Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Følger man litt med på norsk fotball vet man at han aldri kommer til å spille på landslaget!

Det tror jeg LKE vet meget godt selv også! :)

Nope. Jeg såg et intervju der de snakket om landslaget og det var et mål for han, så vet nok ikke det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope. Jeg såg et intervju der de snakket om landslaget og det var et mål for han, så vet nok ikke det selv :)

Ok! Men hele resten av fotball Norge vet det i alle fall :)

Og nå har jeg avsporet nok...

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk eksempel på mobbing i denne tråden er når CBE blir hengt ut for å være perfeksjonist samtidig som alle aspekter ved henne blir plukket fra hverandre i denne tråden. Det er "for mange bilder av kaffekopper på snap chat", "få som kommer på eventene hennes" og de som kommer er "fjortiser som bare vil vinne konkurranse eller sikre seg en goodie bag", "hun bruker for mye tid på SoMe når hun er sammen med mannen", "hun tør ikke å være alene stakkar", "hun er uselvstendig", "hun tar bare bilder av den ene siden av ansiktet", "hun er ikke naturlig", "hun er perfeksjonist og klarer ikke å slappe av" bla bla bla. 

Min "favoritt" er innlegg av typen: "jeg synes faktisk synd på henne fordi hun lever et så trist liv hvor hun selger livet sitt for penger" eller "jeg får vondt i magen av det hele". Vel, det er ikke verre enn at de samme brukerne som tilsynelatende synes synd på CBE eller får "vondt i magen" poster i denne tråden daglig, så så ille er det tydeligvis ikke. 

Og spar meg for påstander om at nevnte eksempler handler om dårlig merking eller bedriften Treasures. Det gjør det ikke. Det er mobbing. 

Synes du også at det er mobbing når jeg, som så Fotballfrue i virkeligheten for kort tid siden, skriver at jeg er sjokkert over hvor mye de fortsatt redigerer ansiktet hennes på bloggbildene?

Forskjellen mellom den personen jeg så, og det ansiktet man så på det store antallet snaper, samt bloggbilder som ble lagt ut samme dag, var enorm.

Og når jeg ser at hun på samme tid reklamerer for kosmetikk som skal gi dette resultatet, som jeg da har sett at ikke er ekte, og hun får kommentarer som "så fantastisk hud du har!" og "du gløder!", er det mobbing å skrive at man reagerer på det?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilke områder synes du at de er gode forbilder?

Jordnære? Forbilder? Oisann. Du fikk med deg kommentarjuksingen, bilderedigeringen og sporsletting over en lav sko sant?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ordens skyld; det ansiktet jeg så i virkeligheten, ikke på bloggbildene, var bra nok.

Men når et ihjelredigert porselensdukkeansikt presenteres som den ekte Fotballfrue, og det antydes at denne huden har hun på grunn av sin (svært omfattene) sminkerutine, med produkter hun reklamerer for og tjener penger på, ja da er det juks.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du også at det er mobbing når jeg, som så Fotballfrue i virkeligheten for kort tid siden, skriver at jeg er sjokkert over hvor mye de fortsatt redigerer ansiktet hennes på bloggbildene?

Forskjellen mellom den personen jeg så, og det ansiktet man så på det store antallet snaper, samt bloggbilder som ble lagt ut samme dag, var enorm.

Og når jeg ser at hun på samme tid reklamerer for kosmetikk som skal gi dette resultatet, som jeg da har sett at ikke er ekte, og hun får kommentarer som "så fantastisk hud du har!" og "du gløder!", er det mobbing å skrive at man reagerer på det?

Nei, jeg skriver at det mobbing å stadig vekk kritisere at CBE ikke liker å være alene, hva hun snapper (med unntak av evt dårlig merking, hva hun gjør på date sammen med mannen sin, når hun tar seg et karbad etc. Det er alt sammen ubetydelige småting, og å gjentatte ganger gjøre et stort nummer ut av slike ting er mobbing, og videre, absolutt ikke noe CBE behøver å ta til seg, som en annen skrev i tråden. Hvis en hele tiden blir provosert av sånt småtteri liker man ikke dama og bør finne seg en annen blogg å lese. 

ETA: Jeg har ikke skrevet noe om redigering og dårlig merking. Det er helt legitimt å kritisere. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta

Nei, jeg skriver at det mobbing å stadig vekk kritisere at CBE ikke liker å være alene, hva hun snapper (med unntak av evt dårlig merking, hva hun gjør på date sammen med mannen sin, når hun tar seg et karbad etc. Det er alt sammen ubetydelige småting, og å gjentatte ganger gjøre et stort nummer ut av slike ting er mobbing, og videre, absolutt ikke noe CBE behøver å ta til seg, som en annen skrev i tråden. Hvis en hele tiden blir provosert av sånt småtteri liker man ikke dama og bør finne seg en annen blogg å lese. 

ETA: Jeg har ikke skrevet noe om redigering og dårlig merking. Det er helt legitimt å kritisere. 

Når hun gjør snap'en, karbadet og daten sitt til et produkt som hun tjener penger på så er det absolutt innafor å diskutere det. Jeg får følelsen at du tenker at dette er private hendelser og bilder når du trekker fram dette, stemmer det?

Bloggen er ikke en privat dagbok lengre, men en kommersiell markedsføringskanal med dem selv som salgsvare. Dette poenget ble ytterligere forsterket i reportasjen i DN. Vet du at selv om CBE har mer enn halvert antall lesere så er inntekten økt med mer enn 30%? Det betyr at de har blitt enda mer strategiske i hvordan de bruker bloggen for å tjene penger. 

Jeg kan ikke lengre være med på slike argumenter om at slike eller slike innlegg ikke kan kritiseres. Alt som gjøres på bloggen har som formål å tjene mest mulig penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at dårlig salg ikke påvirker inntjeningen til Fotballfrue, men predtisjemessig er det jo ikke noe særlig for henne, med tanke på senere samarbeidsprosjekter.

Så jeg skjønner jo at de har interesse av å plante inntrykket av at veskene selger godt. Men særlig ærlig er det ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Når hun gjør snap'en, karbadet og daten sitt til et produkt som hun tjener penger på så er det absolutt innafor å diskutere det. Jeg får følelsen at du tenker at dette er private hendelser og bilder når du trekker fram dette, stemmer det?

Bloggen er ikke en privat dagbok lengre, men en kommersiell markedsføringskanal med dem selv som salgsvare. Dette poenget ble ytterligere forsterket i reportasjen i DN. Vet du at selv om CBE har mer enn halvert antall lesere så er inntekten økt med mer enn 30%? Det betyr at de har blitt enda mer strategiske i hvordan de bruker bloggen for å tjene penger. 

Jeg kan ikke lengre være med på slike argumenter om at slike eller slike innlegg ikke kan kritiseres. Alt som gjøres på bloggen har som formål å tjene mest mulig penger.

Dette! DETTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

I karbad innlegget på bloggen så reklamerer hun for bloggvenninnen sin bok. Dermed fremstår hele innlegget som kamfulasje for denne boken som tydeligvis var viktig å få med i innlegget. 

Det er ikke slik at hun først og fremst tok seg et bad for så å knipse noen bilder fordi det var så koselig. Det er iscenesatt for å fremme budskapet som bloggen har. Hun har bygget seg opp en merkevare og det er en illusjon om et plettfritt liv i delikate, vakre og perfekte omgivelser hvor leserne kan drømme seg bort fra hverdagens stress og mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sunne verdier, når det gjelder kosthold og trening :-)

Så får de jo til mye, som den nye veskekolleksjonen. For noen nydelige og elegante vesker :-) Hun dama er jo helt rå :-) Og Lars Kristian er jo en av Odds beste spillere, så blir ikke sjokkert om han blir tatt ut på landslaget i nærmeste fremtid. Det hadde jo vært kjempe gøy

Å hjelpes...du trenger virkelig å få opp øynene. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes...du trenger virkelig å få opp øynene. 

Ok. Jeg holder med Caroline :-) Mitt forbilde og store inspirasjon! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke å forklare meg at CBE-bloggen og andre blogger er en markedføringskanal og bloggere bedriver stategisk markedføring. 

Nei, jeg tenker ikke at innlegg på diverse SoMe-profiler er private hendelser. Samtidig er det en lys, levende person bak det hele, og at hun tjener penger på virksomheten betyr ikke at det er greit å kritisere absolutt alt hun foretar seg. Det er selvfølgelig gråsoner her mellom produkt og person (jeg tviler ikke på at det er villet fra CBE sin side), men poenget mitt er at mye av kritikken også er personlig og har lite med virksomheten å gjøre. 

For å sette det på spissen: Om en person driver et firma (som går godt), synes du det er greit og gjentatte ganger (over flere år) kritisere offentlig ubedtydelige småting ved dette firmaet bare fordi det irriterer deg? Tror du ikke at en slik dissekering av en virksomhet vil oppleves som mobbing av innehaver, selv om det er en kommersiell virksomhet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Du behøver ikke å forklare meg at CBE-bloggen og andre blogger er en markedføringskanal og bloggere bedriver stategisk markedføring. 

Nei, jeg tenker ikke at innlegg på diverse SoMe-profiler er private hendelser. Samtidig er det en lys, levende person bak det hele, og at hun tjener penger på virksomheten betyr ikke at det er greit å kritisere absolutt alt hun foretar seg. Det er selvfølgelig gråsoner her mellom produkt og person (jeg tviler ikke på at det er villet fra CBE sin side), men poenget mitt er at mye av kritikken også er personlig og har lite med virksomheten å gjøre. 

For å sette det på spissen: Om en person driver et firma (som går godt), synes du det er greit og gjentatte ganger (over flere år) kritisere offentlig ubedtydelige småting ved dette firmaet bare fordi det irriterer deg? Tror du ikke at en slik dissekering av en virksomhet vil oppleves som mobbing av innehaver, selv om det er en kommersiell virksomhet?

Takk for svar selv om jeg synes det var en unødig nedlatende tone innledningsvis. Resten av kommentaren min var ikke ment som en instruering av deg personlig. 

Jeg kritiserer ingenting hun foretar seg privat. Jeg vet ingenting om hva hun foretar seg på privaten faktisk, jeg vet utelukkende om det hun legger ut på bloggen. 

Det finnes ingen post på bloggen (=produkt) som ikke inneholder et aspekt av CBE som person.  Gråsonene handler først og fremst om hvor langt man kan gå for å kritiserer produktet når CBE putter sponsede produkter i kroppen (hår, lepper), på kroppen (makeup, spraytan). Da nærmer det seg kritikk av utseendet, og det er ikke greit.

Jeg synes faktisk ikke eksempelet ditt er særlig beskrivende for hva det dreier seg om, og det tydeliggjør jo det store spriket i virkelighetsforståelse oss i mellom. Jeg kan være med på at det tidvis er en tone her på bloggen som kan virke negativ, men det er fordi folk rett og slett er veldig irriterte. Det er mange eksempler i tråden her på folk som har vært positive til bloggen men som har blitt veldig skuffet over oppførselen til ekteparet på bloggen.

Hadde en bedrift som du beskriver behandlet kundene sine slik ekteparet gjør så hadde den bedriften fått gjennomgå også. Og sannsynligvis tapt stort på det. Det som er ekstra frustrerende for en tidligere bloggleser er at tilsynelatende så har denne oppførselen ingen konsekvenser for dem. Og ja, det gjør at jeg synes det er helt OK når jeg leser at de mister lesere. Og det gjør meg litt irritert når jeg ser at de likevel øker inntektene. 

Det gjør meg ikke til en misunnelig kjærring, men en svært misfornøyd tildligere kunde (jfr ditt eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

@shopgir214l:

Jeg tror forøvrig du hadde syntes det hadde vært helt greit med langt sterkere kritikk en dette, og over lang tid om det viste seg at Veskefabrikken AXXA sine vesker var av jukseskinn ikke nykjelt kalv som reklamert, at størrelsen var en annen enn oppgitt og om kundene som kom med kommentarer ble latterliggjort og uthengt på nettsiden til bedriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for latterliggjøring, hets, spekulasjoner, persondebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har LK uttalt at det er et mål for han å komme på landslaget? Flott mål!

Link til intervju, vær så snill?

Endret av Snekkerfrue
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har LK uttalt at det er et mål for han å komme på landslaget? Flott mål!

Link til intervju, vær så snill?

Han skulle vel bli Italia-proff også?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortsatt ikke skjønne hvorfor sjalusi/misunnelsekortet blir dratt opp gang etter gang.

Det finnes drøssevis av kvinner i både Norge og resten av verden som jeg er dødsmisunnelig på. Som et kjapt utvalg kan jeg nevne Hanne sørvåg og adelen steen. Hver gang jeg ser disse damene på tv vrenger det seg innvendig av sjalusi. Av den enkle grunn at det er grådig urettferdig at enkelte mennesker har fått tildelt talent, utseende og sjarm!

MEN, og dette er poenget mitt. Jeg har ikke uttalt ETT eneste negativt ord om disse kvinnene, noen sinne. Hvorfor? Ifølge misunnelsekortet burde jeg sitte dag ut og dag inn for å forfølge disse damene for å finne ting å ta de på, noe jeg mildt sagt ikke gjør. Tvert imot så heier jeg på de, og håper at de kommer seg så langt i livet de ønsker. Og etter min mening er disse dobbelt så vakre, talentfulle og sjarmerende som CBE.

Kan det kanskje være fordi de to nevnte oppfører seg som jordnære og ærlighet mennesker? At de stiller opp med sin oppriktige mening når de engasjerer seg i noe, og står stormen ut og tar konsekvensene av det de gjør galt?

Så, hvordan kan det egentlig ha seg at vi dumme, sjalu kritikere er så mobbende og slemme mot CBE, men heier på andre kvinner i samme situasjon?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...