Gjest Hold the door Skrevet 4. februar 2017 #30421 Del Skrevet 4. februar 2017 Alle støtter Sunn Fornuft-plakaten unntatt Caroline, hun synes det viktigste er å kunne skrive "jeg bruker størrelse xs :-)" til leserne sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 4. februar 2017 #30422 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) @visningsnamn, vettu - det gjør jeg også! Bruker str. XS! Det vil si....det er ingen som tror meg når jeg sier at høyden er 1.72 høy, sko-nr. 38, og samtidig også sprett både oppe og nede. Men det hjelper jo å si det høyt mange nok ganger, for da tror i alle fall jeg på det, og i hvert fall mannen min! (han har ikke greie på størrelser...) Har forresten bestilt for små klær tidligere, tatt bilde av størrelseslappen, og byttet plaggene i en større størrelse hvis jeg har bommet helt til jeg lærte å bestille plagg i flere størrelser og prøve hjemme. Spesielt Boozt er dritflinke til å sende og bytte varer. Men det er mye fornuftigere å bestille plagg i flere størrelser, og returnere det som ikke passer - når det passer! Endret 4. februar 2017 av Cavatina leifeskriv 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 5. februar 2017 #30423 Del Skrevet 5. februar 2017 Her skriver hun at det er to punkter hun ikke finner det naturlig å etterstrebe å følge. (Punktet om å ikke dele repetisjoner og treningsmål, og (som nevnt over) punktet om å ikke oppgi klesstørrelser.) http://imgur.com/a/4fTKU Interessant at hun velger å ikke følge Sunn Fornuft-plakaten som er utviklet av Finn Skårderud bl.a., og begrunner det å ikke ville følge disse to punktene med at hun synes det å oppgi klesstørrelser er et fint hjelpemiddel, og hun synes at det å dele og lese om repetisjoner og treningsresultater er relevant og motiverende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 5. februar 2017 #30424 Del Skrevet 5. februar 2017 3 timer siden, visningsnamn skrev: Her skriver hun at det er to punkter hun ikke finner det naturlig å etterstrebe å følge. (Punktet om å ikke dele repetisjoner og treningsmål, og (som nevnt over) punktet om å ikke oppgi klesstørrelser.) http://imgur.com/a/4fTKU Interessant at hun velger å ikke følge Sunn Fornuft-plakaten som er utviklet av Finn Skårderud bl.a., og begrunner det å ikke ville følge disse to punktene med at hun synes det å oppgi klesstørrelser er et fint hjelpemiddel, og hun synes at det å dele og lese om repetisjoner og treningsresultater er relevant og motiverende. Det sier litt om arrogansen deres, når fagpersoner som har jobbet lenge på feltet og virkelig vet hva de uttaler seg om blir ignorert. Men så kan jo forskning tolkes på den måten man vil, i følge CBE.no Det kan virke som penger og klikk er viktigere en alt annet. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 5. februar 2017 #30425 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) 10 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Kanskje de tok en "vet du ikke hvem jeg er!"? De fikk jo nylig oppgradert hotellrom etter å ha høylytt klaget over rom-standarden via Snap og Co. Jeg tenker at hotellet prøvde å dekke over negativ omtale. Hun skryter av at hun har samlet inn 200 000 til folk i nød. Hva er dette? Endret 5. februar 2017 av Miranda16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. februar 2017 #30426 Del Skrevet 5. februar 2017 3 timer siden, Miranda16 skrev: Jeg tenker at hotellet prøvde å dekke over negativ omtale. Hun skryter av at hun har samlet inn 200 000 til folk i nød. Hva er dette? Bloggeren CBE har hatt et par innsamlingsaksjoner - mener å huske at det var en i 2015 og en i 2016. I tillegg gikk vel 20% av overskuddet fra "adventskalenderen" til veldedige formål. Innsamlingsaksjonene kom i kjølvannet av at bloggeren mottok en del kritikk for å ikke engasjere seg for mennesker som er vanskeligere stilt enn henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. februar 2017 #30427 Del Skrevet 5. februar 2017 Var vel en i 2015 og så denne i 2016 som var i forbindelse med adventskalenderen? Altså to, inkludert overskuddet fra adventskalenderen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 5. februar 2017 #30428 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) 8 timer siden, visningsnamn skrev: Her skriver hun at det er to punkter hun ikke finner det naturlig å etterstrebe å følge. (Punktet om å ikke dele repetisjoner og treningsmål, og (som nevnt over) punktet om å ikke oppgi klesstørrelser.) http://imgur.com/a/4fTKU Interessant at hun velger å ikke følge Sunn Fornuft-plakaten som er utviklet av Finn Skårderud bl.a., og begrunner det å ikke ville følge disse to punktene med at hun synes det å oppgi klesstørrelser er et fint hjelpemiddel, og hun synes at det å dele og lese om repetisjoner og treningsresultater er relevant og motiverende. Når CBE sier at de bestiller plagg i flere størrelser for så å returnere det som ikke passer, indikerer hun at hun - som alle andre, at de kan ende opp med å beholde plagg i ulike størrelser. Men hun oppgir alltid den aller minste størrelsen som fins. Det henger jo ikke på greip. Å se en utstillingsdukke på verdensveven uten å vite konkrete detaljer som høyde og andre vitale mål i tillegg er ikke et greit hjelpemiddel for andre som ønsker å bestille klær. Spesielt ikke med tanke på bilderedigeringsskandalen de er kjent for. Når det gjelder treningen har jeg spørsmål: Hvilke resultater og mål har CBE med treningen, bortsett fra det selvfølgelige i å holde vekten i sjakk med daglige løpeturer på en mølle inne? Har hun noensinne oppgitt at målet med treningen er å delta i for eksempel Toughest? Har bloggen noensinne delt at hovedpersonen har "hårete mål" som å bli sterkere, løpe lengre og raskere, eller delta i løp eller konkurranser? Det eneste som jeg kan finne av mål og resultater av treningen er å bevise at kroppen ikke blir "ødelagt" av svangerskap, der resultatene har medført mye kritikk fra blant annet jordmorforbundet og lesere. Ellers har CBE vist fint lite til det hun burde ha lært gjennom et sponset PT-kurs på deltid, som ikke ble fullført. Endret 5. februar 2017 av Cavatina lenker 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. februar 2017 #30429 Del Skrevet 5. februar 2017 Hun har tidligere uttalt https://imgur.com/a/U08pR og her skriver hun at hun ønsker å bevare kroppen gjennom trening. Hva hun mener med det, er jeg ikke sikker på. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. februar 2017 #30430 Del Skrevet 5. februar 2017 Det er skrevet gjentatte ganger om at det går greit å drikke litt vin selv om man ammer. http://www.side2.no/helse/--ammende-kan-drikke-like-mye-alkohol-som-andre/3422791564.html 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 5. februar 2017 #30431 Del Skrevet 5. februar 2017 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er skrevet gjentatte ganger om at det går greit å drikke litt vin selv om man ammer. http://www.side2.no/helse/--ammende-kan-drikke-like-mye-alkohol-som-andre/3422791564.html Venninna mi er kjemiker om mener det samme, men personlig vet jeg ikke om jeg hadde satt lit til dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miagunda Skrevet 5. februar 2017 #30432 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Hadde ikke giddi å tatt sjansen uansett. Men klarer meg fint uten alkohol da. Endret 5. februar 2017 av miagunda 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. februar 2017 #30433 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Hvis en unge sover natta igjennom så er det ikke noe problem å ta et glass vin eller to etter siste amming. Den lille promillen som oppstår etter 1-2 glass vin er ute av melka etter noen timer. Når man er kjørbar så er man ammeklar også. Endret 5. februar 2017 av skruf 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 5. februar 2017 Forfatter #30434 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Dagens inspirerende (?) antrekksbilde, fra et klesmerke som tidligere har sponset fruen om jeg ikke husker feil? Imidlertid ingen merking her. Her er hvert fall mottoet det sedvanlige; match til du dåner! Her er det lilla bukse, lilla genser, lilla sko, lilla neglelakk, lilla øyeskygge, lilla leppestift; ja til og med lilla vin i glasset. https://imgur.com/a/DtUyn Det er vel her man virkelig ser forskjellen på en fashionista som Polliani og en impulsiv nettshopper som Berg Eriksen. Mens Polliani stadig er på kjente visninger i Paris, New York osv og setter sammen spennende, nyskapende antrekk med et varmt smil og levende positurer, så trives Berg Eriksen med nettshopping hjemmefra og tenker at lilla matcher lilla, velour matcher velour og så videre mens hun poserer med sitt sedvanlig kunstige uttrykk. Jeg stusser på at Berg Eriksen ikke kan mer om mote når hun har vært en selverklært fashionblogger, men interessen strekker seg kanskje ikke lenger enn til Nelly.com? Uansett så er det veldig flott at veteranbloggeren har flere bein å stå på; mote, mat osv. Alt er bedre enn å leve av å utlevere familiedrama og forsvarsløse tredjepersoner, slik mange andre bloggere dessverre gjør. Jeg syns det er altfor mye utlevering av tredjepersoner også på cbe.no, men jeg ser at de er langt fra verstingene i klassen. Endret 5. februar 2017 av Ultiva 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. februar 2017 #30435 Del Skrevet 5. februar 2017 Må man ha "hårete mål" om man er glad i å trene? Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp? Jeg tror nesten alle jeg kjenner som trener mye gjør det av en eller flere av disse grunnene: a) Liker følelsen av å trene/være trent b) Helsefremmende c) Ønsker å ta seg godt ut d) Takler bedre hverdagen om man også trener Jeg tenker dette er grunner for folk flest. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 5. februar 2017 #30436 Del Skrevet 5. februar 2017 51 minutter siden, Ellevill skrev: Må man ha "hårete mål" om man er glad i å trene? Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp? Jeg tror nesten alle jeg kjenner som trener mye gjør det av en eller flere av disse grunnene: a) Liker følelsen av å trene/være trent b) Helsefremmende c) Ønsker å ta seg godt ut d) Takler bedre hverdagen om man også trener Jeg tenker dette er grunner for folk flest. Nei, man må ikke ha hårete mål. Debatten går på at cbe ikke vil signere Sunn Fornuft-plakaten, og begrunnelsen finner du i et innlegg tidligere i tråden. CBE ønsker altså å fortsette å dele sin personlige treningsmetodikk, selv om det som publiseres er irrelevant i forhold til motivasjon og inspirasjon for andre enn henne selv, samt avbefalt av fagpersoner som Finn Skårderud. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 5. februar 2017 #30437 Del Skrevet 5. februar 2017 4 timer siden, Cavatina skrev: Når CBE sier at de bestiller plagg i flere størrelser for så å returnere det som ikke passer, indikerer hun at hun - som alle andre, at de kan ende opp med å beholde plagg i ulike størrelser. Men hun oppgir alltid den aller minste størrelsen som fins. Det henger jo ikke på greip. Å se en utstillingsdukke på verdensveven uten å vite konkrete detaljer som høyde og andre vitale mål i tillegg er ikke et greit hjelpemiddel for andre som ønsker å bestille klær. Spesielt ikke med tanke på bilderedigeringsskandalen de er kjent for. Når det gjelder treningen har jeg spørsmål: Hvilke resultater og mål har CBE med treningen, bortsett fra det selvfølgelige i å holde vekten i sjakk med daglige løpeturer på en mølle inne? Har hun noensinne oppgitt at målet med treningen er å delta i for eksempel Toughest? Har bloggen noensinne delt at hovedpersonen har "hårete mål" som å bli sterkere, løpe lengre og raskere, eller delta i løp eller konkurranser? Det eneste som jeg kan finne av mål og resultater av treningen er å bevise at kroppen ikke blir "ødelagt" av svangerskap, der resultatene har medført mye kritikk fra blant annet jordmorforbundet og lesere. Ellers har CBE vist fint lite til det hun burde ha lært gjennom et sponset PT-kurs på deltid, som ikke ble fullført. Jeg har lurt veldig på hva Caroline Berg Eriksen egentlig mente når hun sa at hun trente for at ikke kroppen skulle blit ødelagt/ruined av graviditet. Når jeg tenker på kropper som har hatt det tøft under graviditet/fødsel tenker jeg totalruptur, sprukket livmor og lignende, men det er vel ting man ikke kan hverken spise eller trene seg fra. Om man skulle ta på noen kilo ekstra eller få noen strekkmerker kan da virkelig ikke kvalifisere kroppen til karakteristikken ødelagt/ruinert eller? Eller er det faktisk slik at hun bare tenkte på utseende når hun brukte betegnelsen ødelagt? Går det virkelig an for en voksen kvinne (hun var vel rundt 25 da hun uttalte dette) å være så overfladisk? Positurene hun brukte på fotografier under graviditetene og ikke minst etterfødsel-bildene av magen hennes samt det at hun ikke vil skrive under på sunn-fornuft-plakaten syns jeg gir en sterkt overvekt mot det overfladiske. Det overflatiske passe også bra med hvordan hun for eksempel sto på hotellrommet og så ned på tiggerne på gaten og sendte dem en varm tanke. I lenken du har lagt inn over @Cavatina forsvarer CBE seg med at intervjuet var (1) lenge siden og det var (2) et svar til lesere. For det første vil hun igjen ikke stå til ansvar for ting hun har sagt tidligere når hun skjønner det det noe som kommer tilbake og biter henne, og for det andre skylder hun igjen på leserne når hun blir konfrontert med de dårlige holdningene sine. Makan! Falt over denne artiklen for noen dager siden og tenkte at her er det mye CBE som influencer burde tenke over http://www.kk.no/mamma/hvor-stor-blir-magen-din-63936477 En jordmor fortalte meg for en stund siden at hun anbefalte alle "sine" gravide og nybakte mødre å holde seg langt unna bloggen til CBE pga den dårlige innflytelse den hadde. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellii Skrevet 5. februar 2017 #30438 Del Skrevet 5. februar 2017 Får bloggere tilsendt klær som de kun har på når de tar bilder? Eller de bruker klærne en gang og så sender tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 6. februar 2017 #30439 Del Skrevet 6. februar 2017 10 timer siden, Ellii skrev: Får bloggere tilsendt klær som de kun har på når de tar bilder? Eller de bruker klærne en gang og så sender tilbake? Ja og ja. Agenturer låner klær til bloggere som de bruker på shoot, på fest osv, men disse MÅ merkes som "lånt". Dette ble blant annet Fashioncherry tatt for å ikke gjøre. Noen klær blir nok brukt, mens andre ganger er det kun til shoot (tror fotballfrue tar mange antreksbilder på én dag og da er det naturligvis ikke "ekte" antrekk hun har brukt den dagen innlegget legges ut). Det som er lurt er jo å låne en gannikjole fra this is pr, merke den som annonselenke og få in penger for hver gang lesere følger linken, for så å levere tilbake kjolen til agenturet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shery Skrevet 6. februar 2017 #30440 Del Skrevet 6. februar 2017 1 time siden, Angstkvinnen skrev: Ja og ja. Agenturer låner klær til bloggere som de bruker på shoot, på fest osv, men disse MÅ merkes som "lånt". Dette ble blant annet Fashioncherry tatt for å ikke gjøre. Noen klær blir nok brukt, mens andre ganger er det kun til shoot (tror fotballfrue tar mange antreksbilder på én dag og da er det naturligvis ikke "ekte" antrekk hun har brukt den dagen innlegget legges ut). Det som er lurt er jo å låne en gannikjole fra this is pr, merke den som annonselenke og få in penger for hver gang lesere følger linken, for så å levere tilbake kjolen til agenturet. Det forklarer kanskje hvorfor merkelappen på genseren hun har på seg i videoen om fargevalg i huset fortsatt henger på( på innsiden av genseren i nakken)? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg