Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Hold the door

Hva har de egentlig rwdigert på bildet av foreldrene?

Midja til faren og låra til mora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva de gjør med bilder de holder privat og ikke publiserer på bloggen eller andre steder får være opp til dem. Har de ikke publisert bildet av foreldrene redigert på bloggen blir det vel litt feil å bruke det bildet på samme linje som de andre som er kommet frem, når det kritiseres for løgn og redigering. (Selv om jeg synes dette bildet gjør alt annet enn å bygge opp under forklaringen hennes på hvorfor hun redigerte bilder.)

Det redigerte bildet ligger fortsatt åpent så alle kan se at det er de selv som har redigert og ikke noe noen andre har gjort for å late som om det er er bloggeierne som har gjort det selv. Link.

Denne skjønte jeg ikke.

Du skriver dette til meg fordi du er enig med hva jeg har skrevet, eller uenig?

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midja til faren og låra til mora.

Ja fant det nå.

Da kan hun ikke bare skylde på sitt eget kroppsbilde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Denne skjønte jeg ikke.

Du skriver dette til meg fordi du er enig med hva jeg har skrevet, eller uenig?

:klo:

Beklager. Jeg valgte å svare deg fordi jeg fikk inntrykk av at du ikke synes det er så mye å bry seg om/henge seg opp i (skape fuzz om) dersom bildet ikke er lagt ut på bloggen eller andre steder, noe jeg er enig med deg i (hvis jeg forstod deg rett), da ingen har noe med hva de gjør på privaten.

Resten av innlegget var ikke rettet mot deg eller det du skrev, men jeg ville legge til at det å redigere foreldrene, enten det blir lagt ut på bloggen eller ikke, for meg ikke passer inn i forklaringen hun har gitt på bilderedigeringen. Linken la jeg ved så folk skal slippe å eventuelt bli anklaget for å ha redigert bildet selv fordi de har en agenda. Linken viser at det redigerte bildet ligger på bloggserveren deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Jeg valgte å svare deg fordi jeg fikk inntrykk av at du ikke synes det er så mye å bry seg om/henge seg opp i (skape fuzz om) dersom bildet ikke er lagt ut på bloggen eller andre steder, noe jeg er enig med deg i (hvis jeg forstod deg rett), da ingen har noe med hva de gjør på privaten.

Resten av innlegget var ikke rettet mot deg eller det du skrev, men jeg ville legge til at det å redigere foreldrene, enten det blir lagt ut på bloggen eller ikke, for meg ikke passer inn i forklaringen hun har gitt på bilderedigeringen. Linken la jeg ved så folk skal slippe å eventuelt bli anklaget for å ha redigert bildet selv fordi de har en agenda. Linken viser at det redigerte bildet ligger på bloggserveren deres.

Ahh.. men da er vi enig, også ift sannhetsgehalten i forklaringen til hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Jeg forstod det slik at bilde hadde vært ute på trykk, men om det ikke har det, er jeg enig med dere som mener at vi ikke kan kritisere det her. Det får være opp til hver enkelt hva en gjør med private bilder.

(jeg hadde fortsatt blitt sur om ungen min redigerte bilder av meg, men det er min personlige mening, og dette som nevnt en ikke-sak så lenge det ikke skal trykkes noe sted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bildet av foreldrene var fra Instagram?

Uansett, det ligger andre redigerte bilder av familiemedlemmer på bloggen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bildet av foreldrene var fra Instagram?

Uansett, det ligger andre redigerte bilder av familiemedlemmer på bloggen.

Er ikke bildet fra juli 2011 utfra linken som ble lagt ut her?

Hadde hun instagram da?

Tilføyelse: Første IG-bilde er lagt ut for nesten 3 år siden.

Endret av LilleSnupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bildet fra juli 2011 utfra linken som ble lagt ut her?

Hadde hun instagram da?

Tilføyelse: Første IG-bilde er lagt ut for nesten 3 år siden.

Jo, det er fra 2011. Jeg trodde det var fra IG pga stilen, det ligner et bilde med "filter" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at det bare er og holde på i all evighet for min del.. Skal ikke stoppe noen av dere jeg. Jeg sier bare hva jeg synes om det.

Hvorfor det? Altså, hvorfor tror du det er interessant for andre å vite?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement

http://anettemarie.blogg.no

https://www.bloglovin.com/blogs/nettenestea-10887617

De feilene Caroline Berg Eriksen gjør, gjør også andre bloggere som tjener fett på reklame, melder dere inn disse også???

Eller er det bare CBE dere vil ta???

Folk har ikke tid til å følge med på det som er av blogger, og det får jo være opp til den enkelte hvilke bloggere man er interessert i og mest kritisk til?

Bloggen til Treasures/CBE AS er størst, ergo vekker den mest interesse, på godt og vondt. Mange er kritiske, mens du og mange med deg virker som dere synes det er helt ok at bloggen er tilpasset interessene til annonsører og sponsorer, ikke lesernes. Det er IKKE leserne eller privatlivet til fam E som styrer hva bloggen skal inneholde av stoff og hvordan innleggene skal skrives, hva de skal inneholde og ikke inneholde.

Blar annonsører opp beløp helt opp til imponerende 80.000 kroner for et innlegg, sier det sitt om ulike effekter det har vist seg å ha. Og jo mindre merking, dess større effekt. Sjansen for at folk faktisk leser et helt innlegg er større når man ikke er advart om reklameinnhold, og påvirkningskraften er også mye større. Folk flest har ikke så sterkt filter som de tror.

Hvis det er veldig plagsomt for ekteparet E at folk bryr seg med at de ikke merker som de skal, eller for den del bryr seg med falske kommentarer, sensurerer bort kritikk eller andre ting de har gjort som ikke er helt innafor, kan de jo bare la være å gjøre disse tingene? Det er så enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprøtt...

Det er noe veldig abnormalt over det der, ja. Redigere seg selv.. Jeg ser hvorfor, men foreldrene sine? Magen til faren din?! Hva i heiteste... Men spørsmål: kom litt syklende inn her, men hvordan vet man at dette bildet av foreldrene er redigert? Endret av Tjukk Norris
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe veldig abnormalt over det der, ja. Redigere seg selv.. Jeg ser hvorfor, men foreldrene sine? Magen til faren din?! Hva i heiteste... Men spørsmål: kom litt syklende inn her, men hvordan vet man at dette bildet av foreldrene er redigert?

Se her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal man dra det så langt så synes jeg man også må stille spørsmål ved om det er forsvarlig at daglivarebutikker selger disse preparatene.

To paracet og en ibux er jo et allment kjent råd og det handler ikke om reseptbelagte midler.

"Rådet" er vel strengt talt 1 paracet (500 mg) og 2 ibux (á 200 mg, som er dosen man får kjøpt reseptfritt i butikk og altså tilsvarer 1 ibux 400 mg som man får kjøpt på apotek).

Dagligvarebutikker har lov til å selge et utvalg legemidler reseptfritt (LUA-ordningen), men har ikke lov til å gi rådgiving knyttet til det fordi de ikke har faglig kompetanse til å gi råd. LUA-ordningen skal tilby bedre tilgjengeligheten av velkjente reseptfrie legemidler. Det tas hensyn til faren for overforbruk eller misbruk av legemidlene som er omfattet ordningen. Det svenske Legemiddelverket vil ha paracetamol ut av tilsvarene ordning i Sverige pga. overforbruk/misbruk. Råd som CBE kommer med øker faren for nettopp dette. Det er ingenting som begrenser CBE å gi råd, men hun har ingen faglig kompetanse og burde latt være (annet enn generelle råd: forsøk smertestillende). Som legmann bør man bare høre på råd fra fagfolk, i denne sammenhengen (spørsmål om medisiner) helsepersonell som leger eller farmasøyter.

Og det faktiske rådet er å først forsøke paracetamol. Hvis det ikke gir smertelinding av moderate smerter, kan det kombineres med ibuprofen for en begrenset tilleggseffekt. Ved menssmerter er alternativet naproksen alene. MERK at NSAIDs (ibuprofen og naproksen) bør brukes med forsiktighet hos en del (pga. sykdom eller medisinbruk) og ikke skal brukes av gravide, så spør helsepersonell før bruk!

(Helsepersonell)

Edit: Helt off topic altså.

Edit 2: Generell bruk av reseptfrie smertestillende-rant.

Endret av Magnhild Kar
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved menssmerter er alternativet naproksen alene. MERK at NSAIDs (ibuprofen og naproksen) bør brukes med forsiktighet hos en del (pga. sykdom eller medisinbruk) og ikke skal brukes av gravide, så spør helsepersonell før bruk!

;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her.

Takk, så bildet fra mobil i sted, så ikke at det bevegde seg. Rett og slett rystende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg er interessert i Mexico leser jeg hennes gamle innlegg derfra, og jeg blir sjokkert over innlegget som hun skrev 13.12.2012. Eller blir vel mer kvalm enn sjokkert. Hun har lagt ut bilder av urfolksbarn og hevder at "det er mest kultur, selvom man fort kan få inntrykk at det er fattigdom" ehhhh kultur vs fattigdom?! Doesn't make any sense... I kommentarfeltet får hun spyttet ut mye tåpeligheter etter at noen kritiserer at hun romantiserer fattigdom. Caroline hevnder at hun spurte ALLE foreldrene om det var greit om barna ble fotografert og at bildene skulle bli lagt ut på blogg. (jeg personlig tipper at halvparten av foreldrene ikke vet hva en blogg er) Deretter hevder hun at de ikke var fattige fordi det hadde nemlig guiden sagt. Hun at det var så søtt at barna danset og sang foran henne. Akkurat som om de gjorde det av fri vilje. brabrabra, skriver mye mer som er latterlig. Den 14.12.12 skriver hun i kommentarfeltet at Mexico ikke er noe annet enn narkotika og turisme. For et menneske, sier bare jeg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...