Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ja heldigvis! Det er hverken sunt (for de unge bloggerne som flasher penger og operasjoner, kjøpte «løse deler» til sin «nye og flottere» kropp», og svindyre klær og vesker), eller sunt for samfunnet at en blogger i toppsjiktet tjener mye mye mer enn spesialister med lange flotte utdannelser som redder liv. 

For min del kan hele bloggbransjen og den idiotiske Influencer tittelen dø ut og aldri komme tilbake! Jeg har enda tilgode å se en fornuftig blogger som fronter det naturlige og som sparer noen kroner til den dagen annonsører innser at reklame og afiliatellenker er en stor bommert. Vi som voksne her har et ansvar med å straffe annonsørene ved å ligge langt unna produkter det reklameres for. Her er hvertfall jeg selv meget bevisst. Vi burde ha en samleside for hvilke produkter og produsenter vi må styre unna. Forbrukere har mye mer makt enn en blogger. Det viste vi til gagns da Anne Brith var «stolt ambassadør» for KappAhl. 💪🏽 Get Inspired går heller ikke lengre så det suser etter stadig bruk av CBE, Anna Rasmussen osv. 

👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Aricia skrev:

Når det gjelder eksponering av barna, som var temaet her, er det jo helt uvedkommende hvorvidt bloggeren selv synes det er hyggelig å dele bilder av barna i sine kommersielle og åpne SoMe-kanaler, og tildels også i rene reklameinnlegg.

(...)

Ellers syns jeg det er fascinerende at det går an å lese bloggen som en slags gratis public service-tjeneste som tilbys leserne i ren altruisme, med gode tips om å feks knyte sløyfebånd rundt en ferdigkjøpt blomsterbukett og slikt, samt daglige oppdateringer på fruens pulsklokke-display (sic), bare med litt reklame for at vi skal kunne fortsette å motta disse milde og generøse gavene.

Selv ser jeg mer sånn på det: CBE.no innebærer en transaksjon mellom blogger, annonsør og lesere. Leserne tilbys i denne transaksjonen ingenting, virkelig null substans og tomhet, men pakket pent og delikat inn. Annonsørene betaler godt for annonser rettet mot feil publikum, frontet av feil person mht forhold mellom blogginnlegg og produkt (melkesjokolade og svisker, anyone?), i dårlig og tildels umerkede innlegg som etter leserresponsen å dømme bare scrolles forbi. Bloggeren får derimot nok betalt til å leve romslig ved å levere et B-preget produkt og samtidig føre både lesere og annonsørene som betaler gildet bak lyset mht hva som er "in it for them" i transaksjonen. Jeg fatter ikke at det kan vare, og jeg mener at annonsørene er dem som må våkne opp snart og kvalitetssikre markedsføringen de er villige til å betale så godt for uten å sikre seg at de får noe igjen for det.

(...)

Bra analyse. Jeg leste her om dagen at Anna Rasmussen sa at annonsørene har begynt å trekke seg tilbake, og hun er stressa for inntekt. Tror hun mente at dette gjelder hele bloggosfæren. Har vi noen tanker rundt dette angående CBE? Er Rasmussen mer selvstendig enn Eriksen, altså uten den typen bloggplattform (UI?) som Eriksen har? 

Kanskje nedgangen alleredehar begynt. 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Viking-girl skrev:

For en magisk sommer vi har i år! 2018 kommer til å bli husket lenge. Flotte soldager som ikke ser ut til å ende. Vi har enda mer å glede oss over i følge meterologene; varmen vil vare hvertfall ut august 😃🙌🏼 AMAZING! 

Bekdelen med tørre flotte somre uten regn er tørre plener, tørre åkrer, mindre avlinger og mindre mat til folk og dyr. Og vanningsforbud. Ære være de som kjører ut vann til dyra ❤️🏆 

Personlig syns jeg å dra til sydenvarmen i sommer er totalt unødvendig, da det er nesten like varmt i sjøen her hjemme. Så velsignet vi skulle bli med en sånn flott og magisk sommer! Lurer på hvor hard eller mild vinteren blir etter dette. Om man fortsatt ikke har fått nok av varme og bading, så kan det tenkes en tur til varmere strøk ila vinteren. Og håpe på en like flott sommer neste år 😍

Nå bestiller vel de fleste "syden"turen sin i god tid og CBE skrev at de bestilte dette hotellet i fjor. De aller fleste kan ikke bare avbestille en reise siden sommeren her hjemme ble så flott, det er ingen avbestillings grunn hverken hos mange hotell eller flyselskap. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tørst skrev:

Bra analyse. Jeg leste her om dagen at Anna Rasmussen sa at annonsørene har begynt å trekke seg tilbake, og hun er stressa for inntekt. Tror hun mente at dette gjelder hele bloggosfæren. Har vi noen tanker rundt dette angående CBE? Er Rasmussen mer selvstendig enn Eriksen, altså uten den typen bloggplattform (UI?) som Eriksen har? 

Kanskje nedgangen alleredehar begynt. 

AR sa vel at ingen vil samarbeide med henne og det er kanskje ikke så rart? Det handler nok om hvilke bilder hun viser av seg selv lettkledd/uten klær og innleggene hennes som er helt på kanten og kun lokke og lure overskrifter. Stor forslkjell på AR og andre bloggere, AR har ødelagt bloggen sin totalt, fra dårlig til elendig. CBE appelerer nok mere til både annonsører og samarbeid og det har også vist seg gjennom siste årene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

At kommentarfeltet er åpent, er vel en sannhet med modifikasjoner - det er akkurat like redigert som resten av bloggen. 

Hun har aldri svart på Sarah Sørheims kronikk. Det burde hun ha gjort.

Hvis det hadde vært helt « åpent» så sier det seg hva vi kunne lest av hets og diverese upassende og krenkende kommentarer. Noen mennesker har ikke begrensinger eller moral på hva de lirer av seg. Men, jeg ser hun svarer ofte på kritikk. Hun bruker taktikken _ treat them with kindness_en taktikk jeg ser andre bloggere bruker og fungerer🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Hvis det hadde vært helt « åpent» så sier det seg hva vi kunne lest av hets og diverese upassende og krenkende kommentarer. Noen mennesker har ikke begrensinger eller moral på hva de lirer av seg. Men, jeg ser hun svarer ofte på kritikk. Hun bruker taktikken _ treat them with kindness_en taktikk jeg ser andre bloggere bruker og fungerer🙂 

Treat them with kindness? Leser du samme bloggen som meg? Når hun får kritikk, slipper hun igjennom en haug folk som trakasserer kritikeren, tildels på det groveste. 

Hun slipper ofte gjennom stygge innlegg som genererer temperatur i kommentarfeltet - og sier "helt enig" og takk skal du ha, snille du!" til lesere som skjeller ut kritikerne hennes.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du oppfatter cbe i kommentarfeltet som hyggelig, synes jeg oppriktig synd på deg, for  da kan jeg ikke forestille meg hva slags folk du omgås og oppfatter som norm på hvordan man snakker til foøk. Jeg synes hun svarer ufordragelig og nebbete i kommentarfeltet - det er ikke mye hyggelig.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, loffen skrev:

Å, er det det det heter, når man svarer spydig, og slenger på et smilefjes til slutt?

Og lar 3,4 andre få svare i staden for ho sjølv?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Treat them with kindness? Leser du samme bloggen som meg? Når hun får kritikk, slipper hun igjennom en haug folk som trakasserer kritikeren, tildels på det groveste. 

Hun slipper ofte gjennom stygge innlegg som genererer temperatur i kommentarfeltet - og sier "helt enig" og takk skal du ha, snille du!" til lesere som skjeller ut kritikerne hennes.

Helt enig!

Det sier meg også at videre diskusjon, uansett tema, er dødfødt når man tydeligvis opplever verden så ulikt! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes hun er dyktig på hvordan hun parerer kritikk som kun er for å lage dårlig stemning. Etter 9 år så viser hun god selvtillit, sterk psyke og er trygg som blogger. Synes det er veldig positivt, da det å være toppblogger i dag gjør at man utsette for mye meninger om deg som person og hets og krenkelser. Det er flere eksempler på store blogger som har hatt/har store personlige utfordringer i livet sitt. I CBE tilfellet så virker det som om hun blir noe immun mot det negative og vet at man ikke kan gjøre alle til lags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Tørst skrev:

Veldig bra innspill. Akkurat slik jeg ser det også. Fatter ikke at noen som sier de trener så mye, og eeeelsker å trene, har så innmari lite fremgang innen alt hun trener. 

Jeg kan nesten bare snakke om løping, for det er det jeg har likt å gjøre, men for å få trent styrke (hovedsaklig for å bli bedre til å løpe), måtte jeg sette meg noen mål. Det tok ikke lang tid før jeg klarte hangups og pullups, noe jeg hadde ingen forutsetninger for å klare i det hele tatt. Og det gjorde også at jeg ble bedre til å løpe! Generell styrke for hele kroppen får fart på løpinga, men jeg forstår ingenting av treninga til fotballfrua. Det er ingen sammenheng mellom øvelsene, og hun tar liksom ikke utfordringen å få til øvelser hun sliter med, feks skikkelige pushups og noen pullups. 

Jeg tror ikke noe fullført pt-studium ville endret på dette heller, det handler om hele målet med treningen. Motivasjonen er tydeligvis ikke forbedring, men å opprettholde kroppen slik den er i dag (det har hun sagt selv) og brenne unna noen kalorier så hun kan drikke whiskey sour og høre på lydbok om kvelden uten å legge på seg. Dette inspirerer ikke noen andre! Iallfall ikke meg. 

Kan ikke være annet enn enig med deg og @Tørst  Det var veldig tydelig da hun reklamerte for Imsdal og i den forbindelse måtte løpe halvmaraton. Det var absolutt ingen treningsglede i oppkjøringen. Det var for langt (?), gnagsår, kjedelig, stressende og masse andre unnskyldinger. Gjennomførte gjorde hun men kan ikke annet enn å lure på om ikke det bare var kontrakten og pengene som fikk henne over målstreken. Og til tross for proklamert mersmak så har vi ikke sett noe slikt siden. Så vidt hun karer seg ut døren i denne Østlandets mest fantastiske sommer. 

Hun skriver og sier ofte hun elsker å trene men som observatør er det veldig vanskelig å se den treningsgleden hun forteller om. Det er ingen utvikling i treningen. Jeg driter i hvor mange reps hun sier hun tar, det blir uansett for lite troverdig når man ser hvordan hun utfører øvelsene. Hadde hun ikke PT #spons en stund? Hvorfor rettet han ikke på feilene og fikk til bare litt progresjon? Burde ikke være utopisk for en treningsglad dame å få til en god push up. 

Aktive familier trener gjerne på ferie. Men de aktive familiene jeg kjenner til har ikke en rask morgenøkt for dernest å sitte på rumpa resten av dagen. De gjør aktive hyggelige ting med familien. 

Hun må for min skyld gjerne trene primert for å holde kaloriene under kontroll hvis det er det hun gjør. Det er narrativet som ikke stemmer med virkeligheten jeg klarer over. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror uttrykket du leter etter er "KILL them with kindness" - ikke helt det samme. ;) 

Og ikke er jeg sikker på om det er særlig dekkende for CBEs retoriske taktikk heller.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Lin10 skrev:

Jeg synes hun er dyktig på hvordan hun parerer kritikk som kun er for å lage dårlig stemning. Etter 9 år så viser hun god selvtillit, sterk psyke og er trygg som blogger. Synes det er veldig positivt, da det å være toppblogger i dag gjør at man utsette for mye meninger om deg som person og hets og krenkelser. Det er flere eksempler på store blogger som har hatt/har store personlige utfordringer i livet sitt. I CBE tilfellet så virker det som om hun blir noe immun mot det negative og vet at man ikke kan gjøre alle til lags.

Hun har nok god selvtillit på noen områder, men ikke sikkert selvbildet er så bra... Når man er SÅ tvangsmessig opptatt av å fremstå som perfekt, og redigerer bilder som en regel fremfor unntak er det kanskje fordi selvbildet ikke er så bra! Og når man må fikse tenner,negler, bruker løshår og masse sminke i kombinasjon med redigerte bilder støttes tanken om at man faktisk er ganske usikker. Så må man også huske på ingen av dem har universitets- eller høyskoleutdanning, og derfor kan man oppleve å komme til kort i endel diskusjoner med litt substans!

Ryddet for spekulasjoner. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Lin10 skrev:

Kjenner du henne personlig siden du kan uttale dette så bastant? For jeg ser det motsatte av måten hun fremstiller seg på bloggen. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Undreguri skrev:

Hun har nok god selvtillit på noen områder, men ikke sikkert selvbildet er så bra... Når man er SÅ tvangsmessig opptatt av å fremstå som perfekt, og redigerer bilder som en regel fremfor unntak er det kanskje fordi selvbildet ikke er så bra! Og når man må fikse tenner,negler, bruker løshår og masse sminke i kombinasjon med redigerte bilder støttes tanken om at man faktisk er ganske usikker. Så må man også huske på ingen av dem har universitets- eller høyskoleutdanning, og derfor kan man oppleve å komme til kort i endel diskusjoner med litt substans!

De tar ingne form for kritikk da de styrer alt som blir kommentert på bloggen. Ikke evner de å svare for seg dersom for eksempel VG stiller spørsmål.. Virksomheten hadde aldri overlevd et debattprogram med gravende journalister og kritiske fagfolk. 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

De tar ingne form for kritikk da de styrer alt som blir kommentert på bloggen. Ikke evner de å svare for seg dersom for eksempel VG stiller spørsmål.. Virksomheten hadde aldri overlevd et debattprogram med gravende journalister og kritiske fagfolk. 

De har nok evner til å svare for seg, men de kan selv velge hvor mye tid de ønsker å bruke på å svare på « kritiske» spørsmål og hva de velger å svare på. Etter mange år som toppblogger vet hverken du eller jeg hvor mye oppmerksomhet/ spørsmål de får fra media, så det kan jo være ar de ønsker å skjerme seg litt mot det. De har ingen plikt til å stå til rette for media eller andre i alle sammenhenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok evner til å svare for seg, men de kan selv velge hvor mye tid de ønsker å bruke på å svare på « kritiske» spørsmål og hva de velger å svare på. Etter mange år som toppblogger vet hverken du eller jeg hvor mye oppmerksomhet/ spørsmål de får fra media, så det kan jo være ar de ønsker å skjerme seg litt mot det. De har ingen plikt til å stå til rette for media eller andre i alle sammenhenger. 

Du er veldig opptatt av plikt og lovbestemmelser?

De har ingen plikt nei. Men de har valgt å gjøre hele privatlivet sitt, og sine barns, offentlig, og må dermed leve med at offentligheten diskuterer valgene de tar i sine åpne SoMe-kanaler. De vil jo ha oppmerksomhet, de lever av den, og da får de det de har bedt om. At de samtidig ikke har noen annen profesjonell mediehåndtering enn "hodet i sanden" er mildt sagt påfallende. Det bør ikke overraske dem at folk legger merke til det, og er kritiske.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...