Aricia Skrevet 26. juli 2018 #58221 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 41 minutter siden, Lin10 skrev: Det er en privatperson bak bloggen, så dette kan man ikke skille når man snakker om bedriften. Dette har hun selv gitt utrykk for tidligere. Så kritiserer man bedriften, så kritiserer man henne, selv om noen av dere tror det er noe annet. Ja, det er hennes jobb og hun tjener penger, men det er allikevel en person som deler noe av sitt liv. Eh jo, det kan man da helt fint? Man bør jo skille mellom de to, det sier seg selv. At hun selv ikke er profesjonell nok til å opprettholde dette skillet har igjen ingenting med saken å gjøre. Det er ikke som om hun hun sitter med fasiten akkurat, og vi alle som blogglesere må rette oss etter hennes uttalelser i sakens anledning. Som jeg forsøkte å få fram i det forrige innlegget mitt: Når bloggeren selv vektlegger det personlige er det som regel med en agenda. I klartekst: For å slippe unna kritikkverdige forhold bloggervirksomheten har gjort seg skyldig i. Vi er alle hele mennesker med privatliv som har verv og roller i offentligheten og arbeidslivet. Hvis vi skal trekke inn det personlige og private hver gang vi får motbør, og bruke det til å stilne enhver diskusjon eller vinne enhver konflikt, bryter hele samfunnet sammen. Det betyr ikke at ikke alle synes det er tøft personlig å stå i krevende situasjoner og konflikter på jobb. Å trekke slike personlige reaksjoner fram for å vri seg unna et profesjonelt ansvar er selvsagt noe helt annet. Endret 26. juli 2018 av Aricia 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 26. juli 2018 #58222 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 9 minutter siden, Lin10 skrev: Hvis det får det til å føle deg bedre ved at du tror man kan skille det, så får du bare gjøre det. Det er så lett å gjemme seg bak kritikk eller krenkende utsagn, ved å komme med at det er bedriften man kritiserer. Virksomheten har godt av å bli kritisert slik som de holder på i sosiale medier. De reklamerer og anbefaler produkt som de ikke har kunnskap om. De har brutt føringer fra helsedirektoratet, de henger ut kritikere på bloggen, de er tatt for kommentar juks, PT Åge, som har opptrådt som lege også.. feil merking av reklame, intimspray, omega 3 som tydeligvis kan knaskes som drops. De bryter føringer om eksponering av mindreårige.. Dette støtter du og @virkelig... Endret 26. juli 2018 av Snaskesnusken 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. juli 2018 #58223 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Bare det at CBE nå får kritikk for at hun ikke skriver om tragedien i landet, mens hun er på en etterlengtet ferie med mann og barn, viser hvor mye ansvar man skal pålegge henne som person. PS: Må bare legge til, ang. den siste setningen i innlegget ditt: Nei, at folk stusser over at hun ikke nevner skogbrannene i Hellas med ett ord mens hun poster harmoniske feriebilder fra Hellas as we speak betyr slett ikke at man pålegger henne som person noe som helst. Det betyr bare at man følger henne i SoMe og undrer seg over at hun tilsynelatende forstår vanlig framgangsmåte og omgangstone i disse mediene så utrolig dårlig, til tross for den erfarne og profesjonelle bloggeren hun er. Det var liksom dette innlegget mitt handlet om, det du svarte på (og siterte). Kanskje lese det en gang til? Endret 26. juli 2018 av Aricia 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 26. juli 2018 #58224 Del Skrevet 26. juli 2018 4 timer siden, Lin10 skrev: Jeg synes CBE har en viktig jobb, ikke bare at det er en jobb🙂 hun redder ikke liv, men hun gleder tusenvis av personer hver dag hele året med å legge ut bilder og tekster som både inpirererer, engasjerer og underholder. I en verden det skjer mye trist og tragisk, så er viktig at man finner positive ting man forholde seg til. Enten det er å lese en bok, se en god film eller gå inn på bloggen til CBE. Jeg synes det alltid er hyggelig å kunne klikke seg inn og se hva som er lagt ut. Hun driver ikke med noe hastarbeid, så det som legges ut er av kvalitet og ikke minst delikate bilder. Så man man parallelt til dette lese aviser og se på nyhetene, for å ta inn viktige oppdateringer. Man vet at de store influncerne i dag har stor påvirkningskraft. Så fra et annet mer økonomisk perspektiv, så er den jobben de har, en viktig arena for annonsører å nå frem med sine budskap. Det er derfor de største bloggene tjener millioner. Det har blitt big business. Det betyr at bedrifter tjener penger og folk er i jobb, noe som selvfølgelig er positivt for samfunnet. 😂😂😂😂😂😂😂 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. juli 2018 #58225 Del Skrevet 26. juli 2018 Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, krenkende innlegg og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. juli 2018 #58226 Del Skrevet 26. juli 2018 Og nå er ungene på instastories, gitt. jeg fatter og begriper ikke hva de tenker på. Man skulle jo tro at folk som klarer å drive en bedrift som drar inn shitloads med penger, hadde litt omløp og refleksjonsevne. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 26. juli 2018 #58227 Del Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Og nå er ungene på instastories, gitt. jeg fatter og begriper ikke hva de tenker på. Man skulle jo tro at folk som klarer å drive en bedrift som drar inn shitloads med penger, hadde litt omløp og refleksjonsevne. Og trykker telefonen opp i fjeset til mannen sin som vanlig, «har vi det deilig?» Han har alltid samme uttrykket hver gang hun gjør det der, ser litt småfurt ut, mon tro om han liker det? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 26. juli 2018 #58228 Del Skrevet 26. juli 2018 Er det noen som husker denne; Jeg lukker meg mer og mer... Det blir så inn i hampen latterlig. Troverdigheten selv dette... 😂 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 26. juli 2018 #58229 Del Skrevet 26. juli 2018 24 minutter siden, pøbelsara skrev: Og nå er ungene på instastories, gitt. jeg fatter og begriper ikke hva de tenker på. Man skulle jo tro at folk som klarer å drive en bedrift som drar inn shitloads med penger, hadde litt omløp og refleksjonsevne. Hun prøver kanskje å få oppmerksomheten til Mads Hansen, slik at hun også kan melke situasjonen slik MtM gjør. Minker jo stadig på leserne til frua også, så litt ekstra oppmerksomhet (les: gratis reklame) hadde nok ikke vært så dumt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 26. juli 2018 #58230 Del Skrevet 26. juli 2018 14 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Er det noen som husker denne; Jeg lukker meg mer og mer... Det blir så inn i hampen latterlig. Troverdigheten selv dette... 😂 Den kom vel etter at hun hadde fått noen kritikk utenfor KG om jeg ikke husker feil. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Olsen Skrevet 26. juli 2018 #58231 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg skjønner ikke greia med kroppsfokuset og hvorfor det er så viktig å dokumentere en veltrent og flat mage. Skal det være inspirerende for kvinner med mer fett på kroppen? Greit nok at det er mange unge og veltrente kvinner som leser bloggen, men tviler på at disse er flertallet. Skjønner ikke helt greia med å hele tiden dokumentere hvor flott og veltrent kroppen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 26. juli 2018 Populært innlegg #58232 Del Skrevet 26. juli 2018 21 minutter siden, Fru Olsen skrev: Jeg skjønner ikke greia med kroppsfokuset og hvorfor det er så viktig å dokumentere en veltrent og flat mage. Skal det være inspirerende for kvinner med mer fett på kroppen? Greit nok at det er mange unge og veltrente kvinner som leser bloggen, men tviler på at disse er flertallet. Skjønner ikke helt greia med å hele tiden dokumentere hvor flott og veltrent kroppen er. Jeg tror ikke motivet er å inspirere andre, jeg tror det primære behovet er å vise frem seg selv. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58233 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Og nå er ungene på instastories, gitt. jeg fatter og begriper ikke hva de tenker på. Man skulle jo tro at folk som klarer å drive en bedrift som drar inn shitloads med penger, hadde litt omløp og refleksjonsevne. Dette du nå skriver om at du mener hun har lite omløp i (hjernen) er ufint og krenkede å si om et annet menneske. Du kan være uenig om hva hun gjør, men det betyr ikke at hun har lite omløp i hjernen fordi hun gjør noe du mener ikke er riktig. Du påstår selv du fremstår saklig i debatten, men dette er ikke det. Man kan snu det helt rundt, og tenke seg at hun og andre, meg selv inkludert ikke forstår at folk her inne som påstår de har høyere utdannelse eller jobber rmed barn, er så ensidig i sin tankegang rundt dette med publisering av barn på blogger/ SoMe. Det er kun sort- hvitt tenking og man klarer ikke, eller er innlåst i en tankegang om at all publisering av barn er skadelig. _Det_ forundrer meg. Endret 26. juli 2018 av Lin10 Fjerne et ord 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. juli 2018 #58234 Del Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tror ikke motivet er å inspirere andre, jeg tror det primære behovet er å vise frem seg selv. Enig. Hvis ikke primærbehovet er å vise frem seg selv, hadde de ikke publisert så utrolig mange bilder av kropp og ansikt fra samme vinkel med så lite fokus på klær, sko eller whatnot de skal tjene penger på. Inspirerende er det i alle fall ikke. Jeg blir ikke inspirert av en 32 år gammel blond tobarnsmor fra Sarpsborg med stive... #puttinndetsompasserher 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58235 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 16 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tror ikke motivet er å inspirere andre, jeg tror det primære behovet er å vise frem seg selv. Man kan ha 2 tanker i hodet på engang, helt sikkert flere også🙂Ja, selvfølgelig liker hun å vise bilder av seg selv, eller så kunne hun ikke hatt den jobben hun har. Så vil hun med dette også inspirere andre til å trene eller kjøpe den kjolen hun har på seg eller annet hun viser frem. Det å ha en sunn, sterk og slank kropp må da bare være positivt. Man ser hun har en sunn livsstil, trener regelmessig og har et godt privatliv, jobb hun liker, kjærlighet rundt seg og god økonomi. Faktorer som er viktige for god helse psykisk og fysisk. Det må jo være til inspirasjon.. Endret 26. juli 2018 av Lin10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 26. juli 2018 #58236 Del Skrevet 26. juli 2018 37 minutter siden, Fru Olsen skrev: Jeg skjønner ikke greia med kroppsfokuset og hvorfor det er så viktig å dokumentere en veltrent og flat mage. Skal det være inspirerende for kvinner med mer fett på kroppen? Greit nok at det er mange unge og veltrente kvinner som leser bloggen, men tviler på at disse er flertallet. Skjønner ikke helt greia med å hele tiden dokumentere hvor flott og veltrent kroppen er. Det virker som om også fotografen er opphengt i det samme? Det zoomes inn på, jeg holdt på å si, mage/tarm. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 26. juli 2018 #58237 Del Skrevet 26. juli 2018 7 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg tror bloggen hennes kommer til å være barnefri en stund nå. Det ville vært helt fullstendig tonedøvt å kjøre på med bilder av ungene nå - ALLE i deres bransje har fått med seg MH-MTM-greia. OG at LK vet å svare for seg, er det vel en smule delte meninger om. Også i innsidesirklerne i bransjen. Hvem er det som er deltagende i disse "innsidesirklene i (blogg?) bransjen"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. juli 2018 #58238 Del Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Lin10 skrev: Man kan ha 2 tanker i hodet på engang, helt sikkert flere også🙂Ja, selvfølgelig liker hun å vise bilder av seg selv, eller så kunne hun ikke hatt den jobben hun har. Så vil hun med dette også inspirere andre til å trene eller kjøpe den kjolen hun har på seg. Det å ha en sunn, sterk og slank kropp må da bare være positivt. Man ser hun har en sunn livsstil, trener regelmessig og har et godt privatliv, jobb hun liker, kjærlighet rundt seg og god økonomi. Faktorer som er viktige for god helse psykisk og fysisk. Det må jo være til inspirasjon.. Vi ser ingenting av det som foregår bak publiseringen på bloggen. Her spekulerer du villt og hemningsløst. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. juli 2018 #58239 Del Skrevet 26. juli 2018 10 minutter siden, Lin10 skrev: Dette du nå skriver om at du mener hun har lite omløp i (hjernen) er ufint og krenkede å si om et annet menneske. Du kan være uenig om hva hun gjør, men det betyr ikke at hun har lite omløp i hjernen fordi hun gjør noe du mener ikke er riktig. Du påstår selv du fremstår saklig i debatten, men dette er ikke det. Man kan snu det helt rundt, og tenke seg kan at hun og andre, meg selv inkludert som ikke forstår at folk her inne som påstår de har høyere utdannelse eller jobber rmed barn, er så ensidig i sin tankegang rundt dette med publisering av barn på blogger/ SoMe. Det er kun sort- hvitt tenking og man klarer ikke, eller er innlåst i en tankegang om at all publisering av barn er skadelig. _Det_ forundrer meg. Jeg mener ikke nødvendigvis at alll publisering er skadelig. Men jeg mener at DISSE barna med sine 30000 treff på Google, burde skjermes fra nå av. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. juli 2018 #58240 Del Skrevet 26. juli 2018 Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg