Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Nei, det stemmer ikke med historien om usikkerhet. Men det er jo vanlig at ting fra den kant ikke helt stemmer...

Regner med at det er du som er Nora Nordbo på twitter også.

Har du link til hvor Caroline har publisert det bildet av foreldrene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis ikke du bryr deg. Hvorfor er det så ille at andre bryr seg?

Metabrying - å bry seg om at noen andre bryr seg.

Ofte sett i Fotballfrue-diskusjoner.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Det er bra... Men det er jammen ikke mange av dere som tåler at andre har en annen mening..

Det er kun dere som har rett

Og flere tåler ikke at man ikke dyrker/hyller/elsker CBE-bloggen, tolker alt som dokumenteres som "hat" og dukker stadig vekk opp i denne tråden med slike påstander og digresjoner.

Men det er jammen ikke mange av dere som tåler at andre har en annen mening..

Jeg sender denne tilbake; det er jammen mange av dere som ikke tåler at man skal skal avdekke snusk og juks.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Og flere tåler ikke at man ikke dyrker/hyller/elsker CBE-bloggen, tolker alt som dokumenteres som "hat" og dukker stadig vekk opp i denne tråden med slike påstander og digresjoner.

Men det er jammen ikke mange av dere som tåler at andre har en annen mening..

Jeg sender denne tilbake; det er jammen mange av dere som ikke tåler at man skal skal avdekke snusk og juks.

Så fint... Da slipper jeg og høre mer fra deg

Å så fort noen av oss er uenige med dere og liker CBE bloggen,ja da er vi jammen mannen til den dama.

Det synes jeg er utrolig. Det er kun hennes mann eller familie som liker hennes sider.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Nei, det stemmer ikke med historien om usikkerhet. Men det er jo vanlig at ting fra den kant ikke helt stemmer...

Fy så sur jeg hadde blitt om jeg hadde funnet ut at ungen min hadde redigert meg slankere. Det er jo som ungen skulle sagt: Mamma, jeg syns du er litt for tykk til å komme på trykk.

Edit: ufrivillig rim.

Edit 2: Bildet har ikke vært på trykk noe sted. Så da skal ikke jeg blande meg opp i hva de gjør med deres pritvate bilder.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Skal man dra det så langt så synes jeg man også må stille spørsmål ved om det er forsvarlig at daglivarebutikker selger disse preparatene.

To paracet og en ibux er jo et allment kjent råd og det handler ikke om reseptbelagte midler.

Hvorvidt det er forsvarlig at reseptfrie medikamenter selges i dagligvarehandelen eller ikke, er en helt annen diskusjon. At derimot en kommersiell drevet blogg - uten noen som helst kompetanse innenfor fagfeltet farmakologi - kommer med en slik anbefaling, er betenkelig. For det første er det medikamenter som for mange er bedre egnet for denne type smertelindring, noe som også gjenspeiles i kommentarfeltet til innlegget. For det andre så burde CBE med tanke på deres tidligere uttalelser i eget kommentarfelt under påtatte beskytte aliaser, faktisk være yderst forsiktig med å komme med slike råd.

To paracetamol og en ibuprofen er faktisk ikke en medisinsk dose man skal kimse av. Selvsagt ligger det endelige ansvaret for egen helse hos den enkelte leser, men CBE kunne ha anvendt et mer generelt utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BonBon

To paracetamol og en ibuprofen er faktisk ikke en medisinsk dose man skal kimse av. Selvsagt ligger det endelige ansvaret for egen helse hos den enkelte leser, men CBE kunne ha anvendt et mer generelt utsagn.

Jeg reagerte også litt på det. Jeg har fått beskjed av min lege at jeg kan ta 1000mg om gangen av paracet og synes det var mye. legen begrunnet det med at jeg hadde kroppsvekten som egnet seg for så høy dose. Jeg veier sikkert mellom 25-30kilo mer enn CBE. Jeg har heller ingen kunnskap på dette emnet men jeg stusser på det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Regner med at det er du som er Nora Nordbo på twitter også.

Har du link til hvor Caroline har publisert det bildet av foreldrene?

Jeg vet ikke hvor/om de bildene er publisert på bloggen eller andre steder, men jeg så selv at disse bildene lå på den samme åpne serveren blant alle de andre bildene som ble funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt vist disse redigerte bildene av foreldrene, samt av andre familiemedlemmer, av hun som fant dem,

for en tid tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt vist disse redigerte bildene av foreldrene, samt av andre familiemedlemmer, av hun som fant dem,

for en tid tilbake.

Er de ikke publisert, så er det ikke så mye å lage fuzz om.

Å undre seg på hvorfor kan man alltids..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke publisert, så er det ikke så mye å lage fuzz om.

Å undre seg på hvorfor kan man alltids..

Jeg har ikke laget fuzz om bildene (og vet heller ikke om de er publisert på bloggen, men at de og svært mange andre redigerte bilder er lagret av vedkommende som fant dem), men svarte for å vise at dette er bilder som er funnet på samme måte som alle de andre som er publisert :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget fuzz om bildene (og vet heller ikke om de er publisert på bloggen, men at de og svært mange andre redigerte bilder er lagret av vedkommende som fant dem), men svarte for å vise at dette er bilder som er funnet på samme måte som alle de andre som er publisert :-)

Skrev ikke at du eller andre har laget fuzz om det.

Poenget mitt er at så lenge Caroline ikke har publisert bildet, så synes jeg ikke det kan likestilles med de publiserte bildene av seg selv og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje CBE hører litt på oss? Siste innlegget på faebook er merket etter regelverket : http://i.imgur.com/LhKM20q.png . Sender en :smilyblomst: over til CBE. :)

Er alt som normalt, så vil hun merke ett av tre steder. Nå har hun merket på facebook, så da vil hun ikke merke på bloggen eller instagram slik det er påkrevd (om det er påkrevd ift annonselenker).

Tilføyelse: .. og bloggen er ikke merket iht lovverket

Ingen merking på instagram at det innholder annonselenker, men akkurat der vet jeg ikke hva loven krever av merking.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Instagram og Facebook skal merkingen komme frem blant de første ordene eller hashtag-ene i teksten. Dette gjelder også når innlegget bare fører folk inn på et riktig merket blogginnlegg, jfr. http://www.dinside.no/929065/slaar-ned-paa-skjult-reklame-paa-facebook-og-instagram

Nei du har rett, ingen tilsvarende merking på instagram: http://i.imgur.com/unmnmIL.png

På bloggen så gjør de som de selv mener er riktig.

De har fått tilbakemelding fra Forbrukerombudet om at de skal skrive «reklame» over et innlegg hvor kun deler av det faktisk er reklame, men LKE har begrunnet deres måte å merke på med at de heller ønsker å bake det inn i teksten hvor det er aktuelt pga estetikk, samt de mener det tydeliggjøre bedre hva som faktisk er reklame, og hva som ikke er det, jfr. http://www.vg.no/rampelys/blogg/kjendisbloggere-risikerer-store-boeter/a/10131358/

Jeg skjønner at de ikke ønsker å merke et blogg-innlegg hvor det er bakt inn som annonse eller reklame, men jeg skjønner IKKE at de ikke kan skrive inneholder annonselenker.

Hva skal man da skrive på instagram? Inneholder annonselenker blir gjerne for langt, så hva kan man f.eks skrive?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorvidt det er forsvarlig at reseptfrie medikamenter selges i dagligvarehandelen eller ikke, er en helt annen diskusjon. At derimot en kommersiell drevet blogg - uten noen som helst kompetanse innenfor fagfeltet farmakologi - kommer med en slik anbefaling, er betenkelig. For det første er det medikamenter som for mange er bedre egnet for denne type smertelindring, noe som også gjenspeiles i kommentarfeltet til innlegget. For det andre så burde CBE med tanke på deres tidligere uttalelser i eget kommentarfelt under påtatte beskytte aliaser, faktisk være yderst forsiktig med å komme med slike råd.

To paracetamol og en ibuprofen er faktisk ikke en medisinsk dose man skal kimse av. Selvsagt ligger det endelige ansvaret for egen helse hos den enkelte leser, men CBE kunne ha anvendt et mer generelt utsagn.

Legemiddelverket gikk i 2012 ut og frarådet å blande paracetamol og ibuprofen.

http://www.aftenposten.no/helse/Legemiddelverket-frarader-a-mikse-Ibux-og-Paracet-6971918.html

Jeg har bare lest det som er skrevet her på KG, men det er litt skummelt hvis LKE/CBE anbefaler denne mixen uten videre. Det er mange som ikke skal ta ibuprofen i det hele tatt, både med tanke på allergisk reaksjon og i forhold til andre sykdommer man kan ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Er de ikke publisert, så er det ikke så mye å lage fuzz om.

Å undre seg på hvorfor kan man alltids..

Hva de gjør med bilder de holder privat og ikke publiserer på bloggen eller andre steder får være opp til dem. Har de ikke publisert bildet av foreldrene redigert på bloggen blir det vel litt feil å bruke det bildet på samme linje som de andre som er kommet frem, når det kritiseres for løgn og redigering. (Selv om jeg synes dette bildet gjør alt annet enn å bygge opp under forklaringen hennes på hvorfor hun redigerte bilder.)

Det redigerte bildet ligger fortsatt åpent så alle kan se at det er de selv som har redigert og ikke noe noen andre har gjort for å late som om det er er bloggeierne som har gjort det selv. Link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt å redigere thigh gap på mora si

Endret av MiniMjau
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...