Gjest Nail Skrevet 16. februar 2015 #9281 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Reglene for gaver er som følger: Kort fortalt: 1) Gratis produkter/gaver som du får, tar i bruk og omtaler: skatt og avgift beregnes av produktets omsetningsverdi (det varen koster i butikken). Betaling for arbeidet i forbindelse med omtalen må det også betales skatt og avgift av. 2) Gratis produkter/gaver som du får, tar i bruk, men ikke omtaler: skatt og avgift beregnes av produktets omsetningsverdi. 3) Gratis produkter/gaver som du får, men ikke tar i bruk: skatt og avgift beregnes av produktets omsetningsverdi. _________ 4) Om du ikke ønsker å betale skatt eller merverdiavgift for gaver du får kan du enten sende gaven tilbake til avsender, eller gaven kan kastes. Kaster du gavene/produktene må du føre en oversiktlig liste over disse. Den skal vedlegges regnskapet ditt. Med forbehold om at blogg.no skriver riktig.http://info.blogg.no/1388642480_blogging_og_skattereg.html Det er helt horribelt om dette fører til at det kastes en mengde med produkter i søpla over lav sko. Hvor stor er sjansen for at varene blir solgt unna på Finn av venner eller familien? Det er redigeringslogg under innleggene på Facebook, så det nytter ikke å lure seg unna, hvis Forbrukerombudet skulle finne på å ta en titt. Der ser man klart hva som har blitt lagt til i teksten og hvor lenge det har ligget ute umerket. Det er samme opplegg på instagram, det er ikke mulig å redigere uten at det blir opplyst når et innlegg er redigert. Og bare en kort kommentar til diskusjonen om hvor mye inntekt CBE og evt andre blogger har som følge av gaver som blir sendt av håpefulle firma/produsenter. Andrea Badendyck fikk jo et skattesmell på 1.500.000,- Dette ble nevnt i kommentarfeltet hennes i et innlegg der hun fortalte at hun hadde flyttet hjem til foreldrene pga dette. Dvs hun hadde ikke råd til egen leilighet og måtte inngå en gjeldsavtale for å betale ned på gjelden. Andrea ligger på 15 plass på blogglisten, og har hatt ganske stabilt med lesere de siste årene, men er uansett en mindre blogg enn CBE. Spørsmålet mitt blir derfor: Når Andrea fikk et skattesmell på en og en halv million, da må vel inntekten av produktene hun mottok ha hatt en verdi på 3-4 millioner? http://andreabadendyck.blogg.no/1421622261_en_ny_start.html Endret 17. februar 2015 av Bond 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 16. februar 2015 #9282 Del Skrevet 16. februar 2015 bare for ordens skyld - her er den informasjonen skatteetaten har lagt ut om blogginntekter: http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Starte-bedrift/Jeg-vil-i-gang/Hobby-eller-naring/Blogger-du/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 16. februar 2015 #9283 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei dere! Jeg skrev litt om merking på blogger i dag, og særlig da manglende merking på CBE sin blogg. http://mamsi.no/bedrifter-og-reklamemerking-i-sosiale-medier/Jeg prøvde å si noe om det på hennes Facebook i går, men da var flere fans raskt ute med å tillegge meg litt tvilsomme motiver. Det er synd, for det MÅ gå an å kunne si at de må merke bedre uten å bli tatt for å være en hater med fritidsproblemer :-) er ingen av delene 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 16. februar 2015 #9284 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei dere! Jeg skrev litt om merking på blogger i dag, og særlig da manglende merking på CBE sin blogg. http://mamsi.no/bedrifter-og-reklamemerking-i-sosiale-medier/Jeg prøvde å si noe om det på hennes Facebook i går, men da var flere fans raskt ute med å tillegge meg litt tvilsomme motiver. Det er synd, for det MÅ gå an å kunne si at de må merke bedre uten å bli tatt for å være en hater med fritidsproblemer :-) er ingen av delene Veldig bra innlegg fra deg! Og man blir jo ikke lenger overrasket over blodfansens manglene evne/ønske om å se manglene til sitt store forbildet. Takk for at du prøver å formidle det mange her mener om bloggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 16. februar 2015 #9285 Del Skrevet 16. februar 2015 Veldig bra innlegg fra deg! Og man blir jo ikke lenger overrasket over blodfansens manglene evne/ønske om å se manglene til sitt store forbildet. Takk for at du prøver å formidle det mange her mener om bloggen! Hei dere! Jeg skrev litt om merking på blogger i dag, og særlig da manglende merking på CBE sin blogg. http://mamsi.no/bedrifter-og-reklamemerking-i-sosiale-medier/Jeg prøvde å si noe om det på hennes Facebook i går, men da var flere fans raskt ute med å tillegge meg litt tvilsomme motiver. Det er synd, for det MÅ gå an å kunne si at de må merke bedre uten å bli tatt for å være en hater med fritidsproblemer :-) er ingen av delene Ser du har lagt den ut på face i gruppa for sosiale medier også https://www.facebook.com/groups/183381455078651/?fref=ts Håper du får igang en interessant diskusjon der Veldig bra innlegg og cred for at du holder deg saklig og vennlig gjennom alle kommentarene etter at fansen prøvde å "ta" deg 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. februar 2015 #9286 Del Skrevet 16. februar 2015 Så - omlag seks uker etter det kom frem av bilder redigeres og at kommentarfeltet manipuleres, er status presens følgende: (Vennligst korriger meg hvis jeg har feil evt. tilføy aspekter som mangler) - merking av reklame/annonser er fortsatt mangelfull - ingen forklaring på hvorfor CBE/LKE selv hetset andre i kommentarfeltet til CBE-bloggen - ingen forklaring på hvorfor CBE/LKE utga seg for å være personell hvis yrkestittel er beskyttet - fortsatt uklarhet hvorvidt postpartum bildet var redigert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 16. februar 2015 #9287 Del Skrevet 16. februar 2015 Så - omlag seks uker etter det kom frem av bilder redigeres og at kommentarfeltet manipuleres, er status presens følgende: (Vennligst korriger meg hvis jeg har feil evt. tilføy aspekter som mangler) - merking av reklame/annonser er fortsatt mangelfull - ingen forklaring på hvorfor CBE/LKE selv hetset andre i kommentarfeltet til CBE-bloggen - ingen forklaring på hvorfor CBE/LKE utga seg for å være personell hvis yrkestittel er beskyttet - fortsatt uklarhet hvorvidt postpartum bildet var redigert Og enkle kommentarer blir ikke publisert, til tross for hennes påstand på Senkveld om at alt blir publisert nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 16. februar 2015 #9288 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg tror ikke jeg har sett et eneste innlegg som hun har klart å merke korrekt med "innholder annonseleker" øverst, slik det kreves. Senest i stad.http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNkqA5uImxfeoh4l5k2TGxc#.VOJaGktfWvs Når hun er klar over hva som er korrekt merking (som ble vist over her ved at det har blitt sendt brev til henne fra Forbrukerombudet som påpeker manglende merking), da velger hun å gi blaffen i det, da? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 16. februar 2015 #9289 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie90 Skrevet 16. februar 2015 #9290 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg forstår ikke helt hvordan hun kaster varene? Sier hun det bare, så skatter hun ikke? Da er det jo veldig lett å bare si at du har kastet varer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 16. februar 2015 #9291 Del Skrevet 16. februar 2015 Det er samme opplegg på instagram, det er ikke mulig å redigere uten at det blir opplyst når et innlegg er redigert. Hvordan finner man ut dette, klarer ikke å finne det noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. februar 2015 #9292 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Så - omlag seks uker etter det kom frem av bilder redigeres og at kommentarfeltet manipuleres, er status presens følgende: (Vennligst korriger meg hvis jeg har feil evt. tilføy aspekter som mangler) - merking av reklame/annonser er fortsatt mangelfull - ingen forklaring på hvorfor CBE/LKE selv hetset andre i kommentarfeltet til CBE-bloggen - ingen forklaring på hvorfor CBE/LKE utga seg for å være personell hvis yrkestittel er beskyttet - fortsatt uklarhet hvorvidt postpartum bildet var redigert - uteblivende forklaring på hvorfor de løy om bilderedigering (Calvalchina) - fortsatt sensur av kommentarfeltet/ unnlatelse av publisering av samtlige kommentarer. Dette til tross for uttalelser om at alt av kommentarer blir publisert (Bergensia) - ingen uttalelse på hvorfor forklaringene vedrørende kommentarjukset ble endret mer eller mindre fortløpende, samt CBEs kjennskap til dette (jmf. blogginnlegg m.m. visste CBE om det, jmf. intervju i Senkveld hevdet CBE at hun burde ha visst om kommentarjukset) - uteblivende forklaring på hvorfor familiemedlemmer har blitt redigert (Visningsnamn) Endret 16. februar 2015 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. februar 2015 #9293 Del Skrevet 16. februar 2015 Vedr. bilderedigeringen så har hun forklart hvorfor, men ikke noe om hva som gjorde at de ikke var åpen om det, samt benektet når de ble spurt/løy? Og enkle kommentarer blir ikke publisert, til tross for hennes påstand på Senkveld om at alt blir publisert nå. Supert jenter, tusen takk Jeg føyer de til listen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 16. februar 2015 #9294 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 16. februar 2015 #9295 Del Skrevet 16. februar 2015 Vedr. bilderedigeringen så har hun forklart hvorfor, men ikke noe om hva som gjorde at de ikke var åpen om det, samt benektet når de ble spurt/løy? Men hun har ikke forklart hvorfor familiemedlemmer ble redigert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 16. februar 2015 #9296 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 16. februar 2015 #9297 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg forstår ikke helt hvordan hun kaster varene? Sier hun det bare, så skatter hun ikke? Da er det jo veldig lett å bare si at du har kastet varer? Tviler på at hun kaster. Hun har søster, mor, venninner, slektninger hun kan gi til. Hvorfor kaste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. februar 2015 #9298 Del Skrevet 16. februar 2015 Men hun har ikke forklart hvorfor familiemedlemmer ble redigert. Har redigert den siste lista og tatt med dette punktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 16. februar 2015 #9299 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg tror ikke jeg har sett et eneste innlegg som hun har klart å merke korrekt med "innholder annonseleker" øverst, slik det kreves. Senest i stad. http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNkqA5uImxfeoh4l5k2TGxc#.VOJaGktfWvs Når hun er klar over hva som er korrekt merking (som ble vist over her ved at det har blitt sendt brev til henne fra Forbrukerombudet som påpeker manglende merking), da velger hun å gi blaffen i det, da? Har ikke LKE uttalt en gang at de mente reglene for merking burde være anderledes? De merker vel innlegg slik DE mener det bør være da... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 16. februar 2015 #9300 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Endret 11. juni 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg