Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hvorfor det er så status å ha dårlig tid har jeg aldri forstått. Hun hadde nok vunnet mer sympati hvis hun hadde innrømmet at hun var heldig som var i en slik privilegert situasjon som småbarnsmor. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula

Ja, men dette har vi jo hørt før. Hun har tydeligvis en desperat trang til å fremheve at hun jobber mye mer enn folk flest, og trekker fram blogging i helger og ferier som eksempler. Nå er de jo to som jobber med denne bloggen, og selv om hun avviser at LK skriver innlegg, er jeg av en eller annen grunn ikke overbevist. Det er sikkert enkelte dager hun har mer å gjøre, men da er det vel kanskje å forhåndsskrive innlegg til dagen etter, slik at hun kan poste oppskrift på laks kl halv 8 på morgenen, og så ta det rolig resten av dagen. Ingen skal innbille meg at de to jobber MER enn 8 timer pr dag i snitt. Det er jo latterlig at hun i det heletatt vil ta denne diskusjonen gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, formula skrev:

Ja, men dette har vi jo hørt før. Hun har tydeligvis en desperat trang til å fremheve at hun jobber mye mer enn folk flest, og trekker fram blogging i helger og ferier som eksempler. Nå er de jo to som jobber med denne bloggen, og selv om hun avviser at LK skriver innlegg, er jeg av en eller annen grunn ikke overbevist. Det er sikkert enkelte dager hun har mer å gjøre, men da er det vel kanskje å forhåndsskrive innlegg til dagen etter, slik at hun kan poste oppskrift på laks kl halv 8 på morgenen, og så ta det rolig resten av dagen. Ingen skal innbille meg at de to jobber MER enn 8 timer pr dag i snitt. Det er jo latterlig at hun i det heletatt vil ta denne diskusjonen gang på gang.

Hun kaller lunsj strategimøte....Jeg er heldig om jeg kan sitte uforstyrret i lunsjen..om jeg k det hele tatt får tatt meg en halvtime..og jeg tenker mye på jobb i løpet av dagen..kan jeg kalle det strategimøte og skrive avspasering tro?? 

Den dama der lever så langt inni lulleland at hun burde blitt tvangssendt på jobb i en barnehage eller på er sykehjem i et par uker...

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiogneiognei skrev:

Merkelig at CBE ikke fjerner dunskjegget på haka, mtp at hun er så utseendefokusert ellers.

Den der kunne du spart deg for. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Topptur skrev:

Nå er hun skikkelig snurt i kommentarfeltet fordi noen mener at hun ikke har det travlelt 😂 

Hvor? Finner ikke! 🤐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på snap at hun skal ha samarbeid med Six bond street, en interiørbutikk(?). Så da er det vel stuemøblene som skal byttes ut (hun sa vel tidligere i uka at det skulle skje endringer der). Så da fortsetter forbruksvanviddet

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
1 minutt siden, Kaffemonsteret skrev:

Ser på snap at hun skal ha samarbeid med Six bond street, en interiørbutikk(?). Så da er det vel stuemøblene som skal byttes ut (hun sa vel tidligere i uka at det skulle skje endringer der). Så da fortsetter forbruksvanviddet

Det var altså det viktige møtet i Oslo GRYTIDLIG i dag. Nye møbler til eget hjem. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Tror hun har slettet et par av sine en smule nebbete svar faktisk. Hun virker litt "på randen" for tiden, tipper det røyner på i lengden å få såpass mye kritikk, spesielt ifht eksponeringen av de små. For om det ikke blir publisert, så går det vel inn i mammahjertet likevel. Bare synd at hjertet for penger banker sterkere. Eldstejentas bursdag er vel solgt for lenge siden, og det samme er vel jula. Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
2 minutter siden, formula skrev:

Tror hun har slettet et par av sine en smule nebbete svar faktisk. 

Hele ranten og "sender deg varme tanker"-kommentaren og kommentaren til den som kom med kritikk er borte ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kleenex skrev:

Bolen er "genserkroppen" og armene sitter på bolen.

Takk! :) Jeg har kommet med en tilleggsopplysning i min tidligere sitering, og det er at jeg er 176 cm høy. I tillegg til litt større bryster. Så jeg ser helt klovn ut i en Traa ulltrøye str M og L. For kort på armene og bolen stopper rett nedenfor navlen 😅🙈 Bedre med litt for stort enn for lite si' I treningstightser og andre klær fra Traa passer M utmerket! Skjønner ikke hvorfor Kari gjør noe med disse ulltrøyene som kommer i samme str år etter år. Må kunne si fra til produsenten av ulltøyet at en M egentlig tilsvarer s/xs... Tror jeg skal sende firmaet en mail om dette her. Alle jeg kjenner må gå opp minst 1-2 str i ulla. 

Endret av Hotellet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, formula skrev:

Hun virker litt "på randen" for tiden, tipper det røyner på i lengden å få såpass mye kritikk 

Ser jeg et "jeg blir mobbet på nett"-offer-innlegg i horisonten, tro?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Det var altså det viktige møtet i Oslo GRYTIDLIG i dag. Nye møbler til eget hjem. Jaja.

☺️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula
17 minutter siden, Hotellet skrev:

Takk! :) Jeg har kommet med en tilleggsopplysning i min tidligere sitering, og det er at jeg er 176 cm høy. I tillegg til litt større bryster. Så jeg ser helt klovn ut i en Traa ulltrøye str M og L. For kort på armene og bolen stopper rett nedenfor navlen 😅🙈 Bedre med litt for stort enn for lite si' I treningstightser og andre klær fra Traa passer M utmerket! Skjønner ikke hvorfor Kari gjør noe med disse ulltrøyene som kommer i samme str år etter år. Må kunne si fra til produsenten av ulltøyet at en M egentlig tilsvarer s/xs... Tror jeg skal sende firmaet en mail om dette her. Alle jeg kjenner må gå opp minst 1-2 str i ulla. 

Kari Traa er jo viden kjent for å være små i str, og det har vært skrevet endel i media om det. Dette gjelder spesielt ulltøy/undertøy. Kjøpte et sett i str S til min datter som er 158cm høy, og veier ca 55 kg. Hun byttet det til M, fordi hun følte at det var for ettersittende.Genseren ble da litt for lang i ermene. Derfor synes jeg det er så rart at Caroline bruker XS, og at ermene ikke blir for korte til henne? 

Edit: Caroline er jo en slank dame, men hun er ikke "petite".

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, fina skrev:

Ser jeg et "jeg blir mobbet på nett"-offer-innlegg i horisonten, tro?

Der de slemme leserne som ikke kan la en stakkar få la være å merke all reklamen sin i fred, som ikke synes det er så beundringsverdig å tjene penger på barna sine, og som ikke biter på stakkars meg som har det så travelt, får skylda? For alt hun egentlig steller i stand selv...

To stykker, på heltid, og vel så det i følge dem selv, som driver en blogg sammen, kan umulig ha det så grusomt travelt. Så fantastisker verken bildene, og i hvert fall ikke tekstene!

Ingen av dem har vel egentlig noe erfaring med hvordan et ordinært arbeidsliv fortoner seg. Ei heller vet jeg noe om hvordan blogggerlivet er, men ut i fra hva som produseres av innhold på bloggen virker det særs bedagelig. Tekstene er superenkle og når du først har laget deg noen filtre, brushes og layers og har kontroll på hvordan du fikser ting så er ikke det ikke all verdens med tid som går med i Photoshop heller.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Der de slemme leserne som ikke kan la en stakkar få la være å merke all reklamen sin i fred, som ikke synes det er så beundringsverdig å tjene penger på barna sine, og som ikke biter på stakkars meg som har det så travelt, får skylda? For alt hun egentlig steller i stand selv...

To stykker, på heltid, og vel så det i følge dem selv, som driver en blogg sammen, kan umulig ha det så grusomt travelt. Så fantastisker verken bildene, og i hvert fall ikke tekstene!

Ingen av dem har vel egentlig noe erfaring med hvordan et ordinært arbeidsliv fortoner seg. Ei heller vet jeg noe om hvordan blogggerlivet er, men ut i fra hva som produseres av innhold på bloggen virker det særs bedagelig. Tekstene er superenkle og når du først har laget deg noen filtre, brushes og layers og har kontroll på hvordan du fikser ting så er ikke det ikke all verdens med tid som går med i Photoshop heller.

Tekstene er sannsynligvis skrevet over samme lest, eller mal, med noen variasjoner.
Og der ga du meg forklaringen på hvorfor CBE alltid viser samme vinkel: Da er det bare å massekjøre bildene gjennom autolagrede filtre, og kun bruke tid på de bildene der det kreves nærbilde av rynkefrie smil.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Kaffemonsteret skrev:

UPS ..det er jo super reklame for TM design...jeg hadde ikke likt dette om jeg hadde vært dette firmaet...folk vil jo tro at det er noe galt med møblene...😱🙊😱 så mye å få tilbake -for å få en blogger til å reklamere/sponse eller hva det nå har vært inne i denne "handelen".

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pikachuchu skrev:

jo, vet du hva, det tror jeg faktisk de bruker enormt mye tid på. Jeg er en ivrig hobbyfotograf selv, og tar tusenvis av bilder hvert år, og drar alle gjennom photoshop for å justere litt på kontrast og lys, og det tar mye tid å gå gjennom f.eks 100 bilder på den måten.  Den mengden bilder CBE tar, sorterer, behandler og velger blant er sannsynligvis enormt stor, og jeg vil tro det går MYE tid på det.

Jeg er helt enig i at de ikke gir inntrykk av å ha et virkelighetsnært forhold til hvordan et normalt, travelt hverdagsliv ser ut for folk med mer tradisjonelle jobber, og at de fremstår som folk som ikke er spesielt gode på planlegging og prioritering.

Men jeg mener vi må tro på dem når de sier at det ligger mye arbeid bak bildene på bloggen, og det er selvfølgelig også mye arbeid involvert i kontakt og pleie av annonsører, planlegging av gråsoneutnytting og kreativ lesing av markedsføringsloven, eller hva de nå gjør i kategorien administrative arbeidsoppgaver.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Tror hun har slettet et par av sine en smule nebbete svar faktisk. Hun virker litt "på randen" for tiden, tipper det røyner på i lengden å få såpass mye kritikk, spesielt ifht eksponeringen av de små. For om det ikke blir publisert, så går det vel inn i mammahjertet likevel. Bare synd at hjertet for penger banker sterkere. Eldstejentas bursdag er vel solgt for lenge siden, og det samme er vel jula. Triste greier.

Akkurat! At hun blir sint for å få kritikk for å eksponere barna, viser jo bare at hun vet at det er galt. Men hun fortsetter jo fordi hun får gode sponsorer ved å bruke dem i reklamene sine🙈 selv om hun helt sikkert vet at det ikke er bra.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Konvall skrev:

UPS ..det er jo super reklame for TM design...jeg hadde ikke likt dette om jeg hadde vært dette firmaet...folk vil jo tro at det er noe galt med møblene...😱🙊😱 så mye å få tilbake -for å få en blogger til å reklamere/sponse eller hva det nå har vært inne i denne "handelen".

jeg ble litt nysgjerrig på hva slags møbler dette er, men virusfilteret mitt advarte meg på det sterkeste mot å gå inn på siden deres. Virker jo solid og troverdig :ironi:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...