Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

På 15.10.2018 den 7.59, halvehimmelen skrev:

Hadde hun vært ærlig om at hun er sliten og kanskje cruiset ikke var som forventet, hadde det vært noe annet. Problemet er at hun skal opprettholde denne perfekte fasaden, alltid, og det samsvarer ikke med inntrykket hun gir fra seg på blogg og SoMe.

Det er jobben hennes? SoMe handler kun om fasade. Dessverre. Men fasade er jobben til bloggerne, hva tror dere ellers det er?

Det har vært så mye klaging i denne tråden de gangene hun har vært syk. Da klages det om at «alle som er syke i vanlige jobber» og forventes at «hun burde da ha innlegg klare til slike dager!».

Er det for polert er det feil, er det ærlig er det feil. Dermed blir denne tråden selvutslettende - og den er så VIKTIG! Men den er et ekkokammer så ofte.

På 15.10.2018 den 8.35, TøffeSnåkus skrev:

jeg tenker det da blir ekte for sånn er det for noen familier på tur uansett jobb. Jeg vil heller ha det fremstilt slik enn falske oppdateringer om hvor fantastisk alt er når de ikke er det. Jeg vet de er på jobb men er alle 100% på jobb hver dag? neppe 

Se over.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Mnjah skrev:

Det er jobben hennes? SoMe handler kun om fasade. Dessverre. Men fasade er jobben til bloggerne, hva tror dere ellers det er?

Det har vært så mye klaging i denne tråden de gangene hun har vært syk. Da klages det om at «alle som er syke i vanlige jobber» og forventes at «hun burde da ha innlegg klare til slike dager!».

Er det for polert er det feil, er det ærlig er det feil. Dermed blir denne tråden selvutslettende - og den er så VIKTIG! Men den er et ekkokammer så ofte.

Se over.

Det er greit at fasade er jobben til bloggerne, men da kan de ikke være selektive på når de skal opprettholde den og ikke. Da bør de nesten forstå at folk stiller spørsmål til hullene i narrativet. Man kan ikke gå rundt å være falsk og bli overrasket eller lei seg når folk ikke tror på deg når du først er ekte. 

Enten får hun være ekte og ærlig hele tiden, eller så får hun gjøre en bedre jobb med å opprettholde den "perfekte" fasaden sin. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Surikatt skrev:

Hvorfor må de publisere bilder av barna som kysser foreldre og hverandre på munnen? De må gjøre hva de vil for meg men bildene forsvinner aldri. Ugreit for barna når de blir eldre. Men de skulle vel bare sendes til mormor og morfar denne gangen, og. Evt snikfotografert.

Hvorfor respekterer de ikke barnas rett til er privatliv? Er virksomhetens evne til å lage reklame så dårlig at de må eksponere mindreårige? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dagens IG hvor hun kommenterer yngstes hår, er HELT utenfor. Hvorfor ønsker hun å kommentere utseendet til ungene for 300 000 IG-følgere? Jeg skjønnner virkelig ikke hva hun driver med. :trist:

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes dagens IG hvor hun kommenterer yngstes hår, er HELT utenfor. Hvorfor ønsker hun å kommentere utseendet til ungene for 300 000 IG-følgere? Jeg skjønnner virkelig ikke hva hun driver med. :trist:

All eksponering av mindreårige er utenfor. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Surikatt skrev:

Hvorfor må de publisere bilder av barna som kysser foreldre og hverandre på munnen? De må gjøre hva de vil for meg men bildene forsvinner aldri. Ugreit for barna når de blir eldre. Men de skulle vel bare sendes til mormor og morfar denne gangen, og. Evt snikfotografert.

Helt enig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Chrisssi skrev:
Litt merkelig med disse tærne som alltid er i veien, og ansiktsuttrykket er alltid like engasjerende......

Mener du at man skal skjule tærne sine hvis de ikke er helt perfekte i dine øyne?

Hvis din venninne hadde gått med åpne sko, hadde du sagt det til henne at hun ikke burde det hvis det gjaldt det samme for henne?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, exictence skrev:

Mener du at man skal skjule tærne sine hvis de ikke er helt perfekte i dine øyne?

Hvis din venninne hadde gått med åpne sko, hadde du sagt det til henne at hun ikke burde det hvis det gjaldt det samme for henne?

Dette er vel litt av problemet med venninnegreia til CBE. Hun er ikke venninna til noen av leserne sine. Hun hun selger annonser for ulike oppdragsgivere. Blant annet sko. Synes selv skoene ser for små ut når tærne henger utenfor. Det ser heller ikke pent ut, og derav heller ikke god reklame for oppdragsgiver. 

Likevel, hvis det var sånn at venninna mi levde av å selge annonseplass på bloggen sin, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å fortelle at skoene så små ut.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Medici skrev:

Dette er vel litt av problemet med venninnegreia til CBE. Hun er ikke venninna til noen av leserne sine. Hun hun selger annonser for ulike oppdragsgivere. Blant annet sko. Synes selv skoene ser for små ut når tærne henger utenfor. Det ser heller ikke pent ut, og derav heller ikke god reklame for oppdragsgiver. 

Likevel, hvis det var sånn at venninna mi levde av å selge annonseplass på bloggen sin, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å fortelle at skoene så små ut.

Det må jo være ubehagelig å bruke så små sko også. Det ser i hvertfall veldig trangt og vondt ut. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det må jo være ubehagelig å bruke så små sko også. Det ser i hvertfall veldig trangt og vondt ut. 

Dette må være noe av det snodigste jeg noen sinne har lastet opp på Imgur, men jeg tror nok ikke skoene er for små: https://imgur.com/a/ZNYGQkK

Det ser nesten mer ut som at de er for store, og at hun derfor sklir fremover. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Denne reklamediskusjonen er i grunnen veldig interessant.

Jeg som leser ønsker meg genuine anbefalinger og ærlige vurderinger av produkter. Slik sett setter jeg pris på at CBE også lufter sine negative meninger om cruise som ferieform. 

På den andre siden står annonsøren som har betalt i dyre dommer for omtale på bloggen. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at de selger flere cruise dersom bloggeren skriver positivt om ferieformen. 

Det er når du ser det slik at du oppdager akkurat hvor lite heldig det er med betalt reklame i stor skala på blogg. Det er nemlig ikke mulig å tilfredsstille både leser og annonsør. Pusher du ut store mengder reklame så skjønner alle at det ikke nødvendigvis er sant det bloggeren skriver, da synker reklameverdien dramatisk og troverdigheten likeså.

Skriver bloggeren ærlige vurderinger så er reklameverdien tilsvarende dårlig, for hvem vil kjøpe et produkt som ikke roses? 

Summasummarum så er det faktisk ikke mulig å gjøre en god jobb som reklameblogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Dette må være noe av det snodigste jeg noen sinne har lastet opp på Imgur, men jeg tror nok ikke skoene er for små: https://imgur.com/a/ZNYGQkK

Det ser nesten mer ut som at de er for store, og at hun derfor sklir fremover. 

Haha, ja jeg er enig i at det var et snodig bilde å laste opp på imgur 😅. Og det ser faktisk ut som at du har rett og at de er for store. Men ubehagelig må det være uansett. Og jeg må avslutte denne diskusjonen nå, for jeg føler meg dum og syns at jeg har sunket for lavt nå, når jeg diskuterer skoene hennes. Skammer meg 😅😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CecilieX skrev:

Denne reklamediskusjonen er i grunnen veldig interessant.

Jeg som leser ønsker meg genuine anbefalinger og ærlige vurderinger av produkter. Slik sett setter jeg pris på at CBE også lufter sine negative meninger om cruise som ferieform. 

På den andre siden står annonsøren som har betalt i dyre dommer for omtale på bloggen. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at de selger flere cruise dersom bloggeren skriver positivt om ferieformen. 

Det er når du ser det slik at du oppdager akkurat hvor lite heldig det er med betalt reklame i stor skala på blogg. Det er nemlig ikke mulig å tilfredsstille både leser og annonsør. Pusher du ut store mengder reklame så skjønner alle at det ikke nødvendigvis er sant det bloggeren skriver, da synker reklameverdien dramatisk og troverdigheten likeså.

Skriver bloggeren ærlige vurderinger så er reklameverdien tilsvarende dårlig, for hvem vil kjøpe et produkt som ikke roses? 

Summasummarum så er det faktisk ikke mulig å gjøre en god jobb som reklameblogger.

Det tror jeg faktisk er mulig dersom en er flink til å drive undersøkende journalistikk eller har evnen til å kunne planlegge, evaluere og gjennomføre eget arbeid for så å presentere et dugende produkt som andre kan bli inspirert av. Dette krever en viss kompetanse om ønsket målgruppe. For å nå målgruppen må fokus ligge på publikum, ikke dårlig språk og dyrking av eget ego.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, exictence skrev:

Jeg sikter vel heller til at tærne alltid henger utenfor, det må være veldig ubehagelig å gå i sko hvor tærne trår utenfor. Men ser i en Imgur her at skoene passer når frua sitter 😄 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det tror jeg faktisk er mulig dersom en er flink til å drive undersøkende journalistikk eller har evnen til å kunne planlegge, evaluere og gjennomføre eget arbeid for så å presentere et dugende produkt som andre kan bli inspirert av. Dette krever en viss kompetanse om ønsket målgruppe. For å nå målgruppen må fokus ligge på publikum, ikke dårlig språk og dyrking av eget ego.

Enig. 

En dyktig annonsør ville forberedt seg og skrevet om turen/ruten, alternativ ruter, utflukter, alternativ utflukter og aktiviteter, også de man ikke selv deltar i/på. Da blir det mer troverdig om en aktivitet ikke falt helt i smak, mens man opplyser om hvorfor og hvilke premisser man antar ville gitt opplevelsen større glede. Som at akkurat det showet var bra, men passet ikke helt til små barn. Eller aktiviteten ble litt mindre gøy enn man kunne forvente fordi man den dagen hadde etterdønninger fra sjøsyke. 

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Enig. 

En dyktig annonsør ville forberedt seg og skrevet om turen/ruten, alternativ ruter, utflukter, alternativ utflukter og aktiviteter, også de man ikke selv deltar i/på. Da blir det mer troverdig om en aktivitet ikke falt helt i smak, mens man opplyser om hvorfor og hvilke premisser man antar ville gitt opplevelsen større glede. Som at akkurat det showet var bra, men passet ikke helt til små barn. Eller aktiviteten ble litt mindre gøy enn man kunne forvente fordi man den dagen hadde etterdønninger fra sjøsyke. 

Nettopp! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en virksomhet som bryter barnekonvensjonen om barns rett til privatliv. Virkosmheten har fått refs fra diverse tilsyn grunnet brudd på alkoholloven og manglende merking av reklame. 

Bloggen er en uprofesjonell kommersiell virksomhet som ikke evner å forfatte ordentlige og troverdige annonser. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg leser bloggen som jeg ville lest en reklamebrosjyre. 

@virkelig og @Shopgirl2014 -så fint at dere liker det hun skriver. :lillesky:

Men @virkelig, jeg synes du skal lese det jeg skrev om hvorfor jeg ikke synes man skal prute når man kommer av båten og tilbringer noen minutter på det lokale markedet. Det har ikke noe med cbe å gjøre, det har noe med å være ansvarsbevisst turist å gjøre. De digre crusebåtene er en enorm belastning for miljøet. De lokale får nesten ingenting igjen for å legge til rette for at båtene kan legge til havn -så det minste man kan  gjøre er å støtte den lokale økonomien litt når man nå engang setter enorme karbonavtrykk over sårbare småsamfunn. 

Ja, siden mitt forrige svar på dette innlegget av en eller annen merkelig grunn ble slettet, får jeg stille nøyaktig det samme spørsmålet en gang til. 

Hva mener du egentlig, @pøbelsara? Har jeg skrevet det? 

Jeg kan bare ikke se at CBE klager noe særlig i disse ferieinnleggene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ja, siden mitt forrige svar på dette innlegget av en eller annen merkelig grunn ble slettet, får jeg stille nøyaktig det samme spørsmålet en gang til. 

Hva mener du egentlig, @pøbelsara? Har jeg skrevet det? 

Jeg kan bare ikke se at CBE klager noe særlig i disse ferieinnleggene

hun klager ikke i ferieinnleggene. Det var de første innleggene fra reklamejobben på cruiset som ble diskutert i forhold til klaging. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert off topic, orker ikke lese den utrolig kjedelige bloggen lenger da den gir meg null. Har vært innom bloggerne noen ganger og synes hun er like kjedelig der, men aller mest virker hun ikke veldig tilgjort? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...