Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Ducinda

Det jeg derimot lurer på er hvorfor hun tok realfag og så søkte seg inn på juss (senere journalistikk). Krasjer ikke de interessene litt?

(Er vel best å fjerne det som sto her.)

Slik jeg har forstått det er jobben med å opprette cbe firmaet og alt rundt det noe som lk har gjort i samarbeid med faren til cbe. Faren til cb har jo eget firma også det jeg har forstått. Og var det ikke noe om at lk skulle overta firmaet til svigerfar etterhvert?

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klo::)

Det handler om troverdighet...

Edit:

Forklaring:

: klo : (uten mellomrom)

Troverdigheten er vel allerede ettertrykkelig svekket..? Er vi ikke over i noe vi kan kalle overkill nå?

Takk for forklaringen ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg ikke har fått det med meg dersom det allerede er besvart.. ;)

men, hvorfor er det viktig å bevise om hun hadde dårligere snitt enn hva hun kan ha gitt inntrykk av? :klø:

Edit: prøver å klø meg i huet men får det ikke til ;)

Vi er jo mange som skriver her, og jeg kan bare svare for meg selv, men for min del har jeg svart på det du spør om her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=353#entry16008998

og her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=354#entry16010586

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ducinda

Her antyder de noe.. og her avslørte de planene, der de forteller at de leker med tanken på at de i fremtiden skal starte et nettsted som kombinerer Caroline Berg Eriksens interesse for trening med Lars-Kristian Eriksens studier i ernæringsfysiologi.

Så var det dette med troverdigheten.... Jeg tenker at de er avhengig av den, skal et slikt nettsted være aktuelt.

Og i den artikkelen i link 2, blir cbe spurt om hva de har lært, og da svarer hun "Jeg har lært at man må høre på hva leseren vil ha. Det lønner seg."

Ikke noe sted har jeg lest at cbe's lesere vil ha løgn, svik og bedrageri. Så den får de to forklare!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som flere andre her at CBE har opplevd at bordet fanger.

Hun har kanskje startet med en og annen behagelig løgn mens bloggen var forholdsvis liten, plutselig har bloggen blitt stor og leserne mer kritiske - og hun aner ikke hvordan hun skal komme seg ut av det igjen. Hun vil selvsagt ikke risikere å miste lesere, hun er jo avhengig av inntekten og har ingen annen jobb.

Personlig synes jeg det gjør at Caroline virker helt utrolig usikker. Det hadde jo ikke betydd noen verdens ting for noen at hun hadde et lavere karaktersnitt enn det hun påstår, for eksempel. Hun er heller ikke akkurat alene om å finne ut at juss ikke passet. Det er med andre ord ingenting å lyve om, med mindre man er veldig opptatt av å fremstå som vellykket på alle måter.

Usikkerheten dukker også opp igjen, tror jeg, når hun er både nedlatende og selvhevdende på en gang. Hun har mange ganger rakket ned på lange utdannelser (leger eier ikke sosiale antenner, mastergrader er ikke særlig krevende etc), samtidig som LKEs studieprestasjoner er helt fantastiske og hennes eget kurs svært krevende.

På samme måte er hun også opptatt av å få fram at arbeidet med bloggen også er ekstremt krevende. Ja, det er helt sikkert mye jobb med en blogg, men jeg har ikke videre stor tro på at det er mer enn en vanlig 100% stilling i andre yrker. Mannen hennes bidrar jo også.

Jeg kjenner veldig mange som har karrierer som har blitt til ved tilfeldigheter. Man søker en jobb, får en mulighet, tilfeldighetene gjør at man bare skal ta et grunnfag men ender med en master, man trives ikke med det man trodde er drømmejobben - mulighetene er mange. Det er ikke noe nederlag. Men Caroline virker forferdelig opptatt av å hevde at alt hun gjør skyldes helt bevisste valg og strategier.

Jeg får følelsen av at hun skriver disse tingene mest for å overbevise seg selv. Og hvorfor må hun det? Fordi hun er usikker. Hun burde jobbe med å senke skuldrene litt, stresse mindre. Det er ikke nødvendig å være perfekt. Hun har klart å få Norges største blogg, og det er jo tross alt veldig godt gjort. Jeg tror ikke det hadde gått dårligere med bloggen om hun fra starten av hadde innrømmet at karaktersnittet var lavere, eller at hun har en helt normal arbeidsuke.

Jeg synes dette er knakende godt skrevet - og dessuten utrolig saklig og uten snev av personangrep.

Kudos!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er knakende godt skrevet - og dessuten utrolig saklig og uten snev av personangrep.

Kudos!

Tusen takk :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor bra denne GetInspired nettbutikken som fruen reklamerer så voldsomt for gjør det? Jeg synes nettbutikken er litt rotete lagt opp, mulig den har blitt bedre, og de er ofte utsolgt for størrelser osv. Hun har jo alltid reklamert for denne butikken i tillegg til andre bloggere. Men jeg ser nå at flere andre bloggere har startet samarbeid med andre nettbutikker med treningstøy, og fruen har flere og større innlegg om GetInspired enn noen gang før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Noen som vet hvor bra denne GetInspired nettbutikken som fruen reklamerer så voldsomt for gjør det? Jeg synes nettbutikken er litt rotete lagt opp, mulig den har blitt bedre, og de er ofte utsolgt for størrelser osv. Hun har jo alltid reklamert for denne butikken i tillegg til andre bloggere. Men jeg ser nå at flere andre bloggere har startet samarbeid med andre nettbutikker med treningstøy, og fruen har flere og større innlegg om GetInspired enn noen gang før.

Jeg kjenner mange som handler hos Get Inspired. Handler mye av mitt treningstøy der og gjorde det helt uavhengig av CBE-kampanjen.

De har et godt utvalg av treningstøy og jeg har gjort mange skikkelige varp der. Kari Traa-klærne elsker jeg til trening og fritid og de har hatt og har noen utrolig gode tilbud på disse.

At bloggere brukes i kampanjer har ingenting å si for mine innkjøp der. Jeg abonnerer på nyheter fra dem og da får jeg tilbud og nyheter rett i mailboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger fortsatt ut umerkete reklameinnlegg for getinspired.

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNLdTX4FKJpPoh4l5k2TGxc#.VPRT34q5SnM

Samt et i går hvor getinspired "tilfeldigvis" nevnes i kommentarfeltet.

Jeg tenker at dette er et typisk eksempel på når hun burde merket tydeligere. Hun burde merke alle get inspired-innlegg med reklame. Jeg tror ikke det er godt nok at hun skriver i samarbeid med. I følge forbrukerombudet skal det være HELT TYDELIG at det er reklame man leser, og jeg synes ikke "i samarbeid med" er tydelig nok.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har for øvrig også handlet hos get inspired og det var helt greit - rask levering og de hadde det jeg ville ha i min størrelse. De kommer opp som reklame på FB når jeg går inn på feeden til treningssenteret mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som handler hos Get Inspired. Handler mye av mitt treningstøy der og gjorde det helt uavhengig av CBE-kampanjen.

De har et godt utvalg av treningstøy og jeg har gjort mange skikkelige varp der. Kari Traa-klærne elsker jeg til trening og fritid og de har hatt og har noen utrolig gode tilbud på disse.

At bloggere brukes i kampanjer har ingenting å si for mine innkjøp der. Jeg abonnerer på nyheter fra dem og da får jeg tilbud og nyheter rett i mailboksen.

Det var ikke poenget mitt og ikke det jeg lurte på. Hvor du kjøper ditt treningstøy har ingen relevans for mitt innlegg.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Det var ikke poenget mitt og ikke det jeg lurte på. Hvor du kjøper ditt treningstøy har ingen relevans for mitt innlegg.

Da får du gå og lese regnskapstallene for butikken.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er et typisk eksempel på når hun burde merket tydeligere. Hun burde merke alle get inspired-innlegg med reklame. Jeg tror ikke det er godt nok at hun skriver i samarbeid med. I følge forbrukerombudet skal det være HELT TYDELIG at det er reklame man leser, og jeg synes ikke "i samarbeid med" er tydelig nok.

Og det står jo inne engang det. "From my photoshoot with" holder ikke. Forbrukerombudet skriver spesifikt at det skal merkes på norsk.

Og det andre bildet det vises til er ikke merket i det hele tatt, men hun viser til produsentens instagramkonto i kommentarfeltet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...