Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Så utrolig flaut. Hvis man åpenbart må konferere med PR-rådgiveren for å si hva man har lært, da er det ikke mye ektefølt lærdom...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det uvanlig? Jeg har ikke peiling på slike prosesser. Synes dagbladet er utrolig kritisk mot fotballfrue.

Det er ikke vanlig, som Dagbladet selv skriver.

Og se, de er kritiske mot Fotballfrue, selv om de ikke er KG-brukere!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun føler vel at journalisten vil ta henne, kommer jo tydelig frem at selv en journalist vil henge henne ut... Ifølge henne ;)

Som journalist kan jeg bekrefte at det er særdeles uvanlig å skjule at man har PR-rådgiver tilgjengelig og de færreste som får spørsmålene på forhånd har ikke PR-rådgiver med i intervjuet. Det har ikke engang Mette Marit...

Endret av Iriina
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke frua deltok på blog award greia, til tross for mange nominasjoner... kanskje hun ante at hun ikke kom til å vinne noen...? Tidligere skrev hun jo om at hun ønsket at leserne skulle stemme på henne.

Nåja,,livet går videre, for alle parter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fascinerende at det går an å gjøre så dårlig figur når man har fått spørsmålene på forhånd OG sitter sammen med pr-rådgiver. Skjønner godt at hun unngår pressen, når dette er resultatet under de beste forutsetninger man kan få.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, nå ble jeg enda mer skuffet over CBE og måten de takler tabbene sine. Er det mulig å oppføre seg slik, og ikke skjønne at dette intervjuet avslører enda mer av det de forsøker å legge lokk over?

Det er utrolig hvor arrogant hun fremstår, om jeg skal si noe på henne som person.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke frua deltok på blog award greia, til tross for mange nominasjoner... kanskje hun ante at hun ikke kom til å vinne noen...? Tidligere skrev hun jo om at hun ønsket at leserne skulle stemme på henne.

Da ville hun ha gjort seg tilgjengelig for journalister; noe hun tydeligvis prøver å unngå, bortsett fra under veldig kontrollerte forhold.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig pinlig intervju, hun blir jo, mellom linjene, massakrert av journalisten.

Tror neppe det intervjuet kunne gått verre uten Rønningen sittende der, nei. Liker at Dagbladet presiserer fakta og formulerer artikkelen såpass rett fram. Velfortjent når hun opptrer så arrogant. Endret av Iriina
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, nå ble jeg enda mer skuffet over CBE og måten de takler tabbene sine. Er det mulig å oppføre seg slik, og ikke skjønne at dette intervjuet avslører enda mer av det de forsøker å legge lokk over?

Det er utrolig hvor arrogant hun fremstår, om jeg skal si noe på henne som person.

men det er ikke hennes skyld - det er journalisten som stiller utydelige spørsmål :ler:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Jeg synes det er litt spesielt at du stadig kaller bloggen ved fornavn? Dette er en bedrift - er det ikke?

Bloggen måtte jo jammen ha hatt sin virkning på deg :hakeslepp:

Å unnskyld - mente Caroline Berg Eriksen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flaut. Hvis man åpenbart må konferere med PR-rådgiveren for å si hva man har lært, da er det ikke mye ektefølt lærdom...

Men det er jo dere som til stadighet understreker hvordan dere diskuterer bedriften CBE, og ikke Caroline som person. Og alle profesjonelle bedrifter skaffer seg PR-rådgiver når det oppstår "skandaler". Det er jo akkurat da man trenger hjelp med å ordlegge seg riktig aller mest. Så hva er problemet egentlig? Dere er så ufattelig gjennomskuelige.

Endret av 365vinter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men det er ikke hennes skyld - det er journalisten som stiller utydelige spørsmål :ler:

Jeg syns det hele er tragikomisk. (rister på hodet)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo dere som til stadighet understreker hvordan dere diskuterer bedriften CBE, og ikke Caroline som person. Og alle profesjonelle bedrifter skaffer seg PR-rådgiver når det oppstår "skandaler". Det er jo akkurat da man trenger hjelp med å ordlegge seg riktig aller mest. Så hva er problemet egentlig? Dere er så ufattelig gjennomskuelige.

Jeg har da ikke diskutert henne som person og dette er mine første innlegg her på flere dager, men ja, som journalist synes jeg det er prinsipielt interessant å diskutere sosiale medier etc. Diskuterer ikke CBE personlig, men produktet hennes.

Min kritikk er at hun først ber om spørsmålene på forhånd og deretter ikke klargjør premissene for intervjuet. Meget spesielt.

Endret av Iriina
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nesten amatøraktig hvis PR-manageren har tenkt at dette var en grei måte for Caroline å la seg intervjue på?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Triangel

Du tar feil, og den ene etter den andre prøver å fortelle deg det, emn du tror jo ikke på det, og tillegger oss (hvis det finnes et felles "oss" eller "dere" i tråden, antagelig ikke, men det er en annen sak) intensjoner vi ikke har. For meg er det revnende likegyldig om vi diskuterer den ene juksebloggen eller den andre, emn siden denne tråden handler om CBE, og er et ganske godt eksempel på problemene med det nye mediebildet, så holder jeg meg til den. Siden det er meg revnende likegyldig HVEM vi diskuterer er det ikke interessant for meg å starte en ny tråd. Derimot foreslår jeg at DU starter en ny tråd, med noen eksempler (siden det ikke fremstår som likegyldig for deg), så er jeg sikker på at du får en debatt der og.

Vel, nå skrev nå Ditte følgende tidligere idag:

Jeg forstår ikke helt at CBE og LK kan tro på at de kan fortsette som før, at de kan fortsette med bloggen som om ingenting var hendt. Vanligvis når et firma ødelegger så mye for seg selv, fører det til en nedleggelse, og at de ansvarlige forsøker seg på en ordinær jobb med en tenkepause for å finne ut hva de egentlig vil jobbe med.

Det er jo latterlig om de virkelig tror at de skal ri av denne stormen og fortsette som før. CBE burde finne ut hva hun egentlig vil gjøre, om hun var helt alene i livet og ikke hadde andre som påvirket eller andre å ta hensyn til. I tillegg burde hun være mer realistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Joda, at man muligens trenger bistand til pressehåndtering er det ingen som sier noe på. Men heller det at intervjuobjektet ikke bare får utdelt spørsmålene før intervjuet finner sted, men også at vedkommende konfererer med pr-rådgiveren sin mens intervjuet finner sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dagbladet skriver: Til orientering var Magnus Rønningen engasjert som Berg Eriksens pr-rådgiver lenge før dette intervjuet ble gjort.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det er vel nesten amatøraktig hvis PR-manageren har tenkt at dette var en grei måte for Caroline å la seg intervjue på?

Nesten amatøraktig?

Det er skummelt amatørmessig. Det er så blottet for konsekvensanalyse at jeg krøller tærne av pinlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...