Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Berga skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor bloggere liker å fremstlle seg selv som hjernedøde småpiker.

Det er vel gjerne fordi de mener det er søtt og appellerende, samt ufarlig for leserne istedet for å fremstå som businesskvinner med fokus på salg og profitt. I tillegg er det mye lettere å unngå kritikk, fordi de går under radaren ved å fremstille seg som uskyldige dagbokskrivere som tripper rundt og ikke helt har snøring på de viktige tingene i livet. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 7/26/2018 at 8:06 PM, Dolce said:

Dersom hun er så dyktig, hvorfor har hun da mistet mer enn 2/3 av leserne på et par år? Og tallene fortsetter å rase nedover.

En dyktig blogger ville tatt noen (riktige) grep for å beholde leserne og interessen.

Din "dyktige" blogger har blitt tatt i juks og bedrag - endel av det veldig graverende. CBE bryter til stadighet Markedsføringsloven om merking av reklame og spons. Og har fått flere advarsler for ulovlig fremvisning av alkohol. Det er overhodet ingen tegn til fornyelse. 

Jeg tror at de få (i forhold til tidligere) leserne som er igjen, mer eller mindre forlanger bilder av barna. Og dette vet CBE veldig godt. 

Enig, og det er ikke nok med fine bilder. Jeg tror de flyter veldig på at bloggen virker så gjennomført og proff nettopp pga bildene. Men ta dem bort og les det som blir igjen. Ikke mye å rope hurra for, eller å bli inspirert av. Slik den er i dag mangler den substans og en tydelig profil. Hun vingler litt for mye mellom litt trening, kaffekopper, oppskrift, en periode med oppussing, så litt intetsigende dette gjør vi på ferie, Men det blir veeldig mye av det samme, man har sett det før.

Endret av Zaza
Skrevet
2 minutter siden, Zaza skrev:

Enig, og det er ikke nok med fine bilder. Jeg tror de flyter veldig på at bloggen virker så gjennomført og proff nettopp pga bildene. Men ta dem bort og les det som blir igjen. Ikke mye å rope hurra for, eller å bli inspirert av. Slik den er i dag mangler den substans og en tydelig profil. Hun vingler litt for mye mellom litt trening, kaffekopper, oppskrift, en periode med oppussing, så litt intetsigende dette gjør vi på ferie, Men det blir veeldig mye av det samme, man har sett det før.

jepp. Og hun virker veldigg uinspirert og nesten litt lei og hun har lagt seg til en merkverdig skrivestil med innskutte bisetninger som sporer av og hun bruker dessuten veldig lite både komma og punktum.

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara said:

jepp. Og hun virker veldigg uinspirert og nesten litt lei og hun har lagt seg til en merkverdig skrivestil med innskutte bisetninger som sporer av og hun bruker dessuten veldig lite både komma og punktum.

ja, der sier du noe. Språket imponerer ikke. Ofte litt lange, tunge setninger. Savner mer flyt, og kanskje litt mer modent språk. Jeg føler jeg leser noe en 15-åringer skriver i dagboken. 

Skrevet

Etter å ha sett dagens bloggliste, så er det godt å se at stadig flere innser hvor liten substans denne bloggeren har. Hun lever fortsatt på etterdønningene av «gamle dager», og kommer sikkert til å få en oppsving med «Bloggerne», men etter det kommer (heldigvis) denne bloggen til å dø, sakte, men sikkert ut. De fleste er lei av overforbruk og falske mennesker.

• Liker 23
Skrevet (endret)

Jeg leser ikke denne typen blogger annet enn når jeg henger på KG og blir nysgjerrig av tråder her. Så det er vel fort mer enn ett år siden jeg var innom bloggen til CBE. 

Det som fascinerer meg sist er at det ser ut til å ha stått HELT stille. Til tross for at jeg aldri har vært en ivrig leser (virkelig ikke min type blogg) og jeg ikke har vært innom på lang tid, så føltes det faktisk som om jeg hadde lest alle innleggene 20 ganger før. :ler: 

Hvordan klarer disse bloggene seg? :klo: Dette er jo fullstendig intetsigende svada, med null variasjon. Mange unge ser ut til å være langt mer opptatt av Instagram og YouTube. Hvem er det som fortsatt holder liv i denne bloggen? 

Endret av Vampen
  • Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg leser ikke denne typen blogger annet enn når jeg henger på KG og blir nysgjerrig av tråder her. Så det er vel fort mer enn ett år siden jeg var innom bloggen til CBE. 

Det som fascinerer meg sist er at det ser ut til Ø ha stått HELT stille. Til tross for at jeg aldri Jar vært en ivrig leser (virkelig ikke min type blogg) og jeg ikke har vært innom på lang tid, så føltes det faktisk som om jeg hadde lest alle innleggene 20 ganger før. :ler: 

Hvordan klarer disse bloggene seg? :klo: Dette er jo fullstendig intetsigende svada, med null variasjon. Mange unge ser ut til å være langt mer opptatt av Instagram og YouTube. Hvem er det som fortsatt holder liv i denne bloggen? 

Fotografen.

• Liker 14
Skrevet
54 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Så det var noe du fant på med andre ord? 😉 Det får meg jo til å tvile på mye annet du som en selvutnevnt seriøs debattant skriver her i tråden. Det gjør jo det. 

Tja vet nå ikke helt. Jeg vet ikke hvem @pøbelsara er, men jeg liker å følge med på seriøse SoMe-diskusjoner forskjellige steder. Syns det er litt påfallende hvem som kommenterer Hr. Fotballfrues innlegg, hvem som liker og ikke minst hvem som Ikke liker. Spesielt likestørken på innlegg der han "igjen går bananas". Har ikke inntrykk av at han har noen stor stjerne. Egentlig tror jeg ikke så veldig mange tar ham seriøst i det hele tatt. 

Og nei jeg kommer ikke til å komme med konkrete eksempler. Jeg ønsker ikke å oute meg her. 

• Liker 28
Skrevet

45 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Fotografen.

👆

• Liker 6
Gjest Sobril
Skrevet

Ref blogglisten.no, 13477 lesere. Ferie og ingen nye innlegg, ja - men så lavt har vel ALDRI lesertallet vært tidligere?

Skrevet
16 timer siden, virkelig skrev:

Om du mener det bilde bakfra i sort bikini hvor hun har på seg hatt så er det ikke mye seksualisert. Det er et uskyldig bilde tatt i vannet, reagerer en på dette så er en jammen prippen, og det er jeg til vanlig. De fleste bikini truser er slik , og det er da ikke noe som vises av hverken pupper eller noe, det er et bikini bilde . Det får nå nesten være måte på , hadde det vært string truse hadde jeg vært enig, men det er det absolutt ikke, og kan ikke sammenlignes med AR som omtrent viser alt hun eier av private deler. 

Hvorfor rakker du ned på AR?

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Alice123 skrev:

Du det er jo dønn umulig å ikke få det med seg på bloggen og/eller bloggens SoMe-kanaler. Det er med få unntak kun bilder av CBEs pupper med stive brystvorter, CBE som svaier ryggen og presser ut rumpa, og to små piker med sløyfe i håret og matchende finkjoler. Av og til bilde av LKE i svart/hvitt som ser tankefullt ut mot horisonten i det som ligner en sigarettreklame fra 1962.

Touché! :fnise:

• Liker 18
Gjest Berga
Skrevet
13 timer siden, Kollontaj skrev:

Det er vel gjerne fordi de mener det er søtt og appellerende, samt ufarlig for leserne istedet for å fremstå som businesskvinner med fokus på salg og profitt. I tillegg er det mye lettere å unngå kritikk, fordi de går under radaren ved å fremstille seg som uskyldige dagbokskrivere som tripper rundt og ikke helt har snøring på de viktige tingene i livet. 

Tror du de er så smarte og kalkulerende? Det går jo i så fall på bekostning av integritet og generelt omdømme, noe de burde se dersom de er såpass smarte. I bloggene og SoMe fremstår de jo som infantile fjols som tripper rundt uten begreper om annet enn seg og sitt. Selv SE som stadig prøver å vise at hun interesserer seg for mer enn sin lille boble, krasjer i egne bilder og utsagn som viser det motsatte. 

Hvis det er som du sier, at de har konstruert og kalkulert en presentasjon av en slags bloggdukke som ikke har noe med virkeligheten å gjøre, da fortjener de jammen meg applaus. Da er de modige. For det de presenterer er ikke akkurat hva man forbinder med kløkt, og det er jo det bildet som blir hengende ved dem: Trippende, naiv, kunnskapsløs, pengesløsende, egosentrisk ...

Skrevet

Skjønner ikke frua hvor latterlig det er å svinse rundt i en olivenlund og svinge på skjørtet og fnise og flørte mot kamera mens hun holder på hatten og de vakre små med nøye utvalgte penkjoler og store sløyfer leker lykkelig i bakgrunnen. Det er så hinsides sukkersøtt at man blir sittende og lure på hvilken verden de lever i. Kan det noensinne være skyer i dette paradiset?

Det er freaky

Når disse er vel hjemme igjen i sin vakre villa kommer sukkersøte billeddryss fra en perfekt ferie for en perfekt familie......and so the story goes..........

• Liker 36
Skrevet
45 minutter siden, Chrisssi skrev:

Skjønner ikke frua hvor latterlig det er å svinse rundt i en olivenlund og svinge på skjørtet og fnise og flørte mot kamera mens hun holder på hatten og de vakre små med nøye utvalgte penkjoler og store sløyfer leker lykkelig i bakgrunnen. Det er så hinsides sukkersøtt at man blir sittende og lure på hvilken verden de lever i. Kan det noensinne være skyer i dette paradiset?

Det er freaky

Når disse er vel hjemme igjen i sin vakre villa kommer sukkersøte billeddryss fra en perfekt ferie for en perfekt familie......and so the story goes..........

Klart det er skyer i hennes påtatte paradis. Behovet for å vise det frem kan like gjerne være at virkeligheten er en annen. Bare tenk så mye planlegging det ligger bak å fremstå perfekt. Trist liv.

• Liker 13
Skrevet
45 minutter siden, Chrisssi skrev:

Det er freaky

Jeg fikk faktisk helt latterkrampe av den sekvensen der. Prøver å se for meg settingn der far står og filmer, mor vandrer drømmende rundt, tar en liten piruett, smiler til kamera. Alt mens fotografen/far passer nøye på å få småpikene med - før en faller og skitner kjolen eller river sløyfen av den andre. 

For et merkelig forhold de må ha! 'Se søt ut, se sexy ut, snu deg til høyre, smil litt mer, smil litt mindre...' Alt mens småpikene står på sidelinjen og får det med seg - på ferie. 

• Liker 48
Gjest Cocosa
Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Klart det er skyer i hennes påtatte paradis. Behovet for å vise det frem kan like gjerne være at virkeligheten er en annen. Bare tenk så mye planlegging det ligger bak å fremstå perfekt. Trist liv.

Og jeg som synes det er slitsomt nok med planlagt besøk, med dusjing, rydding og en lett vask av toalettet for å fremstå noenlunde renslig 😂

Skrevet
Akkurat nå, Cocosa skrev:

Og jeg som synes det er slitsomt nok med planlagt besøk, med dusjing, rydding og en lett vask av toalettet for å fremstå noenlunde renslig 😂

Hæh?? Ringer du ikke et rengjøringsbyrå, et eventbyrå, og en stylist hvis du får besøk? Er du ikke influert, eller? 🙄😂

• Liker 37
Skrevet

Hun omtaler selv at det å ta bilder er en livsstil, og der er jeg helt enig med henne. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...