Attami Skrevet 3. februar 2017 #30381 Skrevet 3. februar 2017 11 timer siden, troikaen skrev: Nå må du ikke glemme nett-fotoskolen i selveste New York da. Hva skjedde egentlig med ernæringsstudiet til LKE? 12
Hummingbird2 Skrevet 3. februar 2017 #30382 Skrevet 3. februar 2017 (endret) 14 timer siden, skyflakes skrev: Denne kommentaren er kanskje det dummeste jeg har sett på nettet denne uka, og det sier endel å si at noen som kjøper hus til over 8 mill ikke er rike fordi huset ikke ligger i Oslo, er ganske søkt. Er boligprisene i Oslo standarden for "rikhet"? Hvor rike må man være da? Tomannsbolig på Nordberg, er man rik nok da? Jeg er klar over at dette er en avsporing og at jeg sikker bedriver brukerdebatt, men kom igjen a.... Litt seriøsitet kan man vel forvente? De er heller ikke en normal småbarnsfamilie da begge to er hjemmeværende og får hode og ræva (og nå nylig: neglene som hun så fint fisket etter) sponset. Ting som er kritikkverdig og kan/burde diskuteres: At hun later som hun leter etter negledame når hun egentlig bare vil ha spons. Og det funka - for folk gikk jo rett i baret og anbefalte neglesalonger i hytt og gevær. Ting som er usaklig i denne tråden= Å le over parets valg av bolig, som er ganske langt over standarden av norske hus. Man er ikke rik fordi man kjøper et hus til 8 mill. Sorry, men det er man ikke. Du knapt kjøpt en enebolig til under 10 mill de fleste stedene i Oslo. Det var mitt poeng. Jeg latterliggjør heller ikke huset deres. Jeg skriver at de er en ganske vanlig småbarnsfamilie, som de faktisk er. De prøver veldig hardt å fremstå som noe helt annet, og det virker veldig slitsomt å leve på den måten! Endret 3. februar 2017 av Hummingbird2 23
mikrobe Skrevet 3. februar 2017 #30383 Skrevet 3. februar 2017 Overklasse har lite med penger å gjøre, det handler mer om utdannelse og yrke (eventuelt slekt). Er du hjelpepleier eller journalist av yrke tilhører du ikke overklassen - selv om du skulle vinne 42 millioner i Lotto eller tjene X millioner i året på å blogge. Om du kjøper masseproduserte plastmøbler fra Kina eller håndlagde møbler fra Italia, definerer ikke klassetilhørigheten. Bloggeren kan innrede huset så "riktig" eller "feil" hun vil, det skyver henne ikke over i arbeiderklassen/overklassen. Samme gjelder for hva slags blogg hun har. At hennes handler mer om perfekt fasade enn drama og intriger, gjør ikke at hun er "over" andre bloggere. Det er andre ting som avgjør det, ting som er utenfor hennes kontroll. Dannelse er det der er tilbage når man har glemt hvad man har lært. Den livsstilen som beskrives i disse trådene har ingenting med dannelse eller overklasse å gjøre, det er bare en kopi av hva folk som er kjent for å være kjent gjør. Er lov det. 20
