Gjest Triangel Skrevet 13. januar 2015 #6381 Del Skrevet 13. januar 2015 Caroline B. Eriksen visste. Og hun er ikke så uskyldig selv heller, ref: bilderedigering-saken. Så du mener altså at ingen fortjener en ny start? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 13. januar 2015 #6382 Del Skrevet 13. januar 2015 Kan ikke de som har lyst til å gi bloggen en ny sjangse få lov til det, og de som har lyst til å boikotte få liv til det. Uten at ene siden skal måtte overtale alle til å følge seg? Å lage en samlet" nå skal vi alle boikotte/gi en ny sjangse til denne bloggen da dere.. Alle sammen samlet!! " kampanje er vel ikke nødvendig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 13. januar 2015 #6383 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) . Endret 23. juli 2015 av kvm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 13. januar 2015 #6384 Del Skrevet 13. januar 2015 Så du syns ikke at de skal få en ny sjangse til å forbedre seg? Og ifølge dem er det jo Lars-Kristian sin skyld alt det her, så hvorfor skal det gå ut over he De må gjerne forbedre seg, bra for de om de klarer det. Flere her inne har kalt han ridder LK tidligere og han skuffer ikke denne gang heller. Jeg lurer på hvem som godkjenner kommentarene når han er på trening og bortreist? Syns i grunn det blir veldig naivt å tro at hun ikke er medskyldning, ut fra noen av kommentarene så kommer det jo også frem at kommentarene er der for å styrke budskapet og går på det helt kommersielle med å fremme bloggen. Hvilken vending bloggen tar interesser meg faktisk ikke nå. Hvis man misliker bloggen og det idealet hun forfekter er det mye bedre å boikotte den enn å bruke energi på å irritere seg eller engasjere seg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 13. januar 2015 #6385 Del Skrevet 13. januar 2015 Kan ikke de som har lyst til å gi bloggen en ny sjangse få lov til det, og de som har lyst til å boikotte få liv til det. Uten at ene siden skal måtte overtale alle til å følge seg? Å lage en samlet" nå skal vi alle boikotte/gi en ny sjangse til denne bloggen da dere.. Alle sammen samlet!! " kampanje er vel ikke nødvendig? Enig, folk må få gjøre hva de vil, men er greit å diskutere litt vi som har forskjellige synspunkt, så kanskje vi lærer av hverandre. Selv er jeg for å gi en ny sjangse, men dersom noen er uenig, og kommer med argumenter som overbeviser meg til det motsatte, så kan det forandre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 13. januar 2015 #6386 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) . Endret 23. juli 2015 av kvm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
line2 Skrevet 13. januar 2015 #6387 Del Skrevet 13. januar 2015 Du har noen poeng der. Det er galt det de har gjort, det er jeg fullstendig enig i. Og Caroline er nok delvis skyldig i dette, selv om jeg tror det ligger noe i det at det mest er LK sin skyld. Men jeg tror likevel at de har lært av dette, og det er unødvendig å boikotte mener jeg. Bare mine tanker, kanskje jeg er helt alene om å tenke dette. Å ha Norges største blogg innebærer et stort ansvar, spesielt med tanke på at veldig mange av leserene er unge mennesker. Jeg synes det er helt uakseptabelt at CBE skor seg på å lure lesere, og mener det er en nødvendighet at dette får konsekvenser. At hun mister lesere kan hun takke seg selv for. Jeg kommer i alle fall ikke til å klikke meg inn på bloggen i nærmeste fremtid. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 13. januar 2015 #6388 Del Skrevet 13. januar 2015 Å ha Norges største blogg innebærer et stort ansvar, spesielt med tanke på at veldig mange av leserene er unge mennesker. Jeg synes det er helt uakseptabelt at CBE skor seg på å lure lesere, og mener det er en nødvendighet at dette får konsekvenser. At hun mister lesere kan hun takke seg selv for. Jeg kommer i alle fall ikke til å klikke meg inn på bloggen i nærmeste fremtid. Jeg er enig, det burde få konsekvenser, og det gjør det nok. Men å gå inn for å knuse henne slik at hun må legge ned bloggen synes jeg er å gå litt langt. Og slik jeg tolker det er det det som menes med å boikotte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyBunny Skrevet 13. januar 2015 #6389 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Så du mener altså at ingen fortjener en ny start? Det var ikke det jeg sa. Jeg kom med en kommentar til en bruker som mente det var feil å la dette gå utover Caroline B. Eriksen fordi hun ikke visste/ ikke var innblandet. Da mente jeg det var greit å minne brukeren på at hun visste, og at hun ikke var helt uskyldig "tilskuer" heller ift bilderedigeringssaken. Når stormen er over, kan hun få seg en ny start, men det beror på to ting: troverdighet og tillit. Fra et personlig ståsted så tror jeg de færreste har problemer med at mennesket Caroline Berg Eriksen får ny sjanse, men hun som bedriften Caroline Berg Eriksen må nok beklage på å bruke tid. Endret 13. januar 2015 av HappyBunny 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
line2 Skrevet 13. januar 2015 #6390 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg er enig, det burde få konsekvenser, og det gjør det nok. Men å gå inn for å knuse henne slik at hun må legge ned bloggen synes jeg er å gå litt langt. Og slik jeg tolker det er det det som menes med å boikotte. CBE har utrolig mange lesere, så det skal nok mye til for at bloggen legges ned. Dersom vi som mener hun fortjener konsekvener boikotter bloggen, vil det imidlertid forhåpentligvis merkes på inntektene og populariteten til bloggen. Slik man reder ligger man. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. januar 2015 #6391 Del Skrevet 13. januar 2015 Så du mener altså at ingen fortjener en ny start? Hvis det hadde vært t familiemedlem, så jo da. Hvis vedkommende hadde bedt om unnskyldning. En butikk som lurer meg to ganger? Aldri verden! Og Caroline Berg Eriksen er en butikk, ikke venninna mi. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2015 #6392 Del Skrevet 13. januar 2015 Så du mener altså at ingen fortjener en ny start? Man må først innrømme alt og så beklage for å få en ny start. Har CBE gjort det her?? Har firmaet CBE gjort det? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 13. januar 2015 #6393 Del Skrevet 13. januar 2015 Så du mener altså at ingen fortjener en ny start? Alle fortjener en ny start. Etter at de har sonet for sine lovbrudd. Og med sone mener jeg ikke fengsel, men en real unnskyldning, og at vedkommende tar ansvar for sine handlinger og håndterer de på en måte som er troverdig. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. januar 2015 #6394 Del Skrevet 13. januar 2015 De fleste mennesker gir gjerne et menneske/ei bedrift en ny mulighet, så lenge man får en oppriktig og ærlig beklagelse og lovnader om forbedring. Når en person/bedrift derimot prøver å bortforklare sine feilgrep i samme beklagelse, så får det hele ofte en stygg bismak, i verste tilfelle gjør det mer skade enn gagn. I tillegg følger vi gjerne litt bedre med på vedkommende person/bedrift, for å sikre oss at videre feilgrep ikke finner sted. Spørsmålet er hvor denne grensa for en ny mulighet skal være. I det vi tillater snuskeri og juks i et mediehus, må vi også tillate snuskeri og juks i det neste mediehuset. Med andre ord, tillater vi lovbrudd hos person A, må vi også tillate at person B begår samme lovbrudd. Eller for å trekke det ned på et hverdagslig plan: Tillater du deg selv til å f.eks. kjøre litt over fartsgrensa, så må du også tillate andre å kjøre litt over fartsgrensa. Eierne av CBE-bloggen har etter at såvel bilderedigeringen som kommentarfelt-manipuleringen fant sted, endret oppsettet på bloggen slik at det nå ikke lenger er mulig til å følge med om de fortsetter med det de er beskyldt for. I så henseende har man som leser ingen mulighet til å sjekke at lovnader om bilderedigering og kommentarmanipulasjon faktisk holdes. Og etter det som er kommet frem siden jula 2014, så er troverdigheten til CBEs og LKEs utsagn for mange ikke lenger eksisterende. Så lenge CBE og LKE spiller med såpass skjulte kort, ser jeg ikke at de fortjener en ny mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. januar 2015 #6395 Del Skrevet 13. januar 2015 Man må først innrømme alt og så beklage for å få en ny start. Har CBE gjort det her?? Har firmaet CBE gjort det? Ikke sant? Dt hadde sett adskillig penere ut hvis hun hadde sagt "kjære dere so jeg er så glad i - jeg er så lei meg for at jeg har lurt dere! " istedet for "jeg har det så fælt fordi noen har oppdaget at jeg har lurt dem . Stakkars MEG!!!! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2015 #6396 Del Skrevet 13. januar 2015 Ikke sant? Dt hadde sett adskillig penere ut hvis hun hadde sagt "kjære dere so jeg er så glad i - jeg er så lei meg for at jeg har lurt dere! " istedet for "jeg har det så fælt fordi noen har oppdaget at jeg har lurt dem . Stakkars MEG!!!! Nemlig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2015 #6397 Del Skrevet 13. januar 2015 Problemet mitt er at det her faktisk ligner veldig på det som skjedde vinteren 2013 da Marte Krog ble såkalt feilsitert (for ordenens skyld, jeg leste det opprinnelige artikkelen og de hadde ikke anstrengt seg for å få henne til å virke likandes) og alle unntatt Marte måtte beklage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 13. januar 2015 #6398 Del Skrevet 13. januar 2015 Det jeg biter meg merke i, er at kommentarene fra de som forsvarer CBE med nebb og klør er gjennomsyret av én ting: oppfatningen av bloggen som en hvilken som helst slags rosablogg. Det kunne ikke vært mer feil. Denne bloggen er en millionbedrift, CBE er et merkenavn, CBE er en medieaktør, en stor en, faktisk, og har, som alle andre i bransjen, et ansvar. CBE blander selv person og bedrift, gjennom måten hun blogger på (et sammensurium av private saker, som f.eks eget svangerskap og fødsel, og f.eks markedsføring av produkter for betalende annonsører), og jeg forstår at det gjør blodfansen forvirret. Måten LKE og CBE håndterte å bli tatt med buksene nede på er under enhver kritikk. De snur hele saken til å bli et resultat av årelang hets mot de to, og hun fremstår som en stakkars, uskyldig privatperson som har blitt utsatt for de forferdeligste ting. Til det har jeg to ting å si: For det første: i de utskriftene jeg har sett hvor LKE har utgitt seg for å være noen andre, har det gått på å gi støtte til kona fordi noen har stilt kritiske spørsmål ved f.eks trening eller kosthold. Dette har vært saklige spørsmål, ingen hets i det hele tatt. Han har altså likevel sett seg nødt til å operere under falskt navn for å "beskytte familien sin"...??? Det er ikke logisk. Han har dessuten gjort det samme i egen blogg. Hvem var det da han skulle beskytte? For det andre: Disse menneskene driver en millionbedrift med stor suksess. Det er direkte uprofesjonelt å skifte rolle fra bedriftsleder til såret privatperson for eget forgodtbeffinnende, og så snart de får motbør. De må forstå at enten er de en bedrift, eller så er de privatpersoner. Som alle andre bedrifter har de et ansvar for å opptre redelig og profesjonelt. Men, det er klart, CBE sin sammenblanding av roller skaffer henne utvilsomt nok av sympati! Jeg har så vidt vært innom noen tråder om Fotballfrue her på forumet tidligere, og jeg er veldig enig i at det til tider har vært et sykelig fokus, og enormt mange usakelige og stygge kommentarer og meninger, som også har fått meg til å lure på hva som bor i enkelte mennesker. Men, dette, og det faktum at bloggen daglig får stygge kommentarer (som likevel ikke utgjør en stor del, skal vi tro LKE sin egen statistikk på dette), kan på ingen måte rettferdiggjøre de handlingene team CBE er avslørt for! Ingenting av dette gir dem rett til å handle som de har gjort! Å fraskrive seg ansvar på den måten de gjør er intet annet enn uprofesjonelt, og det er nokså tydelig for meg at disse menneskene ikke har den integriteten og kontrollen som kreves for å drive et bloggforetak i denne størrelsesordenen. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asmir Skrevet 13. januar 2015 #6399 Del Skrevet 13. januar 2015 Hun fremstår som meget stakkarslig der hun febrilsk prøver å legge skylden på alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2015 #6400 Del Skrevet 13. januar 2015 Mannebloggeren Espen Hilton dreit seg ut. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg