Veggivegg Skrevet 24. mars 2016 #24341 Del Skrevet 24. mars 2016 11 minutter siden, neiognei skrev: Erstatningsbil som får et blogginnlegg dedikert til seg. Logisk, synes du? Det er helt sikkert feil det de har gjort. Tenkte ikke over at dette var feil når jeg leste innlegget. Men noen sier vel ifra til de regner jeg med. Er vel noe her inne som leser bloggen hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 24. mars 2016 #24342 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 40 minutter siden, Veggivegg skrev: Hva om bilen de har er på verksted? Har selv fått låne bil om min har vært ødelagt. Å da låner de mye ut biler som har reklame på. Men de burde jo så klart bedt om bil uten logo😀 Det er helt klart en mulighet. Og så var det jo utrolig flaks at utlånsbilen til Teslaverkstedet var en stor Range Rover på onsdag i påskeuken når de skulle til fjells. Endret 24. mars 2016 av Amafalathiel 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. mars 2016 #24343 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg lukter en lokal Lindex-Kimonogate... 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: Det er helt klart en mulighet. Og så var det jo utrolig flaks at utlånsbilen til Teslaverkstedet var en stor Range Rover på onsdag i påskeuken når de skulle til fjells. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 24. mars 2016 #24344 Del Skrevet 24. mars 2016 Hun skriver jo at LK lånte den, så er sikkert et smutthull der.:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. mars 2016 #24345 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, neiognei skrev: Hun skriver jo at LK lånte den, så er sikkert et smutthull der.:) Bilen er avbildet med logo og omtalt på bloggen deres. Ingen smutthull der Endret 24. mars 2016 av Cornucopia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 24. mars 2016 #24346 Del Skrevet 24. mars 2016 Men hva om de faktisk betaler for å låne den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinEgenOnkel Skrevet 24. mars 2016 #24347 Del Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, Llise skrev: Men hva om de faktisk betaler for å låne den? Er det ikke vanlig å skrive at man leier en bil om man betaler for det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 24. mars 2016 #24348 Del Skrevet 24. mars 2016 1 minutt siden, SinEgenOnkel skrev: Er det ikke vanlig å skrive at man leier en bil om man betaler for det? Jo, det er vel det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. mars 2016 #24349 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Ja, vi blir nok tidsnok opplyst om fakta. De reklamerer jo aldri gratis men det ville være snodig å betale for å kunne gi reklameplass i form av et innlegg av en verdi på 60 000kr (tall fra mitt hode) på bloggen. Endret 24. mars 2016 av Cornucopia Bedret formulering 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 24. mars 2016 #24350 Del Skrevet 24. mars 2016 Er jo veldig snilt å låne ut en bil til ca 1,5 mill i påskehelga kun for å være snill. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #24351 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 11 timer siden, Cornucopia skrev: Ja, vi blir nok tidsnok opplyst om fakta. De reklamerer jo aldri gratis men det ville være snodig å betale for å kunne gi reklameplass i form av et innlegg av en verdi på 60 000kr (tall fra mitt hode) på bloggen. Bloggmedeier Lars Kristian Eriksen har da informert om at de aldri gir gratis omtale på bloggen (klarer dog ikke å gjenfinne denne uttalelsen, noen andre her som kan/vet?). Så dette skulle absolutt ha vært merket. Forbrukerombudets håndheving av markedsføringsloven er dessverre både sporadisk og halvhjertet, så jeg ser definitivt logikken til cbe.no. Når det ikke finnes represalier så er det jo tross alt bare å ture frem som man selv ønsker. Men Forbrukerombudets retningslinjer for hvordan man skal merke i en godt etablert blogg er ekstremt tydelige og enkle å finne ved et par sekunders googlesøk: http://www.forbrukerombudet.no/2011/04/forbrukerombudets-veiledning-om-markedsfoeringsloven-til-bloggere Sitat 1: "Markedsføringsloven gjelder når du får betalt for å skrive om et produkt eller en tjeneste eller når du får tilsendt varer mot en forventning om å skrive om dem." Sitat 2: "Bloggere som har bloggen som en inntektsgivende fulltids – eller deltidsjobb, og som kanskje i tillegg på grunn av dette er registrert i Foretaksregisteret som enkeltmannsforetak, vil helt klart måtte følge reglene i markedsføringsloven. Dersom du er i tvil om du er pliktig til å opplyse om bakgrunnen for at du omtaler et produkt eller en tjeneste på bloggen, er det best å være på den sikre siden ved alltid å opplyse om hva som er bakgrunnen for at du skriver blogginnlegget. Dette vil også styrke tillitsforholdet mellom deg og bloggleserne." Toppbloggere må dermed tjene stort på feilmerkede/umerkede innlegg siden dette skjer så ofte. Fascinerende hvordan toppbloggene ønsker å påberope seg troverdighet og respekt samtidig som de slurver og bevisst tilbakeholder relevant informasjon. Edit: beklager for ulike skriftstørrelser, vet ikke hvordan jeg retter opp i det. Endret 24. mars 2016 av Bond 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Treningsjunkie1 Skrevet 24. mars 2016 #24352 Del Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, Cornucopia skrev: LK bare låååånte med seg en reklamemerket bil sånn helt plutselig, når de har to fra før? Javel. Jeg får stikke innom Bertel O. Steen og spørre om å få lååååne en Mercedes på Påskeaften fordi mannen min er musiker, og vi har lyst til....nei, jeg orker ikke å tulle. De kjører en sponset bil med firmalogo på påskeferie. Det tas bilder til blogg og evt. annet bruk. Det skal merkes. Punktum. Send en mail til FO og hør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggivegg Skrevet 24. mars 2016 #24353 Del Skrevet 24. mars 2016 29 minutter siden, Cornucopia skrev: Ja, vi blir nok tidsnok opplyst om fakta. De reklamerer jo aldri gratis men det ville være snodig å betale for å kunne gi reklameplass i form av et innlegg av en verdi på 60 000kr (tall fra mitt hode) på bloggen. Du får spørre henne da vet du😊 så slipper alle og undre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 24. mars 2016 #24354 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Mediumstore bloggere blir sponset med leie av bil. Men CBE betaler sikkert for å låne en og viser logoen på bloggen for å være snill og grei. Endret 24. mars 2016 av Bond 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 24. mars 2016 #24355 Del Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, Veggivegg skrev: Du får spørre henne da vet du😊 så slipper alle og undre. Ja, hun er jo ærligheten selv, når det kommer til merking av spons.:) 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggivegg Skrevet 24. mars 2016 #24356 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) 10 timer siden, neiognei skrev: Mediumstore bloggere blir sponset med leie av bil. Men CBE betaler sikkert for å låne en og viser logoen på bloggen for å være snill og grei. Om dette de gjør er straffbart og feil så bør FO gjøre noe med dette. Endret 24. mars 2016 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. mars 2016 #24357 Del Skrevet 24. mars 2016 40 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Send en mail til FO og hør. Trenger ikke. Har lest veilederen. Les den du også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Treningsjunkie1 Skrevet 24. mars 2016 #24358 Del Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, Cornucopia skrev: Trenger ikke. Har lest veilederen. Les den du også. Du trenger ikke være ufin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. mars 2016 #24359 Del Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Kan du utdype hva som er ufint med å be deg lese veilederen, som svar på at du ber meg sende mail til FO? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zaza Skrevet 24. mars 2016 #24360 Del Skrevet 24. mars 2016 Må være kjedelig å gå rundt som en levende reklameplakat til enhver tid. Der hvor bloggere begynte med uskyldig tips til oss lesere har det gått over til å bli ren business. Personlig tror jeg at det går ut over troverdigheten, alt virker kjøpt og betalt. Og i tillegg blir de jo rene spesialistene på alt, være det seg hudpleie, trening, prevensjon, kosthold osv. Og skulle man tillate seg å komme med kritikk er man selvfølgelig misunnelig eller lite konstruktiv. I rest my case :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg