Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt tåpelig når hun syter over at hun har så mye å gjøre at hun ikke kan ta barselpermisjon.  Hun har vel nok penger på konto til å trappe ned litt på bloggingen i en periode? Hun kan jo ikke leke martyr fordi hun absolutt må tjene nok penger til å opprettholde det syke forbruket!!  Skjønner at det er slitsomt å oppretteholde en perfekt fasade og for ikke å snakke om daglige fotoshoots, men det er et valg hun tar om at ting må være så inni h...... perfekt. Det er ikke noe som er påtvunget henne. Så om det er så fælt å være blogger kan hun jo heller ta en vanlig 8-16 jobb. Men da det blir kanskje litt vanskelig å få tid til å trene hver dag, bytte hår en gang i mnd, for ikke å snakke om stress når hun må være hjemme med syke barn, levere sykmeldinger til arbeidsgiver osv.

Det er et valg hun tar og hun er veldig heldig som lever det luksuslivet hun gjør. At hun tør å klage på det er helt idiotisk.

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun reklamerer for Natusan i bloggen sin og sier de ikke tester på dyr - i Norge, men at de tester på dyr i andre land. Er hun da så naiv at hun ikke tror de bruker kunnskapen de får ved å teste på dyr i andre land på produktene de selger i Norge? Her er det tydeligvis noe jeg ikke skjønner. Eller kanskje det rett og slett er at hun gir blanke i at produktene blir testet på dyr?

• Liker 37
Skrevet

@naivsuper det er ikke mange år siden de uttalte at de kunne pensjonere seg om få år :ler:

• Liker 22
Skrevet

Er det sagt noe sted om LK har signert for en ny klubb? Eller legger han opp som fotballspiller?

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Honningmor skrev:

Hun skriver i kommentarfeltet sitt at hun tok resylane for 1 år siden.  Dvs at hun bevisst gjorde det èn måned før de planla og bli gravide - eller mens de prøvde.  Altså wtf? De gir det ikke til gravide kvinner, og det er NEPPE fordi det er selve sprøytestikket som kan være skadelig for barnet.  Og samtidig er det viktig å legge ut på blogg/insta/snapchat om trening og kosthold flere ganger om dagen fordi det er så bra å fronte en sunn livsstil.

Og btw moderatorer, dette er ikke LITT spekulasjon en gang.

Det er såå GØRRKJEDELIG å se de snappene der hun løper på mølla, viser pulsklokka si og viser treningstøy og apparater på gulvet som en colache. HVER ENESTE DAG, gjennom hele svangerskapet og nå er det på an igjen. JA VI VET AT DU TRENER!! Er det skryt du vil ha??? Du er ikke alene i verden om å trene! 

• Liker 29
Skrevet
3 timer siden, Emilie112 skrev:

Hun reklamerer for Natusan i bloggen sin og sier de ikke tester på dyr - i Norge, men at de tester på dyr i andre land. Er hun da så naiv at hun ikke tror de bruker kunnskapen de får ved å teste på dyr i andre land på produktene de selger i Norge? Her er det tydeligvis noe jeg ikke skjønner. Eller kanskje det rett og slett er at hun gir blanke i at produktene blir testet på dyr?

Hun har fått noen kritiske kommentarer på det natusan-innlegget, og hun refererer i sine tilsvar til produsenten sin side. Den kjøper jeg ikke helt. Produsenten skriver jo hva som helst for å legitimere innholdstoffene og at de ikke tester på dyr. Hjelper jo nada om de ikke tester på dyr i Norge når de gjør det i andre land. 

Et raskt googlesøk viser noe annet. 

• Liker 17
Skrevet
4 timer siden, naivsuper skrev:

Helt tåpelig når hun syter over at hun har så mye å gjøre at hun ikke kan ta barselpermisjon.  Hun har vel nok penger på konto til å trappe ned litt på bloggingen i en periode? Hun kan jo ikke leke martyr fordi hun absolutt må tjene nok penger til å opprettholde det syke forbruket!!  Skjønner at det er slitsomt å oppretteholde en perfekt fasade og for ikke å snakke om daglige fotoshoots, men det er et valg hun tar om at ting må være så inni h...... perfekt. Det er ikke noe som er påtvunget henne. Så om det er så fælt å være blogger kan hun jo heller ta en vanlig 8-16 jobb. Men da det blir kanskje litt vanskelig å få tid til å trene hver dag, bytte hår en gang i mnd, for ikke å snakke om stress når hun må være hjemme med syke barn, levere sykmeldinger til arbeidsgiver osv.

Det er et valg hun tar og hun er veldig heldig som lever det luksuslivet hun gjør. At hun tør å klage på det er helt idiotisk.

Enig. Dette presset er det kun hun selv som legger på seg. 

• Liker 10
Skrevet

Ler litt når hun har hatt en sååå hektisk dag, det snakkes om flere ærend, avtaler og "møter" ...også er det ofte bare frisørtimer, fikse neglene, lunsjdate osv. Når du da klager over "tidsklemma" så vet du ikke hva "hektisk"'betyr! 

Og, enig med hun oppi her, hva ER geia med å snappe kaffekopp og pulsklokka? 

• Liker 27
Gjest Carmen.
Skrevet

Hva var den snappen da hun "plutselig" så at klokka var tom for batteri? :fnise:

Gjest TulleteKatt
Skrevet

Hun bruker flere uker på å lese en forskningsartikkel, men klarer ikke sjekke opp de hun reklamerer for. Merkelig det der...

Skrevet
2 timer siden, TulleteKatt skrev:

Hun bruker flere uker på å lese en forskningsartikkel, men klarer ikke sjekke opp de hun reklamerer for. Merkelig det der...

Grunnen kan i alle fall ikke være at hun ikke husker hva som er hva, hva var nå sponset igjen? En liste med hva som ikke er sponset i det huset begynner å bli temmelig kort etter hvert... Lenge leve levende reklameplakater :-) 

Skrevet

CBE.no er jo kjempe flink! Hun gir tross alt klær til Fretex ( noe som er veldig bra altså) men det er enda et tegn på at miljøengasjementet ikke stikker så veldig dypt når man har mange sekker å gi bort og etter hva jeg kan forstå er det gjevnlig også..

• Liker 5
Skrevet
43 minutter siden, Emilie112 skrev:

CBE.no er jo kjempe flink! Hun gir tross alt klær til Fretex ( noe som er veldig bra altså) men det er enda et tegn på at miljøengasjementet ikke stikker så veldig dypt når man har mange sekker å gi bort og etter hva jeg kan forstå er det gjevnlig også..

Burde ikke det innlegget være merket med annonse? hun opplyser om en kampanje som fretex fører...

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

I begynnelsen av denne uka fikk bloggeren CBE velfortjent pepper for sitt usmakelige innlegg om uteliggere på gata mens hun selv mesket seg med masser av mat på en suite. Og nå kommer altså dette Fretex-innlegget. 

Beklager, men det er litt vel sent. 

Som sagt - hvis dette samfunnsengasjementet til CBE var ekte, så ville man ha sett mer av det. Og da uoppfordret. Og uten eventuelle bindinger og sponsoravtaler. 

Skrevet
14 minutter siden, konkelimonke skrev:

Burde ikke det innlegget være merket med annonse? hun opplyser om en kampanje som fretex fører...

Fotballfruen fikk jo til og med disse fretexposene tilsendt i posten... av fretex. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Å tro at å sende avlagte plagg til Fretex er løsningen på et veldig stort miljø- og samfunnsproblem, er litt i samme retning som å tisse i buksa for å holde seg varm:
Det hjelper på samvittigheten et kort sekund, og så løper man og kjøper enda mer siden skapet har fått bedre plass.

Løsningen er altså ikke å overlate ansvaret for din og min overshopping til Fretex - men en god start er å slutte å kjøpe billigklær fra HM, Lindex og Zara hver uke og ta flere bevisste og reflekterte valg rundt kvalitetsplagg som tåler bruk over år, og som kan repareres. Disse plaggene kan også gjenbrukes når man er lei. Går glidelåsen i stykker? Ok, fiks glidelåsen i stedet for å kjøpe ny bukse. En ny glidelås koster 180 kroner inkl. søm.

Hvis samfunnsengasjementet stakk dypere hos cbe.no enn et lite host rundt "Jeg shopper nok litt mer enn de fleste", ville det med et par googlesøk dukke opp lenker som dette:

Afrikanske stater ønsker ikke klærne dine: http://www.huffingtonpost.com/entry/these-african-countries-dont-want-your-used-clothing-anymore_us_57cf19bce4b06a74c9f10dd6

Vi handler altfor mye: http://www.huffingtonpost.com/entry/transforming-the-fashion-industry_us_57ceee96e4b0a48094a58d39

Tilføyelse: Når cbe.no, med den mengden egenshopping og sponsing som foregår, som er selve eksistensgrunnlaget for bloggen - oppfordringen til økt forbruk blant hver og en av leserne som biter på, skriver et enslig innlegg med opplysning om Fretex sin kampanje, er det knapt å regne som noe annet enn en dråpe i havet. Samfunn- og miljøbevisst? Ikke slik det fremstår på bloggen. Det er ikke mulig å være det når man drifter en blogg der inntekten er fundamentert på å påvirke til økt forbruk.

Skille mellom jobb og privat? Vel, mengden tøy man ser strømme gjennom bloggen kun for et år, må oppbevares et sted om plaggene ikke returneres etter outfit-fotografering.

Endret av Cavatina
Omformulering og tilføyelse
  • Liker 24
Skrevet (endret)

Haha! Gud så rett du har @Cavatina.

Blir litt som å si at jeg drikker aldri, fordi jeg sender faktisk flaskene i returkontaineren og alkoholen tisser jeg ut, så det resirkuleres i øko-systemet! :ler:  Back to mother natur-blenda!

Disse svarer selv at de ikke garanterer at de ikke tester på dyr. Og natusan er en av de. Tok meg 3 sekunder med googling.

https://www.dyrevern.no/dyretesting/testet-pa-dyr

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 12
Skrevet

Jeg kan ikke forstå det behovet hun har for å dokumentere hvor mye kaffe hun drikker? Veldig mange, inkludert meg selv drikker en god del kaffe i løpet av en dag, og helt ærlig tror jeg vennenen mine hadde sagt fra om jeg skulle dokumenter det hver eneste dag. 

• Liker 26
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

NÅ har hun oppdatert bloggen med ett eget innlegg om at man kan gi klær til Fretex jf den eviglange diskusjonen vi hadde om henne i den andre tråden i går. :rolleyes: 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...