Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Men det er jo dere som til stadighet understreker hvordan dere diskuterer bedriften CBE, og ikke Caroline som person. Og alle profesjonelle bedrifter skaffer seg PR-rådgiver når det oppstår "skandaler". Det er jo akkurat da man trenger hjelp med å ordlegge seg riktig aller mest. Så hva er problemet egentlig? Dere er så ufattelig gjennomskuelige.

Hun hadde, tro det eller ei, PR-rådgiver lenge før "skandalene". Hva mener du egentlig med gjennomskuelige? Tenkte du at folk skulle synes det er alright at hun ikkr klarer å svare for seg selv, som bloggeier?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et spørsmål. Om dere misliker/hater denne bloggeren så fælt, hvorfor fortsetter dere å oppsøke henne tråd etter tråd, dag etter dag, år etter år? Skadefrohet? Flokkmentalitet? Følelsen av å være et bedre menneske når man kritiserer? En moderne versjon av "nabokjerringer med kikkert bak gardina"? Jeg er oppriktig nysgjerrig på det her.

Endret av Nebel86
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål. Om dere misliker/hater denne bloggeren så fælt, hvorfor fortsetter dere å oppsøke henne tråd etter tråd, dag etter dag, år etter år? Skadefrohet? Flokkmentalitet? En følelse av å være bedre når man er en gjeng? Jeg er oppriktig nysgjerrig på det her.

Nysgjerrighet er en fin egenskap. Jeg har deltatt i tråden etter jul. Mer du lurer på?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål. Om dere misliker/hater denne bloggeren så fælt, hvorfor fortsetter dere å oppsøke henne tråd etter tråd, dag etter dag, år etter år? Skadefrohet? Flokkmentalitet? Følelsen av å være et bedre menneske når man kritiserer? En moderne versjon av "nabokjerringer med kikkert bak gardina"? Jeg er oppriktig nysgjerrig på det her.

Begynte i romjula, har aldri brydd meg nok til å diskutere henne før det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrighet er en fin egenskap. Jeg har deltatt i tråden etter jul. Mer du lurer på?

Du tolker 270 sider med kritisering, utallige tråder stengt, en periode der det ikke var lov til å nevne ordet fotballfrue som nysgjerrighet..? Tror nok det ligger litt mer bak enn som så. Nå tenker jeg først og fremst på de som er gjengangere i tråden og som har vært det i lange tider, ikke de som skriver en ting i ny og ned, som reagerer på lovbrudd etc, men virker som om enkelte er besatt etter å ta henne. Det tror jeg ikke er sunt for noen.

Endret av Nebel86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er oppriktig nysgjerrig anbefaler jeg at du tar deg tid til å lese bakover i tråden, for det skjer med jevne mellomrom at det kommer en person inn fra venstre og stiller nøyaktig de samme spørsmålene som du stiller, og de har blitt besvart tusen ganger før.

Jeg har et spørsmål tilbake: Er du virkelig genuint nysgjerrig? Jeg spør fordi spørsmålene dine er svært ledende. Derfor skal du få et ledende spørsmål tilbake: Er du egentlig bare ute etter å fremstå som moralsk høyverdig?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Det var et flaut intervju. Skal gi dere den. Hun svarer godt på de spørsmålene hun allerede har svart på mange ganger før. Det er nok innøvd og stort sett gjentagelser fra bloggen og DN-intervjuet.

Men når det kommer til ting hun tydeligvis ikke hadde forventer blir det fort uprofesjonelt. PR-rådgiveren hennes gjør ingenting for henne. Så mye som hun er i media burde hun tatt et kurs i mediehåndtering, for det er hun ikke veldig god på.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er oppriktig nysgjerrig anbefaler jeg at du tar deg tid til å lese bakover i tråden, for det skjer med jevne mellomrom at det kommer en person inn fra venstre og stiller nøyaktig de samme spørsmålene som du stiller, og de har blitt besvart tusen ganger før.

Jeg har et spørsmål tilbake: Er du virkelig genuint nysgjerrig? Jeg spør fordi spørsmålene dine er svært ledende. Derfor skal du få et ledende spørsmål tilbake: Er du egentlig bare ute etter å fremstå som moralsk høyverdig?

Hehe, på ingen måte. Man blir ikke sett på som "moralsk høyverdig" for å komme med ting som går mot strømmen her. Det er som å banne i kirken. Det er jo en hel hær av de samme type menneskene, så nei. Jeg er faktisk veldig nysgjerrig på hva som er årsaken til dette fenomenet med kvinner som hater andre kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på ingen måte. Man blir ikke sett på som "moralsk høyverdig" for å komme med ting som går mot strømmen her. Det er som å banne i kirken. Det er jo en hel hær av de samme type menneskene, så nei. Jeg er faktisk veldig nysgjerrig på hva som er årsaken til dette fenomenet med kvinner som hater andre kvinner.

I rest my case

Endret av Amafalathiel
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må lese tråden på nytt. Å kritisere en bedrift betyr ikke at man hater innehaveren. Dårlig debattskikk å kommentere så skråsikkert uten å lese mesteparten av kritikken. Noen få drar det langt - men overraskende få tatt i betraktning denne trådens størrelse.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er utrolig komisk å lese her inne for den dama der, eller unnskyld, den bedriften der kan virkelig ikke gjøre noe riktig i mange av deres øyne. Ikke en eneste ting. Det er nesten så jeg har lyst til å være så barnslig å be dere si en positiv ting med bedriften for om ikke så bør dere virkelig starte underskriftskampanje mot denne bedriften for å få den nedlagt.

Er den ingen av dere som i et lite mikrosekund en gang kan forestille seg hvor stressende det kan være med et intervju hvor man vet at de mest sannsynlig er ute etter å ta henne? Eh, jeg mener bedriften? Hva så om hun trykte på mute knappen? Hva som hun trengte å rådføre seg? Nei det er nok ikke vanlig men hva så?

Hver bidige gang det er noe "nytt" med denne bedriften, om det er nytt innlegg eller intervju eller hva som helst, så ser man så alt for godt her inne at det enten ubevisst eller helt bevisst letes etter feil eller ting man kan rope AHAAA, SE HER, DE ER SKIKKELIG DUSTER! Teksten eller bildet granskes med argusøyne innstilt på flaws.

Om jeg hadde fått en mail hvor de sier at de vil intervju meg og at mailen er slik; suksessen og tilværelsen som Norges største blogger vil være gjennomgående i teksten - og hovedgrunnen til at vi gjør intervjuet, ja da hadde jeg blitt lettere irritert når intensjonen virkelig kommer frem iløpet av intervjuet. Men det, det er det ingen av dere som nevner for det kommer jo henne, jeg mener bedriften, i favør. Og guuuuud forby at det ikke er noe negativt!

Jeg får vel også poengtere at jeg er hverken LKE, CBE, fanatiker (apropos fanatiker så kan man jo bla seg igjennom denne tråden og se hvem som faktisk er fanatisk....) eller tilbeder eller lignende.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Kanskje hun ble stressa fordi spørsmålene var stokka om. Ting skjer. Dere må alltid være så kritiske til henne. Jeg skjønner meg virkelig ikke på dere. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tolker 270 sider med kritisering, utallige tråder stengt, en periode der det ikke var lov til å nevne ordet fotballfrue som nysgjerrighet..? Tror nok det ligger litt mer bak enn som så. Nå tenker jeg først og fremst på de som er gjengangere i tråden og som har vært det i lange tider, ikke de som skriver en ting i ny og ned, som reagerer på lovbrudd etc, men virker som om enkelte er besatt etter å ta henne. Det tror jeg ikke er sunt for noen.

Du som sa du var nysgjerrig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den debatt-teknikken der kan du dra lengre ut på landet med. Kvinner som hater kvinner? Latterlig argumentasjon og stråmann så det holder.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hater ingen, da hat er et ufattelig sterkt ord.

Men jeg har overhodet ingenting til overs for slett og slu bedriftsførsel. Synes det er storveies at Yara-gjengen er stilt for retten, men nå er nå dette en gang en tråd som omhandler CBE-bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er utrolig komisk å lese her inne for den dama der, eller unnskyld, den bedriften der kan virkelig ikke gjøre noe riktig i mange av deres øyne. Ikke en eneste ting. Det er nesten så jeg har lyst til å være så barnslig å be dere si en positiv ting med bedriften for om ikke så bør dere virkelig starte underskriftskampanje mot denne bedriften for å få den nedlagt.

Er den ingen av dere som i et lite mikrosekund en gang kan forestille seg hvor stressende det kan være med et intervju hvor man vet at de mest sannsynlig er ute etter å ta henne? Eh, jeg mener bedriften? Hva så om hun trykte på mute knappen? Hva som hun trengte å rådføre seg? Nei det er nok ikke vanlig men hva så?

Hver bidige gang det er noe "nytt" med denne bedriften, om det er nytt innlegg eller intervju eller hva som helst, så ser man så alt for godt her inne at det enten ubevisst eller helt bevisst letes etter feil eller ting man kan rope AHAAA, SE HER, DE ER SKIKKELIG DUSTER! Teksten eller bildet granskes med argusøyne innstilt på flaws.

Om jeg hadde fått en mail hvor de sier at de vil intervju meg og at mailen er slik; suksessen og tilværelsen som Norges største blogger vil være gjennomgående i teksten - og hovedgrunnen til at vi gjør intervjuet, ja da hadde jeg blitt lettere irritert når intensjonen virkelig kommer frem iløpet av intervjuet. Men det, det er det ingen av dere som nevner for det kommer jo henne, jeg mener bedriften, i favør. Og guuuuud forby at det ikke er noe negativt!

Jeg får vel også poengtere at jeg er hverken LKE, CBE, fanatiker (apropos fanatiker så kan man jo bla seg igjennom denne tråden og se hvem som faktisk er fanatisk....) eller tilbeder eller lignende.

Leste du intervjuet? Trenger ikke lete etter noe som helst, når journalisten selv kommenterer hvor håpløs intervjusituasjonen er.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig det her. Om en mann kritiserer en bedrift der sjefen er en mann som driter seg ut:

"Bra jobba! Helt enig! Der fikk han som fortjent!"

Men om en kvinne kritiserer en bedrift der sjefen er en kvinne som driter seg ut:

"Du er bare sjalu. Stygge hersketeknikker! Fete sjalu drittkjerringer som ikke eier nåla i veggen! Slutt med hetsen. Vær litt grei og snill!"

Det er ikke måte på hvilke kort som blir brukt mot kritikere av CBE bedriften. Og brukere får også skylda for tråder 5 år tilbake i tid!

Endret av DitteH
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du intervjuet? Trenger ikke lete etter noe som helst, når journalisten selv kommenterer hvor håpløs intervjusituasjonen er.

Ja jeg leste intervjuet. Skjønner godt hun blir stressa. Leting etter feil var på ett generelt grunnlag, ikke kun det intervjuet der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg er i andre tråder også. Grunnen til at jeg følger denne er at jeg synes hets og mobbing er ugreit. Jeg slår alltid hardt ned på dette. Jeg er også opptatt av signaler bedriften sender til ungjenter, og hvordan denne affekterer disse. Hun har et ansvar her.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt hun ble stressa, det er jo tydlig at de er ute etter å ta henne.
Jeg har ikke fuglt med i denne tråden, eller i bloggen hennes- men har sett artiklene i dagbladet og vg og synes begge avisene er utrolig barnslige. Minner meg om fjortisjenter i skolegården som er ute etter mest mulig sjokk og skandale og som virkelig vrir og vrenger på alt for å få det til å høres verst mulig ut.
Det er rett og slett mobbefakter.

Jeg synes det er en ekkel side ved mennesker/aviser/samfunnet generelt å skulle ta for seg en minoritet (Caroline Berg Eriksen og evnt team vs hundrevis av sinte lesere og leserkåte aviser.) og virkelig teame seg opp mot dette og stille vedkommende eller minoritetene opp mot veggen.

Det er også fasinerende hvordan vi har denne psykiske egenskapen hvor vi på et eller annet tidspunkt synes det er greit å regelrett henge ut et menneske eller en gruppe, koste hva det koste vil.
Dette har ikke gått lengre enn verbal sverting og mobbing, men historien har vist oss at vi som mennesker er villige til å gå mye lengre enn som så om vi får kollektiv velsignelse for det.
Ingen i denne tråden ville hengt henne ut om de ikke visste at de fikk støtte fra andre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...