Hallepalle Skrevet 3. februar 2017 #30384 Skrevet 3. februar 2017 4 timer siden, Sobril skrev: Vuitton-vesker. Noe så stygt og harry. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at noen synes det er pent med dette "bobleskinnet" som ser ut som plast - eller disse tegnene som er trykket på vesken. Jeg kan virkelig IKKE forstå det!! (sånn - utblåsning) Smak og behag kan ikke diskuteres, vet du. LV selger mye av disse veskene på verdensbasis, de er vel blitt litt av varemerket deres, så hva en liten husmor langt nord mener betyr nok ikke så mye. Det fine er jo at man bare kan la være å kjøpe det man ikke liker. Ellers ser jeg ikke helt relevansen til hva din smak har i en tråd om CBE å gjøre... 10
amadine Skrevet 3. februar 2017 #30385 Skrevet 3. februar 2017 Men hvordan har småbarnsfamilier råd til å sitte med boliglån på 8 millioner? Med mindre de har sabla mye egenkapital? Jeg kommer til å tjene som gjennomsnittet når jeg er ferdig utdannet, samboeren min tjener rundt 800 000kr i året og jeg føler ikke vi har råd til å kjøpe noe til 8 millioner. Og vi har tre millioner i egenkapital. Vet det blir avsporing 😏 3
Attami Skrevet 3. februar 2017 #30386 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, amadine skrev: Men hvordan har småbarnsfamilier råd til å sitte med boliglån på 8 millioner? Med mindre de har sabla mye egenkapital? Jeg kommer til å tjene som gjennomsnittet når jeg er ferdig utdannet, samboeren min tjener rundt 800 000kr i året og jeg føler ikke vi har råd til å kjøpe noe til 8 millioner. Og vi har tre millioner i egenkapital. Vet det blir avsporing 😏 LKE har investert i leiligheter i Oslo hvis jeg har forstått det rett? Dette ifg twitterkontoen hans. Dette har muligens gitt penger i kassa? 1
Hummingbird2 Skrevet 3. februar 2017 #30387 Skrevet 3. februar 2017 7 minutter siden, amadine skrev: Men hvordan har småbarnsfamilier råd til å sitte med boliglån på 8 millioner? Med mindre de har sabla mye egenkapital? Jeg kommer til å tjene som gjennomsnittet når jeg er ferdig utdannet, samboeren min tjener rundt 800 000kr i året og jeg føler ikke vi har råd til å kjøpe noe til 8 millioner. Og vi har tre millioner i egenkapital. Vet det blir avsporing 😏 Med den boligprisstigningen som har vært de siste årene sitter de fleste igjen med store summer når de selger. Og har da betydelig egenkapital når de kjøper noe større. 1
Miranda16 Skrevet 3. februar 2017 #30388 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Når de må betale et hotellrom selv, er det utrolig beskjedent. Just sayin.... Endret 3. februar 2017 av Miranda16 29
lunalee Skrevet 3. februar 2017 #30389 Skrevet 3. februar 2017 13 timer siden, Xstrella skrev: Skulle tro damen hadde råd til negler selv.....???? Mye vil ha mer... 6
Gjest Sobril Skrevet 3. februar 2017 #30390 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, Hallepalle skrev: Smak og behag kan ikke diskuteres, vet du. LV selger mye av disse veskene på verdensbasis, de er vel blitt litt av varemerket deres, så hva en liten husmor langt nord mener betyr nok ikke så mye. Det fine er jo at man bare kan la være å kjøpe det man ikke liker. Ellers ser jeg ikke helt relevansen til hva din smak har i en tråd om CBE å gjøre... Du har et poeng. Samtidig er det en viss genre veskesamlere som ønsker seg disse, og kanskje Chanel. De er så synlige merket, og en genial måte å flashe snobberi på.
loffen Skrevet 3. februar 2017 #30391 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Uff jeg har en liten, skikkelig gammel LV. Tør jo aldri bruke den. Nå har jeg lest det innlegget om hundene, måtte bare.. og det var koselig da. De er så søte! Endret 3. februar 2017 av loffen 2
amadine Skrevet 3. februar 2017 #30392 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, Hummingbird2 skrev: Med den boligprisstigningen som har vært de siste årene sitter de fleste igjen med store summer når de selger. Og har da betydelig egenkapital når de kjøper noe større. Ja, men da betjener man jo ikke et lån på 8 millioner. Var det jeg ville frem til 😜 1
Emilie112 Skrevet 3. februar 2017 #30393 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, amadine skrev: Ja, men da betjener man jo ikke et lån på 8 millioner. Var det jeg ville frem til 😜 Totalt sporing dette her, men hvem har et lån på 8 mill? 1
Missy1 Skrevet 3. februar 2017 #30394 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, Miranda16 skrev: Når de må betale et hotellrom selv, er det utrolig beskjedent. Just sayin.... Måtte de betale selv altså? uff. Men oppgradering av rommet var kanskje sponset? På snap klaget hun over at rommet var så dårlig. Ikke engang dobbeltseng eller mulighet til å sette sengene sammen. Neste dag på snap var det fullstendig lykke for da hadde de fått oppgradert rom 🙄 Tenkte det kanskje var resultat over at de på hotellet fulgte henne på snap eller noe. Må bare kommentere noe i forhold til det med oppussingen. Ikke unormalt å sette bort arbeidet til fagfolk altså. Men når man leier inn folk for å gjøre hele jobben, er det da riktig å si "vi pusser opp"? De pusser jo ikke opp. De har leid folk for å få pusset opp huset sitt. Når vi hadde snekker her hjemme som bygde terrasse for oss så sa ikke jeg "jeg bygger terrasse" 🙄 Og det er kvalmt å følge med på snap når det sytes over hvor hektisk det har vært når de har brukt en hel dag på å lete etter riktig fargekombinasjon for de forskjellige rommene. Åh det må jo være ekstremt utmattende. Om man bare kunne slippe å bruke flere timer på sånt... nei vent, man MÅ jo ikke bruke så mye tid på å bestemme seg for farger. De har selv valgt å være ekstremt nøye på det området. 20
Abrahima Skrevet 3. februar 2017 #30395 Skrevet 3. februar 2017 Føler Familien Frue prøver å fremstille seg som urbane velbemidlede jetsettere. Men det stemmer jo ikke.. De klarer ikke reise en meter uten sponset tur, og til at "familien er viktigst" synes jeg de tilbringer minimalt med tid alene som familie. Reiser de noe sted må de ha barnevakter med på lasset liksom.. 28
BlendaSensitive Skrevet 3. februar 2017 #30396 Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, Missy1 skrev: Måtte de betale selv altså? uff. Men oppgradering av rommet var kanskje sponset? På snap klaget hun over at rommet var så dårlig. Ikke engang dobbeltseng eller mulighet til å sette sengene sammen. Neste dag på snap var det fullstendig lykke for da hadde de fått oppgradert rom 🙄 Tenkte det kanskje var resultat over at de på hotellet fulgte henne på snap eller noe. Må bare kommentere noe i forhold til det med oppussingen. Ikke unormalt å sette bort arbeidet til fagfolk altså. Men når man leier inn folk for å gjøre hele jobben, er det da riktig å si "vi pusser opp"? De pusser jo ikke opp. De har leid folk for å få pusset opp huset sitt. Når vi hadde snekker her hjemme som bygde terrasse for oss så sa ikke jeg "jeg bygger terrasse" 🙄 Og det er kvalmt å følge med på snap når det sytes over hvor hektisk det har vært når de har brukt en hel dag på å lete etter riktig fargekombinasjon for de forskjellige rommene. Åh det må jo være ekstremt utmattende. Om man bare kunne slippe å bruke flere timer på sånt... nei vent, man MÅ jo ikke bruke så mye tid på å bestemme seg for farger. De har selv valgt å være ekstremt nøye på det området. Skal man ørten tusen på å male om, så vil jeg si det er viktig å bruke tid på farge. Men de gjør det hele temmelig omvendt. Enten total pusser man opp (renoverer) man innen man flytter inn, eller så bor man seg inn og kjenner etter hvordan man vil ha det. Mørkbeiset gulv er kanskje fint når det ikke er møbler der, men noe helt annet når møbler og matter kommer inn. Og i en vanlig prosess så velger man farge, materialer, ulike behandlingsmetoder FØR man bestiller handverkere! Sånn som det virker nå, kom handverkerne inn, begynte litt, for så få mer og mer å gjøre. Stakkars firma, hadde aldri funnet meg i en så surrete opplegg. Temmelig uproft hele greia. Og nei, de pusser ikke opp. Å velge farge og klage på arbeidet til handverkerne er ikke at DE pusser opp. De har bestilt handverkere. Men frua mener jo at hun har designet sko også, der hun har vært med å velge farge. Så definisjonen hennes er nok ikke det samme som hos mange andre. Rart ingen inredningsarkitekt(interiørkonsulent har sponset frua. Jeg for min del hadde riktig nok sagt nei takk. 15
Gjest Loffeliten Skrevet 3. februar 2017 #30397 Skrevet 3. februar 2017 Fruen med følge vil helst ikke bruke cash, har jeg inntrykk av. De vil ha spons og gratisprodukter overalt, og bruker gjerne blogg/snap/insta til å "tigge" om spons når det er noe de trenger (eller "trenger", jfr fruens negler). De sliter jo en smule med å merke sponsede produkter riktig (rikelig med dokumentasjon i tråden) - mulig sponsede produkter "lønner seg" mer enn å bare få betalt i cash for annonser, sånn i forhold til skatt som skal betales og alle disse kompliserte reglene og kravene? Sikkert lettere å få firmaer til å dele ut produkter/tjenester også, enn å få dem til å betale i cash - så dermed får Fruen fikset neglene, feiret barnebursdag og herpet parketten sin helt uten å måtte betale for det på andre måter enn å snakke pent om produkter og tjenester på bloggen sin. En slags moderne form for naturalhusholdning?
Miranda16 Skrevet 3. februar 2017 #30398 Skrevet 3. februar 2017 3 timer siden, Emilie112 skrev: Totalt sporing dette her, men hvem har et lån på 8 mill? Når man både får sponset produkter og har annonseinntekter på det 90% av forbruket over mange år, så har de nok "noen"millioner på bok i tillegg det de har tjent på salg av leil og hus. Hvilket utgifter har de egentlig? mat, klær til mannen, strøm, vann og div småutgifter som alle har? Kjøper de noe selv, snur de på hver minste krone. Noen som vet om biler er sponset? 9
Missy1 Skrevet 3. februar 2017 #30399 Skrevet 3. februar 2017 23 minutter siden, Miranda16 skrev: Når man både får sponset produkter og har annonseinntekter på det 90% av forbruket over mange år, så har de nok "noen"millioner på bok i tillegg det de har tjent på salg av leil og hus. Hvilket utgifter har de egentlig? mat, klær til mannen, strøm, vann og div småutgifter som alle har? Kjøper de noe selv, snur de på hver minste krone. Noen som vet om biler er sponset? Mye av maten er vel også sponset. De har ofte reklame for matkasse. 10
Missy1 Skrevet 3. februar 2017 #30400 Skrevet 3. februar 2017 51 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Skal man ørten tusen på å male om, så vil jeg si det er viktig å bruke tid på farge. Men de gjør det hele temmelig omvendt. Enten total pusser man opp (renoverer) man innen man flytter inn, eller så bor man seg inn og kjenner etter hvordan man vil ha det. Mørkbeiset gulv er kanskje fint når det ikke er møbler der, men noe helt annet når møbler og matter kommer inn. Og i en vanlig prosess så velger man farge, materialer, ulike behandlingsmetoder FØR man bestiller handverkere! Sånn som det virker nå, kom handverkerne inn, begynte litt, for så få mer og mer å gjøre. Stakkars firma, hadde aldri funnet meg i en så surrete opplegg. Temmelig uproft hele greia. Og nei, de pusser ikke opp. Å velge farge og klage på arbeidet til handverkerne er ikke at DE pusser opp. De har bestilt handverkere. Men frua mener jo at hun har designet sko også, der hun har vært med å velge farge. Så definisjonen hennes er nok ikke det samme som hos mange andre. Rart ingen inredningsarkitekt(interiørkonsulent har sponset frua. Jeg for min del hadde riktig nok sagt nei takk. Selvfølgelig. Er ikke uenig i at man skal bruke greit med tid før man begynner å male. Men syns det er spesielt å syte over hvor slitsomt det er å finne farger som passer osv. De har jo hatt mye tid til å tenke på fargevalg osv. Og jeg ser heller ikke at det er helt smart å pusse opp hele huset samtidig som de flytter inn, uten at de har bestemt seg for noe på forhånd. Det ville jo vært mer naturlig å ta et rom av gangen etterhvert... for det er jo ikke sånn at det å bytte farge på veggene må gjøres før man kan bo der? 12
Fremhevede innlegg