Gjest Lalalala59 Skrevet 27. januar 2016 #22701 Del Skrevet 27. januar 2016 Det gjelder ikke bare CBE, men jeg får så vondt inni meg når hun legger ut bilder av barnet sitt, til tross for advarsler. Noen av de bildene er veldig ønskelige for pedofile, lette å redigere til veldig seksuelle bilder selv om hun har alle klærne på (er nok litt "yrkesskadet" siden jeg jobber innenfor feltet og ser mer hva bilder kan bli brukt til). Skulle ønske hun tok det til seg, men hun svarer ikke på kommentarene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 28. januar 2016 #22702 Del Skrevet 28. januar 2016 Blir gøy å se hvordan ting utvikler seg her inne idag etter nattens innlegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. januar 2016 #22703 Del Skrevet 28. januar 2016 48 minutter siden, Salmonella skrev: Blir gøy å se hvordan ting utvikler seg her inne idag etter nattens innlegg. Har som policy å unngå å gi klikk, så jeg biter ikke på kroken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 28. januar 2016 #22704 Del Skrevet 28. januar 2016 LKE har skrevet innlegg i natt hvor han gratulerer CBE med dagen. Etter teksten å dømme - uten at hun vet det. Innlegget er postet fra Caroline sin konto (burde ikke han hatt egen bruker, og sånn sett aldri benyttet hennes? For å skille på hvem som skriver hva?). Søt hilsen da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. januar 2016 #22705 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, Salmonella skrev: Blir gøy å se hvordan ting utvikler seg her inne idag etter nattens innlegg. Hvorfor tror du folk kommer til å reagere og skrive masse pga en koselig bursdagshilsen fra LK til kona?? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 28. januar 2016 #22706 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, skruf skrev: Hvorfor tror du folk kommer til å reagere og skrive masse pga en koselig bursdagshilsen fra LK til kona?? Nydelig hilsen. Håper ikke dette blir samtaleemne på 10 sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 28. januar 2016 #22707 Del Skrevet 28. januar 2016 6 minutter siden, Atp skrev: Nydelig hilsen. Håper ikke dette blir samtaleemne på 10 sider. Ikke snakk om det da. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 28. januar 2016 #22708 Del Skrevet 28. januar 2016 6 timer siden, skruf skrev: Hvorfor tror du folk kommer til å reagere og skrive masse pga en koselig bursdagshilsen fra LK til kona?? Nei si det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 28. januar 2016 #22709 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Tråden ryddet for diskusjon rundt navngitt bloggleser, diskusjon om barn og svar til dette Nordvesta, mod. Endret 28. januar 2016 av Nordvesta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 28. januar 2016 #22710 Del Skrevet 28. januar 2016 Skjønner ikke greia med at LK skulle sende en tåredryppende gratulasjon på hennes blogg? Awk-ward.....! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 28. januar 2016 #22711 Del Skrevet 28. januar 2016 1 minutt siden, Miranda16 skrev: Skjønner ikke greia med at LK skulle sende en tåredryppende gratulasjon på hennes blogg? Awk-ward.....! Tja. Det er vel slikt folk generelt liker (det er jo bare å ta en titt på face)? For min del vil jeg helst ikke ha sånt på veggen min. Alt min mann har å si til meg får han si til MEG. Men det var jo ikke noe unormalt med det innlegget der. Alle deler slikt til offentlig skue hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. januar 2016 #22712 Del Skrevet 28. januar 2016 Jeg synes LKEs innlegg var litt søtt, jeg da. Men lurer litt på hva han mener når han skriver at ingen skal få knekke dem ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 28. januar 2016 #22713 Del Skrevet 28. januar 2016 11 minutter siden, Miranda16 skrev: Skjønner ikke greia med at LK skulle sende en tåredryppende gratulasjon på hennes blogg? Awk-ward.....! Bloggen er et produkt de to ilag selger. Jo mer interessant det er, jo mer selger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 29. januar 2016 #22714 Del Skrevet 29. januar 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner og avsporinger, samt samtlige svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. januar 2016 #22715 Del Skrevet 29. januar 2016 Debatten vi har nå om hva som er greit og ikke greit i tråden er viktig. Problemet er at vi alle er svært forskjellige, og har ulike grenser for hvor grensa går. Det hadde vært fint om det kunne bli en gjengs enighet om hvor lista ligger, fordi krangling og brukerdebatt skaper dårlig stemning som gjør at folk kvier seg for å delta i debatten. Alle synes å være enig i at debatten må tas, særlig siden den ikke kan tas i CBE sitt kommentarfelt. Det er vel derfor flesteparten har havnet her. Jeg antar at lovbrudd (reklame, åndsverk) er innafor, det samme er avsløringer som går på løgn (bildemanipulering og å utgi seg for å være andre). Er det innafor så lenge det er bedriften som diskuteres? Bør man da konsekvent bruke CBE.no som navn? Hva kan vi enes om, folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 29. januar 2016 #22716 Del Skrevet 29. januar 2016 Og den for tiden mest aktive på KG-forumet er... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. januar 2016 #22717 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg prøver å skrive bloggeierne, CBE-bloggen, Teeaures osv, men ikke alltid det passer. Noen rapporterer inn omtrent alt her, tror jeg. Noen går til angrep på brukere, allerede FØR de skriver noe. Jeg er mest opptatt av løgn/troverdighet/kundeforføring/sensurering/redigering osv, lite opptatt av nøtter og boller. Diskuterer derfor helst ikke sistnevnte, dersom jeg ikke ser at det har noe med de andre temaene å gjøre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 29. januar 2016 #22718 Del Skrevet 29. januar 2016 21 timer siden, Sobril skrev: Tja. Det er vel slikt folk generelt liker (det er jo bare å ta en titt på face)? For min del vil jeg helst ikke ha sånt på veggen min. Alt min mann har å si til meg får han si til MEG. Men det var jo ikke noe unormalt med det innlegget der. Alle deler slikt til offentlig skue hele tida. Litt samme greia som paa FB, verste jeg vet er folk som kliner sin klissete kjaerligheten paa oppdateringer, heldigvis saa er mine venner over det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 29. januar 2016 #22719 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Hun har tidligere uttalt at bloggen er et produkt. Det kan tenkes at hun forsøkte å koble produkt mot navn: Bli en merkevare. Som andre kjente navn som bl.a Giorgio Armani, Donatella Vercaci etc. Det vil ikke overraske om hun etterhvert på samme måte vil produsere egne produkter. Jeg er redd dette kommer til å mislykkes. Dette da juks og fanteri ikke er en del av suksess. Endret 29. januar 2016 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 29. januar 2016 #22720 Del Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, CecilieX skrev: Debatten vi har nå om hva som er greit og ikke greit i tråden er viktig. Problemet er at vi alle er svært forskjellige, og har ulike grenser for hvor grensa går. Det hadde vært fint om det kunne bli en gjengs enighet om hvor lista ligger, fordi krangling og brukerdebatt skaper dårlig stemning som gjør at folk kvier seg for å delta i debatten. Alle synes å være enig i at debatten må tas, særlig siden den ikke kan tas i CBE sitt kommentarfelt. Det er vel derfor flesteparten har havnet her. Jeg antar at lovbrudd (reklame, åndsverk) er innafor, det samme er avsløringer som går på løgn (bildemanipulering og å utgi seg for å være andre). Er det innafor så lenge det er bedriften som diskuteres? Bør man da konsekvent bruke CBE.no som navn? Hva kan vi enes om, folkens? Jeg prøver så godt jeg kan å være konsekvent på å bruke CBE.no, firmaet, bloggeierne, osv. når jeg deltar her. Privatpersonene bak firmaet vet jeg jo ingenting om. På den annen side, i likhet med mange bloggere har også dette firmaet personliggjort firmanavnet, noe som gjør det vanskelig for både lesere, kritikere og bloggeiere selv, å forholde seg til at kritikken baserer seg på firmaet, ikke privatpersonene. I tillegg har jo bloggeierne en tendens til å legge seg ned i fosterstilling om det stormer med kritikk, så de drar jo selv privat/personlig-kortet når det passer dem selv. En skitten strategi etter min mening. Men, måten man driver firmaet på er jo grunnlagt på et sett med verdier, etikk og moral, vil jeg tro. Derfor syns jeg ofte at bloggeiernes private standarder skinner litt for godt i gjennom, i måten de driver butikken. Hvordan skal man da betimelig kritisere firmaet? Alle andre steder går kritikk og omdømme av et firma på folkemunne: "Ikke handle der, fordi..." og "Du bør spise et annet sted, for...". Dårlige steder og forbilder anbefaler vi ikke videre til andre, og vi advarer der vi kan. Vi har kunstkritikere, matkritikere, litteratur-kritikere, og alskens andre kritikere. Men vi kan ikke kritisere en blogg eller fire? Dog er det kommet en god del avsporinger og irrelevante innlegg som ikke akkurat driver tråden videre eller avspeiler den kvaliteten tråden engang hadde. Det er synd. Og altfor mange gode poenger modereres bort i kjølvannet av usakligheter. Her i tråden er takhøyden blitt lav etter årsskiftet. Når moderators aktivitet er det som står igjen i tråden, er noe galt. Vil det da hjelpe å være konsekvent på å snakke om bloggen som et firma? Og vil nye lesere av tråden forstå at det er firmaet som diskuteres og ikke personen bak, når firmanavnet utgjøres av et kvinnenavn? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg