Gjest morgenful Skrevet 20. januar 2016 #22261 Del Skrevet 20. januar 2016 3 timer siden, Mahnaz skrev: Hun måtte sende melding for å sjekke, faktisk http://i.imgur.com/HGicugn.jpg http://imgur.com/RA0D4AL Det at hun har spurt SE om det er henne hun sikter til, sier meg at FF følte seg truffet! Og det SE skrev var nok ment for nettopp de som følte seg truffet haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.saltpastill Skrevet 20. januar 2016 #22262 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) 7 minutter siden, morgenful skrev: Det at hun har spurt SE om det er henne hun sikter til, sier meg at FF følte seg truffet! Og det SE skrev var nok ment for nettopp de som følte seg truffet haha. Nemlig! Selvsagt trodde hun det var rettet mot seg selv, ellers ville hun aldri spurt. (Og så er det jo en umulig ting å svare "ja" til når mottakeren er dum nok til å spørre.) Endret 20. januar 2016 av frk.saltpastill 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 20. januar 2016 #22263 Del Skrevet 20. januar 2016 3 timer siden, mamsi skrev: Dette var så spot on at det burde ha vært en kronikk 😊 3 timer siden, Francis skrev: Tapet: 👏🏻 God analyse! Tusen takk for det begge to Jeg holder mitt blogg-analyse-engasjement og resten av personen min godt adskilt, så jeg koser meg egentlig bare med å lire av meg her inne på KG til dem som gidder å lese. Folk kan selvfølgelig stjele av det så mye de vil, og jeg tror en kronikk som inneholdt temaene plutselig samfunnsengasjement og hva en blogger som har solgt tyggegummi og glamour gjør når leserne ønsker mer ekte greier kunne være interessant nok. Er jo ikke akkurat nybrottsarbeid dette. Enkelt og greit handler vel mye om at man kan ikke krangle seg til at folk skal like deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. januar 2016 #22264 Del Skrevet 20. januar 2016 Føler behov for å ta diskusjonen videre et annet sted. Noen nevnte en egen gruppe på Facebook, for eksempel? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. januar 2016 #22265 Del Skrevet 20. januar 2016 31 minutter siden, Amafalathiel skrev: Altså, de rapportene hun lenker til i kjøttinnlegget er tilsammen på under 200 sider. Det skulle vel være overkommelig på en time eller to for en person med normal lesehastighet. Men de sier de har brukt flere uker. Så de vil heller fremstå som litt trege i oppfattelsen, enn som kyniske etternølere? Jojo, det blir vel pest eller kolera. Jeg spurte, og fikk svar. http://imgur.com/a/4gu0J 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 20. januar 2016 #22266 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) 34 minutter siden, Francis skrev: Jeg brukte 10 min, men det er kjent stoff og jeg leser mye forskning, også på engelsk. Veldig lett stoff å få med seg. Blir vel slettet for latterliggjøring for å påpeke at de bruker usannsynlig lang tid. Du tar feil. CBE sier at folk som leser 200 sider på en dag, sluker alt rått og og er helt uten kritisk sans (sic). Det tar mange uker. Ferdig snakka. Endret 20. januar 2016 av Amafalathiel 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 20. januar 2016 #22267 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) 8 minutter siden, PecanPie skrev: Jeg spurte, og fikk svar. http://imgur.com/a/4gu0J .. og da vet du det! Da sluker du alt uten kritisk sans! Tilføyelse: Dog er det mer snakk om 115 sider, ikke 200 Endret 20. januar 2016 av LilleSnupp 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. januar 2016 #22268 Del Skrevet 20. januar 2016 5 minutter siden, PecanPie skrev: Jeg spurte, og fikk svar. http://imgur.com/a/4gu0J Unnskyld meg, men svarer de at de er i full jobb ved siden av research? Er ikke nettopp dette en del av jobben til CBE, da? 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 20. januar 2016 #22269 Del Skrevet 20. januar 2016 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: Du tar feil. CBE sier at folk som leser 200 sider på en dag, sluker alt rått og og er helt uten kritisk sans (sic). Det tar mange uker. Ferdig snakka. Ja, det er jo en fiffig vri på det Mulig den kan brukes som forklaring på studiene også, hun er jo faktisk så flink til å studere at hun aldri blir ferdig! Det er bare folk uten kritisk sans som blir ferdige, for de stiller ingen spørsmål og sluker alt rått. Beklager, men at de har nilest alle disse rapportene over flere uker og utvekslet mailer med forfatterne tror jeg faktisk ingenting på. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. januar 2016 #22270 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) 5 minutter siden, Amafalathiel skrev: Du tar feil. CBE sier at folk som leser 200 sider på en dag, sluker alt rått og og er helt uten kritisk sans (sic). Det tar mange uker. Ferdig snakka. Skulle jeg sammenfattet dette stoffet i en skiftlig oppsummering ville jeg brukt en times tid hvis jeg hadde dårlig tid, to hvis jeg fikk sitte i fred, så rett skal være rett. Endret 20. januar 2016 av Francis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. januar 2016 #22271 Del Skrevet 20. januar 2016 Et øyeblikk siden, LilleSnupp skrev: .. og da vet du det! Da sluker du alt uten kritisk sans! Greit å vite, sånn at jeg kan ta meg gooood tid neste gang jeg må lese en forskningsartikkel i forbindelse med jobb. Som jeg forøvrig stort sett gjør på fritiden, fordi jeg ikke har tid i arbeidstiden (men det gjør FF + mann også, i følge svaret jeg fikk). Jeg har ikke barn, det vil jo ha noe å si. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. januar 2016 #22272 Del Skrevet 20. januar 2016 1 minutt siden, Cornucopia skrev: Unnskyld meg, men svarer de at de er i full jobb ved siden av research? Er ikke nettopp dette en del av jobben til CBE, da? Trodde LKE hadde ferie disse ukene? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. januar 2016 #22273 Del Skrevet 20. januar 2016 1 minutt siden, Francis skrev: Trodde LKE hadde ferie disse ukene? Og barn i barnehage? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. januar 2016 #22274 Del Skrevet 20. januar 2016 3 minutter siden, Cornucopia skrev: Unnskyld meg, men svarer de at de er i full jobb ved siden av research? Er ikke nettopp dette en del av jobben til CBE, da? Framstår som en slip of the tongue som indikerer at LKE er den som svarer (og som har skrevet det aktuelle innlegget) - det er jo han som har jobb ved siden av. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 20. januar 2016 #22275 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) LK har ikke fått med seg at fôr skrives nettopp slik (og ikke fór), ei heller at økologisk kjøttproduksjon nettopp handler om minimal bruk av kraftfôr. So much for den iherdige researchen, peepz! Det er sannelig helt utrolig at enkelte av oss har klart å tråle gjennom tusenvis av sider hvert år samtidig som vi har beholdt et kritisk blikk. Ikke vet jeg, men jeg anser nyreligiøse kvasivitenskapelige mennesker for å være rimelig ukritiske jeg da. Endret 20. januar 2016 av Vitulina 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 20. januar 2016 #22276 Del Skrevet 20. januar 2016 Så det er umulig å lese fort og være kritisk hvis du er i full jobb og har barn? Snakker om å skulle være fasiten på alt her i verden. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 20. januar 2016 #22277 Del Skrevet 20. januar 2016 34 minutter siden, Snøsøta skrev: Nå er vel en av de lenkene til en artikkel som omtaler et innlegg hun allerede har nevnt så totalt er det vel enda fler, altså hele ni saker. Jeg har spurt henne om hvor mange brøkdels promille av innleggene hennes dette utgjør. Venter i spenning på svaret. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 20. januar 2016 #22278 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) 3 minutter siden, Aricia skrev: Framstår som en slip of the tongue som indikerer at LKE er den som svarer (og som har skrevet det aktuelle innlegget) - det er jo han som har jobb ved siden av. Uansett så er det rart å poengtere at de har brukt tid på å maile for å stille kritiske spørsmål når rapportene er skrevet på norsk og ikke spesielt vanskelige å forstå. Når jeg eventuelt må stille spørsmål per e-post, bruker jeg ventetiden på svar på annen jobb. Evt. får ting unna med en telefon eller to. Flere uker, altså? Og de er to? Endret 20. januar 2016 av Cornucopia 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 20. januar 2016 #22279 Del Skrevet 20. januar 2016 Faktaene hun benytter seg av har hun lest i enten VG-kortversjonen eller fra abstractet av selve forskningsartikkelen. Nå kjenner jeg at løgnmakeriet gjør meg litt småirritert! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. januar 2016 #22280 Del Skrevet 20. januar 2016 4 minutter siden, Milio skrev: Så det er umulig å lese fort og være kritisk hvis du er i full jobb og har barn? Snakker om å skulle være fasiten på alt her i verden. Det er ikke umulig, det er mulig om man leser spenningsromaner, for eksempel. Forskning er det verre med. I følge C. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg