Kollontaj Skrevet 15. oktober 2018 #62461 Del Skrevet 15. oktober 2018 6 minutter siden, Nebel86 skrev: "Klassisk meg"? Er det klaging eller syting? 🤔 Ser heller på det som selvironi. Hva er så ille med det? De andre positive innleggene blir glatt oversett for noen setninger som kan tolkes negativt om man legger godvilja skikkelig til. Jeg bare nevnte det, om det er positivt eller ikke, skrev jeg da ikke noe om. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. oktober 2018 #62462 Del Skrevet 15. oktober 2018 16 minutter siden, Nebel86 skrev: Det ene innlegget om at reisen måtte legges om pga storm og dårlig vær? Det er da helt naturlig å ta med, og det var ikke mange setningene i forhold til alle de andre blogg-innleggene... Det er helt normalt å bli sjøsyk, det er helt normalt å bli nervøs for storm ute på havet. Det er å opplyse. Om du leser det som "Buhu, alt går i mot meg" så leser vi det med litt forskjellige øyne. Om hun hadde unnlatt dette så ville det garantert kommet "Åh, så fantastisk og perfekt hun skal fremstille alt"... Jeg skriver aldri kritikk av at hun fremstiller ting "for perfekt". Jeg kritiserer narrativet hennes. Jeg synes hun gjør en veldig dårlig jobb hvis oppdraget hennes består i å få andre til å ville ønske å dra på cruise, og kjøpe billetter og betale fullpris. Og jeg går ut fra at det er det som RCCs mål med å leie henne inn til denne jobben. Jeg følger henne på Insta og har lagt merke til klage/sutreinnlegg - fordi jeg altså ikke synes hun skriver veldig god reklame for dette selskapet. Klart det er en del av pakka med bølger og sjøsyke til sjøs. Hvor god reklame det er for cruise å fremheve at slike ting forekommer, er en annen sak. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 15. oktober 2018 #62463 Del Skrevet 15. oktober 2018 CBE har heller ikke overtalt meg til å hoppe på et cruise i nærmeste fremtid for å si det sånn, for er en ganske laber presentasjon av hele opplegget. Det virker for meg at hun oppriktig koste seg i Disney world...land?. Skulle tro det var dette de reklamerte for, for her ser man litt glød i teksten inni mellom alle ordene. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 15. oktober 2018 #62464 Del Skrevet 15. oktober 2018 22 minutter siden, Nebel86 skrev: Det ene innlegget om at reisen måtte legges om pga storm og dårlig vær? Det er da helt naturlig å ta med, og det var ikke mange setningene i forhold til alle de andre blogg-innleggene... Det er helt normalt å bli sjøsyk, det er helt normalt å bli nervøs for storm ute på havet. Det er å opplyse. Om du leser det som "Buhu, alt går i mot meg" så leser vi det med litt forskjellige øyne. Om hun hadde unnlatt dette så ville det garantert kommet "Åh, så fantastisk og perfekt hun skal fremstille alt"... damn it if you do. damn it if you don`t 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 15. oktober 2018 #62465 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) 11 minutter siden, pøbelsara said: Jeg skriver aldri kritikk av at hun fremstiller ting "for perfekt". Jeg kritiserer narrativet hennes. Jeg synes hun gjør en veldig dårlig jobb hvis oppdraget hennes består i å få andre til å ville ønske å dra på cruise, og kjøpe billetter og betale fullpris. Og jeg går ut fra at det er det som RCCs mål med å leie henne inn til denne jobben. Jeg følger henne på Insta og har lagt merke til klage/sutreinnlegg - fordi jeg altså ikke synes hun skriver veldig god reklame for dette selskapet. Klart det er en del av pakka med bølger og sjøsyke til sjøs. Hvor god reklame det er for cruise å fremheve at slike ting forekommer, er en annen sak. Det er noen få setninger av mange mange positive innlegg, én opplysning om at skipet måtte ta en annen rute pga storm og "hurricane" for sikkerhet og dette er da dårlig reklame? Se bort i fra alle de positive og gode anbefalingene, maten, hvor flott alt er, alle stedene de har sett. Det er dette det blir fokusert på over flere sider og hauser det opp til at én fjær blir til ti høns for å skade omdømmet mest mulig. Når man leser her så virker det som hele turen var en fiasko, at det bare er klaging, stakkars barn og offer-rollen, leser man bloggen så ser man noe helt annet. Endret 15. oktober 2018 av Nebel86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. oktober 2018 #62466 Del Skrevet 15. oktober 2018 De elsker virkelig alt som er kunstig. Ny park, nå badepark, samt besøk på «privat øy» tilrettelagt for turister. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. oktober 2018 #62467 Del Skrevet 15. oktober 2018 5 minutter siden, Lana01 skrev: damn it if you do. damn it if you don`t 2 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er noen få setninger av mange mange positive innlegg, én opplysning om at skipet måtte ta en annen rute pga storm og "hurricane" for sikkerhet og dette er da dårlig reklame? Se bort i fra alle de positive og gode anbefalingene, maten, hvor flott alt er, alle stedene de har sett, det er dette det blir fokusert på over flere sider her og én fjær blir til ti høns for å skade omdømmet mest mulig. Jeg beskriver min opplevelse av beskrivelsen hennes av turen. Og gode anbefalinger? Du vet at dette er reklame? Hun får betalt for å anbefale dette. Det har ingen verdi eller troverdighet for meg. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 15. oktober 2018 #62468 Del Skrevet 15. oktober 2018 5 minutter siden, pøbelsara said: Jeg beskriver min opplevelse av beskrivelsen hennes av turen. Og gode anbefalinger? Du vet at dette er reklame? Hun får betalt for å anbefale dette. Det har ingen verdi eller troverdighet for meg. Det er også opplyst flere steder at dette er reklame og sponset ferie, det er jo en bedrift og merket korrekt. Er det ikke det som er ønsket her? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. oktober 2018 #62469 Del Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, Nebel86 skrev: Det er også opplyst flere steder at dette er reklame og sponset ferie, det er jo en bedrift og merket korrekt. Er det ikke det som er ønsket her? Ingen har vel protestert på det? Jeg mener dette er dårlig reklame - det har jeg like rett til å mene som du har til å synes at det er veldig bra. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62470 Del Skrevet 15. oktober 2018 16 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er noen få setninger av mange mange positive innlegg, én opplysning om at skipet måtte ta en annen rute pga storm og "hurricane" for sikkerhet og dette er da dårlig reklame? Se bort i fra alle de positive og gode anbefalingene, maten, hvor flott alt er, alle stedene de har sett. Det er dette det blir fokusert på over flere sider og hauser det opp til at én fjær blir til ti høns for å skade omdømmet mest mulig. Når man leser her så virker det som hele turen var en fiasko, at det bare er klaging, stakkars barn og offer-rollen, leser man bloggen så ser man noe helt annet. Du kan umulig ha lest bloggen spesielt godt. Da jeg skrev mitt innlegg med kritiske spørsmål til reklameverdien i formiddag, hadde de postet totalt 4 innlegg om cruiset (det har kommet ett til etter at jeg skrev innlegget mitt). Av disse fire var det kun ett som var helt positivt, og det handlet om et show. De øvrige tre trakk frem ting som etter mitt skjønn gir annonsøren dårlig reklame - det gikk på bølger, sjøsyke, orkan, flyskrekk = båtskrekk, utflukter som ikke passer barn, potensiell bilsyke, og at de hadde funnet ett sted på båten som var fint for der merket man ikke menneskemengden. Tre av fire innlegg, og vi vet jo at Treasures skriver svært lite - det er korte tekster, så din beskrivelse av det er "noen få setninger av mange mange positive innlegg" er direkte feil. Forøvrig vil jeg ikke ha på meg at jeg har klaget over positive innlegg. Jeg noterer meg at de har postet en flom av positive innlegg om temaparker i Florida. Disse interesserer meg ikke i denne sammenheng, fordi jeg velger å tro dem når de sier det ikke er reklame, så jeg har ikke kommentert dem. Det er kun reklameinnleggene for cruiset jeg har kommentert. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 15. oktober 2018 #62471 Del Skrevet 15. oktober 2018 25 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er også opplyst flere steder at dette er reklame og sponset ferie, det er jo en bedrift og merket korrekt. Er det ikke det som er ønsket her? Det er forskjell å føle at det "treffer" som forbruker og leser, og på at det er merket riktig. Merket riktig skal det uansett være - loven skal følges samme hva. Om reklamen treffer er en smakssak - det kommer an på leserne/forbrukerne om de føler at denne reklamen snakker til dem, om det er noe de blir inspirert av og også har lyst til å kjøpe/prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. oktober 2018 #62472 Del Skrevet 15. oktober 2018 Jeg sjekket merking av reklame den 07.10. og perioden 10.10. - 14.10.18: https://imgur.com/a/LB3OlXw . Og har lagret samtidig 24 filmklipp/bilder fra instastory som mangler merking (dette blir ikke lagt ut her, da barna vises på noen av de). Alt oversendes Forbrukertilsynet - https://www.forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. oktober 2018 #62473 Del Skrevet 15. oktober 2018 43 minutter siden, Asti skrev: Jeg sjekket merking av reklame den 07.10. og perioden 10.10. - 14.10.18: https://imgur.com/a/LB3OlXw . Og har lagret samtidig 24 filmklipp/bilder fra instastory som mangler merking (dette blir ikke lagt ut her, da barna vises på noen av de). Alt oversendes Forbrukertilsynet - https://www.forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage. At de tør? Prøver de å se hvor langt de kan gå før det får konsekvenser? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. oktober 2018 #62474 Del Skrevet 15. oktober 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: De elsker virkelig alt som er kunstig. Ny park, nå badepark, samt besøk på «privat øy» tilrettelagt for turister. I Jamaica hang de ved bassenget, på Cayman Island var de på stranda og i Mexico var de i badeland. Langt å reise for lite unike opplevelser for å si det litt pent. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. oktober 2018 #62475 Del Skrevet 15. oktober 2018 19 minutter siden, pøbelsara skrev: At de tør? Prøver de å se hvor langt de kan gå før det får konsekvenser? Ja, det er merkelig. Spesielt siden de har fått tilbakemelding fra Forbrukertilsynet om at slikt skal merkes. Fra Forbrukerombudet sitt skriv til Caroline Berg Eriksen datert 13.11.17 vedr. brudd på forbudet mot skjult reklame i markedsføringsloven (side 15) - https://imgur.com/a/Bmetv : "Vi vil presisere at dersom du har fått turen betalt av en næringsdrivende så skal alle innlegg som omhandler denne turen merkes som reklame.". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 15. oktober 2018 #62476 Del Skrevet 15. oktober 2018 33 minutter siden, MissLucy skrev: I Jamaica hang de ved bassenget, på Cayman Island var de på stranda og i Mexico var de i badeland. Langt å reise for lite unike opplevelser for å si det litt pent. Det forteller vel meg at cruise ikke er noe for en familie med barnehagebarn om man ønsker å oppleve noe annet enn strand og badeland. Er enig i at det er dårlig reklame for cruise. X antall temaparker passer nok bedre for dem. Folk er forskjellig, må si jeg er imponert over kjøret der med en 2 og en 5 åring. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 15. oktober 2018 #62477 Del Skrevet 15. oktober 2018 6 timer siden, Viking-girl skrev: Hittil i dag: 9 umerkede snapper Det var kun cruise som var sponset, regner ikke med at de sender snapper fra cruise i dag , når de ikke er på cruise lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 15. oktober 2018 #62478 Del Skrevet 15. oktober 2018 3 timer siden, Nebel86 skrev: Det ene innlegget om at reisen måtte legges om pga storm og dårlig vær? Det er da helt naturlig å ta med, og det var ikke mange setningene i forhold til alle de andre blogg-innleggene... Det er helt normalt å bli sjøsyk, det er helt normalt å bli nervøs for storm ute på havet. Det er å opplyse. Om du leser det som "Buhu, alt går i mot meg" så leser vi det med litt forskjellige øyne. Om hun hadde unnlatt dette så ville det garantert kommet "Åh, så fantastisk og perfekt hun skal fremstille alt"... Når noen leser med negative brillene sine på så skal alt vries og vrenges på uansett, når CBE nevner ting som kvalme og bølger, avlyst utflukt så blir dette som klaging for noen uansett, mens for meg så er dette en naturlig ting å nevne uten å legge mer vekt på det enn det er . Alt CBE gjør er negativt, det være prute på en badedrakt, pynte seg eller legge opp ferien slik at det passer barna med badeland , strand etc. Hadde de blitt på båten hadde det vært galt, gjør de dette for å tilpasse seg barna er det galt. Uansett , trist i mine øyne å overtolke alt i negativ retning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. oktober 2018 #62479 Del Skrevet 15. oktober 2018 17 minutter siden, virkelig skrev: Når noen leser med negative brillene sine på så skal alt vries og vrenges på uansett, når CBE nevner ting som kvalme og bølger, avlyst utflukt så blir dette som klaging for noen uansett, mens for meg så er dette en naturlig ting å nevne uten å legge mer vekt på det enn det er . Alt CBE gjør er negativt, det være prute på en badedrakt, pynte seg eller legge opp ferien slik at det passer barna med badeland , strand etc. Hadde de blitt på båten hadde det vært galt, gjør de dette for å tilpasse seg barna er det galt. Uansett , trist i mine øyne å overtolke alt i negativ retning. For meg hadde det derimot ikke vært naturlig å nevne kvalme og høye bølger, det vet man jo at er en risk , jeg vil lese om aktiviteter , utflukter osv 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 15. oktober 2018 #62480 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) 20 minutter siden, virkelig skrev: Når noen leser med negative brillene sine på så skal alt vries og vrenges på uansett, når CBE nevner ting som kvalme og bølger, avlyst utflukt så blir dette som klaging for noen uansett, mens for meg så er dette en naturlig ting å nevne uten å legge mer vekt på det enn det er . Alt CBE gjør er negativt, det være prute på en badedrakt, pynte seg eller legge opp ferien slik at det passer barna med badeland , strand etc. Hadde de blitt på båten hadde det vært galt, gjør de dette for å tilpasse seg barna er det galt. Uansett , trist i mine øyne å overtolke alt i negativ retning. Når man lager reklame på tv, som foreksempel for klær fra HM. Forteller reklamen oss at vær obs, disse klærne kan være lagd av små barnehender for 1 kr timen? Nei, de sier ingenting om det fordi det er "dårlig" reklame. At CBE blir kvalm av bølger, eller andre urelevante ting har da ingenting i et reklameinnlegg å gjøre. Man kan da forvente et mer profesjonelt innlegg,og også uten utlevering av mindreårige etter 10 års fartstid i denne bransjen. Endret 15. oktober 2018 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg