Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Ducinda

Jeg tror ikke hun våger å photoshoppe kroppen sin igjen. Nå fremstår kroppen hennes som flott og normalt slank - så lenge hun ikke driver på å vrir og vender på den sånn at den skal se tynnest mulig ut.

Etter bilderedigeringsskandalen tror jeg ikke hun våger å photoshoppe kroppen sin tynnere, siden hun så ofte utbasunerte at det ikke handlet om å være tynnest mulig. Tror faktisk de to på jordet i Siljan skjønner og forstår at noe slikt vil være spiker´n i kista når det kommer til troverdighet.

Ansiktet gir hun fortsatt litt mer behandling enn lys og skygge, men det synes jeg er helt greit. Å skjule urenheter med PhotoShop skjønner jeg og synes er ok, såfremt hun ikke nekter for det.

Jeg er ikke i tvil om at cbe fortsatt photoshopper både seg selv og resten av familien sin.

Jeg skjønner at de ikke ønsker å merke et blogg-innlegg hvor det er bakt inn som annonse eller reklame, men jeg skjønner IKKE at de ikke kan skrive inneholder annonselenker.

Hva skal man da skrive på instagram? Inneholder annonselenker blir gjerne for langt, så hva kan man f.eks skrive?

Det er god plass til den setningen og mye mye mer på instagram altså. Det er ikke slik at du må holde deg under maks 50 tegn der. Ser det er en bred misforståelse blant mange. På instagram kan du skrive mini noveller om du ønsker det.

Og merking på instagram følger samme regler som merking på blogg og face. Ser ikke hvorfor cbe og andre bloggere driver med slik unnasluntring annet enn noe en her tidligere påpekte, ren spekulasjon for å få solgt mest mulig fordi merkede annonser selger mindre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asiatisk inspirert taco - da har jeg hørt det og... Er jo som man skal lage meksikansk inspirert chop seuy... jadda..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatisk inspirert taco - da har jeg hørt det og... Er jo som man skal lage meksikansk inspirert chop seuy... jadda..

haha har hun skrevet det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Jeg tror bildet av foreldrene var fra Instagram?

Uansett, det ligger andre redigerte bilder av familiemedlemmer på bloggen.

ser dere nå har lagt ut x antall innlegg om redigerte bilder av familiemedlemmer. Er dette familien til CBE eller en annen blogger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Hvorfor det? Altså, hvorfor tror du det er interessant for andre å vite?

Jeg har da skjønt at det ikke finnes noe interesse for dere at jeg har en annen mening en dere andre på kvinneguiden

Men jeg må da også få si min mening? Eller er det kun forbeholdt dere andre her inne? Kreves det at kun de som er enige med dere skal få skrive her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dere nå har lagt ut x antall innlegg om redigerte bilder av familiemedlemmer. Er dette familien til CBE eller en annen blogger?

CBE.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Figgen07

Folk har ikke tid til å følge med på det som er av blogger, og det får jo være opp til den enkelte hvilke bloggere man er interessert i og mest kritisk til?

Bloggen til Treasures/CBE AS er størst, ergo vekker den mest interesse, på godt og vondt. Mange er kritiske, mens du og mange med deg virker som dere synes det er helt ok at bloggen er tilpasset interessene til annonsører og sponsorer, ikke lesernes. Det er IKKE leserne eller privatlivet til fam E som styrer hva bloggen skal inneholde av stoff og hvordan innleggene skal skrives, hva de skal inneholde og ikke inneholde.

Blar annonsører opp beløp helt opp til imponerende 80.000 kroner for et innlegg, sier det sitt om ulike effekter det har vist seg å ha. Og jo mindre merking, dess større effekt. Sjansen for at folk faktisk leser et helt innlegg er større når man ikke er advart om reklameinnhold, og påvirkningskraften er også mye større. Folk flest har ikke så sterkt filter som de tror.

Hvis det er veldig plagsomt for ekteparet E at folk bryr seg med at de ikke merker som de skal, eller for den del bryr seg med falske kommentarer, sensurerer bort kritikk eller andre ting de har gjort som ikke er helt innafor, kan de jo bare la være å gjøre disse tingene? Det er så enkelt!

det er mye annet som er enkelt her i livet også som er mye viktigere enn en glemt annonse merking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da skjønt at det ikke finnes noe interesse for dere at jeg har en annen mening en dere andre på kvinneguiden

Men jeg må da også få si min mening? Eller er det kun forbeholdt dere andre her inne? Kreves det at kun de som er enige med dere skal få skrive her inne?

hvis du hadde mening, og argumenterte godt for den, så er jeg sikker på at mange ville lest, og svart, med interesse. Men for det første så snakker du mer om deg selv og hva du føler, enn du faktisk argumenterer om selve saken. For det andre svarer du ikke på spørsmål du får om "meningene" dine. Du går som regel til personangrep eller deler følelsene dine om motdebattantene som gruppe. Du har så langt ikke kommet med ett eneste poeng som jeg kan huske, om selve saken, uten å referere tilbake til deg selv, og hva du føler. Det er virkelig ikke spesielt interessant for debatten. Beklager.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE.

Hvorfor skulle det være familien til en annen blogger? :klo:

Jeg kjenner igjen moren hennes, og bildene er funnet på samme åpne server som de andre redigerte bildene som er lagt ut.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du er uenig i? Å komme inn for å opplyse om at du er uenig er uinteressant, du får prøve å formulere hva du mener og argumentere for det.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye annet som er enkelt her i livet også som er mye viktigere enn en glemt annonse merking

Ja? Er det noen som har hevdet noe annet? Konfliktene i Ukraina og Syria er viktigere, fattigdom, miljøproblemer, jeg kan ramse opp 100 saker som er viktigere, men det er jo ikke det som er diskusjonstemaet her. Det er bloggen til CBE/LKE.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt enig med deg. Det er mye annet som er viktig!

Sånn tror jeg vi alle har det. Det som opptar hodet mitt aller mest i dag, er den fæle overgrepssaken, jeg blir så kvalm. Tidligere i dag var jeg på et møte med Mental Helse, vi jobber med en feiring av at ungdomsorgansiasjonen er ti år i år. Det har skjedd mye innen psykisk helsefeltet de siste ti årene. På fredag delte jeg ut prisen til fremme av ytringsfriheten i psykisk helsevern. Den gikk til Silje Benediktes Stiftelse, og det var en så sterk opplevelse å lese opp begrunnelsen til foreldrene at jeg gråt fra scenen. I morgen skal jeg på møte om fattige tilreisende (romfolk blant annet) og det var igrunnen samfunnsengasjementet kort oppsummert, for en uke. Neste uke blir det mer, og neste der igjen - og slik fortsetter det. Det er for det meste ting som det jeg skriver om også, og det er litt trist å tenke på at folk stort sett er mye mindre opptatt av dét, enn av hva CBE lager av kjappe middager - men sånn er livet. Jeg har aldri kritisert CBE for noe usaklig dritt, bare for manglende merking og den arrogansen de utviser ved ikke å svare på kritikk.

Jeg blir litt irritert når du tror at dette med merkingen er det eneste som opptar oss som er her. Jeg er ikke bare opptatt av dette, men jeg forbeholder meg retten til å være opptatt av dette OGSÅ, uten å bli kritisert for det. Jeg har respekt for mange synspunkter. Også i denne saken. Det jeg derimot ikke liker så godt, er når folk bare sier/skriver ting for å spisse en konflikt. Det liker jeg ikke i arbeidslivet, her hjemme, i organisasjonene - eller i et eller annet internettforum.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Hvorfor skulle det være familien til en annen blogger? :klo:

Jeg kjenner igjen moren hennes, og bildene er funnet på samme åpne server som de andre redigerte bildene som er lagt ut.

Uff da.. Beklager så mye at jeg spurte. Men jeg burde jo skjønt at det var henne. En ting er at dere ikke liker at hun redigerer bildene av seg selv. Men kan dere virkelig se at hun har gjort det samme med mamma og pappa.? Hvorfor sitter dere og snakker om disse også.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da.. Beklager så mye at jeg spurte. Men jeg burde jo skjønt at det var henne. En ting er at dere ikke liker at hun redigerer bildene av seg selv. Men kan dere virkelig se at hun har gjort det samme med mamma og pappa.? Hvorfor sitter dere og snakker om disse også.

Ser du ikke redigeringen som er gjort?

Endret av Bond
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Hei! Jeg er helt enig med deg. Det er mye annet som er viktig!

Sånn tror jeg vi alle har det. Det som opptar hodet mitt aller mest i dag, er den fæle overgrepssaken, jeg blir så kvalm. Tidligere i dag var jeg på et møte med Mental Helse, vi jobber med en feiring av at ungdomsorgansiasjonen er ti år i år. Det har skjedd mye innen psykisk helsefeltet de siste ti årene. På fredag delte jeg ut prisen til fremme av ytringsfriheten i psykisk helsevern. Den gikk til Silje Benediktes Stiftelse, og det var en så sterk opplevelse å lese opp begrunnelsen til foreldrene at jeg gråt fra scenen. I morgen skal jeg på møte om fattige tilreisende (romfolk blant annet) og det var igrunnen samfunnsengasjementet kort oppsummert, for en uke. Neste uke blir det mer, og neste der igjen - og slik fortsetter det. Det er for det meste ting som det jeg skriver om også, og det er litt trist å tenke på at folk stort sett er mye mindre opptatt av dét, enn av hva CBE lager av kjappe middager - men sånn er livet. Jeg har aldri kritisert CBE for noe usaklig dritt, bare for manglende merking og den arrogansen de utviser ved ikke å svare på kritikk.

Jeg blir litt irritert når du tror at dette med merkingen er det eneste som opptar oss som er her. Jeg er ikke bare opptatt av dette, men jeg forbeholder meg retten til å være opptatt av dette OGSÅ, uten å bli kritisert for det. Jeg har respekt for mange synspunkter. Også i denne saken. Det jeg derimot ikke liker så godt, er når folk bare sier/skriver ting for å spisse en konflikt. Det liker jeg ikke i arbeidslivet, her hjemme, i organisasjonene - eller i et eller annet internettforum.

er det en ting jeg er enig med deg i så er det at den saken i Drammen er helt forferdelig og motbydelig. Håper virkelig de som har gjort dette blir dømt så det svir..

Derfor synes jeg vel egentlig at disse tingene vi kvinnfolk sitter og diskuterer(og krangler) om her inne er så dumt. Egentlig burde denne tråden vært lagt dø for lenge siden.

Men her kommer det på nye ting hver dag.

Nå er det plutselig om redigering av bildene til familien hennes. Hva blir det i morgen?

Egentlig burde mange av oss tenke oss om og slutte med mange av de diskusjonene vi driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi - dette var "katastrofe".

Og de avslørende bildene var publisert hvor?

dette er en ikke-sak som ble parkert for flere sider siden. Det er ingen som sier det har vært publisert noe sted.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bildene hvor hun/de har redigert foreldrene hennes slankere, synes jeg det var interessant fordi det ikke stemmer overens med den tåredryppende forklaringen om at noen få bilder ble redigert pga. egen usikkerhet grunnet slemme kommentarer.

Akkurat hva som er motivasjonen for å redigere foreldrene sine, er det vel bare hun som kan svare på.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...