Alice123 Skrevet 24. januar 2015 #7801 Del Skrevet 24. januar 2015 Sant nok det. Men hun er vel ikke helt alene om å ha millionlønn lenger. Og CEO i Coca Cola slipper sikkert å få kommentert "lazy eye", klesstil, livsstil, forhold, barn, osv osv. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det ER personlig for mange selv om man insisterer på at det er en bedrift og ikke en person vi snakker om. Klart, her er det nok store forskjeller fra debattant til debattant. Men denne tråden har fått meg til å tenke på hvordan CBE som en slags pioner i "faget" trolig tar støyten for de andre som jukser. Og at jeg lurer på hva som hadde kommer fram om det ble lagt like stor innsats i å finne lovbrudd og juks hos andre bloggere. Dette er jo et veldig spennende tema, sånn egentlig. Treasures AS (jeg skriver firmanavnet slik at ingen skal tro jeg kritiserer privatpersonen Caroline B. Eriksen) selger en livsstil. Treasures AS driver med markedsføring på forskjellige "overskuddsprodukter" (sminke, hudpleie, sydenferier, treningsutstyr etc.) ved å integrere produktene i livet/livsstilen til en ung, pen og vellyket kvinne vi "blir kjent med". Karakteren CBE (tidligere "Fotballfrue", og jeg snakker fortsatt ikke om privatpersonen) er en levende reklameplakat, og livet hun lever er som et utstillingsvindu. Og nå blir det vanskelig, for privatpersonen Caroline B. Eriksen (som jeg ikke kjenner eller har noen formening om) har som jobb å låne bort/selge utseende sitt til karakteren CBE, og å skape nok "utstillingsvindu-øyeblikk" for karakteren. Men hvor går da grensen? Det er vanskelig, spesielt siden privatperson og ksrakter deler samme liv (bare at karakter kun har den blankpussede versjonen). Jeg er enig i at det er utrolig mye tull i bloggbransjen, og jeg håper og tror at det vil bli en opprensking snart. Akkurat nå så tror jeg CBE er særlig under lupen fordi det slutter jo aldri med feil. Jo mer man graver jo mer finnet man. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 24. januar 2015 #7802 Del Skrevet 24. januar 2015 At hun igjen legger skylden på andre (her: getinspired) er like bak mål som tidligere! På tide du begynner å bruke folka hun betaler for å hjelpe henne med tolking av lovtekster og forskrifter, evnt skifte de ut med noen som kan det de driver med! At hun gjorde som hun fikk beskjed om eller ikke visste har da overhode ingenting med saken å gjøre! Det er hun som har ansvaret for hva hun poster! Meeen.. som alltid slipper hun nok unna denne gangen også med å spille på ung uvitende rosablogger-imaget! Forstår hvorfor firmaet fortsatt ønsker samarbeid med CBE, siden de tydeligvis kan diktere hvordan hun skal markedsføre produktene deres.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 24. januar 2015 #7803 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er jeg faktisk helt enig i. Men kanskje noen burde starte en Blogg kritikk-tråd da? Uten å favorisere spesielle bloggere. Hvis det er etikk og juss man er oppriktig opptatt av mener jeg. KGB - Kvinneguidens Bloggpoliti beklager, klarte ikke la vær.. Hvis jeg ikke husker feil nå så var det noen på kg som lagde enpar slike tråder under skråblikk for en par år siden eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 24. januar 2015 #7804 Del Skrevet 24. januar 2015 Tegnehanne 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 24. januar 2015 #7805 Del Skrevet 24. januar 2015 Tegnehanne Det var et ganske fresk sleivspark! 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 24. januar 2015 #7806 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) alt er borte ihvertfall.. Ingenting annet enn det tomrerfrue ha lagt igjen.. Ingenting som tyder på at det har vært noen andre kommentarer heller.. Nei, det var ikke hukommelsen min som spilte meg et puss:https://mobile.twitter.com/noranordbo/status/559005624961630209/photo/1 Jeg synes det er veldig rart at hun tør å holde på å slette kommentarer, blokkere brukere og nekte for det. Og beskylde dem for å lyve... Endret 24. januar 2015 av 9na 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 24. januar 2015 #7807 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Og blodfansen forsvarer snille, vakre Caroline... surprise. Endret 24. januar 2015 av Nora Nordbo 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 24. januar 2015 #7808 Del Skrevet 24. januar 2015 Nei, det var ikke hukommelsen min som spilte meg et puss:https://mobile.twitter.com/noranordbo/status/559005624961630209/photo/1 Jeg synes det er veldig rart at hun tør å holde på å slette kommentarer, blokkere brukere og nekte for det. Og beskylde dem for å lyve... Åh! Fotballfrue lærer visst aldri! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. januar 2015 #7809 Del Skrevet 24. januar 2015 Tegnehanne Two-face ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 24. januar 2015 #7810 Del Skrevet 24. januar 2015 Forstår hvorfor firmaet fortsatt ønsker samarbeid med CBE, siden de tydeligvis kan diktere hvordan hun skal markedsføre produktene deres.. Utfra svaret de ga til de som sendte mail kan man vel gå ut fra at de har samme tanker om etikk og lovverk. Dermed er de jo en god match med tanke på at penger er viktigere enn å følge gjeldene lovverk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 24. januar 2015 #7811 Del Skrevet 24. januar 2015 Så dine tenåringsbarn leser Fotballfruebloggen? nei det var bare noe jeg fant på for å være et troll på internett. Sannheten er at de bare leser Gunnar Tjomlids blogg, og ellers går det helst i Ibsen og Shakespeare. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 24. januar 2015 #7812 Del Skrevet 24. januar 2015 Utfra svaret de ga til de som sendte mail kan man vel gå ut fra at de har samme tanker om etikk og lovverk. Dermed er de jo en god match med tanke på at penger er viktigere enn å følge gjeldene lovverk. Ja, det var det jeg tenkte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 24. januar 2015 #7813 Del Skrevet 24. januar 2015 Sant nok det. Men hun er vel ikke helt alene om å ha millionlønn lenger. Og CEO i Coca Cola slipper sikkert å få kommentert "lazy eye", klesstil, livsstil, forhold, barn, osv osv. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det ER personlig for mange selv om man insisterer på at det er en bedrift og ikke en person vi snakker om. Klart, her er det nok store forskjeller fra debattant til debattant. Men denne tråden har fått meg til å tenke på hvordan CBE som en slags pioner i "faget" trolig tar støyten for de andre som jukser. Og at jeg lurer på hva som hadde kommer fram om det ble lagt like stor innsats i å finne lovbrudd og juks hos andre bloggere. jeg tror du er inne på noe der. Hun har banet veien for kommersiell livstilblogging i Norge, og er den det er enklest å ta utgangspunkt i når man skal debattere dette. Og så har det jo vært lett å finne ting, og det har jo sammenheng med den provoserende stilen hun holder i kommentarfeltet, der hun aldri kan innrømme feil. Det er lettere å finne feil hos en som dekker over, enn en som er åpen. Men når det gjelder dette med manglende annonsemerking tror jeg det er noe å finne hos de fleste. F.eks var det et innlegg tidligere i tråden med et rundskriv fra forbrukerombudet, der det sto at det ikke er nok å merke at et innlegg er skrevet "i samarbeid med :sponsor:", og da ryker jo hvert eneste innlegg f.eks Camilla Pihl har skrevet de siste ukene (fra cubaturen), men jeg må innrømme at jeg trodde det var lovlig merking, og ville ikke reagert på den om det var CBE som gjorde det slik heller. Faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 24. januar 2015 #7814 Del Skrevet 24. januar 2015 Ser på Instagram at hun har begynt å studere. Hva studerer hun? Personlig trener, slik at PT-Åge har større faglig tyngde neste gang han skal komplimentere fruens rumpe under påskudd av å "forsvare henne mot nettroll"? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 24. januar 2015 #7815 Del Skrevet 24. januar 2015 Siste innlegg på bloggen - 8 timer og 0 kommentarer!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurimalla Skrevet 24. januar 2015 #7816 Del Skrevet 24. januar 2015 Siste innlegg på bloggen - 8 timer og 0 kommentarer! Kommer ikke kommentarer før hun har godkjent de 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. januar 2015 #7817 Del Skrevet 24. januar 2015 Siste innlegg på bloggen - 8 timer og 0 kommentarer!? Og heller ikke merking av reklame ØVERST i innlegget. Kun annonselenker i lysgrått. Men det kan jo hende at et par tungtveiende sponsorer har trukket seg, så nå er det å gå på akkord med lovverk og egne utsagn i grisk higen etter enda mer mammon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 24. januar 2015 #7818 Del Skrevet 24. januar 2015 Og heller ikke merking av reklame ØVERST i innlegget. Kun annonselenker i lysgrått. Men det kan jo hende at et par tungtveiende sponsorer har trukket seg, så nå er det å gå på akkord med lovverk og egne utsagn i grisk higen etter enda mer mammon. For de som ønsker å tipse er dette riktig instans:http://www.forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BonBon Skrevet 24. januar 2015 #7819 Del Skrevet 24. januar 2015 Og heller ikke merking av reklame ØVERST i innlegget. Kun annonselenker i lysgrått. Men det kan jo hende at et par tungtveiende sponsorer har trukket seg, så nå er det å gå på akkord med lovverk og egne utsagn i grisk higen etter enda mer mammon. Men skal det stå "reklame" øverst slik at når du leser det skal du forstå det er reklame med en gang? Er det ikke godt nok at det er merket før linker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neva Skrevet 24. januar 2015 #7820 Del Skrevet 24. januar 2015 Noen som vet hva hun studerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg