Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

CBEs siste dagers uttalelser vedr. merking av reklame, minner meg på Forbrukertilsynets direktør Elisabeth Lier Haugseths utsagn om at lovverket faktisk er enkelt å forholde seg til, men i det man velger å spekulere og operere i gråsoner, blir reglene med ett kompliserte. 

Så kanskje ikke så rart da at den forhenværende jus-studenten CBE sliter med å forstå det åpenbart de fleste andre fint klarer å fatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deres reaksjoner i denne saken viser jo med all tydelighet at de ikke VIL forstå.

Jeg blir virkelig helt matt. Det er ikke urimelig at hun merker ting hun viser frem i bloggen mot betaling - også etter at avtalen om reklame er over, så lenge hun fortsetter å vise frem det produktet hun har fått betalt for å reklamere for. Det er det produsenten betaler for. Det er det veilederen til lovverket sier i KLARTEKST for SoMe-aktørene. Hvis hun synes det er urimelig at hun skal fortelle folk at hun har fått betalt for å vise frem noe, så er det faktisk hun som er urimelig. Vis hun velger å ta eg betalt for å vise frem et produkt som hun skal ha i hjemmet sitt i mange år fremover, så må hun enten merke slik hun skal - eller la være å vise frem produktet etter at avtaleperioden er over. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jobbermedbarn skrev:

Ingen tvil om at denne helgens kommentarer fra bedriften har for godt bevist den totalt manglende troverdigheten jeg har til dem ja! I tillegg legger jeg merke til at de overhodet ikke kommenterer den andre delen av BOTBs innlegg, uredelighetene rundt uttalelsene om utlevering av barn i SoMe. Man har sine tanker rundt det som i høyeste grad ikke gir bedriften mer kreditt for å si det mildt. Barnas beste burde vært det aller viktigste her, trist å bivåne prioriteringene til bedriftens eiere. 

👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zeitgeist skrev:

CBEs siste dagers uttalelser vedr. merking av reklame, minner meg på Forbrukertilsynets direktør Elisabeth Lier Haugseths utsagn om at lovverket faktisk er enkelt å forholde seg til, men i det man velger å spekulere og operere i gråsoner, blir reglene med ett kompliserte. 

Så kanskje ikke så rart da at den forhenværende jus-studenten CBE sliter med å forstå det åpenbart de fleste andre fint klarer å fatte. 

Helt utrolig at det går an..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Helt utrolig at det går an..

Ja, men når det kommer til CBE, så er det mye som er utrolig ... eller mer treffende u-trolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, pøbelsara skrev:

Deres reaksjoner i denne saken viser jo med all tydelighet at de ikke VIL forstå.

Jeg blir virkelig helt matt. Det er ikke urimelig at hun merker ting hun viser frem i bloggen mot betaling - også etter at avtalen om reklame er over, så lenge hun fortsetter å vise frem det produktet hun har fått betalt for å reklamere for. Det er det produsenten betaler for. Det er det veilederen til lovverket sier i KLARTEKST for SoMe-aktørene. Hvis hun synes det er urimelig at hun skal fortelle folk at hun har fått betalt for å vise frem noe, så er det faktisk hun som er urimelig. Vis hun velger å ta eg betalt for å vise frem et produkt som hun skal ha i hjemmet sitt i mange år fremover, så må hun enten merke slik hun skal - eller la være å vise frem produktet etter at avtaleperioden er over. 

Ja, verre er det ikke. 

Siden jeg får "flashback" til tidligere diskusjoner folk har hatt med CBE og LKE, søkte jeg opp "Farvel, Fotballfrue! Min ferd fra fan til masete furie Å kritisere toppblogger Caroline Berg Eriksen for å være dårlig til å merke reklameinnleggene sine på internett handler om markedsføringslov, ikke jantelov." . Anbefaler å lese den for å se mønsteret til CBE og LKE. Dvs. de er så påståelige og mener andre har en spesiell tolkning av markedsføringsloven. Så viste det seg altså at det var deres tolkning som var feil. Når skal de lære?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Ja, men når det kommer til CBE, så er det mye som er utrolig ... eller mer treffende u-trolig

Ja.. Virkosmheten har surret seg inn i et nett av juks og løgner og da er det ikke lett å holde seg på overflaten. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Asti skrev:

Ja, verre er det ikke. 

Siden jeg får "flashback" til tidligere diskusjoner folk har hatt med CBE og LKE, søkte jeg opp "Farvel, Fotballfrue! Min ferd fra fan til masete furie Å kritisere toppblogger Caroline Berg Eriksen for å være dårlig til å merke reklameinnleggene sine på internett handler om markedsføringslov, ikke jantelov." . Anbefaler å lese den for å se mønsteret til CBE og LKE. Dvs. de er så påståelige og mener andre har en spesiell tolkning av markedsføringsloven. Så viste det seg altså at det var deres tolkning som var feil. Når skal de lære?

Uff, så flaut 😬

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Uff, så flaut 😬

21 minutter siden, Asti skrev:

Ja, verre er det ikke. 

Denne var god! Takk for at du deler. Skulle ønske kommentaren kunne trekkes opp igjen. Skjønner virkelig ikke hvorfor de har så vanskelig for det når så mange av oss vanlige dødelige klarer å tolke regelverket med et halvt øye. De burde virkelig fått en bot som svir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke Mads Hansen tar for seg disse to skurkene, han er jo glad i å avsløre bloggere.. det hadde blitt sirkus det.. ser for meg opphetede diskusjoner med LK på Instagram. Eller er problemet at de kjenner hverandre.. 🤷🏽‍♀️

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tjukk Norris skrev:

At ikke Mads Hansen tar for seg disse to skurkene, han er jo glad i å avsløre bloggere.. det hadde blitt sirkus det.. ser for meg opphetede diskusjoner med LK på Instagram. Eller er problemet at de kjenner hverandre.. 🤷🏽‍♀️

Ifølge Mads Hansen er fotballfruenes utlevering av barn "innafor", mens AR sin ikke er det.. Det lukter kompis her....

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kalunka skrev:

Ifølge Mads Hansen er fotballfruenes utlevering av barn "innafor", mens AR sin ikke er det.. Det lukter kompis her....

Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg har ikke fulgt med på AR, så jeg vet ikke hvor ille det hun driver med er, men jeg vet at hva fotballfrua gjør mot egne barn er LANGT fra ok. Har du link/skjermdump til kommentaren hans? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Kalunka skrev:

Hvor har han uttalt dette?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Hvor har han uttalt dette?

Jeg sendte han link til fotballfrue sin dukke (den som var klisslik eldstefotball). 

Screenshot_20180909-174503_Instagram.jpg

Endret av Kalunka
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Kalunka skrev:

Jeg sendte han link til fotballfrue sin dukke (den som var klisslik eldstefotball). 

Screenshot_20180909-174455_Instagram.jpg

Screenshot_20180909-174503_Instagram.jpg

«Ro ro til fiskeskjær osv.» Skuffende Mads!

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg

Slik jeg ser det så er forskjellen at Anna har solgt navnet til datteren til dukken. Det er en stor forskjell. Fotballfrua reklamerer vel bare for dukkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...