Gjest Kariannne Skrevet 27. juli 2018 #58301 Skrevet 27. juli 2018 (endret) På 25.7.2018 den 18.42, Sobril skrev: Det tar i hvert fall en stund før hun svarer, for der stiller du spørsmål som må grunnes lenge på 😉 Jepp, for ikke snakke om gjøre grundige research om temaet så hun fremstår som en som har skikkelig peil på det hun snakker om. Og kommer det noe motsigende så dukker det nok plutselig opp en "klima og miljøforsker" i kommentarfeltet å skal du se. Bare å glede seg 😄 Endret 27. juli 2018 av Kariannne
Liver Skrevet 27. juli 2018 #58302 Skrevet 27. juli 2018 Jeg forstår ikke hvordan to voksne mennesker på over tredve kan lage de IG videoene. Der hun svinser rundt med filter effekt og lager ansikter slik de gjør på dårlige amerikanske reklamer. Jeg klarer så vidt å ta en selfie med andre mennesker rundt meg, mens de klarer å lage disse klippene på restauranter......tror jeg begynner å bli gammel 🙈🙊 26
Miranda16 Skrevet 27. juli 2018 #58303 Skrevet 27. juli 2018 48 minutter siden, virkelig skrev: Noen er litt i overkant opptatt med å få meg seg både rumpe og stive brystvorter hos bloggeren også da. Aldri sett makan til kommentarer på det, alle har en rumpe og alle har bryster. Har hun vist naken rumpe nå eller er det den for noen år siden på forsiden av det nye eller hvilket blad det var ? Alt fra fortiden trengs ikke trekkes frem i det uendelige. Det være seg bilder, uttalelser osv. Alt man publiserer på nett vil aldri forsvinne. Influencere må stå til ansvar for sine handlinger slik som alle oss andre dødelige. Om noen år kommer svært mange bloggere angre på at de la ut ting uten å tenke. Synes du virkelig det er merkelig at lesere ikke finner bedriften troverdig gitt historikken? Det er ingenting som skulle tilsi at bedriften har blitt det heller. De er angrer ikke sine handlinger, de angrer fordi de ble tatt på fersken. Leserne er ikke dumme. 16
Skogspike Skrevet 27. juli 2018 #58304 Skrevet 27. juli 2018 1 time siden, virkelig skrev: Nå har hun ikke blogget på noen få dager så kanskje ikke så rart det akkurat, samtidig som det er ferietid og de som ligger høyt oppe nå er click bait og damene i drama med Mads. CBE har ferie fra blogging så det er ikke kommet innlegg sidne 24.juli, så tre dager uten så hvorfor skal de fleste klikke seg inn når hun har informert om at hun tar noen dager fri Det stuper nedover med følgere på Instagram og. 17
Mrs O'Donell Skrevet 27. juli 2018 #58305 Skrevet 27. juli 2018 Jeg syns bikinibildet var helt ok, hun er tross alt i vannet. Men de svinse-rundt-i-hagen-med-små-piruetter-mens-jeg-smiler-skjemsk-til-fotografen lo jeg høyt av! Så vannvittig tåpelig! Hva er det de tror de filmene formidler? 13
Aricia Skrevet 27. juli 2018 #58306 Skrevet 27. juli 2018 12 minutter siden, frykteligfrustrert skrev: Og fordi han har en flott kunstnerisk konto, så kan ikke andre folk hente inspirasjon til samme type bilde? Fy på CBE og mange andre, inkl meg selv. Har selv tatt et par av de bildene, delt de på IG sammen med mye annet dill 😛 Virkelig, dette er seriøst ikke noe man kan ta noen på. Ta og ta. Det går jo an å bemerke at det er særdeles lite originalt og lite kreativt, da - og veeeeldig sent ute med kopieringen er de vel også? 16
Aricia Skrevet 27. juli 2018 #58307 Skrevet 27. juli 2018 4 minutter siden, frykteligfrustrert skrev: Det er jo mange som tar bilder som det også nå i 2018, det er vel ikke en tidsfrist på når det er forsent å den type bilder som det Murados gjør? Syns det virker smålig å kommentere hvilken type bilder eller videoer hun lager. Nei, det er vel ikke så raust å si muligens, men det er da ikke usant heller. Bloggerparet liker å framstille seg som kreative, og LKE med fotografiske ambisjoner, så da må det være greit å bedømme bloggen deretter, og påpeke at den selvstendige kreativiteten ikke akkurat er på topp. Litt som med oppskriftene, feks. 23
Mogop Skrevet 27. juli 2018 #58308 Skrevet 27. juli 2018 10 minutter siden, Aricia said: Ta og ta. Det går jo an å bemerke at det er særdeles lite originalt og lite kreativt, da - og veeeeldig sent ute med kopieringen er de vel også? Akkurat det jeg var på vei til å svare. Med et lite tillegg om at jeg humret godt av det hele, nettopp fordi det er så lenge siden hypen raste over interentt, samt at hun har lagt ut samme type bilde før. 16
SusieDerkins Skrevet 27. juli 2018 #58309 Skrevet 27. juli 2018 (endret) 1 time siden, Mogop skrev: Det siste IG-bildet er jo bare en etterligning av Murad Osmann sine bilder av seg og kona, link til insta-profil her: https://www.instagram.com/muradosmann Har hun ikke lagt ut akkurat samme type bilde tidligere, også? Mener å huske det. Jo flere ganger. Mener å huske at de hevdet at de aldri hadde hørt om Osmann... Uansett ikke særlig kreativt - hashtaggen #takemeto har 28500 relativt like bilder. Endret 27. juli 2018 av MissLucy 13
Mogop Skrevet 27. juli 2018 #58310 Skrevet 27. juli 2018 17 minutter siden, MissLucy said: Jo flere ganger. Mener å huske at de hevdet at de aldri hadde hørt om Osmann... Uansett ikke særlig kreativt - hashtaggen #takemeto har 28500 relativt like bilder. Hevdet de det?! Jaja. Jeg vil påstå det nesten er godt gjort ikke å ha fått med seg disse bildene, i hvert fall hvis man hadde fb- eller IG-konto i perioden de bildene florerte som verst. Det var omtrent på linje med «sprekt hopp fra fjelltopp» eller «toppløs bakfra ute i naturen». 15
Crash Skrevet 27. juli 2018 #58311 Skrevet 27. juli 2018 2 timer siden, virkelig skrev: Hun har på seg bikini truse som dekker mesteparten av rompa, det er da ingen utfordrende posering eller noe, hun går ut i vannet med ryggen mot kamera. Jeg er ikke en som syntes det er greit med bikini bilder eller lettkledd som mange viser i some, men ser ikke noe seksualiserende med dette. Hadde hun posert så hadde jeg reagert annerledes Det er jo akkurat det hun gjør?! 20
Gjest Xstrella Skrevet 27. juli 2018 #58312 Skrevet 27. juli 2018 Så kleine slike leie i hånda bilde med damen fremst. Å huff!
MarianneE Skrevet 27. juli 2018 #58313 Skrevet 27. juli 2018 2 timer siden, Liver skrev: Jeg forstår ikke hvordan to voksne mennesker på over tredve kan lage de IG videoene. Der hun svinser rundt med filter effekt og lager ansikter slik de gjør på dårlige amerikanske reklamer. Jeg klarer så vidt å ta en selfie med andre mennesker rundt meg, mens de klarer å lage disse klippene på restauranter......tror jeg begynner å bli gammel 🙈🙊 Og slikt får hun ros for at hun er så inspirerende for? 😂😂😂 12
Shopgirl2014 Skrevet 27. juli 2018 #58314 Skrevet 27. juli 2018 4 timer siden, pøbelsara skrev: I could tell you, but then I’d have to kill you. Så det var noe du fant på med andre ord? 😉 Det får meg jo til å tvile på mye annet du som en selvutnevnt seriøs debattant skriver her i tråden. Det gjør jo det. 3
MissLily Skrevet 27. juli 2018 #58315 Skrevet 27. juli 2018 Herr og fru forsvarer sin eksponering av barn med at de kun deler delikate bilder. Barna er altså en delikatesse for dem. Vel, pga disse delikate bildene, så vet jeg nå hvilken bhg de små går i. Jeg kjente igjen en av dem både ved bilde og navn da jeg var på et besøk i bgh deres. Det var et delikat bilde, det også. Nå er ikke jeg en farlig person, men når jeg tenker på beliggenheten til bhg, så synes jeg det er veldig betenkelig at de deler så mye som de gjør. 25
Gjest Zaza Skrevet 27. juli 2018 #58316 Skrevet 27. juli 2018 On 7/26/2018 at 7:40 PM, Lin10 said: Hun levde godt av bloggen før hun fikk barn. Denne damen er en såpass dyktig blogger og kan denne jobben til fingerspissen, at hun kunne fint skrive innlegg og ha annonser som ikke er relatert til familielivet eller tekst/bilder av barna og leve godt av dette. CBE og LK leverer nydelige bilder på bloggen hver dag🙌som jeg mener setter henne i en klasse over andre blogger her i landet. Hun lever ikke av barna sine, men hun velger som mamma og inkluderer de i livet hun viser som blogger. Leserne synes nok dette er veldig hyggelig. Det er bilder som på ingen måte er utleverende eller krenkende for barna. Jeg ser at de er veldig bevisste på hva som legges ut. Og nettopp det at hun har en blogg som i utgangspunktet ikke baserte seg på barna får meg til å tenke hva i det hele tatt har de der å gjøre. Nei, hun er ikke den verste der ute og kanskje er bildene/innholdet i seg selv ikke krenkende. Man kan jo skrive om hverdag og tips, innredning, trening, inspirasjon uten at man faktisk legger ved bilder av barna. De har ikke bedt om det og er for små til å vite hva som skjer, det synes jeg er betenkelig. Når bloggen er mammas jobb og deles med hele Norge så hold dem borte, enkelt og greit. Del bilder på lukket facebook/insta om en vil oppdatere venner og familie. Jeg synes bloggen har tapt seg nettopp fordi det blir så mange svada innlegg om hva hun og familien gjør. Men så lenge bildene er av toppkvalitet så tror jeg mange overser hvor lite innhold det er igjen. Platt språk og stort sett det samme om og om.....
Mme Blavatsky Skrevet 27. juli 2018 #58317 Skrevet 27. juli 2018 «En forvirrende blanding av kropp og kommers,» kalte Finn Skårderud bloggen. Han er som kjent psykiater og en av Norges fremste eksperter på spiseforstyrrelser. https://www.aftenposten.no/meninger/i/bovv/Kroppen-er-den-nye-sjelen Dette uttalte han i 2013, og slik jeg ser det så er uttalelsen minst like gyldig i dag. Skårderud er også en av initiativtakerne bak «Sunn Fornuft-plakaten»,- ti etiske råd for kropp i blogg som CBE ennå ikke har villet signere. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/3BVGq/Kronikk-Bloggere-burde-forsoke-a-se-seg-selv-utenfra--og-noen-av-brukerne-innenfra--Finn-Skarderud 27
Gjest Berga Skrevet 27. juli 2018 #58318 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har aldri forstått hvorfor bloggere liker å fremstlle seg selv som hjernedøde småpiker.
Gjest Zaza Skrevet 27. juli 2018 #58319 Skrevet 27. juli 2018 12 minutter siden, MissLily said: Herr og fru forsvarer sin eksponering av barn med at de kun deler delikate bilder. Barna er altså en delikatesse for dem. Vel, pga disse delikate bildene, så vet jeg nå hvilken bhg de små går i. Jeg kjente igjen en av dem både ved bilde og navn da jeg var på et besøk i bgh deres. Det var et delikat bilde, det også. Nå er ikke jeg en farlig person, men når jeg tenker på beliggenheten til bhg, så synes jeg det er veldig betenkelig at de deler så mye som de gjør. Jeg blir litt oppgitt over bruken av ordet delikat i et forsøk på å forsvare eksponering. Med det sier hun jo ingenting. De har jo tydeligvis definert hva delikat er, oppstilte og nærmest perfekte bilder av to søte små dukker. Om det blir litt mange bilder, hva så, de er jo heldigvis delikate og da er det jo ikke farlig. Kvantitet eller kvalitet? Hva med frekvensen av bilder, og hvor stor plass de faktisk tar i bloggenbusinessen. Og med det mener jeg like mye insta og snap. Der tar det jo mer av, virker kanskje mer uskyldig enn på bloggen. Men hva med å ha en privat insta til nære og kjære?
pøbelsara Skrevet 27. juli 2018 #58320 Skrevet 27. juli 2018 18 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Så det var noe du fant på med andre ord? 😉 Det får meg jo til å tvile på mye annet du som en selvutnevnt seriøs debattant skriver her i tråden. Det gjør jo det. Det var ikke noe jeg fant på. Jeg vil ikke fortelle deg hvem jeg kjenner i medie-Norge - det er en liten andedam og jeg en anonym på forumet. Men for å si det litt vidt - folk i mediebransjen er ikke unisont enige om at LKEs kommunikasjon er et udelt gode for Treasures AS. Med folk i mediebransjen kan jeg mene feks kommunikasjonsrådgivere, bransjejornalister og andre bransjefolk, medievitere etc. 40
Fremhevede innlegg