye eldre ut enn 30 på de bildene de redigerer halvt ihjel. Og det er vel slik hun ønsker å se ut i real life også, hvis ikke hadde de vel ikke redigert bildene slik? 20
MissMaya Skrevet 25. august 2017 #38345 Skrevet 25. august 2017 Jeg må le litt av at Greengate har kommet med nytt design som tilfeldigvis matcher det nye huset til CBE. De har tydeligvis veldig lik smak. 😆 1
BlendaSensitive Skrevet 25. august 2017 #38346 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, MissMaya skrev: Jeg må le litt av at Greengate har kommet med nytt design som tilfeldigvis matcher det nye huset til CBE. De har tydeligvis veldig lik smak. 😆 Na na na na! CBE har too much av alt, og ingenting/lite henger i hop. (som hennes klær eller "outfit" som bloggere kaller det) Vi andre liker maximalisme, men uten at det ser ut som Draculas slott. 6
MissMaya Skrevet 25. august 2017 #38347 Skrevet 25. august 2017 28 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Na na na na! CBE har too much av alt, og ingenting/lite henger i hop. (som hennes klær eller "outfit" som bloggere kaller det) Vi andre liker maximalisme, men uten at det ser ut som Draculas slott. Det er nettopp derfor jeg sier det passer huset hennes (slik som de har valgt å innrede det). Sklir perfekt inn i den spesielle CBE-stilen. Det at jeg ALDRI whatsoever ville hatt det slik selv, er en annen sak. 😉 Greengate is not my cup of tea. 5
Gjest Anna Nas Skrevet 25. august 2017 #38348 Skrevet 25. august 2017 (endret) Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å hisse meg opp over at Caroline B Eriksen innrømmer å ha Restylane i leppene. Det har jo ikke vært og er ikke akkurat usynlig, så hvorfor nekte. Det er hennes valg, og så lenge resultatet ikke brukes til å selge lip plumper er det greit for meg. Siden CBE ikke opplyser om injeksjoner andre steder enn i leppene (?) skriver jeg fra nå av generelt: Det er mer problematisk enn å innrømme fillerbruk at mange bloggere selger inn dyre behandlinger, ansiktsmasker, kremer og serum med løfter om at produktet gjør både det ene og andre med rynker, løft og plumping, når bloggeren i realiteten benytter seg av langt hardere skyts. Svært ofte regelmessige injeksjonsbehandlinger som Botox både her og der, og fillers i både lepper og ansiktet ellers, noen ganger i kombinasjon med medisinske kremer, peelinger og laserbehandlinger. Enkelte bloggere får sponset behandling og må være åpne om det, mens en hel haug insisterer på at det er krem x fra merket y (eller swiss roller kombinert med vidunderserum) som er hemmeligheten. Swiss Clinic tjener nok godt på det. Så kan man selvsagt si at kjente bloggere har et moralsk ansvar som de forbilder de har klart å bli, men prosjektet til disse bloggerne er å tjene penger og utseendet deres er nok en del av den pakka. Jeg har ikke tenkt så nøye over hvordan bloggere konkurrerer med hverandre, men regner med at det er konkurranse og at utseende er en del av det. I tillegg er det jo en kjennsgjerning at det er (fremstilles og ofte oppleves som) krise å bli eldre i dag. Den skrekken er nok vel så stor hos utseende- og kroppsorientertebloggere som langt de fleste andre. Ansiktet og kroppen deres analyseres og diskuteres av veldig mange, og at de ser seg selv med kritisk blikk og blir opptatt av å skjule det ene og fikse det andre kan jeg faktisk godt forstå. At fiksingen ikke alltid ender med forbedring er jo trist for dem det gjelder. Endret 25. august 2017 av Anna Nas
Gjest Topptur Skrevet 25. august 2017 #38349 Skrevet 25. august 2017 Men hvordan kan det være at de ikke SER det selv? At det bare ser rart og ikke fint ut? På bildene i siste blogginnlegg kunne hun lett vært 45-47 år. Og det kan vel ikke være meningen?
MorUgle Skrevet 25. august 2017 #38350 Skrevet 25. august 2017 22 minutter siden, Topptur skrev: Men hvordan kan det være at de ikke SER det selv? At det bare ser rart og ikke fint ut? På bildene i siste blogginnlegg kunne hun lett vært 45-47 år. Og det kan vel ikke være meningen? 👏🏽👍🏽 3
Vernis Skrevet 25. august 2017 #38351 Skrevet 25. august 2017 Sett i forhold til at CBE-bloggen er en bedrift som påvirker, så tenker jeg at CBE faktisk har et ansvar. Hun har en påvirkningskraft og den forplikter. I mitt arbeidsliv er det noen regler Jeg MÅ følge (kan ikke komme full på jobb, for eksempel), men det er enda flere etiske problemstillinger som dukker opp og som jeg må forholde meg til. Hva som et lov og ikke er absolutt ikke min eneste rettesnor. Samfunnet setter krav til bedrifter. Vi krever at ikea tar miljøansvar og vi forventer at malerfirmaet vi hyrer inn ikke bidrar til sosial dumping. Av et glanset magasin settes det også krav (selv om en har en lang vei igjen å gå i mange tilfeller). Men det følges med på hva som utøves av journalistikk og det finnes reaksjonsmuligheter. Bloggere som CBE går under radaren i stor grad. Jeg tenker at CBE har et moralsk ansvar for hvilke idealer hun fronter. Hun kunne vært et forbilde ved å si at, ja, jeg har tynne lepper, men det er slik jeg er og det er et særtrekk ved meg. Hun hadde vært minst like pen slik og ikke minst kunne hun vært med på å definere hva som er pent. 14
Gjest Anna Nas Skrevet 25. august 2017 #38352 Skrevet 25. august 2017 Vi har vel alle et moralsk ansvar når det kommer til stykket. For eksempel kan vi slutte å snakke om, skrive om og vurdere andres utseende. Spesielt i offentligheten.
fina Skrevet 25. august 2017 #38353 Skrevet 25. august 2017 19 minutter siden, Anna Nas skrev: Vi har vel alle et moralsk ansvar når det kommer til stykket. For eksempel kan vi slutte å snakke om, skrive om og vurdere andres utseende. Spesielt i offentligheten. Preach! 2
_Malene Skrevet 25. august 2017 #38354 Skrevet 25. august 2017 2 timer siden, Topptur skrev: Men hvordan kan det være at de ikke SER det selv? At det bare ser rart og ikke fint ut? På bildene i siste blogginnlegg kunne hun lett vært 45-47 år. Og det kan vel ikke være meningen? Enig, hun ser veldig, veldig mye eldre ut enn hun er. Om det er restylane, redigering eller sminke som gjør det, vet jeg ikke, men det kan vel ikke være meningen at hun skal se 15 år eldre ut enn hun er? 6
Gjest Regn Skrevet 25. august 2017 #38355 Skrevet 25. august 2017 Den gulliverstolen ble tilbakekalt i 2014.
Emilie112 Skrevet 25. august 2017 #38356 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anna Nas skrev: Vi har vel alle et moralsk ansvar når det kommer til stykket. For eksempel kan vi slutte å snakke om, skrive om og vurdere andres utseende. Spesielt i offentligheten. Jeg er helt enig at man skal være særdeles varsom i omtale av andres utseende,men når man mer eller mindre har gjort seg til en vare ser jeg annerledes på det. Jeg mener ikke at man generelt kan kommentere bloggernes utseende. Jeg kunne ikke for mitt bare liv tenkt å kommentere (helt tilfeldig valgt) sveisen til Trine i Trines matblogg, men jeg synes jeg fritt frem kan kommentere at jeg stort sett synes oppskriftene er gode, nettopp fordi det er det bloggen handler om:mat. Carolinebergeriksen.no selger som navnet tilsier: seg selv og sitt liv. På stort sett alle innlegg poserer hun enten med eller med mindre klær og har seg selv i fokus. Så jo, når varen er utseende og kropp må dette kunne diskuteres. 19
Gjest Sirkustjukk Skrevet 25. august 2017 #38357 Skrevet 25. august 2017 24 minutter siden, Regn skrev: Den gulliverstolen ble tilbakekalt i 2014. Åh? Hvor leser du det? Eneste jeg kan finne på tilbakekalling av Gulliver er fra 2008 og da et parti solgt i januar/februar. https://www.dinside.no/bolig/farlig-barnestol-tilbakekalles/62060387
Gjest Regn Skrevet 25. august 2017 #38358 Skrevet 25. august 2017 16 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Åh? Hvor leser du det? Eneste jeg kan finne på tilbakekalling av Gulliver er fra 2008 og da et parti solgt i januar/februar. https://www.dinside.no/bolig/farlig-barnestol-tilbakekalles/62060387 Kan være det jeg huska. sorry.
Gjest Anna Nas Skrevet 25. august 2017 #38359 Skrevet 25. august 2017 29 minutter siden, Emilie112 skrev: Jeg er helt enig at man skal være særdeles varsom i omtale av andres utseende,men når man mer eller mindre har gjort seg til en vare ser jeg annerledes på det. Jeg mener ikke at man generelt kan kommentere bloggernes utseende. Jeg kunne ikke for mitt bare liv tenkt å kommentere (helt tilfeldig valgt) sveisen til Trine i Trines matblogg, men jeg synes jeg fritt frem kan kommentere at jeg stort sett synes oppskriftene er gode, nettopp fordi det er det bloggen handler om:mat. Carolinebergeriksen.no selger som navnet tilsier: seg selv og sitt liv. På stort sett alle innlegg poserer hun enten med eller med mindre klær og har seg selv i fokus. Så jo, når varen er utseende og kropp må dette kunne diskuteres. Egentlig handler innleggene mine mest om hvorvidt det er direkte umoralsk å bruke Restylane i leppene som følge av at man er et forbilde for mange. Jeg mener at det ikke er umoralsk, og videre at vi ikke kun kan forlange moral fra forbilder hvis det er utseendepress vi er kritiske til.
Emilie112 Skrevet 25. august 2017 #38360 Skrevet 25. august 2017 4 minutter siden, Anna Nas skrev: Egentlig handler innleggene mine mest om hvorvidt det er direkte umoralsk å bruke Restylane i leppene som følge av at man er et forbilde for mange. Jeg mener at det ikke er umoralsk, og videre at vi ikke kun kan forlange moral fra forbilder hvis det er utseendepress vi er kritiske til. Ikke bare moral? Vi kan starte med bare litt moral og litt refleksjon, bare det hadde vært overraskende😀 2
Fremhevede innlegg