Gjest formula Skrevet 10. oktober 2017 #41001 Del Skrevet 10. oktober 2017 Soverommet var ikke så ille synes jeg, med tanke på resten av huset. Selv om jeg ville ha kastet ut peisen, plantene, eiffeltårnet og annet krimskrams. Og 6-7 puter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. oktober 2017 #41002 Del Skrevet 10. oktober 2017 7 minutter siden, Skribent skrev: Det er dette med kommentarer som blir rart, synes jeg, for de begynte med å sensurere kommentarfeltet fordi de ikke ønsket negativitet og usaklig kritikk, sa de selv (tilfeldigvis etter skandalene) - men negativ stemning er visst helt ok så lenge det er i bloggens favør Hvis det er negativitet de vil til livs bør de være mer konsekvente på hva slags respons de lar få stå, og ikke minst på hvordan de svarer selv. Spydigheter blir ikke mindre spydige bare man hiver på et smilefjes eller hjerte. CBE ville ikke godta søppelkommentarer (30.12.15): http://www.carolinebergeriksen.no/2015/12/30/kommentarfeltproblematikk/ Men vi kan lure på hva hun mente med det, for det ser vi stadig vekk der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 10. oktober 2017 #41003 Del Skrevet 10. oktober 2017 Soverommet, sengen og garderoben var veldig fint det, kunne godt hatt det sånn selv. Hadde droppet den illeluktende tullepeisen riktignok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fina Skrevet 10. oktober 2017 #41004 Del Skrevet 10. oktober 2017 Kan vi plis ikke dra klasse- og utdannelseskortet her inne? Det fremstår så lett nedlatende, og stiller debatten her inne i et så dårlig lys, syns jeg. Noe som er synd, all den tid det er så mange gode innlegg som jeg håper herr og fru Treasures får med seg. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 10. oktober 2017 #41005 Del Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, pøbelsara skrev: Øvre middelklasse er typisk leger, jurister, forskere etc. Så de er nok ikke der, nei. Jeg er forsker, er jeg øvre middelklasse? X) føles ikke slik! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 10. oktober 2017 #41006 Del Skrevet 10. oktober 2017 4 minutter siden, Rubella skrev: Jeg er forsker, er jeg øvre middelklasse? X) føles ikke slik! Samme her, føles heller ikke sånn.. med en inntekt under 600 000. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 10. oktober 2017 #41007 Del Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, Gulleplutt skrev: Samme her, føles heller ikke sånn.. med en inntekt under 600 000. Klasse handler om dannelse, ikke inntekt. Det finnes folk som tjener over millionen og leser Se&Hør. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikachuchu Skrevet 10. oktober 2017 #41008 Del Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, fina skrev: Kan vi plis ikke dra klasse- og utdannelseskortet her inne? Det fremstår så lett nedlatende, og stiller debatten her inne i et så dårlig lys, syns jeg. Noe som er synd, all den tid det er så mange gode innlegg som jeg håper herr og fru Treasures får med seg. Jeg er egentlig helt enig med deg. Men så er problemet, for min del, at de så innmari gjerne vil fremstå som så veldig sofistikerte og dannede og alt som kunne fulgt med livet i herskapshuset. Og det er da det blir så synlig at de ikke har hverken særlig klasse eller er spesielt høyt utdannet. Som noen allerede har påpekt, dette behovet for å vise frem og selge alle slags situasjoner og små barns privatliv og innimellom noen dyre klær og sko vitner ikke om særlig mye klasse, ei heller hvordan de har behandlet et slikt ærverdig hus. Mangelen på utdannelse, særlig synlig når det kommer til mangel på refleksjon rundt temaer som f.eks miljø og eksponering av barn... ydmykhet og begrensninger relatert til eget kunnskapsnivå uten å måtte skryte på seg beskyttede titler for å vinne diskusjoner. Og nettopp bare det siste alene, denne alltid tilstedeværende bedervitermentaliteten. Det er vanskelig å la være å tolke oppførselen deres uten å prøve å finne en fornuftig forklaring på den. Ser lett hvor nedlatende det kan virke å skylde på manglende klasse og utdannelse når man skal snakke om dem. Samtidig tror jeg det er vanskelig å komme fra at utdannelse fører med seg en del egenskaper de har gått glipp av og jeg tror også at "raske/nye" penger gjør noe med en, selv om en nødvendigvis ikke har vært fattig i utgangspunktet. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Topptur Skrevet 10. oktober 2017 #41009 Del Skrevet 10. oktober 2017 Soverommet var lekkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 10. oktober 2017 #41010 Del Skrevet 10. oktober 2017 Digga soverommet, selvom jeg hadde valgt en "tett" vegg mellom garderobe og sovedel. Men ALT er reklame/spons, så da skjønner jeg hvorfor det ble et eget innlegg og ikke endel av den rare videoen... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. oktober 2017 #41011 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) CBE.no er ikke en av bloggerne jeg ville søkt til for inspirasjon vedr interiør og oppussing. Endret 17. oktober 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 10. oktober 2017 #41012 Del Skrevet 10. oktober 2017 Det @Pikachuchu skrev Det handler om denne konstante mismatchen mellom ønsket image på den ene siden og handlinger på den andre. Det er også derfor jeg for min del syntes det blir irrelevant å dra frem de få millionærene som har, over mange års hardt arbeid og stor verdiskaping, bygget seg opp formue uten høyere utdanning, for jeg skrev ingenting om det i mitt innlegg (som først ble sitert/feiltolket). Jeg nevnte bare at de er to helt ordinære småbymennesker som på kort tid har fått tak i masse penger (på sine kjære gråsoner og generelt tvilsom drift) - og nå ønsker å fremstå som om de aldri har gjort noe annet enn å drikke cocktails i biblioteket når barna er i seng... Hvis man ikke forstår hvor parodisk dette er må gjerne andre enn meg prøve å formidle det klarere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. oktober 2017 #41013 Del Skrevet 10. oktober 2017 54 minutter siden, Meadow skrev: Soverommet, sengen og garderoben var veldig fint det, kunne godt hatt det sånn selv. Hadde droppet den illeluktende tullepeisen riktignok. enig. Jeg synes det var fint - unntatt peisen. Og så nydelig det panelte taket er mot både garderoben og dempet sort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Priyanka Skrevet 10. oktober 2017 #41014 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Soverommet er helt ok. Har selv dempet sort på en vegg, men lurer på om kanskje art deco (mørk blå) kunne vært finere hos dem. Synes ingenting om plantene, bildene eller dekoren. Senga er i mine øyne helt standard, samme med møblene. Peisen hadde jeg ikke kopiert, biopeis er blæh... Liker glassdøren da. Må jo si at stilen overhodet ikke er min stil, men synes skapene kler soverommet. Enig med @Asti vedrørende gulvet. Det er veldig mørkt, den opprinnelige fargen var bedre. Har man mørke vegger bør man unngå så mørkt gulv. Lite kontraster i rommet, gir meg ikke noen IT-faktor, men det er kanskje ikke meninga? Endret 10. oktober 2017 av Priyanka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 10. oktober 2017 #41015 Del Skrevet 10. oktober 2017 3 timer siden, ModestyBlaise skrev: Herregud. Både Caroline og mannen kommer fra øvre middelklasse, slik brorparten av norges befolkning gjør. Vi har som kjent ikke adel eller særlig med "gamle penger" her til lands. De fleste av millionærene i Norge har også "knapt utdanning", som du kaller det. Røkke, Vollvik, hun der Nikita-gründeren er bare noen av dem. Hvor mye har de studert? Mange år på skolebenken er ingen garanti for høy inntekt. Det eneste det garanterer er massiv (studie-)gjeld. Brorparten av befolkningen gjør nok ikke det, nei. Les deg opp litt på begrepene. "Klasse" har ikke bare med "cash money" å gjøre, det er i tillegg blant annet kulturell kapital. Som for eksempel tilgang til litteratur. Hvorfor tror du mange her i tråden flirer av dette såkalte "biblioteket"? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ModestyBlaise Skrevet 10. oktober 2017 #41016 Del Skrevet 10. oktober 2017 Tuller du nå, eller? Norge har historisk sett vært et rimelig homogent og jevnbyrdig samfunn. Folk kommer stort sett fra like kår, det at vi har (importert) en ny og større underklasse tilhører en helt annen tråd. Det er uansett utrolig jante å skulle arrestere Fotballfrua på at hun er en feik, wannabe overklasse-snobb. Hun er tross alt bare en påfuglspjåket nobody fra Særp, liksom, og burde jekke seg ned femten hakk. Også har hun stygg stil i kjoler, og bor i et gotisk bordell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 10. oktober 2017 #41017 Del Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, ModestyBlaise skrev: Tuller du nå, eller? Norge har historisk sett vært et rimelig homogent og jevnbyrdig samfunn. Folk kommer stort sett fra like kår, det at vi har (importert) en ny og større underklasse tilhører en helt annen tråd. Det er uansett utrolig jante å skulle arrestere Fotballfrua på at hun er en feik, wannabe overklasse-snobb. Hun er tross alt bare en påfuglspjåket nobody fra Særp, liksom, og burde jekke seg ned femten hakk. Også har hun stygg stil i kjoler, og bor i et gotisk bordell. Tradisjonelt er vi en gjeng bønder og fiskere i denne bittelille steinrøysa ved Polarsirkelen, og whisky sour er det ikke spesielt lange tradisjoner for. Du har rett i det. Hvis du ikke ser hva det er som blir helt feil med hvordan du leser kritikken så blir det vanskelig å forklare det noe bedre enn det har vært gjort av flere her. Husk at dette imaget skapes av henne selv - hun har ikke snublet helt uskyldig inn i en tilværelse av overforbruk, fiksing på utseende og eksponering av familie og venner. Hun er en voksen kvinne som tar egne valg, ikke et offer for noe som helst annet enn egen grådighet. Skal dette applauderes, bare for å unngå at noen trekker det billige Jante-kortet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 10. oktober 2017 #41018 Del Skrevet 10. oktober 2017 17 minutter siden, ModestyBlaise skrev: Tuller du nå, eller? Norge har historisk sett vært et rimelig homogent og jevnbyrdig samfunn. Folk kommer stort sett fra like kår, det at vi har (importert) en ny og større underklasse tilhører en helt annen tråd. Det er uansett utrolig jante å skulle arrestere Fotballfrua på at hun er en feik, wannabe overklasse-snobb. Hun er tross alt bare en påfuglspjåket nobody fra Særp, liksom, og burde jekke seg ned femten hakk. Også har hun stygg stil i kjoler, og bor i et gotisk bordell. Nei, jeg tuller ikke. Tuller du? (Jeg håper det) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. oktober 2017 #41019 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) @filifjonka Nei, de har sluppet den gjennom, da de likte den. Som sagt tråden er ikke tjent med spekulasjoner. Endret 10. oktober 2017 av Asti Fjernet sitering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terrasuave Skrevet 10. oktober 2017 #41020 Del Skrevet 10. oktober 2017 Med en del penger som disse har mellom hendene kunne man forvente mer enn bare utstilling fra Slettvoll, altså ikke noe galt med selve Slettvoll- fantastiske møbler- men CBE mangler egen stil- altså det lille ekstra , noe eget. Noe annet som er forunderlig for meg at hun har designet egen kolleksjon med vesker og sko men alt jeg ser er LV, Louboutin og andre designere imens hun er "stolt over" egen innsats og dette vises ikke. En ekte designer er stolt av egen design er det ikke slik? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg