Cavatina Skrevet 25. januar 2016 #22581 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Jeg har ikke sett kommentaren, men har selv registrert at styrketreningen som omtales stort sett er egenvektstrening med høyt antall repetisjoner og også trening av kjernemuskulatur. Man trener altså fortsatt mest kondisjon, og litt styrke med lav belastning. Dette er ikke hva jeg forbinder med styrketrening: Tunge vekter, med få repetisjoner i sett for å bygge musklene synlig større enn en flatbiff. Sånt man blir støl av. Mountain climberen er for eksempel god trening for kjernemuskulaturen. Resten av beskrivelsen overlater jeg til de som kan mer om trening enn meg, det er for sent å ringe PT'n min nå Edit: Vil bare legge til at det er en misoppfattelse at styrketrening med vekter gjør en kvinne stor. Kvinner mangler nemlig testosteronmengden som skal til for å se ut som en muskelbunt slik menn kan. Endret 25. januar 2016 av Cornucopia 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 25. januar 2016 #22582 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Det er uforståelig at en blogger som har blitt tatt i å lyge om redigering av bilder (for bl.a. å gjøre seg selv tynnere), og kommentarjuks (som har gått på å forsvare kritiske kommentarer vedr. kosthold, kropp og trening, jfr. dokumentasjon her) ender opp med å vinne Vixen award som livstilsblogger. Hvem skulle trodd det i januar -15? Det hele fremstår som kunnskapsløst fra Vixen-juryen. I tillegg til å ha vist frem deler av en virkelighet som ikke fantes, kan vi se nærmere på hvilken livsstil denne bloggen/bloggeren ellers står for... Livsstil refererer til måten et menneske ut fra egne valg forholder seg til eget levesett, gjennom sosialt levesett, kosthold, fysisk aktivitet, inaktivitet og forhold til stimulerende midler, somnikotin, alkohol og andre rusmidler. Libvsstilen er også avhengig av døgnrytme, tilstrekkelig søvn og stresskontroll. Livsstil blir ofte knyttet til helse og livskvalitet, som begge kan sies å bli forringet dersom personen ikke har et balansert forhold til disse variablene, jfr. https://no.wikipedia.org/wiki/Livsstil Kosthold og alkoholforbruk vil jeg ikke gå inn på her.... Men jeg kan se nærmere på stresskontroll og sosialt levesett. CBE er vel ikke kjent for å fremvise "stresskontroll" på bloggen sin, jfr. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=carolinebergeriksen%20stress . Livvstilen hun fremmer fremstår nok for mange som knyttet opp mot perfeksjonisme. Samtidig som det "hele tiden" blir trukket frem hvor stresset hun er... Ikke et godt forbilde slik sett. Klikker man seg inn på sosialt levesett kommer man inn på kjønnsroller, jfr. https://no.wikipedia.org/wiki/Sosiale_roller . De fleste i tråden husker vel hva Caroline Berg Eriksen mener om f.eks feminismen her i Norge, jfr. http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller . Slik jeg ser det blir bloggen hennes "rammet av 55 grunner til å være feminist av Marta Breen". Så da kan vi spørre er vi tjent med at årets Vixen livsstilblogger er en som viser frem "tight gap" (ofte nærbilder), "rosa verden for jenter", flat mage rett etter fødsel" (i det hele tatt idealet om en slank trent kvinnekropp som "forsaker" underveis), og en "photoshoppet verden"? Er det virkelig dette Vixen ønskte at en livsstilblogger skal stå for i 2015/2016? Endret 26. januar 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 26. januar 2016 #22583 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) 5 timer siden, Snøsøta skrev: Jeg prøvde å svare de som skrev om styrketrening over her, men det går visst ikke. KG har blitt så merkelig etter oppdateringen. Jeg må innrømme at jeg setter meg på min høye hest og fniser litt når Caroline skriver at hun har trent styrke. Den typen "styrketrening" hun bedriver er vel sånn mange ser for seg at -jenter- holder på. Vekter på 200 gram og hundre repetisjoner. Litt sånn som som det bildet man har av jenter med leggstrømper, hårbånd og 80-tallsfrisyre foran tven til en av disse ned-i-vekt-videoene fra tvshop Da er det gjerne mødre som skal ta av et par kg. Men ihvertfall, det hun driver med kan ikke kalles styrketrening nei. Jeg hadde blitt flau av å holde på sånn, og litt irritert-for det hadde jo ikke gitt resultater! Men hun har sikkert andre mål med treningen enn meg, og det er jo ingenting galt i det. Men å kalle det for styrketrening blir som å si at du har trent cardio fordi du gikk til postkassen. Endret 26. januar 2016 av Wonderbitch 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 26. januar 2016 #22584 Del Skrevet 26. januar 2016 2 timer siden, Wonderbitch skrev: Jeg prøvde å svare de som skrev om styrketrening over her, men det går visst ikke. KG har blitt så merkelig etter oppdateringen. Jeg må innrømme at jeg setter meg på min høye hest og fniser litt når Caroline skriver at hun har trent styrke. Den typen "styrketrening" hun bedriver er vel sånn mange ser for seg at -jenter- holder på. Vekter på 200 gram og hundre repetisjoner. Litt sånn som som det bildet man har av jenter med leggstrømper, hårbånd og 80-tallsfrisyre foran tven til en av disse ned-i-vekt-videoene fra tvshop Da er det gjerne mødre som skal ta av et par kg. Men ihvertfall, det hun driver med kan ikke kalles styrketrening nei. Jeg hadde blitt flau av å holde på sånn, og litt irritert-for det hadde jo ikke gitt resultater! Men hun har sikkert andre mål med treningen enn meg, og det er jo ingenting galt i det. Men å kalle det for styrketrening blir som å si at du har trent cardio fordi du gikk til postkassen. Skulle akkurat til å kommentere noe av det samme som deg. Det hun holder på med er ikke styrketrening i styrketreningens navn. Det er mer kondisjon med vekter. Man blir ikke sterk styrkemessig av å gå på bodypump timer feks, men det er godt for kondisjonen😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 26. januar 2016 #22585 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Jeg tror kondisjonstrening i 40 minutter etterfulgt av 20 minutter egenvektstrening med høyt antall repitisjoner på CBE-bloggen, utgjør 60 minutter intensiv kondisjonstrening totalt. Dette hver dag holder nok fettprosenten lav med liten grad av muskelutvikling, men barbaree cardio er ikke nok til å forebygge for eksempel benskjørhet over tid, og man blir ikke sterk nok til å bære skjelettet når man blir gammel av det, altså total helsemessig gevinst. Både styrke og kondis må til, og hvordan økta er satt sammsammenen har også betydning. Og selvfølgelig, hva som er målet med treningen er individuell. Tilføyer at når målet med treningen er individuell, er treningsmetoden også individuell. Å blogge om sin egen trening slik CBE gjør, uten at leseren vet målet hennes (skal hun delta i noe? Holde vekten nede? Osv, det sier hun ingenting om) og hvorfor hun trener slik hun gjør (det sier hun heller ingenting om?) kan gi unge lesere som av ulike grunner ønsker seg tynnhet, uheldig påvirkning etter mitt syn. Edit: finner lenker til dette etterhvert , det blir så kludrete fra mobil og ser ikke bra ut. Endret 26. januar 2016 av Cornucopia Legger til lenker 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 26. januar 2016 #22586 Del Skrevet 26. januar 2016 7 timer siden, Asti skrev: Det er uforståelig at en blogger som har blitt tatt i å lyge om redigering av bilder (for bl.a. å gjøre seg selv tynnere), og kommentarjuks (som har gått på å forsvare kritiske kommentarer vedr. kosthold, kropp og trening, jfr. dokumentasjon her) ender opp med å vinne Vixen award som livstilsblogger. Hvem skulle trodd det i januar -15? Det hele fremstår som kunnskapsløst fra Vixen-juryen. I tillegg til å ha vist frem deler av en virkelighet som ikke fantes, kan vi se nærmere på hva livsstil denne bloggen/bloggeren ellers står for... Livsstil refererer til måten et menneske ut fra egne valg forholder seg til eget levesett, gjennom sosialt levesett, kosthold, fysisk aktivitet, inaktivitet og forhold til stimulerende midler, somnikotin, alkohol og andre rusmidler. Libvsstilen er også avhengig av døgnrytme, tilstrekkelig søvn og stresskontroll. Livsstil blir ofte knyttet til helse og livskvalitet, som begge kan sies å bli forringet dersom personen ikke har et balansert forhold til disse variablene, jfr. https://no.wikipedia.org/wiki/Livsstil Kosthold og alkoholforbruk vil jeg ikke gå inn på her.... Men jeg kan se nærmere på stresskontroll og sosialt levesett. CBE er vel ikke kjent for å fremvise "stresskontroll" på bloggen sin, jfr. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=carolinebergeriksen%20stress . Livvstilen hun fremmer fremstår nok for mange som knyttet opp mot perfeksjonisme. Samtidig som det "hele tiden" blir trukket frem hvor stresset hun er... Ikke et godt forbilde slik sett. Klikker man seg inn på sosialt levesett kommer man inn på kjønnsroller, jfr. https://no.wikipedia.org/wiki/Sosiale_roller . De fleste i tråden husker vel hva Caroline Berg Eriksen mener om f.eks feminismen her i Norge, jfr. http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller . Slik jeg ser det blir bloggen hennes "rammet av 55 grunner til å være feminist av Marta Breen". Så da kan vi spørre er vi tjent med at årets Vixen livsstilblogger er den somest viser frem "tight gap" (ofte nærbilder), "rosa verden for jenter", "idealtet om trent kropp/flat mage rett etter fødsel" (i det hele tatt idealet om en slank trent kvinnekropp som "forsaker" underveis), og en "photoshoppet verden"? Er det virkelig dette Vixen ønskte at en livsstilblogger skal stå for i 2015/2016? Det er et helt absurd valg, når man vet at det finnes blogger som f.eks. Glamourbibliotekaren og Maja Hattvang. Særlig den første av disse scorer positivt på alle de punktene du nevner, men er reklamefri, så det spørs om den kunne nådd opp i dette selskapet... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 26. januar 2016 #22587 Del Skrevet 26. januar 2016 Ingen ting slår faktisk glamourbiblotekaren! Fantastisk blogg og fokus på de "rette" tingene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 26. januar 2016 #22588 Del Skrevet 26. januar 2016 2 minutter siden, Emilie112 skrev: Ingen ting slår faktisk glamourbiblotekaren! Fantastisk blogg og fokus på de "rette" tingene. Helt enig 😃 Drømmer meg helt bort når jeg leser den bloggen - på den gode måten! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 26. januar 2016 #22589 Del Skrevet 26. januar 2016 8 timer siden, Asti skrev: Det er uforståelig at en blogger som har blitt tatt i å lyge om redigering av bilder (for bl.a. å gjøre seg selv tynnere), og kommentarjuks (som har gått på å forsvare kritiske kommentarer vedr. kosthold, kropp og trening, jfr. dokumentasjon her) ender opp med å vinne Vixen award som livstilsblogger. Hvem skulle trodd det i januar -15? Det hele fremstår som kunnskapsløst fra Vixen-juryen. I tillegg til å ha vist frem deler av en virkelighet som ikke fantes, kan vi se nærmere på hvilken livsstil denne bloggen/bloggeren ellers står for... Livsstil refererer til måten et menneske ut fra egne valg forholder seg til eget levesett, gjennom sosialt levesett, kosthold, fysisk aktivitet, inaktivitet og forhold til stimulerende midler, somnikotin, alkohol og andre rusmidler. Libvsstilen er også avhengig av døgnrytme, tilstrekkelig søvn og stresskontroll. Livsstil blir ofte knyttet til helse og livskvalitet, som begge kan sies å bli forringet dersom personen ikke har et balansert forhold til disse variablene, jfr. https://no.wikipedia.org/wiki/Livsstil Kosthold og alkoholforbruk vil jeg ikke gå inn på her.... Men jeg kan se nærmere på stresskontroll og sosialt levesett. CBE er vel ikke kjent for å fremvise "stresskontroll" på bloggen sin, jfr. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=carolinebergeriksen%20stress . Livvstilen hun fremmer fremstår nok for mange som knyttet opp mot perfeksjonisme. Samtidig som det "hele tiden" blir trukket frem hvor stresset hun er... Ikke et godt forbilde slik sett. Klikker man seg inn på sosialt levesett kommer man inn på kjønnsroller, jfr. https://no.wikipedia.org/wiki/Sosiale_roller . De fleste i tråden husker vel hva Caroline Berg Eriksen mener om f.eks feminismen her i Norge, jfr. http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller . Slik jeg ser det blir bloggen hennes "rammet av 55 grunner til å være feminist av Marta Breen". Så da kan vi spørre er vi tjent med at årets Vixen livsstilblogger er en som viser frem "tight gap" (ofte nærbilder), "rosa verden for jenter", flat mage rett etter fødsel" (i det hele tatt idealet om en slank trent kvinnekropp som "forsaker" underveis), og en "photoshoppet verden"? Er det virkelig dette Vixen ønskte at en livsstilblogger skal stå for i 2015/2016? Kriteriene som juryen jobber etter er oppgitt nederst på siden her: http://www.vixen.no/2015/11/10/her-er-juryen-i-vixen-blog-awards-2015/. Brukeropplevelse, innhold, engasjement og bruk av sosiale medier. Med innhold oppgir de at kvalitet, kvantitet, merking av annonser og SEO, som er søkemotoroptimalisering, dvs metoder for å gjøre en nettside mer synlig i søkemotorer på internett (info fra Dataporten). Det legges altså mye mer vekt på det bloggtekniske og evnen til å utnytte formatet enn substansielt innhold. At engasjement i form av respons fra blogger og lesere er et kriterie i seg selv betyr at vi og de som deltar i kommentarfeltet hennes også har bidratt til å gi henne prisen. Blogging om og kritikk av noe som av mange oppfatter er en uheldig livsstil bidrar altså til å gi en blogger en livsstilspris. Go figure.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 26. januar 2016 #22590 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) 1 time siden, Amafalathiel skrev: Det er et helt absurd valg, når man vet at det finnes blogger som f.eks. Glamourbibliotekaren og Maja Hattvang. Særlig den første av disse scorer positivt på alle de punktene du nevner, men er reklamefri, så det spørs om den kunne nådd opp i dette selskapet... Dumt at Glamourbibliotekaren er litt glemt egentlig, hun er jo en virkelig bloggpioner. Jeg husker da jeg leste CBE i starten, da tenkte jeg at hun hadde lånt litt derfra. Spesielt dette mandagsfokuset hun hadde i starten minnet mye om glamorøs fredag. Stor respekt på at hun tviholder på at bloggen skal forbli reklamefri. Endret 26. januar 2016 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 26. januar 2016 #22591 Del Skrevet 26. januar 2016 1 time siden, Cornucopia skrev: Jeg tror kondisjonstrening i 40 minutter etterfulgt av 20 minutter egenvektstrening med høyt antall repitisjoner på CBE-bloggen, utgjør 60 minutter intensiv kondisjonstrening totalt. Dette hver dag holder nok fettprosenten lav med liten grad av muskelutvikling, men barbaree cardio er ikke nok til å forebygge for eksempel benskjørhet over tid, og man blir ikke sterk nok til å bære skjelettet når man blir gammel av det, altså total helsemessig gevinst. Både styrke og kondis må til, og hvordan økta er satt sammsammenen har også betydning. Og selvfølgelig, hva som er målet med treningen er individuell. Tilføyer at når målet med treningen er individuell, er treningsmetoden også individuell. Å blogge om sin egen trening slik CBE gjør, uten at leseren vet målet hennes (skal hun delta i noe? Holde vekten nede? Osv, det sier hun ingenting om) og hvorfor hun trener slik hun gjør (det sier hun heller ingenting om?) kan gi unge lesere som av ulike grunner ønsker seg tynnhet, uheldig påvirkning etter mitt syn. Edit: finner lenker til dette etterhvert , det blir så kludrete fra mobil og ser ikke bra ut. løping og hopping trekkes ofte frem som gode øvelser for å forebygge benskjørhet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titan Skrevet 26. januar 2016 #22592 Del Skrevet 26. januar 2016 For det første så er det veldig tydelig at dette samfunnsengasjementet som fruen nå melder skal komme er kun fordi hun ser hvordan det har fungert for Sophie Elise, som nå er den største bloggeren i Norge. Og argumentet hun bruker er jo en fullstendig etterligning av SE i tillegg, at hun "blir eldre, leserne blir eldre, at det er naturlig å bli mer samfunnsengasjert med årene ..." Ja, for SE så er det en naturlig utvikling siden hun bare er ungjenta. Men for CBE så høres dette kun ut som om hun vil prøve å etterligne SE for å prøve å komme tilbake på topp og hun innser ikke at de samme argumentene ikke fungerer når du har vært gift i mange år, er i 30 årene og har barn ... For det andre synes jeg det er påfallende hvor frekk og usympatisk hun fremstår. Særlig med tanke på at hun lar egne lesere angripe de som måtte komme med kritiske spørsmål i kommentarfeltet. Om hun ønsker å sile ut personangrep mot seg selv så er det helt forståelig og det mener jeg da absolutt at hun bør gjøre, men da kan du ikke samtidig la personangrep mpt de som stiller helt legitime spørsmål komme igjennom heller. Da blir det VELDIG TYDELIG at hun lar sine "fans" kjempe hennes kamper og si det hun selv ikke tør hverken si eller stå for til de som måtte komme med konstruktiv kritikk. Det faller fullstendig på sin egen urimelighet dette. Kan ikke skjønne at de ikke ser det selv. Og det viser bare enda tydeligere at de lever i en boble der de skal fremstilles som perfekte, uten lyter, og dét fungerer ikke i en tid der vi anser det som en styrke å innrømme egne feil. Jeg beundrer de menneskene som kan si, "der tok jeg feil, jeg har lært noe nytt, det skal ikke gjenta seg" osv. Det er intelligente mennesker som vet at man aldri er ferdig utlært, at man alltid er i utvikling. De menneskene som mener de har rett uansett om de tar feil er også de menneskene som aldri kommer til å utvkle seg, de kommer aldri til å respekteres. Men det får de bare streve med, den bloggen der er nok ferdig om kort tid. Ja, om hun ikke plutsleig blir gravid igjen, det er vel det eneste som kan redde den, om enn for en liten stund iallefall. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 26. januar 2016 #22593 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Er det ikke vanlig å ta av seg gifteringen når du skal bake, kna deig, eller bare generelt ned i maten med hånda? Den består jo av bittesmå diamanter, og alt jeg tenker på er matrester som fester seg mellom steinene og bakterier som tilføres maten. Dette er ikke ment som kritikk, men jeg tror ikke jeg får noe godt svar i kommentarfeltet uten å bli skjelt huden full først. Endret 26. januar 2016 av Milio Skrivefeil, woopsi 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 26. januar 2016 #22594 Del Skrevet 26. januar 2016 17 minutter siden, Milio skrev: Er det ikke vanlig å ta av seg gifteringen når du skal bake, kna deig, eller bare generelt ned i maten med hånda? Den består jo av bittesmå diamanter, og alt jeg tenker på er matrester som fester seg mellom steinene og bakterier som tilføres maten. Dette er ikke ment som kritikk, men jeg tror ikke jeg får noe godt svar i kommentarfeltet uten å bli skjelt huden full først. Jo, jeg trodde det var vanlig. Men jeg ser stadig på alle slags matprogrammer på TV at de ikke tar av seg ringer så, vet ikke jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. januar 2016 #22595 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) 30 minutter siden, Milio skrev: Er det ikke vanlig å ta av seg gifteringen når du skal bake, kna deig, eller bare generelt ned i maten med hånda? Den består jo av bittesmå diamanter, og alt jeg tenker på er matrester som fester seg mellom steinene og bakterier som tilføres maten. Dette er ikke ment som kritikk, men jeg tror ikke jeg får noe godt svar i kommentarfeltet uten å bli skjelt huden full først. Jeg har alltid ansett det som normal hygieneregel å ta av seg ringen(e), når man baker. Endret 26. januar 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 26. januar 2016 #22596 Del Skrevet 26. januar 2016 16 minutter siden, Milio skrev: Er det ikke vanlig å ta av seg gifteringen når du skal bake, kna deig, eller bare generelt ned i maten med hånda? Den består jo av bittesmå diamanter, og alt jeg tenker på er matrester som fester seg mellom steinene og bakterier som tilføres maten. Dette er ikke ment som kritikk, men jeg tror ikke jeg får noe godt svar i kommentarfeltet uten å bli skjelt huden full først. Kanskje hun ser på God morgen Norge? Kokken der tar heller ikke av seg ringen hverken når hun knar deig eller lager annen mat. Jeg sendte en gang en henvendelse om at det ser veldig uhygenisk ut med ring på fingeren, men fikk til svar at jeg måtte huske at dette var TV, og man ville gjerne pynte seg. Det er nok det FF også tenker, siden hun lager viideo...... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 26. januar 2016 #22597 Del Skrevet 26. januar 2016 11 minutter siden, Florence skrev: Jo, jeg trodde det var vanlig. Men jeg ser stadig på alle slags matprogrammer på TV at de ikke tar av seg ringer så, vet ikke jeg Jeg husker det var en diskusjon rundt bruk av gifteringer og smykker hos sykepleiere, leger og hjelpepleiere for noen år siden. Det ble gjort studier som viste at selv om man holdt hendene rene var det den bakteriefesten på ringene, da spesielt tarmbakterier. Men du har rett i at dette glipper på tv. Jeg syns bare det er rart at hygiene ikke er regel nr én når man lager mat. Hva gjør en ren kjøkkenbenk når den største smittekilden sitter på hendene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 26. januar 2016 #22598 Del Skrevet 26. januar 2016 21 minutter siden, Asti skrev: Jeg har alltid ansett det som normal hygieneregel å ta av seg ringen(e), når man baker. Gifteringer kan du ha på,selv med diamanter. Men jeg tar de av. Tror ikke det er mange bakere som tar av ringene i de store bakteriene i Norge. Å alt blir stekt,og bakteriene dør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. januar 2016 #22599 Del Skrevet 26. januar 2016 3 minutter siden, Atp skrev: Gifteringer kan du ha på,selv med diamanter. Men jeg tar de av. Tror ikke det er mange bakere som tar av ringene i de store bakteriene i Norge. Å alt blir stekt,og bakteriene dør Jeg håper ikke du har rett. Ringer er bakteriefeller. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titan Skrevet 26. januar 2016 #22600 Del Skrevet 26. januar 2016 Nå må jeg si dog, at jeg skjønner ikke at noen engang gidder å skrive inn "hei du, hvorfor har du ringer på når du baker hjemme, for deg selv, i ditt eget kjøkken, det vil jeg kritisere ..." Sånt er med på å gi dem grunn til å si at de får unødig kritikk. Jeg bryr meg ikke om sånt og synes det er unødvendig at andre gjør det også. Ikke bruk opp tid på å skrive det til henne iallefall. Det får jo være opp til dem. Mamma hadde på seg ringer hun også når hun bakte brød tror jeg. Så lenge de ikke står på bakeri og der de serverer andre så må da folk gjøre hva de vil når det kommer til egen bakst. Så akkurat dette siste her nå med ringer og baking finner jeg en smule smålig å henge seg opp i. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg