Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har et innlegg i Aftenposten i dag. Grunnen til at jeg skrev det, var frustrasjon over stadig å bli sensurert vekk når jeg forsøkte å komme med legitim kritikk.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Farvel_-Fotballfrue-Min-ferd-fra-fan-til-masete-furie-7923937.html

Jeg har også skrevet en tekst om dette på min egen blogg, hvor jeg har lagt ut skjermdump av siste ikke-publiserte kommentar. Nå blir det kanskje mange som blir litt sure på meg, og jeg står heldigvis trygt på begge beina og vet jeg har mange andre ting jeg er engasjert i - så jeg kan ikke beskyldes for å måtte skaffe meg et liv :-)

Håper dere liker teksten, prøver å yte et snev av rettferdighet til noen av dere på kg.

Endret av mamsi
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere. Jeg har et innlegg i Aftenposten i dag. Grunnen til at jeg skrev det, var frustrasjon over stadig å bli sensurert vekk når jeg forsøkte å komme med legitim kritikk.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Farvel_-Fotballfrue-Min-ferd-fra-fan-til-masete-furie-7923937.html

Jeg har også skrevet en tekst om dette på min egen blogg, hvor jeg har lagt ut skjermdump av siste ikke-publiserte kommentar. Nå blir det kanskje mange som blir litt sure på meg, og jeg står heldigvis trygt på begge beina og vet jeg har mange andre ting jeg er engasjert i - så jeg kan ikke beskyldes for å måtte skaffe meg et liv :-)

Håper dere liker teksten, prøver å yte et snev av rettferdighet til noen av dere på kg.

Lest og takk!

Tilføyelse: Jeg får ikke linken til aftenposten til å virke.

Min link

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra!!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest og takk!

Tilføyelse: Jeg får ikke linken til aftenposten til å virke.

Min link

Takk :-) Jeg rettet opp også, vet ikke hva som var feil med den første, jeg! Men tror det funker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at noen har hacket seg inn på serveren deres for å hente ut (bl a upubliserte) bilder...? I så fall; er ikke det tyveri..?

Ingen har hacket seg inn. Alle bilder, uredigerte og redigerte lå helt åpent tilgjengelig for alle.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk innlegg i Aftenposten, Mamsi! Gratulerer med å komme på trykk, og takk for at du (og dere andre her) engasjerer dere!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk innlegg i Aftenposten, Mamsi! Gratulerer med å komme på trykk, og takk for at du (og dere andre her) engasjerer dere!

Tusen takk! Jeg syntes det var litt fint å kunne komme utenfor kg og den delen av facebookfeeden min som er opptatt av blogging :-) Jeg håper det kan leses som et positivt innspill.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Det redigerte bildet av foreldrene er publisert på bloggen - noen visningsnamn har linket til det blogginnlegget et par sider lenger bak rett over her. Så det er ikke annerledes i sak enn noen av de andre redigerte bildene som har vært vist frem. Det redigerte bildet er publisert av Eriksens, og så ligger lå det et tilsvarende, uredigert bilde på serveren med et litt annet filnavn.

Det ligger for øvrig fortsatt flere slike gamle "bildepar" tilgjengelig for dem som gidder å lete, og systemet er veldig lett å finne ut av, iallfall slik hun gjordet det før. Hvis det redigerte bildet heter for eksempel "IMG-365-1", så heter det uredigerte originalbildet "IMG-365", altså uten ettallet til slutt.

Jeg tror ikke dette kvalifiserer som hacking, da bildene ligger åpent tilgjengelig på nett bare man skriver inn riktig nettadresse. Det er ikke nødvendig å tilegne seg hennes passord eller noe sånt. Har de som har funnet ut av dette god tid? Ja, det har de, men ulovlig er det neppe.

Figgen, eller hva du nå heter, det er ingen som rister på rumpa. Det er en gif, altså to bilder som ligger i samme fil og veksler mellom å vises. Siden det er skjer ganske hurtig, er det mulig det ser ut for deg som de rister på rumpa, men det er altså ikke det det som foregår. Det du oppfatter som at rumpene flytter seg, er nettopp bilderedigeringen, hvor deler av rumpa er skåret vekk på det ene bildet.

jeg sa at jeg fikk ikke sett bildene fordi jeg bare har nettbrett. Der var en annen bruker her som mente de bare ristet på rumpene. Så jeg trodde det stemte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Tøft av deg å skrive under fullt navn! Håper du klarer å heve deg over de usaklige kommentarene som kommer til å komme. Mange vil nok skrive "Hvorfor bry seg? La stakkars Fotballfrue få fred nå, så hun ikke slutter å spise igjen. Du er bare misunnelig fordi din egen blogg ikke er Norges største. #teamfotballfruefitmums". De fleste kommer til å forstå hvorfor det er en viktig sak når Forbrukerombudet endelig begynner å gi bøter. Min personlige mening er at de ikke "vil" finne feil hos bloggerne og håndheve dette, de har jo fått nok av screenshots og bevis tilsendt som tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Hva er forskjellen på å legge ut bildet hvor hun har redigert foreldrene sine slankere, og å legge ut originalbildene av de andre redigerte bildene som har blitt lagt ut tidligere? De originalbildene var vel heller ikke publisert, så jeg ser ikke helt den store forskjellen.

Men jeg skjønner at det må være helt utrolig flaut for henne. Det slår for det første beina under forklaringen om usikkerhet rundt eget kroppsbilde som grunn for redigering av bilder av seg selv.

I tillegg må det være veldig flaut overfor familien hennes å ha gjort noe sånt.

Å dere er alle sikre på att hennes foreldre ikke var klar over redigeringen av bildene? Hva om de visste at det ble gjort?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, mamsi! Og så pen du er!

Vet du, jeg fikk jo litt hetta! For det eneste jeg har er råtne selfies på telefonen! Helt til til kom på dette bildet, som brukes når jeg skriver for Mental Helse, men det ble tatt rett etter jeg hadde holdt et foredrag, og jeg skulle løpe til toget, og hadde jeg rukket noe sminke den dagen? Nope - så her snakker vi uten filter og 110% naturlig. Hehe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg fikk jo litt hetta! For det eneste jeg har er råtne selfies på telefonen! Helt til til kom på dette bildet, som brukes når jeg skriver for Mental Helse, men det ble tatt rett etter jeg hadde holdt et foredrag, og jeg skulle løpe til toget, og hadde jeg rukket noe sminke den dagen? Nope - så her snakker vi uten filter og 110% naturlig. Hehe.

Bra innlegg og du ser kjempeflott ut -i heelt uredigert tilstand :D
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere er alle sikre på att hennes foreldre ikke var klar over redigeringen av bildene? Hva om de visste at det ble gjort?

Hvis de visste det og synes at det er greit at datteren deres redigerer dem slankere, gir det ihvertfall meg noen tanker om hvor hennes eget behov for å framstå tynnest mulig kommer fra...

Men ingen av oss vet om de visste eller ikke, så det blir vel bare spekulasjoner?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøft av deg å skrive under fullt navn! Håper du klarer å heve deg over de usaklige kommentarene som kommer til å komme. Mange vil nok skrive "Hvorfor bry seg? La stakkars Fotballfrue få fred nå, så hun ikke slutter å spise igjen. Du er bare misunnelig fordi din egen blogg ikke er Norges største. #teamfotballfruefitmums". De fleste kommer til å forstå hvorfor det er en viktig sak når Forbrukerombudet endelig begynner å gi bøter. Min personlige mening er at de ikke "vil" finne feil hos bloggerne og håndheve dette, de har jo fått nok av screenshots og bevis tilsendt som tips.

Takk :-) Det er helt ok å skrive under fullt navn, synes jeg. Det kan jo hende det er derfor de ikke har sluppet mine kommentarer til, det er vanskeligere å konfrontere en person enn et anonymt "troll". Kanskje,

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette blir bare spekulasjoner... Det er jo ingen som vet noe om det bildet. Bortsett fra fruen selv.

Vi vet at det er redigert for at personene på bildet skal fremstå tynnere/mere fit. Mer enn det trenger man ikke vite.

Men nå er det ikke noe overraskende å se slikt lengre, det er mer normalen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-) Jeg tenkte bare jeg ville si, til de som tror det er veldig mye arbeid bak å finne det "bakenfor" bloggen - hvis man kan litt, så er det ikke det. Mange vil nå høyreklikke og få opp beskjed om at innholdet er beskyttet. Mange tenker da bare "ok" - og klikker videre. Men det eneste man trenger å gjøre, er å trykke F12. Da kan man få mye informasjon. Etter trøbbelet med bildene, la de inn

<script id="wpcp_disable_Right_Click" type="text/javascript">
//<![CDATA[
document.ondragstart = function() { return false;}
/* ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Disable context menu on images by GreenLava Version 1.0
Og da går det ikke lenger an å høyreklikke, men bildene ligger jo tilgjengelig allikevel. det er veldig lett å finne og det tar ikke lang tid. Jeg har ikke gjort det, altså, men jeg ville bare si at dette ikke nødvendigvis er så tidkrevende. jeg kan lese et langt script og få en del ut av det, sønnen min på 15 leser det veldig lett, så han humret litt da han bråkikket på scriptet til CBE.
Mange av bloggerne kan lite "data" og jeg har sett at hun feks har fått spørsmål om hvilken font hun bruker, og at hun ikke vet det. Det synes jeg er rart, jeg synes i det hele tatt det er merkelig at mange av de store bloggerne har såpass lite interesse for css, php.etc. I hvert fall når det gjelder såpass basic-ting som fonter, farger, marger etc. Det er så mange ting de setter bort, og jeg tror det kanskje skaper litt dårlig forståelse av hva som skal til for å finne ting - og da kan det virke som om det tar evigheter å finne frem til ting, bare fordi et skjermbilde fullt av script ser så vanskelig ut hvis man ikke kan det :-)

Takk for tipset! Kan du ikke høre med sønnen din ved en passende anledning om det er en mulighet til å finne "comment author" via F12? Jeg finner igjen "comment id" og diverse annen "comment meta", men ikke "comment author". Hadde vært fantastisk å en gang for alle få avklart om disse juristene som beleilig dukker opp i kommentarfeltet hos CBE og forsvarer henne egentlig er Lars-Kristian (noe jeg er 100% sikker på at de er, for de har akkurat samme skrivestil som ham, men jeg kan ikke bevise det etter at de "disablet" høyreklikkingen).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...